Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:27

Zoals de correspondent van RTL nieuws terecht zijn - dit debat kent geen winnaars maar 1 grote verliezer - de kiezer. Wat een treurnis. Alsof je naar kibbelende kleuters zit te kijken. Helaas ook niks nieuws onder de zon, het heeft wat iedereen al lang wist weer een beetje duidelijker gemaakt. Inderdaad geen veroordeling voor white supremacy, geen inzicht in het slecht handelen van de kredietcrisis en, in een nieuw dieptepunt qua bullying - Trump die Biden aanvalt op zijn zoon (1 is overleden, 1 heeft problemen (gehad) met drugs).

enzino schreef:
Bovendien is de samenvattingen kijken waar ze de "tegenpartij" voor gek zetten veel leuker. Het hele gedoe kan me inhoudelijk ook zo goed als niets schelen, ik kijk alleen maar uit naar die ongelukkige opmerkingen (van beide kanten) en de keren dat ze iets als feit presenteren maar het achteraf helemaal niet correct is (van beide kanten).

Ik had graag gezien dat het juist meer om de inhoud gaat. We kijken naar een presidentieel debat, niet naar een modderworstel gevecht. Als je entertainment wil ga je maar iets anders kijken lijkt me.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:33

nps schreef:
Ik had graag gezien dat het juist meer om de inhoud gaat. We kijken naar een presidentieel debat, niet naar een modderworstel gevecht. Als je entertainment wil ga je maar iets anders kijken lijkt me.

Dit idd, het lijkt alleen maar om entertainment en pesten van je tegenstander te gaan, vooral vanuit het Trump kamp. Inmiddels is wel duidelijk dat alleen dat entertainment ze interesseert en niet de policies.

Be best was het toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:35

nps schreef:

Als jij geen modderworstelgevecht wilt zien, dan ga jij maar wat anders kijken. Want modderworstelen is het enige dat ze in de aanbieding hebben. Dat is de hele verkiezing trouwens, weinig inhoud en veel modder.

(En daar doen wij; jij, ik en de rest hier, net zo goed aan mee trouwens)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:02

Ik ben het nu aan het kijken. Hoewel Biden zich ook niet altijd netjes stilhoudt, is Trump echt een bulldozer die over zowel Biden als Wallace heendendert. Wat een treurnis zeg.

Een microfoon die gemute kan worden was geen overbodige luxe geweest...

@Enzino: Een debat zou juist moeten draaien om de inhoud, niet naar elkaar uitschelden en elkaar continu onderbreken. Dat dit zo is wil niet zeggen dat we het maar gewoon moeten accepteren.

Moet zeggen dat ik Biden wel sterk vindt als hij in de camera kijkt en zijn zegje doet. Trump daarentegen komt op mij over als een kleuter met een driftbui, vond hem absoluut niet sterk, ook niet op bepaalde momenten (tot zover ik gezien heb, zit nu op 1:04:03). Voor zover ik nu gezien heb, zijn ze beide niet goed bezig maar is Biden de minst erge en steekt Trump er met kop en schouders boven uit op dat gebied.

Vind het best slecht dat Trump steeds gaat discussieren met Wallace, terwijl die gewoon de vraag wil stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:24

IMANDRA schreef:
@Enzino: Een debat zou juist moeten draaien om de inhoud, niet naar elkaar uitschelden en elkaar continu onderbreken. Dat dit zo is wil niet zeggen dat we het maar gewoon moeten accepteren.

Welk alternatief heb je?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:52

enzino schreef:
IMANDRA schreef:

Welk alternatief heb je?

Bij een volgend debat meer maatregelen treffen en zeer streng als moderator optreden incl. consequenties. Als men elkaar onderbreekt, gaat er iets van hun spreektijd af (ik roep maar wat).

Ik geloof niet dat we dit maar gewoon hoeven te accepteren en dat er echt geen mogelijkheden zijn om het in ieder geval íéts beter in goede banen te leiden.

En gewoon als volk heel duidelijk uitspreken dat dit echt niet goed is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:55

Wanneer bij het volgend debat Trump word aangepakt door de gespreksleider is dat in zijn voordeel, laat zijn onkunde vooral zien denk ik dan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:56

bigone schreef:
Wanneer bij het volgend debat Trump word aangepakt door de gespreksleider is dat in zijn voordeel, laat zijn onkunde vooral zien denk ik dan.

Onkunde van de gespreksleider of van Trump?

Het muten van microfoons zou denk ik al helpen, in ieder geval zodat de kijkers goed kunnen horen wat er gezegd wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:58

Van Trump . Dan gaat hij klagen dat hem de mond word gesnoerd maar microfoon dicht zolang de spreektijd voor de ander is zou prima zijn wanneer dit vaM te voren word vermeld.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:59

enzino schreef:
Bovendien is de samenvattingen kijken waar ze de "tegenpartij" voor gek zetten veel leuker. Het hele gedoe kan me inhoudelijk ook zo goed als niets schelen, ik kijk alleen maar uit naar die ongelukkige opmerkingen (van beide kanten) en de keren dat ze iets als feit presenteren maar het achteraf helemaal niet correct is (van beide kanten).

nps schreef:

Ik vind het juist ook tenenkrommend dat er zo laag gekibbelt moet worden alsof we teruggeschopt worden naar de middelbare school. Moet dat nu echt leiderschap krijgen? Voor een roast kijken we wel naar cabaratiers.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:01

bigone schreef:
Van Trump . Dan gaat hij klagen dat hem de mond word gesnoerd maar microfoon dicht zolang de spreektijd voor de ander is zou prima zijn wanneer dit vaM te voren word vermeld.

