Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:mysa schreef:Hij was minister van gezondheidszorg bij de Palestijnse Autoriteit. Voor zover ik weet. En ambassadeur in Zwitserland. Dat is toch net even wat anders dan een bommengooiende terrorist.
Edit: en dat is haar echtgenoot hè, niet zijzelf.
Het is net vanuit welke hoek je de informatie krijgt. Ik begrijp goed dat mensen die pro-Israel zijn dit allemaal niets vinden.De andere kant daarentegen weer wel.
mysa schreef:@Janneke, denk achteraf niet de PA maar de PLO. Doet er niet toe. Palestijnen en Israëliërs hebben beiden geweld tegen elkaar gebruikt en doen dat nog steeds. Ik vind het één van de lastigste vraagstukken van de afgelopen eeuw.
CharleyT schreef:Mee eens, hoop wel dat Sylvana haar temperament een beetje onder controle houd en niet alleen focust op discriminatie.
fransje23 schreef:Ik denk dat het gewoon een beetje achterhaald/verjaard is. Ze zijn tenslotte in 1996 getrouwd.
Daarnaast denk dat het sowieso een ver van mijn bed show is voor de meeste Nederlanders.
Dat Rutte ondanks de toeslagenaffaire gewoon wint vind ik bijzonderder.
Citaat:In feite mag iedereen trouwen met wie hij wil. Maar ze heeft wel een paar miljoen aan ontwikkelingsgeld overgemaakt aan de organisatie van haar man. Terwijl deze organisatie toch echt terroristische aanslagen heeft gepleegd.Dus dan gaat het wel uitmaken met wie je trouwt en is het niet meer prive.Het is wel belastinggeld van de burgers.En dat is ook de reden dat ze indertijd haar positie kwijtraakte.Als ze wil doneren aan bepaalde controversiele groeperingen dan moet ze dat van haar privegeld doen vind ik en niet van belastinggeld waar zij uit hoofde van haar functie toegang tot had gekregen.
anjali schreef:fransje23 schreef:Ik denk dat het gewoon een beetje achterhaald/verjaard is. Ze zijn tenslotte in 1996 getrouwd.
Daarnaast denk dat het sowieso een ver van mijn bed show is voor de meeste Nederlanders.
Dat Rutte ondanks de toeslagenaffaire gewoon wint vind ik bijzonderder.
In feite mag iedereen trouwen met wie hij wil. Maar ze heeft wel een paar miljoen aan ontwikkelingsgeld overgemaakt aan de organisatie van haar man. Terwijl deze organisatie toch echt terroristische aanslagen heeft gepleegd.Dus dan gaat het wel uitmaken met wie je trouwt en is het niet meer prive.Het is wel belastinggeld van de burgers.En dat is ook de reden dat ze indertijd haar positie kwijtraakte.Als ze wil doneren aan bepaalde controversiele groeperingen dan moet ze dat van haar privegeld doen vind ik en niet van belastinggeld waar zij uit hoofde van haar functie toegang tot had gekregen.
Citaat:Ze springt nogal kwistig om met ons belastinggeld in het buitenland. Ik vind haar de allerengste politica die we in ons land hebben. Ze komt ook erg dictatoriaal over. Ook met haar internetplannen waarin ze wil dat we onze privacy opgeven om op internet te mogen en nog even en alleen als je 'de juiste mening' vertegenwoordigd mag je nog op internet.
anjali schreef:Nu is het dus zo dat het israel-palestina conflict Nederland en ook Bokt is binnengekomen door deze politica.Net of we nog niet genoeg binnenlandse problemen hebben momenteel.Iemand hier zei dat het voor velen een ver-van-mijn-bed show zou zijn.Voor mij niet. Ik ben 4 keer in Israel geweest en heb daar zelf een aanslag meegemaakt.Kort daarna zijn ze met de muur begonnen en gelukkig is het aantal aanslagen toen scherp gedaald. Je moet wel begrijpen dat de slachtoffers van die aanslagen meestal geheel onschuldige burgers, en ook toeristen, waren.Mijn visie op de zaak is dus gevormd door eigen ervaring.
elnienjo schreef:Ik zie in Sigrid Kaag een capabele zakenvrouw, maar een vooraanstaande regeringspositie (laat staan buitenlandse zaken!) vind ik echt bizar.
Bonna schreef:anjali schreef:Nu is het dus zo dat het israel-palestina conflict Nederland en ook Bokt is binnengekomen door deze politica.Net of we nog niet genoeg binnenlandse problemen hebben momenteel.Iemand hier zei dat het voor velen een ver-van-mijn-bed show zou zijn.Voor mij niet. Ik ben 4 keer in Israel geweest en heb daar zelf een aanslag meegemaakt.Kort daarna zijn ze met de muur begonnen en gelukkig is het aantal aanslagen toen scherp gedaald. Je moet wel begrijpen dat de slachtoffers van die aanslagen meestal geheel onschuldige burgers, en ook toeristen, waren.Mijn visie op de zaak is dus gevormd door eigen ervaring.
Maar Anjali, ben je dan ook wel eens in de Palestijns bezette gebieden geweest en heb je gezien dat daar óók onschuldige burgers worden geraakt door de acties van Israël?
Hiermee praat is de acties van de pla niet goed hoor, maar het is gewoon een heel ingewikkeld conflict die geen recht wordt gedaan door alleen naar 1 kant te kijken.
Daarnaast denk ik inderdaad dat het niet heel handig was van Kaag om haar huwelijk geheim te houden, maar heeft ze sinds die tijd ook heel veel andere(goede) dingen gedaan. Het lijkt mij terecht dat we haar dus niet door het slijk halen voor iets dat meer dan 20 jaar geleden speelde.
anjali schreef:Nu is het dus zo dat het israel-palestina conflict Nederland en ook Bokt is binnengekomen door deze politica.Net of we nog niet genoeg binnenlandse problemen hebben momenteel.Iemand hier zei dat het voor velen een ver-van-mijn-bed show zou zijn.Voor mij niet. Ik ben 4 keer in Israel geweest en heb daar zelf een aanslag meegemaakt.Kort daarna zijn ze met de muur begonnen en gelukkig is het aantal aanslagen toen scherp gedaald. Je moet wel begrijpen dat de slachtoffers van die aanslagen meestal geheel onschuldige burgers, en ook toeristen, waren.Mijn visie op de zaak is dus gevormd door eigen ervaring.
CharleyT schreef:anjali schreef:Nu is het dus zo dat het israel-palestina conflict Nederland en ook Bokt is binnengekomen door deze politica.Net of we nog niet genoeg binnenlandse problemen hebben momenteel.Iemand hier zei dat het voor velen een ver-van-mijn-bed show zou zijn.Voor mij niet. Ik ben 4 keer in Israel geweest en heb daar zelf een aanslag meegemaakt.Kort daarna zijn ze met de muur begonnen en gelukkig is het aantal aanslagen toen scherp gedaald. Je moet wel begrijpen dat de slachtoffers van die aanslagen meestal geheel onschuldige burgers, en ook toeristen, waren.Mijn visie op de zaak is dus gevormd door eigen ervaring.
Volgens mij is dit onderwerp niet door minister Kaag op Bokt gezet hoor. Dat doen Bokkers toch echt zelf.