Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:24

Kom je wat brengen? Wees welkom.
Heb je hulp nodig? Ha ha ha. Looser. Verdwijn.

Zoiets?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:25

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:30

Bijzonder allemaal..... lijkt wel de stikstof, veranderd ook hoe het de regering uitkomt :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:32

DuoPenotti schreef:
Bijzonder allemaal..... lijkt wel de stikstof, veranderd ook hoe het de regering uitkomt :D

Tja, jouw cijfers zijn wat ouder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:32

Maar op diverse plaatsen lees je juist dat de aantallen oplopen.
Maar goed, wat de cijfers ook zijn, pas een Nederlands paspoort als blijkt dat er gewerkt word.
Taal hoef helemaal geen belemmering te zijn, Spreken Polen en Bulgaren enz ook niet. Werk ethos wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:37

DuoPenotti schreef:
Maar op diverse plaatsen lees je juist dat de aantallen oplopen.
Maar goed, wat de cijfers ook zijn, pas een Nederlands paspoort als blijkt dat er gewerkt word.
Taal hoef helemaal geen belemmering te zijn, Spreken Polen en Bulgaren enz ook niet. Werk ethos wel.

Hoe kan dat als je 12 jaar of 69 jaar oud bent?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:38

Nee die niet, maar dat is niet de grootste groep die hier binnen komt... dat zijn jonge gezonde mannen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 15:49

Denk niet dat die mannen later onze reet af komen vegen...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:51

Brainless schreef:
Na 5 jaar in Nederland heeft 41% een betaalde baan, dit wil niet zeggen dat de andere 59% een uitkering hebben.
Daar zitten ook thuisblijf moeders en niet werkende (evt studerende) partners bij die onderhouden worden door hun werkende partner.
Zelfstandig ondernemers zitten ook niet bij die 59%

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 16:08

charley wat is gelul? Dat ik het gelezen heb of dat er een systeem achter zit? En wanneer je dat laatste vind, kun je dat dan ook onderbouwen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:06

Dinopino schreef:
charley wat is gelul? Dat ik het gelezen heb of dat er een systeem achter zit? En wanneer je dat laatste vind, kun je dat dan ook onderbouwen?

Je zal het vast gelezen hebben ja. Dat er een systeem achter zit is flauwekul categorie wappie(tegen alles zijn, maakt niet uit wat als het maar tegen de gangbare normen is.)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 07:59

Janneke2 schreef:
Elisa2 schreef:
Wat je er ook van denkt..niemand kan toch ontkennen dat Nederland echt overvol is. Ik snap ook werkelijk niet hoe er maar mensen binnen gehaald kunnen worden terwijl Nederlanders zelf al zo in de problemen zitten. Geldt die verzorgingsstaat dan niet (meer) voor Nederlanders? en dan nog..zo'n verzorgingsstaat is financieel niet houdbaar op de langere termijn. Niet als de balans doorslaat en er meer mensen verzorgd moeten worden dan dat er mensen zijn die dat op kunnen brengen.

Het spijt me vreselijk, maar we hebben een nieuw klimaat.
De woestijnen rukken al jaren op en Darfur was de eerste klimaatoorlog.
Syrië de tweede.

En wij in het rijke westen / noorden hebben veel meer bijgedragen aan het veranderende klimaat dan de inwoners van Soedan of Mali, die het hardste getroffen worden.

Ik probeer mijn eigen voetafdruk klein te houden,
maar ik vind als Nederlandse niet meer dat ik het recht heb om te zeggen 'wij zijn vol, zoek het maar uit'.

Dat dat gigantische problemen met zich meebrengt kan iedereen op klompen aanvoelen,
maar we hebben het zelf veroorzaakt,
dus nu flink zijn en de schouders er onder.
(Contra: 'In het torentje van de heer Rutte hangt een bordje met' regeren is vooruitschuiven'.')

Ehm ja, en als we Nederland vol blijven bouwen krijgen we hier ook zo'n klimaat...lijkt me juist handig als we van Nederland het goede landbouwland houden wat het is..meer mensen, auto's , verkeer, industrieen etc. gaan echt niet meewerken aan het behouden van het klimaat hier.

Ik zie de langer termijn gevolgen, daarom vind ik dat ik dat wel kan zeggen. Mensen helpen is niets mis mee uiteraard maar niet ten koste van..en dat gebeurd nu wel.

https://www.cbs.nl/nl-nl/maatschappij/n ... wd-terrein
Link ter onderbouwing.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:07

Als NL vol is en men wil niet nog meer bouw, is het dan niet handig om ook de EU emigratie tegen te gaan? Dat zijn er ook zo‘n 200.000 per jaar en die willen ook ergens wonen.

Naar mijn gevoel wordt vol meer gebruikt als synoniem voor ongewenst.
Ik krijg het zelf ook regelmatig op mijn bord hoor „ja maar jouw soort bedoelen we natuurlijk niet“.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:17

Sizzle schreef:
Als NL vol is en men wil niet nog meer bouw, is het dan niet handig om ook de EU emigratie tegen te gaan? Dat zijn er ook zo‘n 200.000 per jaar en die willen ook ergens wonen.

