Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hahahatsjoe schreef:Ik ga hier niet meer in discussie, maar voor de Hamas-fans onder jullie, kijk eens op https://www.hamas.com. Dan zie je wat je steunt, werkelijk om te kotsen, het zijn monsters. Succes !
hahahatsjoe schreef:Ik ga hier niet meer in discussie, maar voor de Hamas-fans onder jullie, kijk eens op https://www.hamas.com. Dan zie je wat je steunt, werkelijk om te kotsen, het zijn monsters. Succes !
Pandora2 schreef:@hwn ze zeggen altijd dat die tunnels onder de huizen, ziekenhuizen en moskeeën zitten.
Alleen is daar 0.0 beeldmateriaal van. Enkel diezelfde ingang aan het ziekenhuis in Gaza wordt telkens getoond.
Pandora2 schreef:princequillo schreef:Als wij dit al zo zouden weten via internet verwacht ik niet dat dit een heel succesvol plan zou zijn
Dat was ook mijn eerste gedacht![]()
Was hier in het nieuws gisterenmiddag.
En die briefjes met QR code van zogezegd veilige plekken, kunnen de Hamasboys ook wel te pakken krijgen veronderstel ik.
@hwn ze zeggen altijd dat die tunnels onder de huizen, ziekenhuizen en moskeeën zitten.
Alleen is daar 0.0 beeldmateriaal van. Enkel diezelfde ingang aan het ziekenhuis in Gaza wordt telkens getoond.
Janneke2 schreef:Lang leve Ha-Arets. Er is nog onafhankelijke journalistiek in Israël.
En ik lees voor minstens de duizendste keer: het leger onderzoekt de misstanden.
... bij ons zou het Openbaar Ministerie van Arnhem dat doen.
Pandora2 schreef:princequillo schreef:Als wij dit al zo zouden weten via internet verwacht ik niet dat dit een heel succesvol plan zou zijn
Dat was ook mijn eerste gedacht![]()
Was hier in het nieuws gisterenmiddag.
En die briefjes met QR code van zogezegd veilige plekken, kunnen de Hamasboys ook wel te pakken krijgen veronderstel ik.
@hwn ze zeggen altijd dat die tunnels onder de huizen, ziekenhuizen en moskeeën zitten.
Nikass schreef:Ik wil dat nog best geloven, dat dat zo is. Maar het rechtvaardigt niet de genocide op een bevolking. Daarnaast, als het niet zo verdrietig was, zou het bijna hilarisch naïef zijn om te denken dat je Hamas kunt stoppen door heel Gaza&het tunnelstelsel plat te gooien of anderszins onbruikbaar te maken. Zolang je een volk onderdrukt, een land bezet, zal er altijd verzet zijn.
Exitium schreef:De VS gaat visa van extremistische Israëlische kolonisten weigeren
https://www.nu.nl/buitenland/6292789/vs ... oever.html
Nikass schreef:Ik heb al eerder aangegeven wat ik vind dat er zou moeten gebeuren.
Ik ben het overigens met je eens dat zowel de Israëlische regering fout zit, als ook Hamas.
De burgers aan beide zijden zijn het slachtoffer.
Maar goed, wat moet er gebeuren: je kunt van een onderdrukt volk niet veel verwachten. En ook niet dat ze zich niet verzetten.
Israël is hier de bezetter én de sterkere partij. Dus imo is Israël degene die als eerste actie moet ondernemen, namelijk: al het aanvallende geweld (wat een fabel dat het hier om verdediging zou gaan) per direct stoppen. De nederzettingen ontruimen, en zich terugtrekken binnen de op dit moment bestaande eigen grenzen.
Alle Palestijnen die ttv hun arrestatie jonger waren dan achttien jaar per direct vrijlaten. De overige Palestijnse gevangenen een eerlijk proces geven.
Stoppen met het in de gaten houden (camera's, afluisterapparatuur door heel Gaza) en daarnaast erkennen en respecteren van (de noodzaak van) een Palestijnse staat (over de exacte grenzen kan nog een discussie gevoerd worden)
En na dit alles kenbaar te hebben gemaakt en er mee gestart te zijn, Hamas vragen om de gijzelaars, die niets met dit alles van doen hebben, vrij te laten.
(Maar dit niet als voorwaarde stellen, gewoon eenzijdig beginnen met constructieve, op vrede en samenwerking gerichte oplossingen)
Babootje schreef:Ik begrijp inderdaad wel wat Israel wil maar Hamas krijg je hiermee niet weg. Zelfs wetende dat Hamas zich tussen de burgerbevolking verstopt ook niet. Door dit machtsvertoon gaat de haat aan beide kanten zich alleen maar meer verdiepen. En is een oplossing verder weg dan ooit. Het moet aan beide kanten stoppen.
Het bericht vandaag dat er een baby in een oven moedwillig levend door Hamas is verbrand en dan de vraag van een - toch wel intelligent persoon (een palesteinse dichter) - die vroeg of er wel bakpoeder bij gedaan was. En al die andere - inmiddels geverifieerde gruwelen van 7 oktober? - Hoe ga je die mensen die dat meemaken recht doen? Hoe kom je hier ooit overheen? Niet met zeggen dat het niet is gebeurd. Ook niet met het noemen van genocide. Dat is het volgens mij niet; Israel wil Hamas uitroeien, maar neemt daarbij een onacceptabel niiveau collateral damage. Met Hamas de burgerbevolking erbij die er niets mee te maken heeft. Het gaat gewoon helemaal niets oplossen.
Israel moet stoppen, maar Hamas ook.
Wat is jullie oplossing?
princequillo schreef:Ik snap de links niet helemaal, misschien is het nog te vroeg maar ik lees geen ontkrachtingen van de claim? Al meende ik ook dat hier geen bewijs voor was, deze links bewijzen het in idee geval niet?
Electra63 schreef: