Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:20

:j en uiteindelijk gaat een mensenleven toch voor een hondenleven, hoe hard het ook is, dus als ze bv. twijfelen of er nog mensen binnen zijn, is het 'veiliger' om de hond vooruit te sturen.

Oh, ik ga ook eens zoeken naar berichten daar over.

Hannanas

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:25

Maar reken maar dat de buddy/agent/trainer van de hond in en in verdrietig is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:29

Hannanas schreef:
Maar reken maar dat de buddy/agent/trainer van de hond in en in verdrietig is.

Pfff alleen al het moment dat je met je hond naar die plek moet komen. Dan krijg je al angst met wat je hond moet uitvoeren, vooral omdat je weet dat die is'ers niet zo snel op de kast te jagen zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:30

Ben ik heel erg egoistisch als ik roep te hopen dat de verdachten er niet levend uitkomen? Zodra er leden van dit soort terroristische groeperingen levend gearresteerd worden, volgen er meestal de meest gruwelijke gijzelingen om ze uit te ruilen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:34

Teddy321 schreef:
Ben ik heel erg egoistisch als ik roep te hopen dat de verdachten er niet levend uitkomen? Zodra er leden van dit soort terroristische groeperingen levend gearresteerd worden, volgen er meestal de meest gruwelijke gijzelingen om ze uit te ruilen.

Zo denk ik er ook over. Hoe minder hoe beter.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:38

Teddy321 schreef:
Ben ik heel erg egoistisch als ik roep te hopen dat de verdachten er niet levend uitkomen?

Ik snap wat je bedoelt maar zit in tweestrijd. Aan de ene kant hoop ik dat ze doorzeefd worden door kogels maar aan de andere kant is het voor hun een eer om als martelaar te sterven voor de jihad. Berecht en opgesloten worden zou voor hun een grotere straf zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:39

Ik heb liever dat ze het er levend vanaf brengen. Dan zijn het geen martelaren en wie weet krijg je er nog wat info uit.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:40

Rawr schreef:
Teddy321 schreef:
Ben ik heel erg egoistisch als ik roep te hopen dat de verdachten er niet levend uitkomen?

Ik snap wat je bedoelt maar zit in tweestrijd. Aan de ene kant hoop ik dat ze doorzeefd worden door kogels maar aan de andere kant is het voor hun een eer om als martelaar te sterven voor de jihad. Berecht en opgesloten worden zou voor hun een grotere straf zijn.

Absoluut. Ik zou ze liever levend gearresteerd zien. Laat ze maar sudderen in de gevangenis.
Ook kunnen ze misschien wel het 1 en ander ontfrutselen over het terroristennetwerk zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:44

ChocooPrins schreef:
Absoluut. Ik zou ze liever levend gearresteerd zien. Laat ze maar sudderen in de gevangenis.
Ook kunnen ze misschien wel het 1 en ander ontfrutselen over het terroristennetwerk zo.

Die mannen blazen zich op voor dat netwerk. Wat doet je denken dat daar iets van te ontfrutselen valt?
Ze zijn veel erger gewend dan onze Westerse cellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:46

Precies. Die mensen sterven liever voor hun volk en hun geloof dan dat ze een woord uitbrengen. Je gelooft toch zeker niet dat wanneer ze gepakt worden ze ineens gaan praten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:47

NatasjavE schreef:
Ik heb liever dat ze het er levend vanaf brengen. Dan zijn het geen martelaren en wie weet krijg je er nog wat info uit.

Precies dat. Als ze sterven, geef je hen wat ze willen: een martelaar worden.

Al vraag ik me wel af in hoeverre die mannen info gaan lossen, want als ze bereid zijn te sterven voor hun organisatie, dan lijkt het me ook wel dat ze hun mond zullen houden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:49

Verdachten zouden nieuwe aanslag gepland hebben:

Citaat:
De verdachte terroristen, die zich in een appartement in Saint-Denis schuilhielden, planden een nieuwe aanslag op het Parijse zakendistrict La Defense. Dat meldt persagentschap Reuters op basis van een bron dichtbij het onderzoek.

http://www.demorgen.be/buitenland/live- ... -bf36763c/

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:49

Ayasha schreef:
ChocooPrins schreef:

Die mannen blazen zich op voor dat netwerk. Wat doet je denken dat daar iets van te ontfrutselen valt?

