Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nicole3939 schreef:Hier ga ik toch met Faye mee. Als jij je verrot werkt, en tig uur in de week werkt, en al meer afdraagt dan de gemiddelde Nederlander is het idd zuur.
nicole3939 schreef:Ik heb mij eigenlijk niet echt in het programma van Groen Link verdiept. Waar willen zij het geld vandaan halen?
Aan mij vorige bericht nog een regel toegevoegd.
Heino schreef:Tja, zo eng en knuffelig en blind zijn linkse mensen nou
Ik denk namelijk dat heel veel linkse mensen zo denken. GroenLinks zelf denkt ook in grote lijnen zo
Maarja, dat willen veel mensen blijkbaar al niet meer zien, die zien "hey ze stemt GroenLinks dús zal ze wel oogkleppen ophebben, problemen ontkennen en Marrokanen alleen maar knuffelen"...
superwoman schreef:Net als met de zure regen in de jaren 80 bleek dat niet waar te zijn net als waar de zogenaamde klimaatverandering vandaan komt is gewoon nog niet duidelijk. Dit was voor de mens namelijk ookal het geval.
faye schreef:En daar zit de kern. Links is TE sociaal. Er wordt nog veel te veel met uitkeringen gefraudeerd. Rechts is daar veel meer op gefocussed dan links. En dat is nodig, want anders is er straks geen sociaal stelsel meer.
faye schreef:randalinpony schreef:
Er wordt ook gigantisch gefraudeerd met subsidies en voordeelsregelingen in het bedrijfsleven... daar is rechts dan weer wat minder op gefocust.![]()
En zo eenvoudig is het niet meer om te frauderen met je uitkering, daar wordt tegenwoordig echt wel harder in opgetreden. Het is ook al veel moeilijker om een uitkering te krijgen/behouden en er is nog steeds veel te weinig toezicht op allerlei reintegratiebedrijven, waardoor daar ook miljoenen in omgaan zonder enig rendement.
Ga eens op "pay-day"bij het UWV kijken. Ik heb er tegenover gewerkt, de ene na de andere grote dure mercedes kwam voor rijden om maar weer uitkering te innen. En armoede in allochtone gezinnen? Misschien moet je niet zoveel kineren fokken als je geen inkomen hebt. Want van de kinderbijslag kun je niet rondkomen nee. Dus wie is daar dan schuldig aan? De nederlandse maatschappij of die ouders die het niet bij een of twee kinderen houden?
Ptries schreef:Heino, ik ben het grotendeels met jouw commentaar eens. Kan me alleen niet vinden in de "Eerst 10 jaar wonen en werken in Nederland, dan pas uitkering". Want wat doe je dan met iemand die gewerkt heeft en dan na 8 jaar, om wat voor reden dan ook, zijn baan verliest. Die persoon heeft dan ook 8 jaar lang zijn premies afgedragen en heeft dan vervolgens nergens recht op. Met de huidige economische omstandigheden liggen de banen niet voor het oprapen. Je kan er vanuit gaan dat het enige tijd duurt voordat er weer werk gevonden is. In theorie kan de WW dat overbruggen, maar iemand kan ook een ongeluk krijgen waardoor werken niet meer (fulltime) mogelijk is en dan ligt een uitkering voor de hand.
Heino schreef:Heb je gelijk in, maar ik wil voorkomen dat mensen hierheen komen en vrij snel de bijstand in raken. 10 jaar is misschien idd wel wat lang, maar waar leg je de grens?
nicole3939 schreef:Daphne even off topic:
Wat mij verbaast, jij hebt hele uitgeproken meningen, waarom dan niet stemmen?