Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:50

aikon schreef:
Vind het schandalig dat ze daar zwerfvers voor ronselen om die rotzooi op te ruimen.

Had ook ergens gelezen dat mensen met oud en nieuw naar huis mochten n het besmette gebied om het thuis te vieren. Hoe maf ben je.

Ja, erg he??? En de koppelbazen, die ervoor zorgen dat die daklozen (onbeschermd!!) die zooi opruimen... krijgen de salarissen. De mensen die het opruimen, wagen (waarschijnlijk onwetend!) hun leven en houden er soms ook nog schulden aan over.
En ja... bewoners mochten idd. voor oud/nieuw naar 'huis'... maar veel animo was er niet!
Denk dat dit een mediastunt is geweest, zand in de ogen strooien, zo van: kijk... niks aan de hand!

M.i. is de waarheid over wat er echt aan de hand is... vele malen erger als nu in de media bekend gaat worden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:10

Dat denk ik ook. Maar wanneer zo de waarheid echt naar buiten komen? Pas als het al te laat is? Zie ze daar eerlijk gezegd wel voor aan.

Er zijn ook nog steeds mensen die beweren dat de olie industrie het erger maakt dan het is. Dat vissen voor de kust van amerika helemaal niet zo besmet zijn als "onderzoekers" (in hun ogen niet) zeggen. Dat ze die besmetting door jaren heen hebben opgebouwd en bla bla.

Vraag mij ook af hoe het zit met de zee stroming. Uiteindelijk komt dat water ook hierheen door de stroming. Dus hoelang is noordzee vis nog onbesmet?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWNKYl7rVAYQqrc35kU22RRPp6_EGBpasMP_JJ1rbYKaPE_7gF

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:46

aikon schreef:
Dat denk ik ook. Maar wanneer zo de waarheid echt naar buiten komen? Pas als het al te laat is? Zie ze daar eerlijk gezegd wel voor aan.

Er zijn ook nog steeds mensen die beweren dat de olie industrie het erger maakt dan het is. Dat vissen voor de kust van amerika helemaal niet zo besmet zijn als "onderzoekers" (in hun ogen niet) zeggen. Dat ze die besmetting door jaren heen hebben opgebouwd en bla bla.

Vraag mij ook af hoe het zit met de zee stroming. Uiteindelijk komt dat water ook hierheen door de stroming. Dus hoelang is noordzee vis nog onbesmet?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWNKYl7rVAYQqrc35kU22RRPp6_EGBpasMP_JJ1rbYKaPE_7gF

Inmiddels is het Californische strand 5 maal zo radiocatief als voor Fukushima.
In de HÉLE Stille Oceaan is inmiddels ook vrhogde straling gemeten ... in de vissen en schaaldieren. Tonijn en zalm zijn roofvissen en nog steeds mogen we niet weten waar onze vis in blik vandaan komt, controle mag die naam niet hebben en bovendien is de grens permanent verhoogd.

Met de Atlantische oceaan zal het nog geruime tijd duren maar inderdaad zal het op den duur merkbaar zijn doch dan wel gedecimeerd door verdunning.
Niet als de vervuiling maar door blijft gaan uiteraard; dan wordt alle oceaanwater op den duur even smerig radio-actief.

Overigens eet jij vrijwel geen vis uit de Noordzee. Daar wordt niet zo bar veel gevangen. De vissersvloot vist wereldwijd en de vangst gaat ingevroren naar fabrieken. Vandaar dat het zo verneukeratief is dat de herkomst onherleidbaar meestal is. Je hebt niet eens de kéuze om geen bliktonijn uit de noordelijke Stille Oceaan te kopen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 02:25

Pffff.... vrolijk wordt je ook echt niet van dit soort nieuws.

http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P2335&l=NL

aikon, je vroeg wanneer de waarheid naar buiten komt he?
Ik denk dat dit wel zo'n beetje de waarheid is, al doet de Japanse regering nog steeds dapper aan in-de-doofpot-stoppen!

Veulen84

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:03

Je link doet het niet.
Schokkend filmpje wel. Hoe hoge dosissen waren schadelijk? Als je ze meet op zo'n ding?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:13

Veulen84 schreef:
Je link doet het niet.
Schokkend filmpje wel. Hoe hoge dosissen waren schadelijk? Als je ze meet op zo'n ding?

Het ding is een normale industriele stralingsmeter met een gebruiksaanwijzing.
'Als het alarm af gaat, de omgeving waarin dit niveau gemeten wordt DIRECT verlaten.'

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:49

H.C.: Ik kan niet zien wat de waarden zijn die aangegeven worden, m.a.w.: hoe er gemeten wordt.
Is dat in Sieverts? Becqerel? Geen idee hoe ik het uit moet leggen, dus die cijfers zeggen mij (nog) niets..
Hoe zit dat?
Veulen84: de link deed het wel, maar ik vermoed dat die hele site (tijdelijk?) niet werkt nu.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:11

Ik heb even in Google cache geheugen gekeken... en kon de tekst van die link vinden.
Ik kopieer het nu even hier, dan kan iedereen het lezen.

Op 5 jan 2014 is er nog meer tragedie te melden rond Fukushima. Medewerkers van het Russische ministerie van Defensie registreerden op 31 december twee ondergrondse explosies hebben geregistreerd in het gebied rond Fukushima: eentje met een magnitude van 5,1 en een kleinere van 3,6 kort daarop. Het ministerie heeft uitgerekend dat een klap van 5,1 overeenkomt met 0,0005 megaton aan TNT. Voor de kleinere explosie moet je hier nog drie nullen tussen proppen. Ter vergelijking: de bom die de Amerikanen ooit op Hiroshima vanuit de Enola Gay dropten, had een kracht van 0,016 megaton aan TNT. De Russen houden in het achterhoofd dat de architect van reactor nummertje drie ooit heeft gezegd dat hydrovulkanische explosies onvermijdelijk zouden zijn. Dit zou komen door gesmolten nucleaire brandstof die zich een weg in de aarde zou branden. Op verschillende tijdstippen eind december zouden al rookpluimen zichtbaar geweest zijn. Bron: European Union Times

Bijna 3 jaar na de ramp wordt slechts een begin gemaakt met de werkelijke opruiming waarvoor mensen ingezet worden die $60 per dag ontvangen. Volgens een bericht van Reuters is het de Yakuza (Japanse maffia) die hiervoor mensen rekruteert en wel onder de daklozen. Bron: http://rt.com/news/homeless-recruited-f ... clear-965/
Daarvoor worden headhunters ingezet die voor firma’s (51 verschillende onderaannemers ingehuurd door het ministerie) werken die deze contracten niet zouden mogen krijgen omdat ze niet voldoen aan de standaardeisen. 5 Firma’s die op de lijst van het ministerie voorkomen blijken niet eens te bestaan….. Bron: http://motherboard.vice.com/.../the-japanese-mob-is...

Op dit moment wordt de westkust van de VS met straling overspoeld.
De gewone media maken er niet eens melding van.
Niet alleen het water aan het strand is radioactief (5x de toegestane waarden) maar ook het zeeleven heeft er flink van te lijden. Deze video maakt hier verslag van

Oceanus Magazine stelt dat de hoeveelheid cesium-137 die vrijgekomen is 10.000 tot 100.000 keer hoger ligt dan na de Chernobyl ramp.

MSNBC verslaggever Cenk Uygur gaf openlijk toe dat hij geïnstrueerd werd om geen waarschuwing te uiten naar het kijkerspubliek over de stralingsgevolgen van de ramp in Fukushima…

71 Zeelieden uit de VS die tijdens de ramp bijstand verleenden hebben ernstige ziekten ontwikkeld als schildklierkanker, leukemie, prostaatkanker, hersentumoren en bloedingen.

In plaats van stevig materiaal werd bij de eerste reparatie van het radioactieve watervat gebruik gemaakt van sterk plakband (duct tape) en stukken oud gaas. Op dit moment wordt er gewerkt aan een plan dat de grond rond de reactors diep bevriest door staven sterke koelvloeistof in de bodem aan te brengen zodat er geen radioactief grondwater meer weg kan lekken. http://rt.com/news/fukushima-radiation-water-leak-186/

Verminkte zeesterren en een duidelijke vermindering van de zeesterpopulatie.

In de staat Utah sterven uitzondelijk veel adelaars en niemand weet waarom. Ze blijken last te hebben van epileptische aanvallen en verlamming van poten en vleugels.

