wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:06

Hier ga ik toch met Faye mee. Als jij je verrot werkt, en tig uur in de week werkt, en al meer afdraagt dan de gemiddelde Nederlander is het idd zuur.

Denk dat er wel een verschil is met mensen met een topinkomen en ondernemers.

Nessah

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:08

Ik snap wel dat mensen met een hoog inkomen geen zin hebben om zoveel te moeten afdragen.. Ze hebben er niets voor niets hard voor gestudeerd en gewerkt.. Ik zou daar ook geen zin in hebben. Dus wie weet, stem ik ooit later nog wel meer rechts.. Ik weet het niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:08

nicole3939 schreef:
Hier ga ik toch met Faye mee. Als jij je verrot werkt, en tig uur in de week werkt, en al meer afdraagt dan de gemiddelde Nederlander is het idd zuur.

Tja, ik begrijp dat het zuur is, maar ik hoop toch die idealen te behouden :)
Dan moet er natuurlijk wel wat gedaan worden aan de mensen die écht niets uitvreten en enkel hun handje ophouden, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goedkomt als GroenLinks het voor het zeggen heeft.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:10

Ik heb mij eigenlijk niet echt in het programma van Groen Link verdiept. Waar willen zij het geld vandaan halen?

Aan mij vorige bericht nog een regel toegevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:10

En ik dus niet Heino, wat dat betreft heb ik veel meer vertrouwen in de VVD. Ik zie Groen links geen bijstandsmoeders aan het werk sturen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:13

Heino schreef:
Superwoman, kan je je keuzes ook onderbouwen? Met alleen "eens" of "oneens" kan ik niet zo veel :)

aangepast ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:15

GroenLinks wil dat mensen na max. 1 jaar bijstand aan het werk gaan tegen minstens minimumloon middels een participatiecontract met de gemeente. Focus ligt op wat men kan ipv wat men niet (meer) kan.

Faye: da's dus wel wat ze voor ogen hebben :)

Super superwoman :D Ga het even lezen ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:16

nicole3939 schreef:
Ik heb mij eigenlijk niet echt in het programma van Groen Link verdiept. Waar willen zij het geld vandaan halen?

Aan mij vorige bericht nog een regel toegevoegd.

het ergste van groen links is dat zij het over de vervuiler betaald hebben, wat goed is. Máár dat de defenitie van vervuiler niet duidelijk is. Veel onderzoekers zijn het niet eens.
Net als met de zure regen in de jaren 80 bleek dat niet waar te zijn net als waar de zogenaamde klimaatverandering vandaan komt is gewoon nog niet duidelijk. Dit was voor de mens namelijk ookal het geval.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:17

Superwoman: kinderen leren nu toch ook Engels? School is er juist voor om kinderen langzamerhand kind-af te maken vind ik :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:17

Heino schreef:
Tja, zo eng en knuffelig en blind zijn linkse mensen nou ;)
Ik denk namelijk dat heel veel linkse mensen zo denken. GroenLinks zelf denkt ook in grote lijnen zo
Maarja, dat willen veel mensen blijkbaar al niet meer zien, die zien "hey ze stemt GroenLinks dús zal ze wel oogkleppen ophebben, problemen ontkennen en Marrokanen alleen maar knuffelen"...

Je hebt mij de moeite ook voorkomen om die lijst zo in te vullen, bedankt :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:19

superwoman schreef:
Net als met de zure regen in de jaren 80 bleek dat niet waar te zijn net als waar de zogenaamde klimaatverandering vandaan komt is gewoon nog niet duidelijk. Dit was voor de mens namelijk ookal het geval.

De PVV zegt dat dat niet waar is, maar vergeet dat o.a. auto's katalysatoren kregen en mest geïnjecteerd werd en dat heeft wel degelijk positief gewerkt.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:20

• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
Wat zijn voorrechten van een godsdienst?? Ik heb geen idee.. Wilders verklaar u nader

• Geen moskee er meer bij
Onzin, moskeeën zitten overvol, mag men niet gezamenlijk bidden? genoeg lege kantoorruimte, genoeg lege kerken, is er behoefte aan waarom niet, staatsgeld is daar niet voor nodig, subsidiëring ook niet. De moskee gaat echt niet 5 keer per dag de buurt wakker maken met een azaan. Bidden, samenkomen en leren en verantwoorde gezelligheid, wat is daar mis mee?

