Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drifter schreef:Even voor algemeen, Trump heeft een interview gedaan met 60 minutes en dat is gister volledig uitgezonden. Ik heb de video gezien maar die is nu van youtube afgehaald, geen idee of er weer een terug komt. De tekst van het interview kun je hier vinden http://www.cbsnews.com/news/60-minutes- ... ley-stahl/
In het kort heeft hij op bijna als zijn verkiezingsleuzen een grote stap terug gedaan.
- Uitzetten van illegale immigranten: De criminele illegale immigranten moeten uitgezet worden, daarna kijken ze naar wat te doen met de rest want dat zijn goede hardwerkende mensen.
- De muur: Beetje muur, beetje hek, er komt een plan, een muur is op vele plaatsen niet mogelijk.
- Hij heeft lobbyisten en oude namen van congress in zn team terwijl hij daar juist zo tegen was : Op dit moment is er gewoon niemand anders te vinden maar ze zullen eruit "gephased" worden.
- Supreme court rechter, neemt hij iemand die roe vs wade wil schrappen: Hij neemt een pro-life en pro- 2nd amendment, maar zelfs roe vs wade afschaffen al zorgen dat abortierecht naar de staten zelf gaat, dus het blijft een optie alleen moeten sommigen het in een andere staat laten doen.
- Recht op huwelijk voor same sex couples: Gaat hij niets aan doen, staat al vast en hij heeft daar geen problemen mee.
- Speciale aanklager om Hillary in de gevangenis te krijgen: Eerst richten op andere meer belangrijke dingen, maar hij wil ze geen pijn doen, want ze zijn goede mensen. (dus nee)
- Waar hij ook negatief over de Bush familie was, ze hebben hem gebeld, zijn goede mensen.
Eigenlijk is hij dus op bijna al zijn verkiezingsleuzen terug gekomen of verzacht. Ik heb al een hoop republikeinen gesproken, meningen zijn verdeeld tussen voelen dat hij heeft gelogen om president te worden en "we moeten wachten tot hij echt president is dan wordt hij weer strenger."
Het ging ook even over de angst en demonstraties, hij zegt dat er geen reden is voor mensen om bang te zijn voor hem als president.
Over geweld naar minderheden in zijn naam: Dat had hij niet gehoord (unlikely) maar hij vind het verschrikkelijk en het moet stoppen. (Daar had hij absoluut meer leiderschap moeten laten zien, was een beetje een zwakke oproep.)
Mixje90 schreef:Clinton Leads Trump by 1.8 Million Votes as Counting Continues
http://www.telesurtv.net/english/news/C ... -0014.html
Mixje90 schreef:Clinton Leads Trump by 1.8 Million Votes as Counting Continues
Lusitana schreef:19 december moeten de kiezers van het electorial college nog stemmen. Deze kunnen gewoon voor degene stemmen die ze willen. Doen ze dat tegen de stem van hun staat in, dan betalen ze een boete, maar het kán wel (is wel vaker gebeurd ook). Daarom gaan er nu petities rond om ze op de gedachte te brengen om toch voor Hillary te stemmen.
The_Cat schreef:Maar ik vraag me af of de aanhoudende onrust niet zal zorgen voor een aanpassing bij de uitslag. Het is nu toch wel al de 5de dag van protesten
enzino schreef:Zijn alle paniekzaaiers hier nu een beetje gerust gesteld?
Citaat:Zijn we het eens dat we Trump als president moeten beoordelen op wat hij doet als president en niet op wat hij allemaal geroepen heeft in het verleden?
NatasjavE schreef:Mixje90 schreef:Clinton Leads Trump by 1.8 Million Votes as Counting Continues
Hier wordt je toch intense verdrietig van.
Meer mensen stemmen Clinton maar je krijgt een Republikein
enzino schreef:Zijn alle paniekzaaiers hier nu een beetje gerust gesteld?
Stopt iedereen met het graven van schuilkelders?
Zijn we het eens dat we Trump als president moeten beoordelen op wat hij doet als president en niet op wat hij allemaal geroepen heeft in het verleden?
Lusitana schreef:19 december moeten de kiezers van het electorial college nog stemmen. Deze kunnen gewoon voor degene stemmen die ze willen. Doen ze dat tegen de stem van hun staat in, dan betalen ze een boete, maar het kán wel (is wel vaker gebeurd ook). Daarom gaan er nu petities rond om ze op de gedachte te brengen om toch voor Hillary te stemmen.
Traiectum schreef:Ik vermoed dat Trump's uitspraken sinds de verkiezingen daar mee te maken hebben: hij is sindsdien een stuk gematigder in zijn uitspraken, en het zou me niets verbazen dat dit is om de kiesmannen niet tegen zich te krijgen. Om weer als een blad aan een boom om te slaan wanneer hij in het Witte Huis zit.
Shadow0 schreef:naomi_rabe schreef:MAAR: Hij is eerlijk over zijn gedachte´s en plannen.
Waar baseer je dat op?
Dani schreef:Naomi, het staat je vrij om je mening te hebben en daar (ver)oordeel ik je absoluut niet om. Dat wil ik eerst even duidelijk hebben.
Maar ik vraag me wel af hoe goed jij je in Trump hebt verdiept? Hij zegt namelijk dat hij eerlijk is, zo wil hij zich graag voordoen, maar hij is het helemaal niet. Hij heeft zichzelf ook regelmatig tegengesproken, ontkent bijvoorbeeld glashard dat hij dingen heeft gezegd die gewoon op video of op zijn Twitter staan. En zijn beloftes over anti-establishment heeft hij nú al gebroken, door samen te werken met mensen die al jaren in de politiek zitten of in de bankensector. Zo eerlijk is hij dus helemaal niet. Wat hij zegt over immigranten, of moslims, of vrouwen - daar zal hij wellicht wél eerlijk over zijn. Maar is dat een pré? Om er maar eens een Godwin in te gooien: Hitler was ook eerlijk.
Wat jij schrijft over de 'deal' tussen Clinton en Rusland is ook niet waar. Ten eerste heb je de uitspraak niet goed onthouden: Trump heeft niet gezegd dat ze 20% van de kernwapens aan Rusland wilde verkopen, maar dat ze eerder al 20% van het uranium aan Rusland had verkocht. Ten tweede is er geen uranium verkocht, maar heeft een Russisch bedrijf het grootste aandeel gekocht van een Amerikaans bedrijf wat de mogelijkheid heeft om tot 20% van de Amerikaanse totale uraniumproductie te produceren. Dat wérd echter bij lange na niet geproduceerd. En die uranium mocht niet worden geëxporteerd, dus het kon niet op Russische bodem terecht komen. En Hillary Clinton had hier vrijwel niets mee te maken; ze had hooguit protest kunnen uiten maar had niet de macht de deal te blokkeren. (Zie hier)