Naar mijn gevoel wordt vol meer gebruikt als synoniem voor ongewenst.
Ik krijg het zelf ook regelmatig op mijn bord hoor „ja maar jouw soort bedoelen we natuurlijk niet“.

Je hebt natuurlijk voorkeuren met wat beter matcht maar ik vind 15 miljoen inwoners voor Nederland eigenlijk net de max (liever nog minder) maar sinds die 15 miljoen is gaan groeien ervaar ik de drukte als problematisch. En dan doet het voor de aantallen er niet toe wat voor mensen dat zijn maar enkel de hoeveelheid en de toegenomen drukte daarvan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:22

Wat is er eigenlijk precies 'druk' en hoe is dat problematisch?
Ik woon in de Randstad (Den Haag, waar alles naartoe moet, lees ik steeds :+ ) maar hoe druk is het dan ergens anders? Vast niet zo druk als hier, denk ik?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:27

Nou hier zijn de mensen inmiddels echt al drie/ vier keer verdubbeld qua aantallen en drukte. Ik merk het aan alles, de winkel, de weg, het bos, gebrek aan woonruimte etc. en dan woon ik in een gehuchtje op de Veluwe.

Ik ben ook niet voor de EU immigratie, simpelweg omdat ik denk dat ze hier eerst het ea goed moeten regelen voor de eigen bewoners. Pas als dat zo is, kun je verder kijken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:47

Elisa2 schreef:
Nou hier zijn de mensen inmiddels echt al drie/ vier keer verdubbeld qua aantallen en drukte. Ik merk het aan alles, de winkel, de weg, het bos, gebrek aan woonruimte etc. en dan woon ik in een gehuchtje op de Veluwe.

Ik ben ook niet voor de EU immigratie, simpelweg omdat ik denk dat ze hier eerst het ea goed moeten regelen voor de eigen bewoners. Pas als dat zo is, kun je verder kijken.

Helemaal mee eens :j
Hoe krom wil je het hebben dat de eigen bewoners nog langer op een huis moeten wachten want eerst gaan de asielzoekers voor!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:13

Er gaan er per jaar ongeveer 100.000 weg en er komen zo‘n 200.000 bij, de vluchtelingen zijn maar een fractie in feite.
Voor het woningen tekort zou je dan wellicht eerder moeten pleiten dat uit=in voorlopig gelijk blijft met een verdeelsleutel.
De werk-import aast welliswaar meestal niet op sociale woningbouw maar drijft wel de particuliere huurprijzen omhoog in de steden omdat zo weinig geinvesteerd is in duurzame groei.

Maar in een wereldwijd economie model dat gebaseerd is op groei, kun je onmogenlijk verwachten dat een overheid een bevolkingsgroei stopt, dat is een illusie. Je moet dus kijken hoe je met groei kunt omgaan zonder dat de boel explodeert.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-09-22 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:14

Sizzle schreef:
Er gaan er per jaar ongeveer 100.000 weg en er komen zo‘n 200.000 bij, de vluchtelingen zijn maar een fractie in feite.
Voor het woningen tekort zou je dan wellicht eerder moeten pleiten dat uit=in voorlopig gelijk blijft met een verdeelsleutel.
De werk-import aast welliswaar meestal niet op sociale woningbouw maar drijft wel de particuliere huurprijzen omhoog.

Heel erg omhoog...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:32

Elisa2 schreef:

Precies en dat in combinate met de 24-uurs economie.
De winkelsluiting in Oostenrijk om 18 uur en in 't weekend ervaarde ik ook als rustiger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:35

Er zijn echt gebieden op de wereld waar het vele malen rustiger is dan hier.. :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:36

Sizzle schreef:
De werk-import aast welliswaar meestal niet op sociale woningbouw maar drijft wel de particuliere huurprijzen omhoog in de steden omdat zo weinig geinvesteerd is in duurzame groei.

Maar in een wereldwijd economie model dat gebaseerd is op groei, kun je onmogenlijk verwachten dat een overheid een bevolkingsgroei stopt, dat is een illusie. Je moet dus kijken hoe je met groei kunt omgaan zonder dat de boel explodeert.

Nederlanders die emigreren waren waarschijnlijk grotendeels juist een aanwinst voor ons land maar kunnen het elders beter krijgen. Je wisselt kennis en kunde (inclusief eventueel goedlopende bedrijven en geld) dus tegen iets wat minder nuttig is voor ons land en eerder juist veel geld kost.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:09

Sizzle schreef:

Inderdaad, nu is de balans totaal zoek en dat vind ik zelf ook het meest vervelend. Als ze er nu eerst voor zorgen dat alles hier op orde is en dan pas gaan kijken naar hoeveel draagvlak er nog over is voor de rest. Maar het is echt een totaal wanbeleid hier waar heel veel mensen de dupe van worden helaas.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:33

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:46

Nikass schreef:
https://www.nporadio1.nl/nieuws/politie ... de-kaarten

Interessante informatie welke inzicht verschaft in de visie van politieke partijen (veelal ten aanzien van vluchtelingen)

Ik vermoed dat er met de onderbuik gestemd gaat worden. Veel van de plannen van de rode kaart-partijen past precies in het straatje van veel mensen, denk ik.