Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Vandaag vliegt een vriendin naar Sri Lanka. Gek natuurlijk hoe je bij die dingen nu toch denkt: zou je wel gaan? Terwijl er sinds de ramp al gewoon 100'en vliegtuigen veilig aangekomen zijn.
Vjestagirl schreef:vuurneon schreef:Lijkt mij wel heel moeilijk voor de nabestaanden als je je dierbare niet meer kunt zien. Nu kunnen ze met reconstructie nog prachtige dingen doen, maar als het té erg is met het lichaam of gebrek aan lichaamsdelen of door ontbinding tja... Je ziet je geliefde niet meer terug. Je moet maar aannemen dat hij/zij ook echt in die kist ligt.
Ik weet niet of ze het echt kunnen verbieden, het zien van een lichaam. Ik kan me wel voorstellen dat ze het héél sterk afraden, want het kan niet leuk zijn om je geliefde te zien zoals ze eruit zien nadat ze 10km gevallen zijn.
labyrinth schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat die separatisten die lichamen gewoon weghalen om een begin te maken met opruimen.
Er moet gewoon zo snel mogelijk een forensisch identificatie team bij die lichamen kunnen. Hoe langer die lichamen daar in ongekoelde staat liggen, hoe moeilijker hun klus gaat worden.
Tigress schreef:drawerlover schreef:Vraagje kan iemand een filmpje sturen van dat het vliegtuig neerstort ofzo. Dat ik dan bv lijken zie daar trek ik mij nooit niks van aan, inprincipe kan ik daar wel tegen. Het is niet smakelijk maar sommige mensen hebben er elke dag mee te maken...
zoek zelf even op internet?![]()
daarbij is er, voor zover ik weet, geen filmpje van het vliegtuig in de lucht vastgelegd..
De filmpjes die ik tot nu toe voorbij heb zien komen waren van een oude crash of bewerkt.
Gini schreef:Vandaag vliegt een vriendin naar Sri Lanka. Gek natuurlijk hoe je bij die dingen nu toch denkt: zou je wel gaan? Terwijl er sinds de ramp al gewoon 100'en vliegtuigen veilig aangekomen zijn.
Rienn schreef:Gini schreef:Vandaag vliegt een vriendin naar Sri Lanka. Gek natuurlijk hoe je bij die dingen nu toch denkt: zou je wel gaan? Terwijl er sinds de ramp al gewoon 100'en vliegtuigen veilig aangekomen zijn.
Ik had vrijdagochtend het zelfde gevoel: ik vlieg volgende maand naar Egypte en er ging een koude rilling over me heen.
Het is niet zeker wat er gebeurd is en het vliegen is nog steeds veilig.
Furrow schreef:Ik denk dat de pro russen sowieso de eindschuldigen gaan zijn, en ik hoop dat de vinger naar de juiste kant word gewezen. En niet dat de geschiedenisboeken binnen 50 jaar dingen moeten rechtzetten.
Ik vind het echt erg dat deze mensen hun leed als politiek propaganda wordt gebruikt.
LadyMadonna schreef:Waarom accepteert de nl regering dat er niks gedaan wordt? Dat hun inwoners, en tal van anderen al zeg 36 uur in de brandende zon in een veld liggen te vergaan?
eridinges schreef:LadyMadonna schreef:Waarom accepteert de nl regering dat er niks gedaan wordt? Dat hun inwoners, en tal van anderen al zeg 36 uur in de brandende zon in een veld liggen te vergaan?
helemaal met je eens... ik kan het ook niet bevatten. Las net ook dat er door rebellen al diverse lichamen zijn weggehaald, blijkbaar om bewijsmateriaal te verdoezelen.
Vjestagirl schreef:LadyMadonna schreef:Waarom accepteert de nl regering dat er niks gedaan wordt? Dat hun inwoners, en tal van anderen al zeg 36 uur in de brandende zon in een veld liggen te vergaan?
Omdat je niet zomaar een ander land, een actieve oorlogszone, in kan gaan en daar de boel kan gaan regelen.
LadyMadonna schreef:Vjestagirl schreef:
Omdat je niet zomaar een ander land, een actieve oorlogszone, in kan gaan en daar de boel kan gaan regelen.
Maar die mensen liggen daar... Vaders, moeders, kinderen....
En mensen daar hebben vrij spel om dingen weg te halen.
Stel dat er overblijfselen van een raket waren, dan zijn die al lang en breed weg...