• Alle islamitische scholen dicht
Onzin, joodse en christenlijke scholen en islamitische niet?? Discriminatie!! ik ben nederlands en ik wil mijn kind een islamitische waarden wil mee geven. Mogelijkheid tot leren over het geloof, dat er rekening mee wordt gehouden met islamitische feestdagen. Die wil ik graag inruilen voor christenlijke, zoals pasen, daar heb ik persoonlijk niet veel mee. Mocht de politiek dit door willen voeren, dan doe ik er niet moeilijk over, als ook joodse en christenlijke scholen gesloten worden. Ik ben zelf naar een joodse school geweest en zie daar echt de meerwaarde van in

• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd. Wat is geweld gepropageerd? De interpretatie verschilt, de film fitna zegt dat de Koran geweld propageerd, totaal uit context gerukte passages uit oorlogs en strafrecht. Als het echt zo is, dan is dat prima, beter lijkt mij echter de mensen aan te pakken die geweld propageren, islamitisch, milieuactivisten, extreem rechts, alle organisaties sluiten waar geweld wordt gepropageerd.

• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
kom op zeg, ik ken geen bibliotheek of theater waar mannen en vrouwen apart zitten. Sommige vrouwen worden inderdaad onderdrukt, een inburgeringscursus biedt deze vrouwen de mogelijkheid om te leren over hen rechten, nu mogen ze daar ook niet meer heen... Ik denk dat het de mogelijkheid bieden voor vrouwen ergens heen te gaan zonder mannen, prima is. Het mag best een dagdeel van de week. Ik ga zelf ook wel eens naar de sauna, maar alleen als het vrouwendag is, ik wil al die mannen niet zien. Zwembad idem, waarom niet een ochtend van de week, vrouwenochtend, niets sekseapartheid, maar lady's only, daar heb je ook fitness van, en daarom komen heus niet alleen moslima's.

• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
Prima, maar ook geen subsidies meer voor andere media, anders is het weer discriminatie.

• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
Echter vind ik de publieke omroep mag best blijven, hoewel er wel wat kritischer mee om mag worden gegaan. Moeten onze salarissen naar het publieke commercieel dikke salaris van Paul de Leeuw, die red zich zonder publieke omroep ook wel...

• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
Onzin, als je je werk maar goed doet.

• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
Onzin, er wordt veel gediscrimineerd in Nederland, niet alleen naar moslims, maar ook naar vrouwen, joden, homo's, christenen en andere minderheden. Dit moet niet onderschat worden. Blijf deze problemen benoemen, en blijf zoeken naar acceptatie.

• EU: Turkije er in, Nederland er uit
Prima!!! Alleen als Duitsland ook gaat, dan gaat Nederland mee

• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden. Onmogelijk en discriminatie, van een Marokkaanse nationaliteit kom je niet af.

• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
Heel goed!

• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Boerka verbieden vind ik prima, verbied alle volledige gezichts bedekking, ook carnavals maskers, sinterklaas, clowns etc, alleen mogelijk met na aanvraag vergunning. Ik vind het eng als mensen onherkenbaar zijn.

Koran verbieden is een heel erg eng idee, komt over als Nazi ideologie.

Hoofdoek belasting, ga ik niet op in... moge het duidelijk zijn.

• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school.
Discriminatie, onzin, idiote bemoeiing in andermans vrije tijd. Partij voor de Vrijheid staat verre van vrijheid.

• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit.
Afhankelijk van wat erin staat, maar ik verwacht er niet veel goeds van en kan het hier dus niet mee eens zijn.

• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
Prima, uitzonderingen daar gelaten, en ook werkeloos zijn moet mogelijk zijn voor bepaalde tijd. De wetgeving voor asielzoekers is heel erg krom, vaak mogen deze hoog opgeleide mensen niet werken, terwijl zij wel willen. Lijkt mij een goed idee dit te veranderen.

• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit. Prima, afhankelijk van de misdaad. Dubbele nationaliteit vind ik niet kunnen. Nederlands paspoort moet niet minder waard worden.

• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
Mits er goede gronden zijn, mensen terug sturen zodat ze meteen dood gemarteld worden moet niet mogelijk worden.

• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
Onzin, geef mensen duidelijkheid! Het moet niet zover komen dat er een generaal pardon mogelijk is. Dat het wel zover komt is de fout van nederlands beleid, draai het niet om.

• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit.
leg dat een asielzoeker uit!

• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
Niet echt stimulerend om de taal te leren, vooral als je minimaal inkomen hebt. Zelf betalen, tenzij je kan aantonen een minimum inkomen hebt.

• Registratie van dubbele nationaliteiten
Dit is al geregistreerd, bij GBA, niet iedereen hoeft mijn nationaliteit te weten, als ik ga solliciteren houd ik dat liever prive.

• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
En dan mag de belasting betaler dit zeker gaan betalen... Illegalen kosten niet veel, ze kunnen namelijk geen aanspraak maken op sociale voorzieningen, ze worden de criminaliteit in gedrukt omdat ze niet mogen werken, en moeten alles heel voorzichtig doen, want als de politie hen aanhoud worden ze uitgezet, lijkt mij al lastig genoeg, een illegaal te zijn, vaak worden ze ook nog flink uitgebuit. Strafbaar stelling lijkt mij niet de oplossing. Op een vliegtuig naar huis zetten, een stuk goedkoper en effectiever.

• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,opvang bij voorkeur in de regio.
Geen mening, ik weet in hoeverre dit realistisch is. Wat wil je met nummer 1001 gaan doen? opsluiten zeker?

• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
Goed idee.

• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen strafblad.
Prima.

• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt.
Als je 10 jaar gewerkt hebt, en je spreekt de taal niet, je wordt werkeloos, dan is het weigeren van een uitkering niet erg netjes, je draagt daar namelijk zelf netjes maandelijks geld voor af. Stel dat je na 9 jaar kanker krijgt, niet meer kan werken, geen uitkering, hupakee armoede in, fijn..

• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen
Discriminatie, moet niet kunnen, druist tegen mensenrechten is. Arbeiders uit polen etc, zijn hardstikke nodig in de tuinbouw, ik zie het onze Nederlandse hoogopgeleide werkeloze nog niet gaan doen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:23

Maar, voor degenen die willen dat er geen moskeëen meer bij mogen, dat er geen gescheiden zwemuurtjes mogen enzo. Vinden jullie dan niet dat dat ook voor kerken zou mogen gelden? En dat niet enkel Islamitische scholen gesloten zouden moeten worden, maar ook Christelijke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:25

faye schreef:
En daar zit de kern. Links is TE sociaal. Er wordt nog veel te veel met uitkeringen gefraudeerd. Rechts is daar veel meer op gefocussed dan links. En dat is nodig, want anders is er straks geen sociaal stelsel meer.

faye schreef:
randalinpony schreef:

Er wordt ook gigantisch gefraudeerd met subsidies en voordeelsregelingen in het bedrijfsleven... daar is rechts dan weer wat minder op gefocust. ;)

En zo eenvoudig is het niet meer om te frauderen met je uitkering, daar wordt tegenwoordig echt wel harder in opgetreden. Het is ook al veel moeilijker om een uitkering te krijgen/behouden en er is nog steeds veel te weinig toezicht op allerlei reintegratiebedrijven, waardoor daar ook miljoenen in omgaan zonder enig rendement.

Ga eens op "pay-day"bij het UWV kijken. Ik heb er tegenover gewerkt, de ene na de andere grote dure mercedes kwam voor rijden om maar weer uitkering te innen. En armoede in allochtone gezinnen? Misschien moet je niet zoveel kineren fokken als je geen inkomen hebt. Want van de kinderbijslag kun je niet rondkomen nee. Dus wie is daar dan schuldig aan? De nederlandse maatschappij of die ouders die het niet bij een of twee kinderen houden?

JAWEL, juist wel, omdat die kinders straks mijn aow gaan betalen en de jouwe ook.

Maar over dat softe van links. Ik fiets elke dat door een wijk waar echt veel mensen wonen die je sociaal zwak kunt noemen en voor die mensen moet ook gezorgd worden, hoe dan ook.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:26

Denken jullie niet, dat op het moment dat voor die mensen niet gezorgd wordt de criminaliteit enkel toeneemt.. dat zit ik me nu ineens te bedenken..

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:27

Ja dat geldt evengoed voor al het andere.

