Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:58

Alet74 schreef:
Maar zo werkt het naar mijn idee niet helemaal. Je hebt een club die in het kabinet zit, maar zij zullen er nooit van alles doordrukken wat de andere helft in de Tweede Kamer helemaal niks vindt. Dan kunnen er volgens mij altijd nog moties worden ingediend.

Elk middel is zo goed als wat je ermee doet... Een democratie kan misbruikt worden om de meerderheid en alleen maar de meerderheid z'n zin te laten hebben. Maar veel mensen staan erachter, juist omdat het een systeem is dat ruimte biedt aan meerdere opvattingen, en streeft door compromissen en gesprek naar oplossingen te zoeken. Het is maar net hoe je het wilt gebruiken.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:03

Alet74 schreef:
Dat wilde ik ook zeggen Waves: opiniestukje over een opiniestukje. Geen CBS-artikel. Misschien komt dat vandaag nog?

Ik moest er eerlijk gezegd wel een beetje om lachen Jantergouw, om je 10% immigranten. Kun je het ergens op baseren dat je dan wel gelukkig bent en bij bijvoorbeeld 20% en alles wat daar boven ligt, niet meer? Of is het zomaar een willekeurig getal?

Dat is een gevoelsmatig getal, net als iedere planning maar een gevoelsmatig getal is. In ieder geval vind ik meer dan 50% in Amsterdam compleet onacceptabel.

Alet74 schreef:
Maar zo werkt het naar mijn idee niet helemaal. Je hebt een club die in het kabinet zit, maar zij zullen er nooit van alles doordrukken wat de andere helft in de Tweede Kamer helemaal niks vindt. Dan kunnen er volgens mij altijd nog moties worden ingediend.

Niet helemaal. Het gebeurt vaker dan je denkt dat een partij iets wel of niet wil terwijl de coalitiepartner juist de andere kant op wil, maar daar, vooral links, dan dreigt met uit de regering stappen wordt het toch maar geaccepteerd en kan de kamer doen wat ze willen, motie of niet, daar de regering een meerderheid van stemmen heeft. Zo is het met het immigratiepunt vaak gegaan. VVD wilde wel striktere regels maar de PVDA ging op de achterste poten staan en dreigde met het laten vallen van het kabinet.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 18-08-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:09

Maar jij woont niet in Amsterdam, niet eens in de buurt, en je hoeft daar niet te wonen, dus wat doet jouw gevoel over die situatie uberhaupt ter zake? Is dat niet meer iets dat de inwoners van Amsterdan moeten beoordelen?

Maar goed, verder zal het menselijk vermogen tot rationeel denken z'n langste tijd gehad hebben, en kunnen we met een beetje mazzel wel weer terug naar de oertijd, met alleen maar instincten om wat mee te doen. Wat nou nadenken en feiten, pfffft... Gewoon weer lekker ordinair elkaar de hersens inslaan omdat je gevoel zegt dat je dan moet doen. Lijkt mij echt iets waar de mensheid beter van wordt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:12

Ruimt wel op Shadow0, in een keer de overbevolking aangepakt :7

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:13

Shadow0 schreef:
Maar jij woont niet in Amsterdam, niet eens in de buurt, en je hoeft daar niet te wonen, dus wat doet jouw gevoel over die situatie uberhaupt ter zake? Is dat niet meer iets dat de inwoners van Amsterdan moeten beoordelen?

Maar goed, verder zal het menselijk vermogen tot rationeel denken z'n langste tijd gehad hebben, en kunnen we met een beetje mazzel wel weer terug naar de oertijd, met alleen maar instincten om wat mee te doen. Wat nou nadenken en feiten, pfffft... Gewoon weer lekker ordinair elkaar de hersens inslaan omdat je gevoel zegt dat je dan moet doen. Lijkt mij echt iets waar de mensheid beter van wordt.

