Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Aimee

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:44

partijvoordevrijheid schreef:
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Afschaffen dubbele nationaliteit
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
Geen export van uitkeringen buiten de EU
Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte
Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Bevorderen vrijwillige remigratie

Dit is toch behoorlijk anti-islam Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:46

En dat is precies de reden waarom de mensen op hem gestemd hebben Scheve mond

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:50

Aimee schreef:
partijvoordevrijheid schreef:
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf

Dit is toch behoorlijk anti-islam Haha!

Mooi toch! Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:51

Ook ik kan me wel vinden in een aantal van zijn uitspraken hoor.. Al mogen sommigen wat genuanceerder..

PartijvandeVrijheid schreef:

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:09

klomp schreef:
deels met je eens aimee, maar niet alles berust op emoties. het is uit cijfers wel gebleken dat 1 op de 5 marokkaanse jongeren de fout ingaan. dat is toch veel lijkt me? bovendien werd ook verteld dat hij dus deze groep wilde aanpakken en niet het complete islaam-volk over de grens wil zetten (al komt dat wellicht wel soms zo over). ik ben ook voor sociaal...maar niet te sociaal, begrijp je..

en wat berteft de andere issue...zand erover? we hadden elkaar gewoon verkeerd begrepen! Lachen
kan gebeuren toch!

Vanmorgen was op de radio te horen dat een op de vijf nederlanders een strafblad heeft....
Dus wat is veel?
Lijkt me dat de Marrokanen dan prima ge-integreert zijn...

Wilders moet eens ophouden zich zo toe te spitsen op een groep en gewoon zich richten op alle jongeren die rottigheid uithalen!!!

Wat zijn uitspraken over de islam betreft..
Zou toch zweren dat ik hem gisteren in alle vreugde over zijn winst hoorde roepen "Weg met de Islam "
Was duidelijk te zien op Nederland 1, misschien zei hij op de commerciele zenders iets anders?

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:13

jacimatho schreef:
klomp schreef:
deels met je eens aimee, maar niet alles berust op emoties. het is uit cijfers wel gebleken dat 1 op de 5 marokkaanse jongeren de fout ingaan. dat is toch veel lijkt me? bovendien werd ook verteld dat hij dus deze groep wilde aanpakken en niet het complete islaam-volk over de grens wil zetten (al komt dat wellicht wel soms zo over). ik ben ook voor sociaal...maar niet te sociaal, begrijp je..

en wat berteft de andere issue...zand erover? we hadden elkaar gewoon verkeerd begrepen! Lachen
kan gebeuren toch!

Vanmorgen was op de radio te horen dat een op de vijf nederlanders een strafblad heeft....
Dus wat is veel?
Lijkt me dat de Marrokanen dan prima ge-integreert zijn...

Wilders moet eens ophouden zich zo toe te spitsen op een groep en gewoon zich richten op alle jongeren die rottigheid uithalen!!!

Wat zijn uitspraken over de islam betreft..
Zou toch zweren dat ik hem gisteren in alle vreugde over zijn winst hoorde roepen "Weg met de Islam "Was duidelijk te zien op Nederland 1, misschien zei hij op de commerciele zenders iets anders?

Daar heeft hij nog gelijk in ook Knipoog
Dat geloof is levensgevaarlijk.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:14

Waar baseer je dat op?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:18

klomp schreef:
wederom is dat niet mijn verantwoording als mensen de dingen niet in ander perspectief kunnen zien, bovendien zijn dat maar een aantal die dat dus "verkeerd" opvatten (die schieten blijkbaar dan zelf iets tekort). bovendien is dhr. wilders niet tegen de islam...hij zei enkel dat er nu wel genoeg zijn...ofwel even de kraan dichtdraaien en eerst zorgen dat de mensen die hier al zijn eerst voldoende intregeren en zorgen dat we met elkaar om kunnen gaan

Er zit een verschil in mensen die politiek asiel aanvragen en mensen die hier komen om problemen te veroorzaken of dergelijke.

De mensen waar sommige mensen in nederland nu last van hebben zijn 30 jaar geleden al naar nederland gekomen. En toen hoefde ze niet te integreren van de de nederlandse regering. Ja en daar eet je nu de rotte vruchten van.

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:19

lies schreef:
Waar baseer je dat op?

