ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:33

Denk dat het 750 mille, dus 750 duizend is, als het 750 miljoen was geweest hadden ze waarschijnlijk ook geen geld van 'buitenaf' hoeven hebben voor een campagne... Maar denk dat Lusitana het wel weet, Lusitana ook ik wil je bedanken voor de enorme hoeveelheid informatie die je voor ons vertaalt!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:36

zo ben ook weer bijgelezen en vanaf hier ook een goedemorgen Knipoog

denk ook niet dat het nut heeft nog meer campagne te voeren..

ben wel weer benieuwd naar de berichtgeving van lusitana OK dan!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:45

pretletter17 schreef:
Denk dat het 750 mille, dus 750 duizend is, als het 750 miljoen was geweest hadden ze waarschijnlijk ook geen geld van 'buitenaf' hoeven hebben voor een campagne... Maar denk dat Lusitana het wel weet, Lusitana ook ik wil je bedanken voor de enorme hoeveelheid informatie die je voor ons vertaalt!

sjeuh, wat ben jij helder op deze zondagochtend, dat zal het idd zijn, hihi.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:47

is al ver middag he,haha

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:55

750 mille = 750.000,-- (mille is een gebruikswoord voor 100.000,--)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:56

Makes sence Tong uitsteken

Vind het spijtig die media campagne, dat heeft maddie niet nodig iedereen kent haar. Die andere kindjes wel

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:27

Ja, duizend. Had ik het woordje mil niet vertaald dan? Dom, sorry, maar jullie zijn er al uit.

Het fonds is pas in de laatste instantie, als er geld OVER is, voor andere kinderen. De vraag is of er geld overblijft.

Las net in de tijdschriften die bij de kranten komen op zondag (en nog steeds pro McCann zijn), dat ze wel degelijk in Amsterdam gewoond hebben, dus niet in Almere. Verder, dat Kate de lijklucht aan haar kleding verklaard met dat ze in de week voordat ze op vakantie gingen met lichamen had gewerkt op het medisch centrum (blijkbaar zonder schort of jas) en de lucht aan de knuffel met het feit dat die ook vaak op het medisch centrum was. Nu wil ik wel graag weten hoe ze dat rijmt met:"het was Maddies favoriete knuffel en ze liet hem nooit los". Was hij echt mee naar het medisch centrum, dan is zo'n ding een bron van gevaarlijke bacteriën, niet echt iets om je eigen kinderen dan mee te laten spelen.
Verder hebben ze besloten de tweeling niet naar de creche te doen. Ze hadden gezegd dat ze teruggingen om ze een regelmatig, normaal leven te geven, maar blijkbaar is dat nu opgesloten zitten in een huis terwijl ze bespioneerd worden door de pers.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:29

3000 km in iets meer dan een maand (ca 5 weken) is nu ook weer niet zo vreselijk veel. Om te illustreren. Mijn man rijdt iedere dag Den Haag Rotterdam ca. 600 km per week (x 5) is ook 3000 km. Als je elke dag de auto pakt en rondrijdt zitten er zo aardig wat km. op. Zeker als anderen de auto ook gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:35

Lusitana schreef:
Verder hebben ze besloten de tweeling niet naar de creche te doen. Ze hadden gezegd dat ze teruggingen om ze een regelmatig, normaal leven te geven, maar blijkbaar is dat nu opgesloten zitten in een huis terwijl ze bespioneerd worden door de pers.

Zou ik ook doen, reken maar dat de tweeling lastig gevallen zal worden op de creche. Eerst is het niet goed dat ze in een creche gedumpt worden en nu is het raar dat ze het niet doen? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:35

O ja hoor, ik reed 4000 km per maand zakelijk, en dan de ritjes prive, weekend niet meegerekend.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:38

faye schreef:
Lusitana schreef:

Zou ik ook doen, reken maar dat de tweeling lastig gevallen zal worden op de creche. Eerst is het niet goed dat ze in een creche gedumpt worden en nu is het raar dat ze het niet doen? Verward

Lastig gevallen zullen die kinderen altijd worden, dat is hun lot voor de komende maanden.
Voor mij is het eender waar ze zitten, als ze maar zorg krijgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:16

Citaat:
De bronnen die door de krant zijn benaderd willen niet prijsgeven welke crematoria bezocht zijn, maar alles wijst erop dat het privé crematoria zijn, zonder vergunningen.

