Alet74 schreef:Dat wilde ik ook zeggen Waves: opiniestukje over een opiniestukje. Geen CBS-artikel. Misschien komt dat vandaag nog?
Ik moest er eerlijk gezegd wel een beetje om lachen Jantergouw, om je 10% immigranten. Kun je het ergens op baseren dat je dan wel gelukkig bent en bij bijvoorbeeld 20% en alles wat daar boven ligt, niet meer? Of is het zomaar een willekeurig getal?
Dat is een gevoelsmatig getal, net als iedere planning maar een gevoelsmatig getal is. In ieder geval vind ik meer dan 50% in Amsterdam compleet onacceptabel.
Alet74 schreef:Maar zo werkt het naar mijn idee niet helemaal. Je hebt een club die in het kabinet zit, maar zij zullen er nooit van alles doordrukken wat de andere helft in de Tweede Kamer helemaal niks vindt. Dan kunnen er volgens mij altijd nog moties worden ingediend.
Niet helemaal. Het gebeurt vaker dan je denkt dat een partij iets wel of niet wil terwijl de coalitiepartner juist de andere kant op wil, maar daar, vooral links, dan dreigt met uit de regering stappen wordt het toch maar geaccepteerd en kan de kamer doen wat ze willen, motie of niet, daar de regering een meerderheid van stemmen heeft. Zo is het met het immigratiepunt vaak gegaan. VVD wilde wel striktere regels maar de PVDA ging op de achterste poten staan en dreigde met het laten vallen van het kabinet.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 18-08-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt