Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Eind september deelde Omroep Gelderland beeld van een wildcamera van Natuurmonumenten waarop elf welpen te zien waren, een Nederlands record sinds de terugkeer van de wolf. Nu blijkt dat aantal nog hoger te zijn.
DuoPenotti schreef:Anders vermoord je dadelijk je paarden zelf...
Jessix schreef:Elisa2 schreef:Ja, ze lopen achter het huis bij mijn ouders..nu zijn die niet altijd thuis natuurlijk dus dat wordt nu wel een dingetje. En als zij binnen zijn kunnen ze niet het achterste deel van het weiland zien. Daar moeten we nog maar even over nadenken..wellicht camera toezicht?
Oh dat is wel fijn, dat ze aan huis staan bij je ouders. Camera's kunnen dan wel helpen, en verder stel ik me voor dat er bij een aanval zoveel onrust ontstaat dat het wel opgemerkt wordt. Maar het blijft natuurlijk wel heel stressvol met aanvallen zo dichtbij. Hopelijk doet je omheining genoeg afschrikken.
Het is allemaal helemaal niet leuk. Ook al die uren dat de paarden al binnen moeten blijven door deze situatie. Denk je het allemaal leuk voor elkaar te hebben voor je dieren.
Anne_GTI schreef:Met een hooivork tussen je dier en de wolf staan werkte vroeger ook...
Ik ben er niet gerust op dat er momenteel geen wolf in de buurt zit. Ik zie steeds raven vliegen... aantal zichtmeldingen vorige week op een paar kilometer afstand.
Anne_GTI schreef:Die "boer" uit Wapse had alles voor elkaar. Strakke omheining, zo goed dat de wolf er niet snel weer uit kon. Wolf koos voor de aanval. Was gewoon iemand die hobbymatig een paar schapen had en zijn dieren wilde beschermen.