De krant heeft een van deze opgezocht, Creon Starlight, die sinds twee jaar in bedrijf is in Castelo de Nave, midden in de Serra de Monchique. Het Nederlandse stel, die de eigenaren zijn, bied diensten om huisdieren te cremeren, van vogeltjes tot grote dieren. De krant ging gisteren naar de plek om te weten of Hendrik en Jeannette Hoos bezocht waren door de politie maar niemand deed open.

De autoriteiten onderzoeken ook de mogelijkheid dat het lichaam van het kind naar Spanje is gebracht. Daar zijn ook crematoria bezocht, maar er is niks belangrijks naar buiten gebracht.

Ondertussen, gaat Kate McCann in engeland verhoord worden, ze hoeft daarvoor niet terug te keren. De portugese politie die op de zaak zit gaat daarheen en zal een lijst geven van vragen die gesteld moeten worden. Tegen die tijd weet Kate McCann exact welke bewijzen er tegen haar zijn, zodat ze de vragen kan beantwoorden.

De zoektichten worden binnenkort hervat, zoekende op meer concrete plekken.

De rechter Pedro Frias heeft al toestemming gegeven om het dagboek in beslag te nemen, wat via internationale wegen gaat.

De poltie heeft een psycholoog in dienst van de Britse politie gecontacteerd om advies over de ondervraagtechniek in verband met de wetenschappelijke bewijzen die al zijn verzameld.

Een van de suggesties was om het kind niet bij de naam te noemen maar het te hebben over "dochter"

De eerste huurder na de verdwijning van het kind was 5 dagen later (8 mei) aan een Engelsman.

Op de 16 werd de wagen aan een Portugees verhuurd, voor 1 dag, en de dag erop door een verzekeringsmaatschappij. De twee laatste die de wagen huurde voor Kate en Gerry, waren een klant van de Ocean Club (23 tot 25 mei) en een vrouw die Patricia heet, ook voor maar een dag.

De naam Patricia komt hier ook veel voor, dus geen idee welke nationaliteit die had.

Citaat:
Er is geen enkele relatie gevondne tussen die mensen en de McCanns en het is niet logisch dat zij het lichaam vervoerd hebben, aldus de politie.

De auto werd ook gebruikt door Michael Wright, neef van Kate en op een bepaald moment woordvoerder van de familie.

Apart is het feit dat niet de moeder van van Madeleine als tweede chauffeur is opgegeven, terwijl ze een rijbewijs heeft en nu in rothley wel regelmatig achter het stuur zit.

Tussen 27 mei en 3 juli heeft de wagen 2750 km afgelegd en die worden nu nagegaan door de autoriteiten om te weten welke routes er gevolgd zijn en wat de kansen zijn dat het lichaam daar verborgen is.

Ondanks het feit dat ze verdacht worden van de vermissing van hun oudste dochter en het verbergen van haar lichaam, krijgen de McCannsA nog steeds steun in Portugal. Gisteren was er een bericht van steun te lezen op de deur van de kerk van Praia da Luz. De lokale bevolking en de engelsen weten dat Kate en Gerry regelmatig in deze kerk hebben gebeden voor de kleine Madeleine. De kerk bleef gisteren de hele dag gesloten. De pater/priester José Pacheco was niet te bereiken voor een verklaring daarvoor.

Het huis dat ze huurden, is alweer verhuurd aan nieuwe bewoners.

De McCanns bereiden zich voor op een "gerechtelijk gevecht".

Ze zijn nog populair en ontvangen 500 tot 1000 brieven en kaarten per dag, plus cadeaux, aldus een familielid.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:19

faye schreef:
Lusitana schreef:

Ik had niks anders van jou verwacht. Het blijft een feit dat ze de tweeling dagelijks dumpten, om zelf te kunnen pierenwaaien, maar ze zeiden dat ze voor de tweeling teruggingen om die regelmaat en een normaal leven te geven. Dat was voor hen dus dagelijks naar de creche gebracht worden, dus waarom dat doorbreken?
De creche is trouwens een van de plekken waar de pers juist absoluut geweerd kan worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:24

Babootje schreef:
3000 km in iets meer dan een maand (ca 5 weken) is nu ook weer niet zo vreselijk veel. Om te illustreren. Mijn man rijdt iedere dag Den Haag Rotterdam ca. 600 km per week (x 5) is ook 3000 km. Als je elke dag de auto pakt en rondrijdt zitten er zo aardig wat km. op. Zeker als anderen de auto ook gebruiken.

