Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:
Citaat:De meest recente publicatie van deze cohortstudie CBS (2021) Asiel en Integratie is gepubliceerd op 15 april 2021.Voor dit cohort zien we dat na vijf-en-een-half jaar ruim twee vijfde (41%) van deze statushouders een baan heeft
DuoPenotti schreef:Maar op diverse plaatsen lees je juist dat de aantallen oplopen.
Maar goed, wat de cijfers ook zijn, pas een Nederlands paspoort als blijkt dat er gewerkt word.
Taal hoef helemaal geen belemmering te zijn, Spreken Polen en Bulgaren enz ook niet. Werk ethos wel.
Brainless schreef:Zelfstandig ondernemers zitten ook niet bij die 59%Na 5 jaar in Nederland heeft 41% een betaalde baan, dit wil niet zeggen dat de andere 59% een uitkering hebben.
Daar zitten ook thuisblijf moeders en niet werkende (evt studerende) partners bij die onderhouden worden door hun werkende partner.
Dinopino schreef:charley wat is gelul? Dat ik het gelezen heb of dat er een systeem achter zit? En wanneer je dat laatste vind, kun je dat dan ook onderbouwen?
Janneke2 schreef:Elisa2 schreef:Wat je er ook van denkt..niemand kan toch ontkennen dat Nederland echt overvol is. Ik snap ook werkelijk niet hoe er maar mensen binnen gehaald kunnen worden terwijl Nederlanders zelf al zo in de problemen zitten. Geldt die verzorgingsstaat dan niet (meer) voor Nederlanders? en dan nog..zo'n verzorgingsstaat is financieel niet houdbaar op de langere termijn. Niet als de balans doorslaat en er meer mensen verzorgd moeten worden dan dat er mensen zijn die dat op kunnen brengen.
Het spijt me vreselijk, maar we hebben een nieuw klimaat.
De woestijnen rukken al jaren op en Darfur was de eerste klimaatoorlog.
Syrië de tweede.
En wij in het rijke westen / noorden hebben veel meer bijgedragen aan het veranderende klimaat dan de inwoners van Soedan of Mali, die het hardste getroffen worden.
Ik probeer mijn eigen voetafdruk klein te houden,
maar ik vind als Nederlandse niet meer dat ik het recht heb om te zeggen 'wij zijn vol, zoek het maar uit'.
Dat dat gigantische problemen met zich meebrengt kan iedereen op klompen aanvoelen,
maar we hebben het zelf veroorzaakt,
dus nu flink zijn en de schouders er onder.
(Contra: 'In het torentje van de heer Rutte hangt een bordje met' regeren is vooruitschuiven'.')
Sizzle schreef:Als NL vol is en men wil niet nog meer bouw, is het dan niet handig om ook de EU emigratie tegen te gaan? Dat zijn er ook zo‘n 200.000 per jaar en die willen ook ergens wonen.
Naar mijn gevoel wordt vol meer gebruikt als synoniem voor ongewenst.
Ik krijg het zelf ook regelmatig op mijn bord hoor „ja maar jouw soort bedoelen we natuurlijk niet“.
Elisa2 schreef:Nou hier zijn de mensen inmiddels echt al drie/ vier keer verdubbeld qua aantallen en drukte. Ik merk het aan alles, de winkel, de weg, het bos, gebrek aan woonruimte etc. en dan woon ik in een gehuchtje op de Veluwe.
Ik ben ook niet voor de EU immigratie, simpelweg omdat ik denk dat ze hier eerst het ea goed moeten regelen voor de eigen bewoners. Pas als dat zo is, kun je verder kijken.
Sizzle schreef:Er gaan er per jaar ongeveer 100.000 weg en er komen zo‘n 200.000 bij, de vluchtelingen zijn maar een fractie in feite.
Voor het woningen tekort zou je dan wellicht eerder moeten pleiten dat uit=in voorlopig gelijk blijft met een verdeelsleutel.
De werk-import aast welliswaar meestal niet op sociale woningbouw maar drijft wel de particuliere huurprijzen omhoog.
Elisa2 schreef:Nou hier zijn de mensen inmiddels echt al drie/ vier keer verdubbeld qua aantallen en drukte. Ik merk het aan alles, de winkel, de weg, het bos, gebrek aan woonruimte etc. en dan woon ik in een gehuchtje op de Veluwe.
Ik ben ook niet voor de EU immigratie, simpelweg omdat ik denk dat ze hier eerst het ea goed moeten regelen voor de eigen bewoners. Pas als dat zo is, kun je verder kijken.
Sizzle schreef:Er gaan er per jaar ongeveer 100.000 weg en er komen zo‘n 200.000 bij, de vluchtelingen zijn maar een fractie in feite.
Voor het woningen tekort zou je dan wellicht eerder moeten pleiten dat uit=in voorlopig gelijk blijft met een verdeelsleutel.
De werk-import aast welliswaar meestal niet op sociale woningbouw maar drijft wel de particuliere huurprijzen omhoog in de steden omdat zo weinig geinvesteerd is in duurzame groei.
Maar in een wereldwijd economie model dat gebaseerd is op groei, kun je onmogenlijk verwachten dat een overheid een bevolkingsgroei stopt, dat is een illusie. Je moet dus kijken hoe je met groei kunt omgaan zonder dat de boel explodeert.
De werk-import aast welliswaar meestal niet op sociale woningbouw maar drijft wel de particuliere huurprijzen omhoog in de steden omdat zo weinig geinvesteerd is in duurzame groei.
Maar in een wereldwijd economie model dat gebaseerd is op groei, kun je onmogenlijk verwachten dat een overheid een bevolkingsgroei stopt, dat is een illusie. Je moet dus kijken hoe je met groei kunt omgaan zonder dat de boel explodeert.
Nikass schreef:https://www.nporadio1.nl/nieuws/politie ... de-kaarten
Interessante informatie welke inzicht verschaft in de visie van politieke partijen (veelal ten aanzien van vluchtelingen)