De hele familie van mijn vriendin woont in Amsterdam en eind september wonen wij er zelf ook weer. Bovendien houd ik er niet van om alleen te stemmen en denken in het belang van mijn eigen woongebied. Mij gaat het om heel Nederland. Wat goed is voor Maastricht is ook goed voor Groningen. Dat is misschien wel het grote verschil tussen rechts- en linksdenkenden. Waar links alleen de belangen van een bepaalde groep voor ogen heeft, heeft rechts dat voor iedereen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:19

En dat is nu precies wat mij zo tegenstaat: dat veralgemeniseren. Maastricht is niet hetzelfde als Groningen, dus zijn ook niet alle dingen goed voor alle regio's/steden/dorpen.
Als we het dan zo op links en rechts houden, dan lijkt mij dat links de mensen meer zelf laat denken en het rechts van jou Jantergouw denkt voor iedereen. Ik denk liever zelf na.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:19

Dat wil ik nuanceren Jan, tot: rechts ziet Nederland als een bedrijf (vind ik).
Dus de netto resultaten zouden als het goed is (...) beter moeten zijn voor iedereen > gaat het met het bedrijf goed dan gaat het met de mensen erin goed.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:13

Nicolletje schreef:
Dus de netto resultaten zouden als het goed is (...) beter moeten zijn voor iedereen > gaat het met het bedrijf goed dan gaat het met de mensen erin goed.

Wat een tamelijk ongeloofwaardig idee is: tenslotte zijn er heel wat bedrijven die hun goede bedrijfsresultaat juist te danken hebben aan uitbuiting van het personeel. Het idee dat het welzijn van de mensen samenhangt met het welzijn van het bedrijf is erg idealistisch, en bovendien bewezen niet waar.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:28

Shadow0 schreef:
Alet74 schreef:

Elk middel is zo goed als wat je ermee doet... Een democratie kan misbruikt worden om de meerderheid en alleen maar de meerderheid z'n zin te laten hebben. Maar veel mensen staan erachter, juist omdat het een systeem is dat ruimte biedt aan meerdere opvattingen, en streeft door compromissen en gesprek naar oplossingen te zoeken. Het is maar net hoe je het wilt gebruiken.

Zie op democratische wijze door moslims overgenomen voetbalclub.......goed voorbeeld van misbruik op de laagste manier.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:18

Nicolletje schreef:

Zo zie ik dat ook. Links daarentegen wil alleen de lusten (belastinginkomsten waar ze vervolgens sinterklaas mee kunnen spelen) van rechts, maar niet de lasten. Terwijl rechts redeneert dat als het bedrijfsleven goed verdient, dit inderdaad goed is voor iedereen. Alleen mag je links nooit over de portemonnee laten gaan, want voor je het weet geven ze weer meer uit dan er in zit.
Een wijze uitspraak: 'Als je links de verantwoording over de Sahara geeft, kun je er zeker van zijn dat op den duur al het zand weg is'

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:27

kanniet schreef:
Zie op democratische wijze door moslims overgenomen voetbalclub.......goed voorbeeld van misbruik op de laagste manier.
Daarover kwam ik onlangs nog een nieuwsbericht tegen. Die 'coup' schijnt best mee te vallen. :+
Apart dat zulke nieuwsberichten dan weer over het hoofd worden gezien. Link naar nieuwsbericht

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:30

Dat is, en dat meen ik oprecht, een mooi bericht.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:39

Dat is niet apart Ann, want zulke berichten trekken de poten onder de stoel van al die PVVers uit ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:08

@ Patty: Daartegenover honderden berichten die wel waar zij die jullie stelselmatig ontkennen. Helaas.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:38

Voor iedereen die met eigen ogen wil zien wat er aan de hand is bij die voetbalclub, moet maar eens op hun site kijken. www.gscesdo.nl