Maar dat is nu het probleem een beetje van al deze topics. Wij zijn zo op de punten van Wilders gefoccust, dat het gelijk over de islam gaat. Maar voor mij geldt wat voor hen geldt ook voor andere scholen etc.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:28

jawel dat mag van mij ook Heino. gewoon allemaal bij elkaar op school moslims,cristelijke kinderen alles. al die scholen apart, ondersteunt de SAMENleving ook niet in mijn ogen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:28

Heino, ik ben het grotendeels met jouw commentaar eens. Kan me alleen niet vinden in de "Eerst 10 jaar wonen en werken in Nederland, dan pas uitkering". Want wat doe je dan met iemand die gewerkt heeft en dan na 8 jaar, om wat voor reden dan ook, zijn baan verliest. Die persoon heeft dan ook 8 jaar lang zijn premies afgedragen en heeft dan vervolgens nergens recht op. Met de huidige economische omstandigheden liggen de banen niet voor het oprapen. Je kan er vanuit gaan dat het enige tijd duurt voordat er weer werk gevonden is. In theorie kan de WW dat overbruggen, maar iemand kan ook een ongeluk krijgen waardoor werken niet meer (fulltime) mogelijk is en dan ligt een uitkering voor de hand.
Je dwingt mensen op dat moment bijna de criminaliteit in als ze op dat moment niks meer krijgen, want er moet toch gegeten worden en het huis moet ook worden betaald. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Wel vind ik dat mensen inderdaad zelfvoorzienend moeten kunnen zijn en moeten gaan werken, maar het moet niet zo zijn dat iemand die welwillend is en zijn best doet niet in aanmerking komt voor een uitkering omdat die persoon hier nog niet lang genoeg woont.

Wat mij het meest tegenstaat aan het programma van Wilders, is dat in een aantal punten een bepaalde maatregel alleen voor de Islam geldt. Dat is in mijn ogen inderdaad discriminerend, onder andere:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit Islamitische landen

Hadden de bovenstaande punten voor bijvoorbeeld alle immigranten, alle geloofsovertuigingen en de hele bevolking van toepassing geweest, dan had ik het minder erg gevonden.

Overigens had de partij denk ik beter “Partij van de Verboden” kunnen heten in plaats van “Partij van de Vrijheid” ;).

De nadruk wordt nu vaak gelegd op Marokkaanse jongeren, maar ook onder Antilliaanse en Surinaamse jongeren is de criminaliteit hoog. Hoger dan bijv. de Turkse gemeenschap, die ook Islamitisch is. Je kan de schuld voor deze problemen dus niet bij de Islam leggen. Er zijn problemen en die moeten worden opgelost, maar dat doe je niet door het verbieden van een Godsdienst.

Een ander argument dat ik vaak voorbij zie komen is dat het Islamitische geloof agressiever is dan andere geloven. Maar ligt dit niet geheel aan degene die het geloof belijd en hoe het wordt geïnterpreteerd? Honderden jaren geleden werden er ook mensen afgeslacht door christenen omdat ze ‘heidens’ zouden zijn en zich niet wilden bekeren. Is het geloof op dat moment fout of degene die het geloof als excuus gebruikt om een ander af te slachten.

Met een auto kan je iemand doodrijden, het is een potentieel moordwapen. Moet je daarom auto’s gaan verbieden omdat er individuen zijn die het verkeerd gebruiken?

Om terug te komen op de vraag aan het begin van het topic, wat gaat er veranderen als de PVV aan de macht komt? Als 1 partij een absolute meerderheid halen lukt waarschijnlijk nooit in Nederland, dus je zal altijd een coalitie moeten vormen om te kunnen regeren. De PVV zal dus toch compromissen moeten sluiten met andere partijen om te kunnen regeren. Een aantal van zijn standpunten zijn zo extreem dat ik me niet kan voorstellen dat een eventuele coalitiepartner daarmee instemt. Het enige wat mij zorgen baart met de huidige verkiezingsuitslag is de stabiliteit van een nieuw kabinet.