Op de kustlijn van Alaska spoelen dagelijks grote aantallen dode vogels aan.
Zeehonden en walrussen daar verliezen hun haar en hebben pijnlijke kale plekken. In California lijkt er wel een dodelijke epidemie onder de zeeleeuwen. Ook de ijsberen in Alaska hebben kale plekken in hun vacht. De vangst van zalm aan de kust van Alaska is op een historisch dieptepunt. Haring uit de oceaan blijkt te bloeden uit de ogen en ingewanden.

De National Academy of Sciences heeft een schokkend rapport uitgebracht over de blauwvin tonijn die radioactief materiaal verspreid door de gehele noordelijke Stille oceaan. Test op 15 gevangen tonijnen lieten zien dat ze alle 15 radioactief besmet waren.

Ook plankton blijkt hoge waarden cesium-137 te bevatten.

Een pas uitgebracht wetenschappelijk rapport geeft aan de zeevis generaties lang radioactief besmet zal zijn en niet geschikt voor consumptie

Dan zijn er hoge waarde cesium-137 gevonden in paddenstoelen en bessen die aan de westkust groeien.

Een door de EU bekostigd onderzoek toont aan dat de Fukushima ramp 210 kwadriljoen becquerel cesium-137 in de atmosfeer heeft gebracht.

Nog iedere dag stroomt er 300 ton radioactief water de oceaan in vanuit het rampgebied. Dan spreken we over e30 miljard bequerel cesium-137 en ook 30 miljard bequerel radioactief strontium .

Tepco zelf geeft aan dat er sinds de ramp ook tussen de 20 en 40 triljoen becquerel radioactief tritium de oceaan in gestroomd is. Getallen waar we niet eens een beeld bij kunnen hebben.

Waar de Wall street Journal het heft over een opruimfase die 40 jaar gaat duren spreekt Prof. Charles Perrow van Yale uit dat wanneer het opruimen van deze ramp niet met 100% precisie gebeurt de mensheid hier nog duizenden jaren de gevolgen van zal ondervinden… Bron: http://www.thedailysheeple.com/36-signs-the-media-is...

Op 1 januari 2014 schrijft Paul Joseph Watson dat het departement van gezondheid van de VS 14 miljoen doses (tabletten van 65mg) potassium jodide besteld heeft. Dit wordt ingezet wanneer het lichaam zwaar belast is met radioactieve straling. Deze levering zal begin februari ontvangen worden. Bron: http://rinf.com/.../us-government-orders-14-million.../

Waarom is er zo weinig berichtgeving over deze wereldramp? Een vuurwerkdode op oudjaar is betreurenswaardig maar niet in vergelijking tot wat er wereldwijd op het spel staat.

Als zaken bekend zijn kunnen we allemaal bijdragen aan een oplossing i.p.v. ons hoofd in het zand te steken en te doen alsof er niets aan de hand is tot de gevolgen niet langer te overzien zijn. De mens is een creatief wezen en kan oplossingen bedenken voorbij grenzen die ondenkbaar lijken maar dan moeten we wel de kans krijgen dat te doen.
Japan's homeless 'recruited' for cleaning up Fukushima nuclear plant
rt.com
Homeless men are being recruited for one of the most unwanted jobs in the industrialized world - clearing of radioactive fallout at the world's worst nuclear disaster since Chernobyl - the crippled Fukushima nuclear plant, a special report has claimed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:01

countrygirl schreef:
H.C.: Ik kan niet zien wat de waarden zijn die aangegeven worden, m.a.w.: hoe er gemeten wordt.
Is dat in Sieverts? Becqerel? Geen idee hoe ik het uit moet leggen, dus die cijfers zeggen mij (nog) niets..
Hoe zit dat?

Staat eerder in dit onderwerp uitgebreid uitgelegd.

Onafhankelijk van de eenheid van de meter staan al deze meters af fabriek op dezelfde hoeveelheid straling ingesteld.
Die van mij geeft microSieverts weer.

