Benzz schreef:juval schreef:[
Maar het echte doel van de sector: VOEDSEL PRODUCEREN blijft altijd nodig. Dat de Blokker failliet is is heel erg en triest, maar er zijn duizenden andere bedrijven die ongeveer dezelfde producten verkopen.
Maar het is wel een passie en een levenswerk. Jammer dat je het niet zo kunt zien.
Je zegt hier precies waar het omgaat: Die duizenden bedrijven..........daarom hebben we de blokker niet meer nodig. Maar de hoeveelheid boeren hebben we ook niet meer nodig. Want die produceren veel te veel.
En hoezo is het voor een boer passie en levenswerk en voor een andere ondernemer niet?
nou trek je wel een beetje mijn reactie uit zijn verband

Ik heb nergens gezegd dat het voor andere ondernemers die verplicht moeten stoppen niet erg is, dat is ook heel pijnlijk en rot. Er werd gezegd dat het boerenleven overgeromantiseerd werd, dus ik probeerde het verschil tussen boeren leven en 'gewone' bedrijven weer eens aan te duiden.
Zolang er vraag is naar onze producten, zolang de wereldbevolking nog honger lijdt, zolang zullen boeren nodig zijn. Het is niet zo dat er te veel geproduceerd wordt, want anders zou er wel minder vraag naar zijn toch? Er blijft een prima markt voor onze producten, voornamelijk in Nederland en ons omliggende landen,en ook verder weg.
Als er geen vraag meer zou zijn, als niemand meer zuivel zou willen gebruiken. Ja, dan denk ik wel dat er meer vrede mee is als er boeren verdwijnen... maar verplicht vanwege onhaalbare stikstofdoelen voor aangelegde natuur wat niet goed beheerd wordt? nee, daar kan ik niet achter staan.
maar goed, deze discussie wordt steeds weer opnieuw gevoerd. We komen er niet uit.
Lets agree to disagree