Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:57

Dus dan moeten vrouwen zich op een bepaalde manier gaan kleden, om geen reacties te krijgen?

Ik heb het gevoel dat ik middeleeuwse tekst aan het lezen ben... :roll:
"een stuk natuur..", hebben mannen zich niet ontwikkeld in de tussenliggende jaren?
Dat is ook een enorm denigrerende uitspraak vooral voor mannen die wel weten hoe je een vrouw normaal aanspreekt...

En wtf is dan sexy? Is daar een dresscode voor? Hebben we ergens algemene regels afgesproken over hoe dat werkt?

Dat dit ook gezegd wordt door vrouwen onderling, ik kan daar niet zo goed bij met mn verstand..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:59

Kimbers schreef:
BeFunny schreef:

Maar kleden en verzorgen jullie je nooit eens leuk om sexy gevonden te worden dan!? Als je uit gaat bijv

Ik ga nooit uit dat scheelt.

Maar als je sexy gevonden wilt worden tijdens bijvoorbeeld het uitgaan. Dan vind je het leuk dat je dan sexy gevonden wordt en zul je een opmerking daarover opvatten als compliment " Zo jij ziet er goed of sexy uit" Als je je kleed om sexy gevonden te worden dan moet je niet gaan piepen als iemand je sexy of zelfs geil noemt (maar dat is nog wel iets anders dan aanraken want zelfs al draag je alleen een bikini en loop je met je billen en borsten te draaien dan mag niemand je zomaar aanraken dat is geen vrijbrief.

Ik tut me op omdat ik het leuk vind om er goed uit te zien. Ik zit niet te wachten op oversekste complimenten van een wildvreemde. Men mag een hoop dingen denken maar waarom in hemelsnaam de behoefte om het uit te spreken. Als iemand zegt dat ik er geil uit zie krijgt ie een tik.

Ik tut me ook wel eens op.
Maar niet bewust sexy. En dat is waar ik het over heb.

Een beetje je best doen op je uiterlijk is is iets anders dan bewust sexy op pad gaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:03

Cer schreef:
Dus dan moeten vrouwen zich op een bepaalde manier gaan kleden, om geen reacties te krijgen?

Dat staat er toch niet.

We stralen uit wat we willen soms onbewust.

Ik heb al eerder laten weten dat het niet uit maakt wat men draagt maar wel uhm de houding en uhm hoe je jezelf presenteert.

Ik geloof dat ik me vooral onhandig uit druk.

Want ik vind dat men moet dragen wat men wil en wanneer men dat wil.

Maar als je als vrouw sexy uitstraalt dan zul je zeker opvallen bij de mannen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:03

Dus als ik met mijn best brede komt een latex legging draag met nette lange blazer dan mogen mannen mij naroepen dat ik “geil” en “sexy” ben???
No thanks. Ze mogen wel zeggen “dat staat je goed” of “mooie broek”. Maar zonder mij te kennen direct sexueel getinte opmerkingen maken = ongepast.

Ik draag dat omdat IK dat mooi vind. Mijn vriend vindt dat bijvoorbeeld niet eens mooi en toch doe ik het aan.

Mannen mogen iets geil of sexy vinden maar je kan ook je mond houden. Als je iemand ziet met zware obesitas heb je ook het fatsoen om niet iets als “hey dik wijf” te noemen. Waarom dan niet ook je mond houden als je piemel tegen je praat.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-01-22 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:04

Wij gaan er niet uitkomen, maar je zegt volgens mij 'als vrouwen zich op een bepaalde manier kleden, dan kunnen ze reacties verwachten en moeten ze daar niet moeilijk over doen'..
en dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Als ik een rokje draag met visgraat panty's of een naadpanty met een hoge hak, dan hoeft een vreemde verder helemaal niks tegen mij te zeggen... gewoon niet.

Wat is dan sexy? Wie bepaalt dat?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:11

Nee.

Ik zeg als vrouwen bewust "sexy" op stap gaan en wat ze daarbij dragen maakt niet eens uit. Vrouwen die zich daar bewust van zijn gaan dat uitstralen. En als dat opvalt bij het mannelijk geslacht en ze daar opmerkingen over maken is dat niet goed volgens jullie?

Maar dat is ook de natuur. En nogmaals als iemand dat bewust doet wil ze sexy gevonden worden. Mannen kunnen niet ruiken dat iemand die bewust sexy bezig is liever geen aandacht krijgt.

Het gaat om de instelling "bewust sexy zijn en willen overkomen"

Niet om de kleding.