Om een idee te geven van de hoeveelhied welke het alarm doet afgaan: Bij een oud militair horloge met Radium-verf gaat het alarm op 5 cm van de wijzerzijde af. Aan de andere, de polszijde, niet. Toch wordt verzamelaars door medici afgeraden deze horloges voor langere tijd te dragen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:25

Vis eet ik haast niet, alleen paling bij de paling kweker weg. (al kan die niet precies vertellen waar het voer voor zijn paling wegkomt)

Als de straling aan de kust van californië al zo hoog is, dan is het op hawaii dus nog hoger/ net zo hoog? (zou naar hawaii op vakantie deze zomer)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:33

aikon schreef:
Vis eet ik haast niet, alleen paling bij de paling kweker weg. (al kan die niet precies vertellen waar het voer voor zijn paling wegkomt)

Welnu, dan heb je geen probleem :+

Citaat:
Als de straling aan de kust van californië al zo hoog is, dan is het op hawaii dus nog hoger/ net zo hoog? (zou naar hawaii op vakantie deze zomer)

Dat is waarschijnlijk ja.
Je hoofd daar beter niet in het zand steken en ook maar niets uit zee eten.

zie http://beforeitsnews.com/japan-earthqua ... 44280.html

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:41

Dat zee spul vind ik al niet eetbaar (vind het verbazend hoe mensen dat zeeleven naar binnen werkt %) ) Aan het strand zul je mij niet gauw vinden :n Ben meer van het rondtrekken en leren over het land/geschiedenis/cultuur.

Maar vraag mij toch af of het verstandig is om daar heen te gaan. -O-
Ik ben wel gevoelig voor radioactiviteit. (heb in een bedrijf gewerkt waar men ook met dat spul werkte en opsloeg buiten in een "beveiligde" container, kon die niet op een 75 cm benaderen zonder dat de armharen overeind gingen en mijn huid als een gek begon te tintelen. Later bleek dat er dus wel degelijk straling vrij kwam. Ontdekt na meerdere klachten van collega's)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:15

Voor rondtrekken en cultuur staat Hawai niet hoog op de lijst van beste bestemmingen.
Strand, hotels en amerikaanse 'cultuur' is wat de toon aanggeft.
Er is wel cultuur/natuur(unieke) doch daarvoor moet je wel vooraf HEEL goed de juiste contacten leggen en dan nog is het beperkt want het blijft een goep heel toeristische eilanden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:26

Dat ben ik mij bewust. De amerikanen hebben daar goed huisgehouden. Niettemin trekt mij het wel om daar naar te zoeken.
Maarrrr, moet er een geigerteller mee in de rugzak?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:55

aikon schreef:
Maarrrr, moet er een geigerteller mee in de rugzak?

Nee.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:36

Ik volg de berichtgeving over de ramp in Fukushima al een tijdje... Ook hier in het topic...
Maar wat ik niet goed begrijp (en aikon haalt het eigenlijk al aan): er wordt alleen maar gesproken over verhoogde straling aan het strand van San Francisco. Er wordt nergens met een woord gerept over hoe het zit met de stranden van andere Aziatische landen, zoals bijv. China of Thailand. Is dat omdat zij toeristisch gezien minder interessant zijn?

En hoe zit het nu met de westkust van de VS... Is het nog wel veilig om daar naartoe te gaan? Ik heb in de zomer een 3weekse rondreis gepland, maar ik begin er toch wat afkeer van te krijgen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:38

International marine science organization releases report on radiation in Pacific Ocean

Monday, January 20, 2014 by: Thomas Henry
Tags: Fukushima radiation, Pacific Ocean, marine science organization
Learn more: http://www.naturalnews.com/043585_Fukus ... z2r9bNYxri

(NaturalNews) If you've heard about Fukushima radiation spreading to the Pacific Coast of North America but were "corrected" by sources both official and expert that this was based more on rumor than reality, then consider the information presented at the October 2013 North Pacific Marine Science Organization (PICES) annual meeting.

Researchers from Fisheries and Oceans Canada confirmed that the radioactive plume from Fukushima is indeed reaching the shores of Canada and the United States - and was detected at least six months ago - carried both in the ocean surface water and the atmosphere on similar but slightly different courses.

In a presentation titled "Communicating the forecasts, uncertainty and consequences of ecosystem change," (read here: http://www.pices.int) the Canadian researchers gave evidence that the bulk of radioactivity from Fukushima is shifting almost entirely from the western portion of the North Pacific (Japan) to the eastern portion (North America) over the course of the next five years. As of 2012, it had already reached the central region of the Pacific Ocean, and a previously unpublished map shows that, as of 2013, it had reached the shores of Alaska and British Columbia, with the most intense area of the plume yet to arrive.

