Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:21

jameyskatje schreef:
ok, maar moeten we dan de schuld neerleggen bij de islam of bij een slechte inburgering?

Beide, dankzij slechte inburgering zoeken veel mensen nu hun identiteit in (radicale) Islam, een Islam die niet samengaat met onze samenleving, omdat zij deze samenleving niet op de juiste manier hebben leren kennen.

Maar dat wil niet zeggen dat we dat allemaal maar moeten toejuichen wat er nu gebeurt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:22

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:
ok, maar moeten we dan de schuld neerleggen bij de islam of bij een slechte inburgering?

Beide, dankzij slechte inburgering zoeken veel mensen nu hun identiteit in (radicale) Islam, een Islam die niet samengaat met onze samenleving, omdat zij deze samenleving niet op de juiste manier hebben leren kennen.

Maar dat wil niet zeggen dat we dat allemaal maar moeten toejuichen wat er nu gebeurt.

Mee eens :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:23

jameyskatje schreef:
nee dat wil ik niet zeggen. ik woon nu in bij mijn man en hier is het gelukkig geen probleem. mijn ouders wonen in een witte wijk, een witte arbeiderswijk vol aso's, daar ben ik opgegroeid haha. als ik dus naar huis ga (slaap ook nog wel eens gezellig een nachtje bij mijn ouders) dan moet ik inderdaad met pijn in mijn hart mijn hoofddoek af doen vóórdat ik mijn wijk in loop. en dat voelt inderdaad onderdrukkend. je voelt je gedwongen maar je wilt het helemaal niet. maar je wilt ook niet in het ziekenhuis belanden.

Een witte wijk vol aso's? Tja, daar moet ik ook met pijn in mijn hart mijn auto op slot doen terwijl ik zo van openheid hou. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:25

En toen Nicolletje toen kwamen de Turken naar Nederland en werd er naar hun gewezen en gefluisterd. We zijn nu dertig a veertig jaar verder en in Turkije zijn ze niet meer zo bleu, maar hier in Nederland moeten we nog steeds wijzen en fluisteren naar die Turken :?. Want ZIJ moeten integreren met ons en wij zogenaamd niet met hun.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:27

:? Turken zijn over het algemeen goed geaccepteerd voor zover ik weet?
Laatst bijgewerkt door Nic op 29-07-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:28

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:

ik zie juist omdat mensen niet goed zijn ingeburgerd dat ze vast blijven houden aan hun cultuur (die vaak veel tegenstrijdigheden kent mbt islam). de oudere zijn vaak analfabeet en goede isalmitische boeken in hun taal zijn er niet te vinden. dus hoe kunnen ze ooit radicaliseren? radicaliseren is een mediawoord, een afschrikker, geen realiteit maar slechts een enkeling.

ik zie juist dat de 1e generatie zich vasthoud aan een eigen cultuur en hun kinderen ontsporen. .. islam, ho maar, was dat maar zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:29

Nee, niet helemaal, maar het leek me wel aardig om eens niet over Marokkanen te beginnen.

Islamisering is ook een mediawoord.

shilady

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:30

Ja maar er zijn ook genoeg types die braaf met hun ouders naar de moskee gaan en op straat rottigheid uithalen :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:30

jameyskatje schreef:
radicaliseren is een mediawoord, een afschrikker, geen realiteit maar slechts een enkeling.

Dan heb jij zeker al die tig onderzoeken die ik hier heb neergezet niet gelezen?
Het is maar net wat voor jou onder radicalisering valt, of 'pure islam'.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:32

Lovely schreef:
Islamisering is ook een mediawoord.

Nou... binnen deze discussie was het toch echt Jameyskatje die het een prima idee vond en een oplossing van alle problemen.
Dat is prima als je dat roept, maar als ik vervolgens vraag hoe zij dat in de praktijk voor zich ziet krijg ik geen antwoord. :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:36

ik heb het niet alleen geroepen, ook onderbouwd. maar helaas worden woorden verdraaid en leest men met een bepaalde bril

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:37

@Shilady
Die uitzending is vanavond weer te bekijken via Holland Doc om 22.30.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:38

jameyskatje schreef:
ik heb het niet alleen geroepen, ook onderbouwd. maar helaas worden woorden verdraaid en leest men met een bepaalde bril

Nou eerlijk gezegd heb ik je onderbouwing dan niet goed begrepen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:40

dan was het zeker niet duidelijk genoeg haha :p (ik heb het ongeveer 3x uitgelegd, met dikke hoofdletters en anderen hebben het ook voor mij verwoord)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:43

janesmith schreef:
@Shilady
Die uitzending is vanavond weer te bekijken via Holland Doc om 22.30.