Bewustwording van hoe we ons gedragen zowel man of vrouw is nodig om hier iets te doorbreken.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-01-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:11

Ja ik mag toch best sexy uitgaan zonder lastiggevallen te worden verdorie?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:14

Dat is de natuur? Jemig wat een kul.

Vind het werkelijk ontzettend triest dat er mensen zijn die zo denken.

Als een man met ontbloot bovenlijf loopt voel ik geen enkele behoefte om iets tegen hem te zeggen, hoe sexy ik het misschien ook zal vinden.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 28-01-22 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:14

MarlindeRooz schreef:

Nee want mannen kunnen toch ook niks aan hun natuurlijke "driften" doen. :(:)
dit is sarcasme

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:15

je kunt die uitstraling toch niet meten? Dat is precies waar het ook mis gaat.. 'oh maar ze zag eruit alsof ze wel wilde'-'ze keek zo spannend'-'ja als je er zo bijloopt, dan vraag je erom'..
het klinkt heel onschuldig wat je aangeet BeFunny, en ergens in de verte snap ik een beetje wat je wilt zeggen, maar het kan gewoon niet imo.

Iemand kan nooit goed inschatten of iemand anders bewust sexy aan het doen is, en daar consequenties aan verbinden, denk ik.

Om over de natuur gewoon al helemaal niet te beginnen..

Maar, het is wel interessant om te lezen, want er zijn vast meer mensen die zo denken, en die daaraan vasthouden, en dus andere grenzen hebben.. Hoe ga je die ooit op 1 lijn krijgen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:16

MarlindeRooz schreef:

Tuurlijk.
Maar wat is lastig gevallen worden.

Er staat een vrouw aan de bar een drankje te bestellen en daar staat net een gast die haar ziet staan. Ze is zich zeer bewust van haar sexappeal en doet net even een haarlok naar achter. Hij ziet het en zegt, zoo jij mag er wezen.

Dat is een compliment. Daar moeten we niks meer van maken dan dat het is.

Wil je dat niet. Dan lijkt mij dat het niet verstandig is om juist bewust sexy op stap te gaan.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-01-22 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:20

Wie bepaalt dat we daar niks van moeten maken? Ik vind dat namelijk gewoon onbeschoft op die manier. Een wildvreemde mag me best een compliment geven, maar dat kan ook gewoon op een nette manier.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:25

Kimbers schreef:
Wie bepaalt dat we daar niks van moeten maken? Ik vind dat namelijk gewoon onbeschoft op die manier. Een wildvreemde mag me best een compliment geven, maar dat kan ook gewoon op een nette manier.

Wat is er niet netjes aan een vrouw aanspreken en zeggen dat ze er mag wezen?

Laten we het omdraaien.

Daar staat een man een hunk die zich maar al te goed bewust is van zijn sex apeal zijn drankje te bestellen aan de bar.

Een stukje verder staan 2 dames zogenaamd zachtjes te smoezen over wat een ongelofelijke hunk daar staat aan de bar en opmerkingen te maken over zijn strakke kont. En dat zogenaamd zacht praten is dan weer net hard genoeg dat hij het hoort.

Hier ben ik nu benieuwd naar hoe jullie dit zien?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:25

Kimbers schreef:

Uit nieuwsgierigheid: wat zou voor jou een net compliment zijn?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:30

Balenciaga schreef:
Kimbers schreef:

"Wat zie je er leuk uit!" "Leuke kledingstijl" "Mooie broek" etc het is zoooo makkelijk

Dit allemaal zonder enige geilheid, dan is het normaal. En dat kan prima zolang je het niet seksualiseert

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:32

Je zegt nu heel andere dingen dan net Befunny. Toen had je het over uitspraken als “je ziet er sexy uit” en “je ziet er geil uit”.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:38

Je bewust "seksy" kleden en bewust geen opmerking willen als je ziet er "seksy" uit. Ik als hetero vrouw snap dat er mannen zijn die daar niet veel van snappen.

En bij die vraag over die man aan die bar kun je ook de opmerking over zijn strakke kontje de opmerking seksy kontje van maken.

Ik ben echt benieuwd hoe jullie dit omgekeerd zien.

Ik zelf vind namelijk dat dit ook niet netjes is van de dames.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:41

BeFunny schreef:
Ik als hetero vrouw snap dat er mannen zijn die daar niet veel van snappen.

