De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:53

En die vrouwen lopen met der vieze henna jatten overal in te knijpen in t al t fruit en dan moet ik dat kopen?

Moet ik is in een meloentje knijpen :) vragen ze of ik wel helemaal helder bent

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:55

Vandaag nog een criminele allochtoon gedood tijdens zijn werk.

Als je als 18 jarige een auto gaat stelen langs de amsterdamse grachten, dan is het handig als je weet hoe je het ding moet besturen en dus niet in de gracht terecht komt om vervolgens te verdrinken.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:57

Ceriadwen schreef:

Als je als 18 jarige een auto gaat stelen langs de amsterdamse grachten, dan is het handig als je weet hoe je het ding moet besturen en dus niet in de gracht terecht komt om vervolgens te verdrinken.

Echt waar ? wel zonde van die auto _O- _O-

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:09

pummer12 schreef:
ik ben het volkomen met wilders eens, overal waar je kijkt word het zwart of getint voor mijn ogen, en ze zijn ook nog hondsbrutaal ook !!!

Ik zit hier echt heel erg hard te hopen dat dit zwaar sarcastisch is.... Dat is lastig duidelijk te maken op het internet dus ik heb nog een beetje hoop!
Zo niet, kan je me dan even vertellen waar in deze omgeving (vlagtwedde, oostgroningen) het zwart ziet? Na een aantal jaren in utrecht te hebben gewoond, valt het mij namelijk heel vaak op dat hier vrijwel geen 'buitenlanders' wonen. Elke donkere of getinte medemens valt hier gewoon op!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:12

Ceriadwen schreef:

triest...maar ik moet wel lachen hoe je het opschrijft. :')
Had ik ook gedaan als het een kaaskop was geweest trouwens. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:18

geerke schreef:
Ceriadwen schreef:

triest...maar ik moet wel lachen hoe je het opschrijft. :')
Had ik ook gedaan als het een kaaskop was geweest trouwens. ;)

Dat noemen ze occupational hazard.

@Wranglerbutt
Dat is koren op de molen voor de feministen onder ons.
Denk trouwens dat wij veel minder vechtlustig zijn dan de mannetjes en denk dat de wereld er een stuk rustiger zal uitzien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:55

yentl2010 schreef:
En die vrouwen lopen met der vieze henna jatten overal in te knijpen in t al t fruit en dan moet ik dat kopen?

Moet ik is in een meloentje knijpen :) vragen ze of ik wel helemaal helder bent

Is toch niet zo gek om te voelen of het fruit rijp is? Doe ik ook :D

Morganlefay schreef:
@Wranglerbutt
Dat is koren op de molen voor de feministen onder ons.
Denk trouwens dat wij veel minder vechtlustig zijn dan de mannetjes en denk dat de wereld er een stuk rustiger zal uitzien.

De wereld zou er zeker anders uit zien :j Of het per definitie beter en rustiger gaat worden? Pfff boze vrouwen zijn ook niet mals, en vaak sturen ze dan hun man om de door hun gemaakte problemen op te lossen :')

Vroeger heb ik die boeken van Thea beckman veel gelezen, Kinderen van moeder aarde. Die had wel alle macht bij de vrouwen in die boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:53

Ik kijk altijd naar een olifantenkudde waar het oudste vrouwtje de baas is, ze de mannen de deur uit stuurt en onderlinge ruzies met een mep van haar slurf beslecht. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:18

Cer schreef:
Oh, dan lees ik het stuk van Marcouch verkeerd... :)
Citaat:
Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt.

Overigens, betekent dit: "maar wij hebben daar op alle manieren een flink aandeel in." dat het dan okee is? Het is 'onze' (??) eigen schuld.
Net zoals ik hen niet over een kam scheer, moet dat andersom ook niet gebeuren. Ik heb er nog nooit 1 iets gedaan...

Misschien weet deze Marokkaan WEL waar hij over praat?

Crime does pay hoor! Als je het grote geld wil en je kunt ongelimiteerd jatten en als je tegen de lamp loopt, ga je even zitten, kom je als held weer terug in je wijk..

Deze groep wordt buiten gesloten NADAT ze zich volkomen buiten de maatschappij hebben gezet en echt geen braaf jongetje voor 800 euro netto in de maand met vakken vullen wil gaan spelen..

Er bestaan ook mensen die een andere gedachtegang er op na houden dan de eerzame burger die het zo graap voor deze verdukte goep op neemt..

De kleding, de schoenen, sieraden en auto's die ze rijden, geven ze voor geen goud op...

Halen desnoods een bruid uit Marokko om een huis te hebben met alles erop en er aan, en behandelen hun vrouw als oud vuil.....

Maar dat is makkelijk te zeggen denk je dan, totdat je bij dergelijke gezinnen thuis komt en zo een vrouw in elkaar geramd in de keuken aan treft, een plaats waar ze niet uit mag, want dat is haar plek....

Het is een andere wereld, een wereld die eeuwen terug dateert en niet veranderd...hoe denk je dat je jongens uit zo een gezin groot groeien? Met respect en hard werkend?

Dan kunnenze wel 3 e generatie zijn, maar de tijd heeft daar wel stil gestaan....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:36

we hebben dik 30 jaar thee gedronken en geknuffeld, met dit als resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:51

Als die harde kern weg gestuurd zou worden, wat nooit gebeurd....., dan krijgt de goede groep ook eindelijk zijn kans en dan zal het praatje over Marokkanen heel snel voorbij zijn....

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:26

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:51

Ik vind dat je als werkgever wel mag verwachten dat uitingen van welke religie dan ook niet op de werkvloer getoond worden. Soms om veiligheidsredenen, soms om hygiëneprotocollen en soms gewoon om de uitstraling van het bedrijf.

Ik weet nog dat er een paar jaar terug een hele rel was omdat een moslima niet met haar hoofddoek in een kart mocht rijden vanwege de veiligheid. Kort daarvoor was een moslima gewugd door haar eigen hoofddoek op een kartbaan in Engeland. Was natuurlijk pure discriminatie en had niks te maken met de strengen veiligheidseisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:41

yentl2010 schreef:
http://steunwilders.nl/moslima-weigert- ... rotpremie/

En dan vinden ze het raar dat ze nergens aangenomen worden?

Een schaap over de dam...

Heb overigens het gevoel dat de moslima's als het met werk, school en andere openbare ruimten de meeste stampij maken......ze hebben alles wat westers, verdorven en kapitalisisch is, inclusief een grote " zogenaamde geemancipeerde" grote mond met dito lagen make up om toch zo mooi en aantrekkelijk mogelijk te zijn voor man volk en vrouw volk, die niets aan hun uiterlijk doen, worden uitgelachen......

Maar owee als je wat zegt over die hoofddoek....wel alles wat sexy, mannelijk is zoals kartrijden, en al het aanbod van een vrije vrouw, maar toch.......als het uitkomt...lekker dwars zijn, lekker roepen, schelden, moeilijk doen....

De manben hebben een ander onaangepast gedrag..

En waarom? Omdat hun cultuur bekrompen is, die niet te handhaven valt in een Westers verdorven land, hun ouders dat al lang hebben moeten loslaten en hun kroost het als wapen oppakt om eens lekker overal tegen aan te trappen! En het lukt! Met succes! En wat een lol onder die groep..

En wij maar discussieren, pamperen, ons steeds verder in de hoek laten drukken....want owee....nee he...ikke? Discrimineer? O nee he???

Discriminatie is een vies woord geworden, een normaal woord wat inhoudt dat je je onderscheid van een ander en is iets wat we heel de dag doen.....je onderscheiden, zodat je steeds weer de bevestiging krijgt dat jij wel dit en dat... En die andere niet.....

Zelfs dieren doen het.....

En de minderheidsgroepen die de mogelijkheid door bv taal, religie, kennis en sociale vaardigheid zich onderscheid van een meerderheidsgroep neemt het wapen discriminatie in de hand..

Maar in een gevestigde sociale orde met ruime grenzen, heersen regels en als je je daar niet aan conformeert wordt je de groep uitgezet...dat is nl bij dieren absoluut niet anders!

Een minderheids groep bunnen die minderheidsgroep wordt net zo aangepakt als dat de grotere minderheids groep binnen de meerderheidsgroep wordt aangepakt.

De bal is rond, leef je als meerderheidsgroep, laten we Blanke zeggen, binnen een minderheidsgroep, laten we Naffer zeggen, dan past die ook niet en wordt door de machtige geldende regels binnen die groep gediscrimineerd....want jawel niet blanken discrimineren ook!

Wil je binnen een bepaalde soort samenleving een plek verwerven, zul je je moeten, jawel....aanpassen...en ook het woord aanpassen is vies geworden....althans voor een bepaalde groep....

Wie het hardst roept heeft gelijk en dat is helaas ook iets wat in Nederland geldt....dan worden we geslagen honden....

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:52

Vind ik tamelijk generaliserend Russel. Er zijn wel degelijk Marokkanen die wel respect uiten, zijn er alleen niet veel. Maar laten we niet vergeten dat ze er wel zijn..
Of Marokkaanse kinderen die worden gescandeerd op het schoolplein en bang zijn dat ze terug maar Marokka moeten. Zou je het gek vinden als die kinderen een afkeer krijgen tegen de Nederlandse cultuur? Je moet geen Marokkanen als tuig behandelen alleen omdat een groot gedeelte tuig blijkt te zijn.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:54

Volgens mij hebben sommigen niet door hoe ontzettend racistisch en discriminerend hun uitlatingen hier zijn :=
Zet voor de gein zou eens 'Joden' op de plaatsen waar nu 'Marokkanen' of 'moslima's' staat en lees je tekstje nog eens......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:06

Volgens mij hebben sommigen nog niet door hoe ernstig de boel aan het escaleren is en hoe dat ongewenste groepje de macht al in handen heeft .....

We hebben het niet over rijke joden in de diamanthandel die jaloezie wekte, maar over criminelen, dus jouw vergelijk is appels met peren...