Ohhh dat wist ik niet
ja hij kwam gister heel laat en ik heb eigelijk alleen het laatste halfuur gezien
maarja dat was me wat zeg die man sloeg zn vrouwen ook gewoon met zn herdersstaf 1tje had haar staartbeetje erdoor gebroken ;(
Laatst bijgewerkt door shilady op 29-07-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:46

Nicolletje schreef:
:? Turken zijn over het algemeen goed geaccepteerd voor zover ik weet?

Dat denk ik ook. Zelden rottigheid met Turken. Waren alle groepen maar zo geïntegreerd als de Turken, dan hadden we nu weinig tot geen problemen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:47

Ik pak het er even bij

Citaat:
ik zeg heeeel duidelijk

ik ben VOOR islamisering

maar NIET voor in de zin van 'nederlanders moeten moslim worden'. en de islam moet doorgedrukt worden etc etc.

maar voor in de zin van: moslims die nu al moslim zijn, moeten meer leren over hun geloof, weer/meer praktiseren. zowel de jongeren die overlast veroorzaken als analfabeten die deze jongeren opvoeden. dan wordt het een heeeeeeel stuk gezelliger in nederland en zouden zich erg veel problemen oplossen. (gedwongen huwelijken, geweld, onderdrukking, diefstal, drugs, seksueel misbruik, doelloos op straat hangen.. )

En dat leg ik naast het AIVD rapport:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a

Dawa:
Daˤwah/Dawah verwijst gewoonlijk naar het proselitiseren van de islam (d.i. vrijwillige bekering van mensen door ze te laten kennismaken met een religie). Het Arabische الدعوة/daˤwah betekent letterlijk "uitvaardiging van een sommatie" of "het maken van een uitnodiging", daar het het actieve deelwoord van een werkwoord dat de verschillende betekenissen van "sommeren, uitnodigen" (waarvan de triconsonantische wortel د ع و is). Een moslim die de daˤwah praktiseert, hetzij als een religieuze werker of in een vrijwillige gemeenschapsinspanning, wordt een dāˤī (meervoud دعاة/du'āt, vaak getranslitereerd als "da'ee"). Een dāˤī is dus een persoon die mensen uitnodigt voor een beter begrip van de islam door middel van een dialogisch proces, en kan in sommige gevallen worden beschouwd als het islamitische equivalent van een missionaris.

De praktijk zegt dus dat het niet werkt, de vreedzame zendingsboodschap.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:51

shilady schreef:
Ja maar er zijn ook genoeg types die braaf met hun ouders naar de moskee gaan en op straat rottigheid uithalen :P

Dat wordt makkelijk afgedaan met de uitspraak dat dat geen echte moslims zijn. Zo zijn hooligans dan ook geen echte voetbalsupporters en kunnen we nog wel even doorgaan me het op simpele wijze ontwijken van ieder probleem.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:53

jameyskatje schreef:
janesmith schreef:
een religie accepteren die duidelijk maakt dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen.

diepe diepe zucht van mijn kant
(daar gaan we weer...)

ik ben dus ervaringsdeskundige. heb ook een man en heb me voornamelijk verdiept in de man/vrouw rol.