Op alles wat ze doen en laten.
Bloedwraak is daar heel normaal... Hun verklaren iemand die Geen moslim is voor gek.
Hun discrimineren vrouwen en homosexuelen. Hun hebben Geen fatsoen. Hun zijn veel te ouderwets.
Hun willen altijd alleen maar hun eigen zin hebben. En in NL hoort GEEN Islam dat ook nog Knipoog

Daarbij doen ze net of ze heilig zijn en ze roken. zuipen snuifen en alles wat fout is...
Ze geven extra kinderen op voor kinderbijslag Knipoog Het zijn uitkeringstrekkers. Ze vertikken het om de taal te leren terwijl wqij als nederlanders dat in een ander land ook doen en zelfs zouden moeten!

Ze willen tijdens hun werk kunnen bidden. Ja ga dan maar terug want dat kan ik de moderne tijd NIET vind ik.

En ze willen GEEN democratie Verward

En als ze der zin NIet krigjen dreigen ze met een aanslag, waardoor als je op CDG Paris airport komt je GVD een controle van hier tot Tokyo krijgt Scheve mond

Allemaal door HUN!

En wij moeten maar eens een kerk in zon land proberen te bouwen... Lukt je ECHT Niet Knipoog
En zij zouden hier dan wel moskeeen mogen bouwen Verward

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:23

Werd gezegd door iemand die blijkbaar het niveau van de nederlandse taal van de basisschool nog niet machtig is....

Alles wat je nu noemt valt onder extremisme of gebeurt ook onder bv. het christendom.
Er zijn zat fijnknijpers die homo's niet zien zitten, schijnheilig op zondag in de kerk zitten en hun zonden afkopen...
De SGP, een politieke partij notabene, weerde tot voor kort nog altijd vrouwen...
En breek me de bek niet open over fatsoen...daar kunnen "Nederlanders "ook wat mee....

In jouw post lees ik niets dan angst voor het onbekende, wat de boer niet kent....

Moslims zijn er ook in India, Afrika, Marokko, Turkije, een heel groot deel van Azie, Rusland....en allemaal bloedwraak, anti homo, uitkeringtrekkers en baantjes inpikkers?

Kom eens met wat goede en concrete argumenten die jouw mening onderbouwen, in plaats van blind na te roepen wat je om je heen hoort?
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 23-11-06 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:24

Phoe phoe, zoveel generalisatie in 1 stukje heb ik nog nooit gehoord. Zelfs niet van Geert Wilders..
En waaruit blijkt nou precies dat dat geloof levensgevaarlijk is?

Overigens, hullie hebben ook wel kerken in Marokko hoor Ja

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:25

EDIT

Ik verspil mijn tijd heir NIet meer aan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Quatrohorses op 23-11-06 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:26

Quatrohorses schreef:
lies schreef:
Waar baseer je dat op?

Bloedwraak is daar heel normaal... Hun verklaren iemand die Geen moslim is voor gek.
Hun discrimineren vrouwen en homosexuelen. Hun hebben Geen fatsoen. Hun zijn veel te ouderwets.
Hun willen altijd alleen maar hun eigen zin hebben. En in NL hoort GEEN Islam dat ook nog Knipoog

Daarbij doen ze net of ze heilig zijn en ze roken. zuipen snuifen en alles wat fout is...
Ze geven extra kinderen op voor kinderbijslag Knipoog Het zijn uitkeringstrekkers. Ze vertikken het om de taal te leren terwijl wqij als nederlanders dat in een ander land ook doen en zelfs zouden moeten!

Ze willen tijdens hun werk kunnen bidden. Ja ga dan maar terug want dat kan ik de moderne tijd NIET vind ik.

En als ze der zin NIet krigjen dreigen ze met een aanslag, waardoor als je op CDG Paris airport komt je GVD een controle van hier tot Tokyo krijgt Scheve mond

Allemaal door HUN!

En wij moeten maar eens een kerk in zon land proberen te bouwen... Lukt je ECHT Niet Knipoog

Ik kan me in een paar van je uitspraken wel vinden, maar je scheert ze wel allemaal over één kam, en er zijn echt héél veel Marokkanen die zich wel prima aan de regels houden.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:27

Quatrohorses schreef:
lies schreef:
Waar baseer je dat op?

Allemaal door HUN!

Yeah ... Hunnie.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:27

Quatrohorses schreef:
jacimatho schreef:
Werd gezegd door iemand die blijkbaar het niveau van de nederlandse taal van de basisschool nog niet machtig is....