Wilders heeft inderdaad ook punten in zijn programma staan waar ik mij wel in kan vinden. Bij sommigen heb ik echter hele sterke twijfels bij de haalbaarheid daarvan en daarnaast zou ik nooit op een partij stemmen die in mijn ogen discrimineert, hoe sterk het overige deel van het programme ook mag wezen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:29

Daphne even off topic:

Wat mij verbaast, jij hebt hele uitgeproken meningen, waarom dan niet stemmen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:36

Ptries schreef:
Heino, ik ben het grotendeels met jouw commentaar eens. Kan me alleen niet vinden in de "Eerst 10 jaar wonen en werken in Nederland, dan pas uitkering". Want wat doe je dan met iemand die gewerkt heeft en dan na 8 jaar, om wat voor reden dan ook, zijn baan verliest. Die persoon heeft dan ook 8 jaar lang zijn premies afgedragen en heeft dan vervolgens nergens recht op. Met de huidige economische omstandigheden liggen de banen niet voor het oprapen. Je kan er vanuit gaan dat het enige tijd duurt voordat er weer werk gevonden is. In theorie kan de WW dat overbruggen, maar iemand kan ook een ongeluk krijgen waardoor werken niet meer (fulltime) mogelijk is en dan ligt een uitkering voor de hand.

Heb je gelijk in, maar ik wil voorkomen dat mensen hierheen komen en vrij snel de bijstand in raken. 10 jaar is misschien idd wel wat lang, maar waar leg je de grens?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:40

Ik heb net een PB gehad van iemand die nog geen 25 berichten heeft geplaatst, mag ik dit bericht voor haar plaatsen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:41

Heino schreef:
Heb je gelijk in, maar ik wil voorkomen dat mensen hierheen komen en vrij snel de bijstand in raken. 10 jaar is misschien idd wel wat lang, maar waar leg je de grens?

Vluchtelingen die uit oorlogsgebied komen zul je moeten bijstaan en onderhouden tot ze een plaats in de maatschappij gevonden hebben.
Zulke mensen zonder een cent de straat opgooien kan natuurlijk niet, ik heb het NIET over illegalen.

De meeste punten van Wilders zijn puur gericht op een klein deel van de Marokkaanse gemeenschap waarbij men doet alsof het iedereen aangaat.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:42

nicole3939 schreef:
Daphne even off topic:

Wat mij verbaast, jij hebt hele uitgeproken meningen, waarom dan niet stemmen?

Ik kan me echt niet vinden in de huidige politiek, ik vind het ondemocratisch, er wordt om problemen heen gelopen, wel benoemd, oorzaken wordt niet naar of nauwelijks naar gekeken of wat aangedaan, de politiek zit vol met carierre tijgers, met praatjes, en na een tijdje een dik betaalde ergens anders nemen. Feitelijk gebeurd er niet echt iets... Sinds ik alles volg, heb ik nauwelijks tot geen positieve politiek gezien in Nederland. Problemen genoeg om aan te pakken maar er gebeurd werkelijk niets, wetten worden gemaakt, maar de functie??? bureaucratie.

Er zijn zoveel positieve dingen in Nederland die worden alleen maar minder, het wordt allemaal moeilijker gemaakt, en weinig krijg je er voor terug. Als student heb ik het op dit moment goed maar een paar jaar geleden heb ik weinig gemerkt van deze verzorgingsstaat met alle gevolgen van dien, er is zoveel geld, maar de mensen die het echt nodig hebben zien het niet, en de mensen die het minder nodig hebben krijgen er veel van.
Ongelijkheid ik wordt er droevig van.. politiek heb ik benaderd en daardoor zijn zelfs de partijen waar ik wel wat in zag ongeloofwaardig geworden.

Misschien te veel conspericy theorie docus gekeken, maar ik denk niet dat het volk regeert. Stemmen is voor mij een illusie. Het volk moet de macht terug nemen, maar we zijn te lui, om onze werkelijke mening duidelijk te maken.. We hebben teveel luxe om ons heen om te realiseren dat onze echte vrijheid op het spel staat.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:44

Over de hele discussie islamitische scholen:
Zie jij jezelf op zo'n school zitten? Nee, of te wel is het niet bevorderend voor de integratie. De christelijke scholen van tegenwoordig heten tegenwoordig bijna alleen maar zo. Afgezien van een levensbeschouwingsles wordt er meestal niks aan geloof gedaan en vaak wordt in die les meerdere geloven behandeld. Dit is een groot verschil met de islamitische scholen waar alles om geloof draait en weinig om het reguliere onderwijs. En dat is niet wat ik versta onder een school. Dus mogen ze weg.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:44

Oke duidelijk, herken het wel iets, respecteer jouw mening, maar waarom dan niet blanco.