Het verschil is natuurlijk wel dat jij een Nederlandse man hebt en qua omgangsvorm kan ik me voorstellen dat hij je niet behandelt als een moslimman uit het Rif gebergte. De Nederlandse omgangs normen en waarden gooit jouw man niet in 1 keer overboord.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:54

en dat zegt de aivd. (gaat nu het rapport lezen, ben benieuwd)
het werkt prima hoor ;) laat ik het zo zeggen.. ik heb er al veel successen mee geboekt. ik ken de islamitische gemeenschap daar merk ik het ook. bv jongeren uitnodigen om naar islamitische bijeenkomsten te gaan waar ze kunnen leren over hun geloof en tegelijkertijd van de straat blijven, dat is al een succesvolle dahwa.
een aangezien de islam geen dwang kent is er dus maar 1 manier om de jongeren over hun religie te leren en van het slechte pad te houden, dmv dawha. want het is islamitisch gezien geen optie om een induvidualistisch leven te leiden en toe te kijken hoe je broeders en zusters zichzelf kapot maken en in de problemen werken. dus dawha is de enige optie in mijn optiek en in de islamitische optiek. een manier die intern wordt toegepast en waar de hele maatschappij voordeel van heeft. bedankt voor de uitgenbreidde definitie ervan. eigenlijk moet iedere moslim een da'i zijn, dat is de taak van iedere moslim nameijk, het hoeft niet eens letterlijk met zoveel woorden, al is het maar dmv het vertonen van goed gedrag en dus het geven van een goed voorbeeld, dat is al dawha

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:00

janderegelaa schreef:
Het verschil is natuurlijk wel dat jij een Nederlandse man hebt en qua omgangsvorm kan ik me voorstellen dat hij je niet behandelt als een moslimman uit het Rif gebergte. De Nederlandse omgangs normen en waarden gooit jouw man niet in 1 keer overboord.

en half arabier niet te vergeten. ;)
hij behandeld me juist wel als een moslimman, maar waarschijnlijk niet als 1 uit het rifgebergte (ag.. en weet jij veel hoe die zijn, misschien zitten er hele goede mannen tussen. onze mannen zijn ook niet allemaal bierdrinkers zoals ze bekend staan)
het verschil is. dat mijn man zoveel waarde hecht aan zijn geloof dat hij daardoor (als effect) alle culturele onzin verwerpt (want de regel is, als het religieus gezien niet toegestaan is moeten we het verwerpen. religie gaat boven cultuur en niet andersom). en op die manier proberen wij zo islamitisch mogelijk te leven

dat hangt af per persoon. de 1 hecht veel waarde aan religie, de ander meer aan zn cultuur en roots. sommige voegen dat samen, anderen houden dat strikt gescheiden. de 1 stelt cultuur boven religie de ander andersom.

ik heb veel vriendinnen met verschillende soorten mannen.

iranier, somalier, kurd, marokkanen etc. deze mannen stellen allemaal hun religie boven de verwrongen culturen van het vaderland. en ik denk mede daarom dat het huwelijk zo succesvol is bij ons. want de regels van de religie beschermen de vrouw en die van de cultuur tasten haar vaak aan. (neem een extreem voorbeeld als vrouwenbesnijdenis. komt uit een islamitische cultuur. maar is volgens de islam strikt verboden)

maar weet je wat het is.. als mijn man of ik bv iets 'goeds' doen.. dan zegt men : 'maar dat is omdat jullie hollanders zijn' (bv in dit geval, een succesvol huwelijk)
maar als we iets 'fouts' doen dan komt het omdat we moslims zijn haha :+ (stel dat we op een dag ruzie hebben..)
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 29-07-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:02

jameyskatje schreef:
maar weet je wat het is.. als mijn man of ik bv iets 'goeds' doen.. dan zegt men : 'maar dat is omdat jullie hollanders zijn'
maar als we iets 'fouts' doen dan komt het omdat we moslims zijn haha :+

Dit is jouw eigen beeld. Het is niet makkelijk discussieren zo.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:03

Even een vraagje: zijn al deze vrouwen ook mee gegaan naar het vaderland en de familie daar? Leven de naaste familie, ouders enz. nog in die landen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:05

en dat beeld komt uit de lucht vallen? ik ga al wel wat langer mee.. tot nu toe wordt ik al 3 jaar zo benaderd.. dus lijkt het niet tussen mijn oren te zitten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:05

Nicolletje schreef:
Even een vraagje: zijn al deze vrouwen ook mee gegaan naar het vaderland en de familie daar? Leven de naaste familie, ouders enz. nog in die landen?

natuurlijk..

wat is je punt?

denk je dat ze dan ontvoerd worden en nooit meer teruggevonden ofzo? dat hun man dan ineens in een monster veranderd? dat ze ineens een burqa moet dragen en geslagen gaat worden?