Onze mening of hun haat? Weet je het verschil? Wat dacht je van de radicalisering? Dat is pas genocide!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:51

Om even wat olie op het vuur als het gaat om discriminatie.
Ben in de jaren '90 werkeloos geraakt en me toen vervoegd bij het toenmalige Arbeidsburo.
Gezien de beroepsgroep en de no chance op werk gevraagd om omscholing.
Antwoord: Wachttijd Autochtone mannen voor omscholing ed 2 jaar. Autochtone vrouwen 1 jaar.
Allochtonen!! 6 maanden en een baangarantie.
Mensen wordt eens wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:31

Ja, die ken ik, toen ik woningzoekend was in Amsterdam en al 10 jaar stond ingeschreven, maar eens bezoekje gebracht, wachttijd nog minimaal5 jaar, allochtonen, per direkt of 6 maanden...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:36

Danique_G schreef:
Vind ik tamelijk generaliserend Russel. Er zijn wel degelijk Marokkanen die wel respect uiten, zijn er alleen niet veel. Maar laten we niet vergeten dat ze er wel zijn..
Of Marokkaanse kinderen die worden gescandeerd op het schoolplein en bang zijn dat ze terug maar Marokka moeten. Zou je het gek vinden als die kinderen een afkeer krijgen tegen de Nederlandse cultuur? Je moet geen Marokkanen als tuig behandelen alleen omdat een groot gedeelte tuig blijkt te zijn.

Jij bent pas generaliserend...we hebben het steevast in dit topic over de overigens behoorlijk grote groep CRIMINELEN en dito aanhang en meeloop.....
Maar jullie blijven maar de groep OK buurmannen en aanhang benoemen..

Dat snijdt toch geen hout? En dat gebeurd toch al jaren zo?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:05

russel schreef:
Ja, die ken ik, toen ik woningzoekend was in Amsterdam en al 10 jaar stond ingeschreven, maar eens bezoekje gebracht, wachttijd nog minimaal5 jaar, allochtonen, per direkt of 6 maanden...

En dan vraag ik mij af wie er nu gediscrimineerd word?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:07

Genocide: moord op een heel volk of ras. De misdaad van stelselmatige en opzettelijke uitroeiing van een etnische groep, of van een deel daarvan.
Radicalisering: het extremer worden van bepaalde opvattingen.

Ik mag toch in vredesnaam hopen dat je deze twee niet serieus wil vergelijken.
Verder hoor ik graag waaruit blijkt dat een "ongewenste groep" de macht heeft, en wie er dan in die groep zitten. En ik zou graag enig bewijs zien voor het feit dat "wij" (wie zijn wij?) in een hoekje gedrukt worden door anderen dan "wij," want vooralsnog zie ik vooral blanke, welopgevoede politici die niks doen om het probleem op te lossen. En voor de zoveelste keer: niemand in dit topic ontkent dat er een groep Marrokanen is die buitensporig veel overlast veroorzaakt. Maar zij zijn nadrukkelijk níet representatief voor de gehele groep Marrokanen en daarom komen een aantal mensen steeds terug op die buurman. Die is er óók.

En er is echt een oplossing hoor, die keer op keer in onderzoeken naar voren komt en 30 jaar geleden al bekend was (want zo lang loopt dit debat al, ook al doen we net of Wilders het "eindelijk" durft te benoemen). Investeer in criminaliteitspreventie, investeer in bijscholing van de allochtone ouders, investeer in het onderwijs om leerachterstanden te voorkomen. Dan geef je die kinderen meer perspectief omdat ze beter meekomen in de maatschappij, en de probleemjongeren krijgen een aanpak die daadwerkelijk effectief is. Want je kan wel blijven roeptoeteren over "het land uit" en "zware straffen", maar we weten allang dat dat geen enkele zin heeft als het over preventie gaat. Dan lijkt mij dat je beter voor een aanpak kan kiezen die wél werkt, ook als dat tegen je gevoel indruist.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:10

30 jaar geleden had je Hans Janmaat....die benoemde het ook al.Als enige,de rest van de gevestigde orde wilde er niets van weten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:20

Morganlefay schreef:
Om even wat olie op het vuur als het gaat om discriminatie.
Ben in de jaren '90 werkeloos geraakt en me toen vervoegd bij het toenmalige Arbeidsburo.
Gezien de beroepsgroep en de no chance op werk gevraagd om omscholing.
Antwoord: Wachttijd Autochtone mannen voor omscholing ed 2 jaar. Autochtone vrouwen 1 jaar.
Allochtonen!! 6 maanden en een baangarantie.
Mensen wordt eens wakker.

Dat was de positieve discriminatie die toen ingezet werd omdat het vaak mensen betrof op achterstandsposities. Heeft alleen niet geholpen, sterker nog heeft het alleen maar erger gemaakt.

In plaats van toen al te zeggen "Pas je dan aan en integreer" werd er gezegd "schop maar hoor, we helpen je wel" En dan krijg je dit waar we nu mee te dealen hebben.

Janmaat wist dat toen al, maar toen moest het allemaal nog heel, heel, heeeeel erg politiek correct