Feit is, dat de McCanns er de meeste tijd helemaal niet waren toen, en dat dus die neef de meeste kilometers heeft gemaakt. En nu willen ze weten waarheen en waarom. Lijkt mij logish in dit onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:24

Nou Kate gaat niet meer werken dus zo normaal is het niet dat ze dan naar de creche zouden gaan. Sterker nog, ik denk dat het juist goed is voor de tweeling om bij hun vader en moeder te zijn. Dan kan je mij persoonlijk aanvallen, maar misschien moet je je eigen berichten eens goed nalezen, want jij draait alles in het negatieve richting de ouders in plaats van objectief naar zaken te kijken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:25

Het feit dat ze een advocaat nemen, die de schuldige kant verdedigd met name moordenaars, en massamoordenaars is ook wel iets om over na te denken eigelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:27

Waarom? Als ik veel geld heb en er overkomt mij iets dergelijks in het buitenland, zou ik ook Bram Moskowitz als advocaat nemen. Just to be sure.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:27

Kate werkte voorheen maar twee dagen in de week om bij de kinderen te zijn, dus als ze nu niet meer werkt, maakt dat geen enkel verschil. Vader zou weer gaan werken, ze brengen de tijd door met Kate en een nanny.
Het gaat mij erom dat ze zichzelf tegenspreken. Dat is objectief gezien een feit. Wat ze doen en laten met hun eigen kinderen, zou me een zorg zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:28

faye schreef:
Waarom? Als ik veel geld heb en er overkomt mij iets dergelijks in het buitenland, zou ik ook Bram Moskowitz als advocaat nemen. Just to be sure.

Ze hebben geen geld meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:30

Lusitana schreef:
Kate werkte voorheen maar twee dagen in de week om bij de kinderen te zijn, dus als ze nu niet meer werkt, maakt dat geen enkel verschil. Vader zou weer gaan werken, ze brengen de tijd door met Kate en een nanny.
Het gaat mij erom dat ze zichzelf tegenspreken. Dat is objectief gezien een feit. Wat ze doen en laten met hun eigen kinderen, zou me een zorg zijn.

Ik blijf het logisch vinden dat je je andere kinderen gewoon dicht bij je houdt. Niks verdachts aan. Het is alleen maar goed. Ik denk zelfs dat dat geadviseerd is door de kinderbescherming die bij ze op bezoek is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:31

Lusitana schreef:
faye schreef:

Ze hebben geen geld meer....

De familie heeft geld genoeg. Dus ook de keuze van de advocaat is niet verdacht, maar gewoon slim. Zeker als je bedenkt dat de politie nog wel eens heel corrupt kan zijn. Dat speelt nu eenmaal meer in zuid europese landen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:32

Ik niet, zijn genoeg hele goede en bekende advocaten die de slachtoffer kant verdedigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:33

Er zijn geen advocaten die enkel slachtoffers verdedigen of enkel misdadigers. Noem mij dan eens een goede Nederlandse advocaat die de slachtoffer kant verdedigt?

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:35

Faye, misschien kun je ophouden met steeds maar te katten op Lusitana.... zij vertaald alleen maar de berichten, dus als ze zichzelf tegen zou spreken, komt dat alleen maar omdat ze de berichten vertaald.
En ik ben nog steeds blij dat ze dat doet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:35

faye schreef:
Ik blijf het logisch vinden dat je je andere kinderen gewoon dicht bij je houdt. Niks verdachts aan. Het is alleen maar goed. Ik denk zelfs dat dat geadviseerd is door de kinderbescherming die bij ze op bezoek is geweest.
Dat denk ik ook, maar het blijft een feit dat ze juist vlak na de ontvoering en de hele tijd hier helemaal niet de kinderen dichter bij hen wilden, wat wel logisch was geweest, sterker nog , ze gingen reizen zonder de tweeling. Maar nu moeten ze de toegewijde ouders spelen, onder curatele van de kinderbescherming en het oog van de Britse pers die genadeloos is.