Bestuur:
VOORZITTER Hassan amhayi
2E VOORZITTER Ali Zoulali
1E SECRETARIS Mohamed Talhoui
1E PENNINGMEESTER Nordin Oulhani
2E PENNINGMEESTER Umit Gursultur
HOOFDTRAINER Hassan Amhayi
HERSTELTRAINER Mohamed Salhi
KEEPERSTRAINER Mohamed Faik
LEIDER Jaap van leeuwen
VERZORGER/MATERIAALMAN Mohamed Boudra
GRENSRECHTER Mohand Moussaoui

2E ELFTAL
TRAINER Farid Zoulali
ASSISTENT EN SPELER Mohamed Zarhouni
LEIDER Rachid Kamouni
GRENSRECHTER Ali Choukoud

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:59

Ja en? Er kunnen daar nog steeds karbonaadjes besteld worden hoor. :Y)
Schijnbaar is de integratie goed verlopen. :j

Bij de link die jantergouw gaf, is onder 'Pers bericht Haaglanden Voetbal' te lezen dat de zaak heel wat genuanceerder is dan o.a. de PVV ons wilde doen geloven.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:36

Ann schreef:
Ja en? Er kunnen daar nog steeds karbonaadjes besteld worden hoor. :Y)
Schijnbaar is de integratie goed verlopen. :j

Bij de link die jantergouw gaf, is onder 'Pers bericht Haaglanden Voetbal' te lezen dat de zaak heel wat genuanceerder is dan o.a. de PVV ons wilde doen geloven.

De PVV stelde die vragen naar aanleiding van een verhaal dat in de media verschenen was. Als er dus een schuldige aangewezen moet worden is het niet de PVV maar de media die een verhaal niet geverifieerd hebben.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:38

Sinds wanneer weten politici niet dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat? Als de PVV vragen naar aanleiding van zoiets gaat stellen, lijkt het me logisch dat ze dit zelf even gaan uitzoeken. Anders is de kans toch aanwezig dat je een flinke misser maakt.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:01

Ja,ja. Alsof een politieke partij ook al journalistiek werk moet gaan doen. Het moet niet gekker worden. De PVV heeft dus groot gelijk dat de media helemaal op de schop moeten, want ze doen hun werk niet goed!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:04

jantergouw schreef:
Ja,ja. Alsof een politieke partij ook al journalistiek werk moet gaan doen. Het moet niet gekker worden. De PVV heeft dus groot gelijk dat de media helemaal op de schop moeten, want ze doen hun werk niet goed!
Als je kamervragen over iets gaat stellen, zijn daar voorbereidingen voor nodig, het lijkt me een kleine moeite om dan ook ff hoor & wederhoor toe te passen. Maar misschien is de PVV daar nog niet mee bekend? :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:16

Zou kunnen. Is ook nog een hele jonge partij die nog moet groeien. _O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:30

jantergouw schreef:
Zou kunnen. Is ook nog een hele jonge partij die nog moet groeien. _O-

Ze hebben inderdaad nog niet zulke ervaren mensen in de kamer zitten.
Zou dat ooit wel goedkomen denk je? :)

Link met YT filmpje

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:37

Ach, als ik dat zooitje zie dat momenteel bij de linkse partijen in de stoeltjes zit, vraag ik me af of dat dat wel belangrijk is. Zelfs de leiders van PVDA, Groen Links en D66 bakken er niks van. Dus wat dat betreft heeft de PVV al een voorsprong op die partijen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:44

Ik zie die voorsprong ff niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:52

Wilders zit al wat langer dan een blauwe maandag in de polititiek, ik mag aannemen dat hij dit wel zal weten. De gemiddelde Nederland zal hiervan toch wel op de hoogte zijn, zo ook de kamerleden van de PVV.

Kun je verklaren jantergouw, op welke manier de PVV een voorsprong heeft op anderen in de kamer? Ik heb dat nog niet gezien of gemerkt, maar dat kan aan mij liggen. Geheel objectief ben ik daar niet in (en ik geef toe, daar doe ik ook geen moeite voor :) ).