Ik mag hopen dat mannen slimmer zijn dan dat, en if not, dat ze het dan gewoon toch niet doen, want fatsoen..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:46

fotolijstje schreef:
Balenciaga schreef:

"Wat zie je er leuk uit!" "Leuke kledingstijl" "Mooie broek" etc het is zoooo makkelijk

Dit allemaal zonder enige geilheid, dan is het normaal. En dat kan prima zolang je het niet seksualiseert

Allereerst staat je denigrerende toon me niet zo aan.
Daarnaast zou ik zelf absoluut geen aanstoot nemen aan het compliment in de situatie zoals BeFunny hem schetste. Complimenten zoals "leuke kledingstijl" of "mooie broek" zouden bij mij niet aankomen. Favoriet is nog altijd "wat zie je er mooi uit", maar "jij mag er wezen" heb ik ook absoluut geen problemen mee.

Dus zoooo makkelijk is dit denk ik niet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:52

Cer schreef:
BeFunny schreef:
Ik als hetero vrouw snap dat er mannen zijn die daar niet veel van snappen.

Ik mag hopen dat mannen slimmer zijn dan dat, en if not, dat ze het dan gewoon toch niet doen, want fatsoen..

Natuurlijk fatsoen.
Maar er wordt alleen fatsoen van mannen gevraagd "lijkt wel" en dat stoort mij een beetje.

Ook vrouwen kunnen zich fatsoenlijk opstellen. En de vraag is dan wat is fatsoenlijk maar dat geldt voor beide zeg maar.

Dat we wel kenbaar maken wat hun allemaal wel of niet mogen. Maar zelf kennelijk niets willen opgeven uitwijken van onze gedachten.

Een opmerking kan goed, positief bedoeld zijn. En toch verkeerd ontvangen worden. Dat maakt het zo ingewikkeld.

Maar kennelijk moeten mannen wel continu nadenken over wat ze wel of niet mogen zeggen en zelfs als vrouwen zich bewust sexy kleden. Maar willen vrouwen niet in hoeven leveren in er alleen al over na hoeven denken hoe zij zich gedragen. Daar gaat m.i wel iets scheef. Maargoed dat zal dan wel aan mij liggen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:54

Daar gaat iets scheef? Even gemist waar deze hele casus over gaat? Dáár gaat iets scheef!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:55

Citaat:
Daarnaast zou ik zelf absoluut geen aanstoot nemen aan het compliment in de situatie zoals BeFunny hem schetste. Complimenten zoals "leuke kledingstijl" of "mooie broek" zouden bij mij niet aankomen. Favoriet is nog altijd "wat zie je er mooi uit", maar "jij mag er wezen" heb ik ook absoluut geen problemen mee.

denigrerende toon? :?

Dit zijn gewoon leuke complimenten om te ontvangen die niet seksualiserend/ongepast zijn.
Makkelijk is het wel

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:58

Ja mij ook wel, als een vrouw erbij loopt en haar tieten vallen er nog net niet uit dan kijkt iedereen er naar. Niet omdat ze sexy is, maar omdat het gewoon raar is..
Vrouwen mogen daar in van mij ook wel wat fatsoen hebben hoor.

Maar goed, ik las ergens een lijst van complimenten die mannen wel konden geven en welke niet. En de complimenten die ze wel konden geven waren gewoon leuk, aardig en niet sexistisch dus daar zit denk ik de grens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:03

Cer schreef:
BeFunny schreef:
Als je je kleed om sexy gevonden te worden dan moet je niet gaan piepen als iemand je sexy of zelfs geil noemt (

Ik vond deze uitspraak een beetje ver gaan... iemand geil noemen vind ik geen compliment, maar daarover kunnen we van mening verschillen..

Ik ook hoor. Sexy kan nog compliment zijn, ligt eraan wie het zegt en hoe, maar vind ik veel minder storend. Maar geil vind ik geen compliment. Dat hoeft niemand te zeggen, daar word ik niet gelukkig van :+

Sexy kleden oid doe ik ook niet voor het compliment, maar omdat ik het zelf mooi vind en me dan goed voel. En dat kan zelfs met alles bedekt. Een compliment vind ik leuk, maar daar doe ik het niet voor.

Edit, je mag er wezen oid vind ik wat anders als je ziet er geil uit. Het 1e is gewoon een plattere je ziet er goed of mooi uit. Hier iig. Leuke kledingstijl vind ik dan weer geen boeiend compliment idd.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-01-22 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:04

fotolijstje schreef:
Citaat:

denigrerende toon? :?

Dit zijn gewoon leuke complimenten om te ontvangen

Voor jou.
Ik vind dat van die kledingstijl te tuttig is voor worden. Ik pak mijn drankje op groet hem en maak dat ik weg kom.