Je hebt een punt hoor, maar denk je dat dat ook invloed heeft op de mensen die nu twijfelen? Misschien ben ik te naïef hoor, maar ze zien toch dat Trump de debatregels volkomen aan zijn laars lapt? Zijn harde kern gaat dat zeker roepen, maar die gaan niet ineens op Biden stemmen dus zou dat verschil maken denk je?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:22

Het idee achter deze debatten is dat de kandidaten kunnen vertellen wat hun doelen de komende vier jaar zijn, wat ze willen bereiken en hoe ze dat willen bereiken, waarbij ze daarop ondervraagd worden door hun tegenstander en de gespreksleider. Op die manier kunnen zwevende kiezers zich een beeld vormen van de beide kandidaten en hun ideeën en zo tot een afgewogen keuze komen. Alleen zijn er nog nooit zo weinig zwevende kiezers geweest als dit jaar en als ze zich al ergens door laten leiden, dan is dat niet door wat de toekomstplannen van de kandidaten zijn, maar door wat er nu speelt. En er speelt meer dan genoeg met corona, de belastingaangifte, het hooggerechtshof, de economie en de rassenrellen. Dus hoe triest het ook is, deze debatten zijn niet meer dan een avondje entertainment, waarna de politieke analisten en de mensen met interesse in deze verkiezingen het uitgebreid kunnen gaan analyseren. Maar uiteindelijk zijn ze niet relevant.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:43

Ik heb alleen maar deze compilatie gezien. Volgens mij is dat wel genoeg.

https://youtu.be/9kK9UU3dTo8

Ik volg de Amerikaanse politiek niet zo erg, maar als dit alle keuze is wat de Amerikanen hebben dan is het land echt wel heel ver heen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:40

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:48

Die zat ik ook net te kijken :D Briljant!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:05

enzino schreef:
IMANDRA schreef:

Welk alternatief heb je?

Een kraslot bij een willekeurige winkel op een willekeurige plek in de VS? Wie 'm heeft wordt president?! Kan onmogelijk erger zijn dan de treurnis die ons de komende 4 jaar wacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:08

Wanneer Trump wint kunnen de Amerikanen niet meer zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren. Loopt het dan totaal verkeerd af hebben ze het echt helemaal aan zichzelf te wijten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:11

bigone schreef:
Wanneer Trump wint kunnen de Amerikanen niet meer zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren. Loopt het dan totaal verkeerd af hebben ze het echt helemaal aan zichzelf te wijten.
Welnee, da's dan natuurlijk fake news!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:12

nps schreef:
(...) Inderdaad geen veroordeling voor white supremacy, (...)

Je kan een technisch punt maken dat hij bereid was te veroordelen, maar vervolgens het niet letterlijk uitsprak, maar dat lijkt mij een redelijk zwak punt. In principe heeft hij aangegeven het te veroordelen:

Afbeelding

Cowboy55 schreef:
Een kraslot bij een willekeurige winkel op een willekeurige plek in de VS? Wie 'm heeft wordt president?! Kan onmogelijk erger zijn dan de treurnis die ons de komende 4 jaar wacht.

Dat lijkt me niet goed voor de kijkcijfers.

Maar eigenlijk bedoelde ik de vraag meer op persoonlijk niveau. We kunnen hier wel klagen dat Amerika het anders moet doen, maar dit is zoals het gaat en wij zijn slechts toeschouwers (die er niet wonen, die geen stemrecht hebben, etc). Ik geniet ervan alsof het entertainment is, dat werkt voor mij persoonlijk beter dan me ergeren of kwaad te worden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:04

Waarom die onvolledige quote enzino? "Stand back and stand by" is toch een behoorlijk opruiend bericht. Proud Boys heeft niet voor niets hun logo gewijzigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:05

Misschien kan jij dan de hele quote plaatsen? Dat werkt makkelijker dan dit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:06

Beetje gemakzuchtig Enzino?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:07

Nee, en een persoonlijke aanval lijkt me overbodig. Misschien kan je op de bal spelen en zelf de quote geven?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:18

Rinske schreef:
Trevor vat het ook mooi samen :D . Laat ze letterlijk worstelen en de winnaar krijgt een nieuwe heup :)) :)) .

https://www.facebook.com/thedailyshow/v ... 460568340/

_O- _O- Mijn man is ook al wat ouder (77 jaar) en die zegt iedere keer, waarom gaan die mannen niet gezellig buiten wonen en lekker hun tuin schoffelen. Wat bezielt ze?" Hij begrijpt er ook niets van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:58

enzino schreef:
bigone schreef:
Vannacht eerste debat, het is me te laat ( of vroeg) maar morgen eens even opzoeken.

Deze was dan wel weer leuk vooraf (omdat team Trump een drugtest wilde en wilde kijken of niemand een oortje droeg om te helpen tijden het debat:

[ [url=m/bOLC3j.png]Afbeelding[/url] ]

Als je wil/mag stemmen of politiek geïnteresseerd bent, dan gaat het je toch juist om de inhoud?

Ik vind het vreselijk dat mensen in zulke functies op deze manier een debat voeren.
Plaatsvervangende schaamte.

In Nederland gaat het soms ook deze kant op, met name Wilders en Denk kunnen zo uit de bocht schieten, maar ik wil gewoon een fatsoenlijk debat zien. Zeker in Nederland, waar de leden van de 1e en 2e kamer en het kabinet door ons worden betaald.

Als ik wil lachen, ga ik naar Theo Maassen en als ik spektakel wil zien kijk ik naar Badr vs Rico :D