Alles wat je nu noemt valt onder extremisme of gebeurt ook onder bv. het christendom.
Er zijn zat fijnknijpers die homo's niet zien zitten, schijnheilig op zondag in de kerk zitten en hun zonden afkopen...
De SGP, een politieke partij notabene, weert nog altijd vrouwen...
En breekme de bek niet open over fatsoen...daar kunnen "Nederlanders "ook wat mee....

In jouw post lees ik niets dan angst voor het onbekende, wat de boer niet kent....

En dankzij mensen zoals JIJ die de Islam aanmoedigen zijn er dus terrosistische aanslagen Knipoog

Dames en Heren wees bij deze mensen om uw beklacht te doen hun moedigen de Islam aan en willen NIet meewerken aan een beter land Knipoog

Ik ben in landen waar de Islam heerst geweest! En dat is daar VRESELIJK die onderdrukking van vrouwen vind ik ABNORMAAL!!!

Ja jacimatho! Het is allemaal jouw schuld. Want hullie zijn stom en wij zijn goed Zij zijn groot en ik is klein!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:28

En wat denk je ermee te bereiken door ze tegen je op te hitsen op de manier waarop Wilders dat doet?

Bovendien kun jij ook wel een behoorlijk taallesje gebruiken zo te lezen...

Terrorisme ontstaat door kortzichtige mensen, zowel aan de kant van de terroristen als aan de kant van de tegenstanders. Geweld los je niet op met geweld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:28

Quatrohorses schreef:
EDIT

Doe maar niet idd. Je zet jezelf nl. behoorlijk voor lül!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:30

Quatrohorses schreef:
jacimatho schreef:

De SGP, een politieke partij notabene, weert nog altijd vrouwen...
En breekme de bek niet open over fatsoen...daar kunnen "Nederlanders "ook wat mee....

En dankzij mensen zoals JIJ die de Islam aanmoedigen zijn er dus terrosistische aanslagen Knipoog

Dames en Heren wees bij deze mensen om uw beklacht te doen hun moedigen de Islam aan en willen NIet meewerken aan een beter land Knipoog

Ik ben in landen waar de Islam heerst geweest! En dat is daar VRESELIJK die onderdrukking van vrouwen vind ik ABNORMAAL!!!

Dankzij mij zijn er aanslagen?

Wie denk jij wel niet dat je bent?
Het eerste dat in me opkomt is een serie niet zo fraaie woorden.......

Hoe haal je het in je bolle hoofd om te stellen dat ik een oorzaak ben , of mijn mening, van de bloedbaden die nu aangericht worden?

Dat bewijst helemaal voor mij dat jij absoluut niet weet waar je over praat en de massa hysterie naloopt die er heerst.
In plaats van concrete voorbeelden begin je als een klein kind op de man te spelen.

Hmmm...al eens gedacht aan een baantje in de politiek?

Aimee

Quatrohorses schreef:
Mooi toch! Haha!

Nee.... of vond jij de Jodenvervolging in Nazi-Duitsland ook mooi?

Als je de punten van Wilders doorgevoerd wilt hebben, zonder dat daarbij één bepaalde bevolkingsgroep gediscrimineerd wordt dan krijg je dit:

- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar [en een emigratie-stop voor Nederlanders naar niet-westerse landen.]
- Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio [okee, maar wat als de quotum bereikt is en er zijn mensen die echt politiek vluchteling zijn, die écht opvang nodig hebben?]
- Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven [dit gaat tegen de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting in en kan dus niet zo ingevoerd worden. Dominant blijft de christelijk/joods/humanistische cultuur trouwens toch wel.... als er dan een wet tegen uitbreiding van bepaalde geloofsovertuigingen ingevoerd moet worden, verbiedt dan gelijk elk geloof]
- Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen [prima, dan worden er dus ook geen nieuwe kerken en synagogen gebouwd noch christelijke/joodse scholen]
- Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams [dan moeten alle 'radicale' kerken, synagogen en dergelijke ook gesloten worden en religie-uitdragers het land uitgezet worden, bijv. orthodox joodse rabbijnen]
- Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën [okee, dan is buitenlandse financiering of bestuurlijke invloed voor kerken, synagogen en dergelijke ook verboden. Ben benieuwd hoe de katholieke kerk het doet zonder invloed van de Paus Haha! ]
- Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen [geen buitenlandse bisschoppen en dergelijke meer in Nederland dus, geen latijn in de kerk of hebreeuws in synagogen]
- Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders [hiermee worden de meeste mensen van allochtone (turkse en marrokaanse) afkomst helemaal niet getroffen, die zijn gewoon Nederlander]
- Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal [hoe wil je er dan voor zorgen dat buitenlanders integreren? Clown ]
- Afschaffen dubbele nationaliteit [prima, de problemen gaan echter verder. Met Marokko zal dan eindelijk moeten worden afgesproken dat zij geen invloed meer hebben op mensen die qua oorsprong naar dat land terug gaan maar alleen een Nederlands paspoort hebben]
- Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp [dit gaat gewoon tegen de rechten van de mens in]
- Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd [wat doen we met Nederlanders die al 10 jaar in Nederland verblijven zonder te werken en wel crimineel gedrag vertonen? Ook maar het Nederlands paspoort ontnemen dan]
- Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering [dus mensen die volledig legaal in Nederland verblijven maar geen baan kunnen vinden, krijgen geen uitkering en verblijven dus in armoede... wordt Nederland in z'n geheel niet beter van]
- Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf [een behoorlijk aantal politieke vluchtelingen zouden hier dan niet mogen verblijven. Niet overal is het rechtstelsel even rechtvaardig en zijn mensen even vrij. Maar goed, dan mogen Nederlanders met een strafblad dus ook het land niet uit, of zich tenminste niet legaal in een ander land vestigen]
- Geen export van uitkeringen buiten de EU
- Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte [ook voor andere geloofsovertuigingen geldt dan dat extreme kledij niet toegestaan is in openbare ruimten]
- Verbod hoofddoekjes in publieke functies [zelfde als bovenstaand, maar dan verstrekkender... keppeltjes zouden dan ook verboden moeten worden... of zwarte kousen Haha! ]
- Bevorderen vrijwillige remigratie [poeh... Nederlanders zijn behoorlijk over de wereld verspreid door de eeuwen heen, eens kijken in hoeverre we remigratie kunnen bevorderen en watvoor gevolgen dat zal hebben]

Whiz

Quatrohorses schreef:
EDIT

Nee idd je had beter helemaal niets kunnen zeggen. Vooral niet als het kant noch wal raakt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:34

Quatrohorses schreef:
Daar heeft hij nog gelijk in ook Knipoog
Dat geloof is levensgevaarlijk.

ELK geloof is levensgevaarlijk.... de Islam niet meer dan het Christendom en het Jodendom.
Heb je enig idee hoe de geschiedenis is gelopen? Heb je enig idee hoeveel oorlogen het Christendom heeft veroorzaakt? Enig idee hoeveel onderdrukking?

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:36

Aimee schreef:
- Bevorderen vrijwillige remigratie [poeh... Nederlanders zijn behoorlijk over de wereld verspreid door de eeuwen heen, eens kijken in hoeverre we remigratie kunnen bevorderen en watvoor gevolgen dat zal hebben]

Hehe HOOOO! Boos! Ik wil niet remigreren naar Nederland! Bevalt me voorlopig prima hier Haha! Clown

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:46

Ik stem voor wilders.. Als je kijkt. ik denk dat 80 % van de criminelen echt wel buitenlands is ( dan bedoel ik Turken Marokkanen en ANtilianen. De aanslagen worden ook bijna allemaal gepleegd door buitenlanders.. Osama en die andere zijn ook moslim.. Bij mij in de klas zitten 5 moslims. waarvan er 3 telkens turks praten. dat is zo vervelend..

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:52

Jolandaa_ schreef:
Ik stem voor wilders.. Als je kijkt. ik denk dat 80 % van de criminelen echt wel buitenlands is ( dan bedoel ik Turken Marokkanen en ANtilianen. De aanslagen worden ook bijna allemaal gepleegd door buitenlanders.. Osama en die andere zijn ook moslim.. Bij mij in de klas zitten 5 moslims. waarvan er 3 telkens turks praten. dat is zo vervelend..

Van die 80% zou ik maar niet zo zeker zijn. En hoeveel aanslagen hebben we in Nederland gehad de laatste 10 jaar bijvoorbeeld?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:53

Jolandaa_ schreef:

Niet denken.... Zeker weten.... Kom maar met de cijfertjes van je beweringen.