The Fall 2013 discussion centered around competing calculations of the severity of effects from cesium-137, based around two differing models of the radiation's trajectory. The first, published by German researcher Erik Behrens and his colleagues at the Helmholtz Centre for Ocean Research in 2012, drastically understates the potential dangers, predicting only modest levels of 2 becquerels per cubic meter (Bq/m^3) by 2015 for the 49th parallel near British Columbia and Washington state - scarcely above the background levels from the continued fallout of Chernobyl.

Meanwhile, the second, published by Vincent Rossi and other colleagues from the Climate Change Research Centre in 2013, presents a much more consequential picture. It predicts alarming maximum levels reaching 25 Bq/m^3 at their monitoring station in British Columbia by 2015 and peaks above 30 Bq/m^3. Cesium levels at the 30th parallel - reaching Baja California in Mexico - wouldn't peak until about 2019, though projected maximum levels would reach only about 15-20 Bq/m^3.

The amount of atmospheric cesium being transported across the ocean via winds remains the unknown yet potentially greater factor. It partially explains the drastic difference in projections, as there are no monitoring stations for airborne radiation in the Pacific and no reliable methods of predicting the scale of its effects. Further, it has only recently been publicly admitted that 300-400 tons of contaminated water have been pouring into the Pacific per day since the meltdown began in March 2011.

The fact is that the initial findings of radioactivity from Fukushima on the shores of Alaska, British Columbia, California and Mexico - confirmed privately within the scientific community months ago - are just the beginning. They are consistent with previous predictions of cesium-137 hitting the West Coast of the continental United States in late 2013 and early 2014. Scientists have acknowledged that it will continue to spread into the Arctic Ocean, reaching eastern Russia and eventually pouring into the Atlantic Ocean.

All models point to increased radiation from here on out. Just how bad it will get remains to be seen, but red flags were raised last week when health officials dismissed concerns about readings taken in San Francisco and posted on the Internet that showed levels as high as 150 counts-per-minute - about five times higher than normal background radiation levels.

Though public authorities continue to ignore warning signs - and refuse to inform the public about the scientific findings in order to quell panic - these radioactive nucleotides bioaccumulate in the food web, and in the human body, and should not be so handily dismissed.

Above normal levels were already detected in milk from the West Coast two years ago, tipping off the scientific community to the fact that rainwater, dairy, produce and meat supplies were already being hit with cesium-137, iodine-131 and possibly strontium-90. Bioaccumulation can greatly concentrate the amounts of radiation present in the environment, such that exposure to cesium through milk or meat - which aggregates the total amounts of radiation present in the water, grass, hay etc. consumed by the cow - could reach dangerous levels in humans.

Sources for this article include:

http://www.turnerradionetwork.com

http://enenews.com

http://www.pices.int

http://iopscience.iop.org

http://www.sciencedirect.com

http://rt.com

http://www.enviroreporter.com

http://science.naturalnews.com

Learn more: http://www.naturalnews.com/043585_Fukus ... z2r9bY0r4K

Bron: http://www.naturalnews.com/043585_Fukus ... ation.html

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:14

ongelooflijk en ronduit schandalig dat ze het gewoon nog steeds 'geheim' houden voor de mensen en niet kenbaar maken hoeveel gevaar de hele wereld hiermee loopt..
Dat het dus gewoon al zo'n effect heeft dat het via de dieren weer in ons eten terecht komt. Het hele oceaanleven gaat naar de knoppen en volgens mij over een heel wat aantal jaartjes is ieder mens op deze planeet besmet door deze rotzooi, ofwel via de zee of via de lucht dadelijk..
We kunnen er uiteindelijk niks tegen beginnen, maar ik krijg er wel de kriebels van en behoorlijk pff.. wat moet dat geven als mijn kind later groter is, die zal hier toch al de gevolgen van gaan meekrijgen ben ik bang. Vis durf je toch al bijna niet meer te eten bv. en als het zelfs al in het vlees van koeien zit omdat ze het via het hooi binnenkrijgen, brrr...

Ik hoop echt dat ze het in de kiem kunnen smoren nog, maar ze zijn volgens mij al veel en veel te laat en dit gaat over jaren hele grote en ernstige gevolgen hebben voor de hele planeet en alle levende dieren/planten etc... te triest :(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:42

Ach ja, toen ik na de ramp meldde dat zwangere en zogende dames het beste ...etc. was ik gek.

