Huertecilla schreef:Jij noemt maximum versus minimum en dat jij de middenweg kiest. Noemt het ´gulden´.
Ik noem dat een compromis; twee keer niets.
Dat is als een stel waarvan de ene romatisch komedies erg leuk vindt en de ander historische romans, gekostumeerd drama.
Dan is Robin Hood met Mel Gibson de gulden middenweg. Voor beiden niks.
Gelukkig zijn mannen en vrouwen wél behoorlijk verschillend, dus als je die verschillen onderkent kan je daar win-win lol van hebben.
Ok, daar moet je wat geestelijk creatief voor zijn, maar waarom heten we verdorie Home sápiens??!!
Maximalisme versus minimalisme dient gezien te worden als de uiteinden van een spectrum (doelend op de stromingen binnen de psychologie dan). Bedankt voor de toelichting

Huertecilla schreef:VogeltjeM schreef:fysieke kracht/andere fysieke eigenschappen hebben weinig te maken met of iemand geschikt is om te werken.
![]()
Sorry hoor maar dat is echt wel héél nauw.
Wellicht in een kantooromgeving of zorgsector, de it etc. Verder is er ERG veel werk waar mannen en vrouwen niet in gelijke mate geschikt voor zijn. Een vrouw als commercieel duiker bijvoorbeeld: Dat is 1 op de 1000 wellicht die daar min of meer gelijk geschikt voor is. Lichaamsmassa, kracht, risicogedrag en ook ongesteld worden zijn gewoon een fors nadeel.
Hier op de eco-boerderij is er aardig wat, wat mijn lief gewoon niet kán. Waar ze echt de man als dommekracht voor NODIG heeft.
Menig vrouw zouden we hier totaal niets aan hebben op voor wat huishoudlijke klusjes en als oppas na.
Daar moet je helemaal niet moeilijk over willen doen. Benút het (kleine) verschil in ruimtelijk inzicht en (grote) verschil in kracht en andere verschillen.
Horses for courses
Op die manier gesteld ben ik het natuurlijk met je eens. Ik ben de rode draad van deze discussie wellicht een beetje kwijt: naar mijn idee ging het erom of vrouwen willen werken of niet. Dáár hebben fysieke eigenschappen geen invloed op (ze zal geen bouwvakker worden, maar dan zoekt ze een beroep waar ze geen mannelijke fysieke eigenschappen voor nodig heeft).
Ik geloof dat ik zo langzaamaan eens terugga naar mijn status als stille meelezer. Ik heb het gevoel op dit moment te discussiëren om het discussiëren en niet meer om de hoofdzaak van dit topic.