fransje23 schreef:juval schreef:
Nou, als je naar de usa zou willen reizen zou ik dit soort opmerkingen inderdaad niet doen.
Er is ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting.
Dan geef je met Trump het verkeerde voorbeeld.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:ojuist stuurde ik een zeer boze mail naar NRC:
"Goedemiddag,
Vandaag was een dieptepunt in mijn decennia lange relatie met NRC. Tot vandaag was ik van mening dat ik geabonneerd was op de fatsoenlijkste krant van Nederland. Hugo Logtenberg heeft die droom hard onderuit gehaald.
Logtenberg heeft met succes een heksenjacht geopend op Hans Wijers (die na vandaag ook wel geen abonnement op NRC meer zal hebben).
Eerst bracht hij het, door zijn collega Smit weerlegde, roddelverhaal over uitspraken die Wijers gedaan zou hebben ook een bijeenkomst in Gebouw C.
Op zich was dat al, zeker met de sensatie koppen die suggereerden dat Wijers ernstig in de problemen zat en “niet objectief” was, al discutabel.
Deze berichtgeving ging volkomen voorbij aan de aard van de rol, namelijk, namens D66 (en dus niet per se als vriend van Yesilgöz) samen met een CDA collega vanuit beider visie het ’schrijfwerk’ van de twee partijleiders ondersteunen. Het was nodeloze ophef waarmee minder goed geïnformeerde burgers ook meteen in een verkeerd frame werden getrokken, objectiviteit is namelijk volstrekt niet aan de orde in een rol waarin iemand JUIST vanwege zijn partij achtergrond is gevraagd. Logtenberg had vrees ik last van eigen profileringsdrang, maar diende de lezer slecht eh checkte zijn bronnen ook slecht, hij is daardoor een uitstekende beschadiger van D66 geworden. Toen deze aanval een flop werd doordat Smit klip en klaar duidelijk maakte dat Wijers ten onrecht beschuldigd werd volgde geen rectificatie door Logtenberg, maar verlaagde hij zich tot Bild/Telegraaf niveau door te citeren uit privé communicatie tussen Willem Sijthof en Hans Wijers. Hierbij ging het woord “heling” en “hacken” door mijn hoofd. Ik acht het uitgesloten dat de twee betrokkenen vrijwillig toegang hebben verleend tot deze privé informatie, NRC plaatste dus onrechtmatig verkregen informatie, het lijkt dus echt op een actie waarbij het doel de middelen heiligt, als je iemand maar beschadigt….
Het is dat het al slecht is gesteld met de kwaliteit van de krantenjournalistiek in Nederland, dus ik zeg mijn abonnement nog niet op.
Wel zal ik voorlopig verzwijgen dat ik een krant lees die dit soort walgelijke praktijken normaal lijkt te vinden. Mocht de journalistieke moraal verder deformeren naar het “Logtenberg-niveau” dan krijgt NRC een zelfde positie als de Telegraaf: verboden toegang in mijn huis.
Ik wens u sterkte bij het bewaken van de moraal in deze organisatie."
BigOne schreef:Dat hij in het belang van d66 nu geen functie meer vervuld is een juiste beslissing van hem.
Echter , het framen en verdacht maken van politici /medewerkers van PvdA, groen-links en d66 is wel zeer opvallend.
En dat dat door een gerenommeerde krant als NRC gebeurt is nogal erg.
journee schreef:Een goede reden om altijd een beetje op je woorden letten en mensen niet onnodig af te branden. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je het uiteindelijk nog eens op je bordje krijgt.
fransje23 schreef:Het volk gebruikt door partijen die zeer dicht tegen extreem rechts gedachtengoed aanzitten is zeker wel iets om aanstoot aan te nemen.
Laten we nu precies in een discussie over dat soort partijen zitten.
![]()
Hoe vaak wordt "het volk" in de praktijk een andere context gebruikt?
Dan kiest ment toch eerder voor een volk of de bevolking?
prompter schreef:maar er kleeft wel een smet aan Mar3, voor de een meer dan voor de ander, maar voor mij klinkt "het volk" ook negatief. Zal over 50 jaar wel anders zijn, maar nu is het wat mij betreft nog een wat besmette term.
Benzz schreef:Het is een besmette term, maar ik denk dat het voor de jongeren onder ons, niet helemaal te begrijpen is. Geschiedenis kennen velen niet.
Over het Wijers verhaal, ik krijg er toch een rare smaak van in mijn mond. Dinsdag was de VVD best over de zeik dat ze niet mee mochten schrijven en dat in eerste instantie CDA en D66 aan zet waren. Donderdag komt het NRC met een verhaal naar buiten, wat uiteindelijk helemaal niet blijkt te kloppen. Als men erachter komt dat het verhaal niet klopt, komt het NRC met het verhaal dat er prive-appjes zijn gevonden.
Het is koste wat kost iemand beschadigen en duidelijk op D66 gemunt. Zo was het destijds ook met Kaag en ook met Timmermans. Mensen met enorme staat van dienst zo beschadigen dat het geen houden meer aan is.
En dat terwijl Yesilguz met de nareis op nareis een kabinet heeft laten klappen op pure leugens. En dat hoor ik niet terug in de talkshows of in het nieuws. VVD wil regeren en wil koste wat kost hun gelijk krijgen. Dit heeft niets meer met landsbelang te maken.
nps schreef:journee schreef:Een goede reden om altijd een beetje op je woorden letten en mensen niet onnodig af te branden. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je het uiteindelijk nog eens op je bordje krijgt.
Hallo, en wat doet / deed Wilders dan?! Hoe dan moet deze meneer het veld tuimen voor deze uitspraak?
_Mar3 schreef:Ik vind dit naar framen neigen en niet netjes van je.
'Het volk' wordt zeker in veel andere contexten gebruikt, een hit met Google kan je dat laten zien. Zo is het de naam van een media bedrijf, een naam van een toneelgroep, de naam van een band. Ga zo maar door.