Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:24

Mij is verteld dat met een hoog kaliber zelfs wat meer doet dan kietelen.

Bijzonder. En een katapult mag je niet hebben

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:27

Ik stond er echt van te kijken! Heel vroeger was de norm 4.4 volgens mij maar dat is aangepast.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:33

Ik hoor hier in mijn omgeving ook steeds vaker dat mensen (jagers) echt wel afschieten, ookal mag het niet. Wat niet weet, wat niet deert zeg maar.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 21:50

Roedel op de Veluwe blijkt niet 11 maar 12 jongen te hebben.
Citaat:
Eind september deelde Omroep Gelderland beeld van een wildcamera van Natuurmonumenten waarop elf welpen te zien waren, een Nederlands record sinds de terugkeer van de wolf. Nu blijkt dat aantal nog hoger te zijn.

Bron buitengewoon
https://www.facebook.com/share/p/b8AJbeZJw23zESDS/?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:09

DuoPenotti schreef:
Anders vermoord je dadelijk je paarden zelf... :+

Precies, dat moet ik niet hebben. :+

Hier zit een schietvereniging in het dorp, misschien maar een paar lesjes gaan nemen.

12 jongen pfft ..geen wonder dat het allemaal zo uit de hand aan het lopen is..
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 08-10-24 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:35

Ik heb 4 jaar schietles gehad, met een paar lesjes kom je er echt niet. Je krijgt er ook het grootste gezeik mee als je zelf gaat schieten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:49

Ja dat begrijp ik ook wel, maar wil eigenlijk wel iets kunnen doen als ze op het erf lopen. Al is het maar in de lucht schieten en dat ze schrikken en weggaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 22:53

Rotjes of strijkers?
Carbid bus duurt te lang.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:55

Gericht schieten is kansloos (en dom inderdaad want dan knal je zo je paard neer) en dat zal iedereen wel snappen. Wel nadat ze een keer geschoten hebben. :+

Maar het idee dat je een waarschuwingsschot kan doen, lijkt me een fijn idee. Niet van te dichtbij want sommige dieren komen dan juist op jou af (geen idee wat dat wolf doet).

Hier knalt van alles, echt geen idee wat nou een geweerschot is en wat *iets anders* is.
lang geleden is hier iemand neergeschoten en niemand van de buren heeft de politie gebeld. We hoorde allemaal wel 'iets' maar dat horen we wel vaker dus geen alarmbellen. En dat zal in dorpen achteraf echt wel meer zo zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:55

Met vuurwerk ben ik bang dat de paarden in paniek raken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:00

Alsof wolven in Nederland niet gewend zijn aan bommen en granaten. Ze zitten op militaire oefenterreinen. Je zult ze moeten raken om ze af te schrikken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 23:06

Daar zeg je wat!
Even niet bij stil gestaan.

Paarden zullen waarschijnlijk ook in paniek zijn als er een wolf in de wei loopt.
Geen idee wat ik zou doen als ik het aantref.
Als ik in de auto zou zitten, zou ik als een malle toeteren. En hopen dat er iemand bij is die eerst kan bellen en dan filmen of zo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:28

Jessix schreef:
Elisa2 schreef:
Ja, ze lopen achter het huis bij mijn ouders..nu zijn die niet altijd thuis natuurlijk dus dat wordt nu wel een dingetje. En als zij binnen zijn kunnen ze niet het achterste deel van het weiland zien. Daar moeten we nog maar even over nadenken..wellicht camera toezicht?

Oh dat is wel fijn, dat ze aan huis staan bij je ouders. Camera's kunnen dan wel helpen, en verder stel ik me voor dat er bij een aanval zoveel onrust ontstaat dat het wel opgemerkt wordt. Maar het blijft natuurlijk wel heel stressvol met aanvallen zo dichtbij. Hopelijk doet je omheining genoeg afschrikken.

Het is allemaal helemaal niet leuk. Ook al die uren dat de paarden al binnen moeten blijven door deze situatie. Denk je het allemaal leuk voor elkaar te hebben voor je dieren. :(

Wat denk je dat je kunt doen als er een wolf over de omheining komt. Als je dan nog uit de stoel moet komen komt het niet goed. Een wolf legt binnen 5 minuten een aantal honden om. Een paard zal ook snel gaan als ze met meer zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:30

Die wolven zijn ons altijd te snel af ga daar maar vanuit. Als je veel over de aanvallen gelezen hebt was er niet zo heel lang sprake van een dreigende situatie zodat je op je elfendertigst nog wat kunt gaan doen. Die aanval is al klaar als je nog wakker moet worden. Ze zijn megasnel en doelgericht.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:46

Met een hooivork tussen je dier en de wolf staan werkte vroeger ook...

Ik ben er niet gerust op dat er momenteel geen wolf in de buurt zit. Ik zie steeds raven vliegen... aantal zichtmeldingen vorige week op een paar kilometer afstand.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:47

Anne_GTI schreef:

Ik ben er niet gerust op dat er momenteel geen wolf in de buurt zit. Ik zie steeds raven vliegen... aantal zichtmeldingen vorige week op een paar kilometer afstand.

Wil je dan eerder bij het dier zijn dan de wolf of wil je er tussen springen?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:55

Ik spring ertussen denk ik. Maarja ik dacht ook dat ik gas zou geven ipv remmen. Deed ik ook niet... liepen teveel herten in de weg.

Maar om de hoek van elke deur staat een greep of hooivork op stal.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 00:04

Anne_GTI schreef:

Die boer in Wapse gemist?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 00:26

Ik ga in elk geval niet staan toekijken. Als je er nu al vanuit gaat dat alles kansloos is kun je je dieren net zo goed nu al afschrijven.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 00:45

Ik heb in Zwolle nog nergens een wolfwerend hek gezien... terwijl er soms reeën in de buurt lopen, en er binnen 5 km afstand al eens een wolf gesignaleerd was (Laag Zuthem) toen die nog niet eens gevestigd was... Staat er een lief warmbloedveulentje achter een hek waar een hond nog doorheen wandelt... hoe lang kan dat diertje er nog veilig staan...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 06:41

GDG schreef:

Die ging niet alleen maar tussen staan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:56

Lithya schreef:
GDG schreef:

Die ging niet alleen maar tussen staan.

En terecht

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:10

Die "boer" uit Wapse had alles voor elkaar. Strakke omheining, zo goed dat de wolf er niet snel weer uit kon. Wolf koos voor de aanval. Was gewoon iemand die hobbymatig een paar schapen had en zijn dieren wilde beschermen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:31

Anne_GTI schreef:
Die "boer" uit Wapse had alles voor elkaar. Strakke omheining, zo goed dat de wolf er niet snel weer uit kon. Wolf koos voor de aanval. Was gewoon iemand die hobbymatig een paar schapen had en zijn dieren wilde beschermen.

Zover ik weet zat de wolf onder de zonnepanelen en dat is een veld er naast.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 08:45

Maar de schapen zijn binnen een deugdelijke afrastering gepakt.

Dat de wolf inmiddels weer de weide uit was en niet eens uit de buurt ging, maar er naast ging liggen is imo des te meer reden om te schieten.
Dier liet geen enkele angst zien toen er mensen bij kwamen.

Een inbreker of een moordenaar blijft dat ook nadat ie plaats delict heeft verlaten.