Slaap kindje slaap...
...en drink melk van radioactieve koetjes.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:45

HelmerG schreef:
Ik hoop echt dat ze het in de kiem kunnen smoren nog, maar ze zijn volgens mij al veel en veel te laat en dit gaat over jaren hele grote en ernstige gevolgen hebben voor de hele planeet en alle levende dieren/planten etc... te triest :(

De hoogbejaarde centrale in Borsele en de Belgisch centrales zijn ook nog gewoon actief; idem die p de Limburge breuklijn.
Wat te gek is, dat de bevolking het allemaal slikt. Letterlijk.
Al met al een 'goede' illustratie van hoe/dat democratie niet werkt.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:58

Maar als het zo erg is als hierboven geschetst wordt, dan heeft het niet drinken van melk geen enkel nut want het zit ook in vlees, in regenwater, in de lucht en dus eigenlijk in... alles!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:00

Huertecilla schreef:
HelmerG schreef:

De hoogbejaarde centrale in Borsele en de Belgisch centrales zijn ook nog gewoon actief; idem die p de Limburge breuklijn.
Wat te gek is, dat de bevolking het allemaal slikt. Letterlijk.
Al met al een 'goede' illustratie van hoe/dat democratie niet werkt.

daar is nog niks zo ernstig fout gegaan als in Japan, daarom zullen die inderdaad nog steeds werkend zijn ja. De wereld wordt pas wakker als het te laat is.. zolang nog ergens geld aan te verdienen is wordt iets niet zomaar stop gezet jammer genoeg.. Ook dat van die hoogbejaarde centrales is imo gevaarlijk en kan tzt goed fout gaan, maar dat in japan gaat gegarandeerd, want dat heeft het nu al in heel korte tijd, hele grote en ernstige gevolgen hebben dat is wel al zeker aan de hand van metingen wat gedaan zijn.. Alleen maar hopen dat met de centrales in Belgie,nederland en waarschijnlijk ook nog genoeg andere landen dan niet ook nog eens wat gebeurt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:06

Opnieuw groot lek bij Fukushima

---------------------------------------
Bij de Japanse kerncentrale Fukushima is zo'n 100.000 liter hoog radioactief water uit een opslagtank gestroomd. Dat heeft de eigenaar van de centrale bekendgemaakt.

Het energiebedrijf Tepco zegt dat het water de zee niet heeft bereikt. Het water kon wegstromen doordat twee afsluitkleppen waren opengezet en een derde niet goed functioneerde.

Het lek werd vanochtend ontdekt. De fout is meteen hersteld. Ook is begonnen met het schoonmaken van het terrein. De kerncentrale werd drie jaar geleden zwaar getroffen door een aardbeving en de daaropvolgende tsunami.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:29

Omdat ze de schade denken te kunnen beperken brengen ze het nieuws uit. Veen nog steeds benieuwd wat er allemaal in de doofpot zit

Er staat op documentairenet.nl een docu over de mensen die daar nog wonen, het is echt en spookstad! Wel impresive om te zien

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:46

Inwoners Fukushima naar huis
De eerste inwoners uit het gebied rond de kerncentrale Fukushima mogen weer naar huis. Volgens de Japanse overheid is de straling na drie jaar genoeg afgenomen om er weer veilig te kunnen wonen. Vanaf april verlaten de eerste 350 mensen hun tijdelijke onderkomen.

De Japanse overheid verwacht de komende twee jaar in totaal 30.000 inwoners naar huis te sturen.

Hoge straling
Hoewel de radioactiviteit in het gebied afneemt, maken Japanse milieuactivisten zich grote zorgen over de terugkeer van de inwoners. Volgens hen maakt de overheid te veel haast. Ze wijzen erop dat de autoriteiten kort na de ramp in 2011 de mensen zo snel mogelijk naar huis wilden sturen.

Vorige maand was er nog een groot lek. Daardoor is zo'n 100.000 liter radioactief water het terrein opgestroomd.

Tijdelijke onderkomens
Na de tsunami en aardbeving in 2011 ontstond in een van drie reactoren een meltdown, waardoor grote hoeveelheden radioactiviteit vrijkwamen. In een straal van 20 kilometer rondom de kerncentrale werden alle inwoners geëvacueerd. Meer dan 130.000 mensen moesten daardoor hun huis uit.

Bron: http://nos.nl/artikel/615779-inwoners-f ... -huis.html

Jaja.... idd. slaap kindje slaap....