Dat hoop ik. Ik ben niet geskilled in ondervragingstechnieken. Maar lijkt me wel dat er iets aan het licht kan komen.
Als ik mij niet vergis is tijdens het proces Sharia4Belgium ook vanalles over elkaar gezegd en gedaan hoor. Maar ze blazen zich inderdaad liever op, maar daar hebben we niets aan he.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:52

Ayasha schreef:
ChocooPrins schreef:

Ze zijn in Belgie geboren, die zijn niet meer of minder gewend.

Je kan alleen hopen dat er een bekeerde 'meeloper' bij zit, die kunnen na verloop van tijd nog wel eens omgaan.

Ik vroeg me dat ook af bij de man die ontploft is zonder slachtoffers mee te nemen. Het zijn jonge mensen die erg gevoelig zijn voor groepsdruk net zo goed zijn er een paar bij die er eigenlijk toch niet zelf 100% achterstaan maar er ook niet meer uit durven stappen ivm risico's.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:53

Ze zijn toch daar geweest? Eentje alleszins want die vader is 'm na gereist om 'm terug te halen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:55

Yasmine schreef:
NatasjavE schreef:

Precies dat. Als ze sterven, geef je hen wat ze willen: een martelaar worden.

Al vraag ik me wel af in hoeverre die mannen info gaan lossen, want als ze bereid zijn te sterven voor hun organisatie, dan lijkt het me ook wel dat ze hun mond zullen houden.

Niets of maar heel weinig. Maar heel weinig zou al heel mooi.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:57

Het is niet onmogelijk om totaal geradicaliseerde jongeren te laten deradicaliseren. Daar gaat alleen heel veel tijd overheen, maar wellicht zijn ze dan wel bereid om te praten. Ze hebben dan geen concrete informatie maar toch.

Ik heb ooit eens een uitgebreid artikel gelezen in de zaterdageditie van het parool of de nrc (weet niet meer welke). Yehya Kaddouri is iemand die gederadicaliseerd is, over hem is veel te vinden.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:59

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:01

_Nelleke_ schreef:
Het is niet onmogelijk om totaal geradicaliseerde jongeren te laten deradicaliseren. Daar gaat alleen heel veel tijd overheen, maar wellicht zijn ze dan wel bereid om te praten. Ze hebben dan geen concrete informatie maar toch.

Ik heb ooit eens een uitgebreid artikel gelezen in de zaterdageditie van het parool of de nrc (weet niet meer welke). Yehya Kaddouri is iemand die gederadicaliseerd is, over hem is veel te vinden.

Daar zijn de meningen over verdeeld. Een belgische begeleider beweerd nl dat er maar weinig te doen is aan de heren die terug komen van Syrië

Mungbean

In oorlogen zijn er altijd vechters die voor het oog medogenloos zijn maar in werkelijkheid niemand fataal raken als ze er op los staan te schoeten.
Zulke hoop je in handen te krijgen want die krijg je mogenlijk 'om' als je ze veiligheid voor hun familie kan beloven.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-11-15 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Maar je zal zien, ergens in deze wereld pakt IS westerlingen op en dreigt ze te onthoofden of te martelen indien ze niet worden vrijgelaten of uitgeruild! Dat zijn ze mij niet waard.
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 18-11-15 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:02

Ayasha schreef:
Ze zijn toch daar geweest? Eentje alleszins want die vader is 'm na gereist om 'm terug te halen.

Haha ja grappig verhaal natuurlijk :') . Van de rest weet ik dat er alleszinds nog waren, maar geen idee als ze het allemaal zijn geweest.
Maar niet alle terroristen zijn per se in Syrië geweest.
En het wil ook niet zeggen dat ze daar in Syrië onthoofdingen ofzo hebben gedaan hoor. Ze hadden soms heel andere taken.

Interessant Nelleke, ik zoek het eens op. Want dat vroeg ik me dan wel nog af. Je kan ze moeilijk allemaal samen de gevangenis in sturen, komt heibel van natuurlijk. Daar hebben ze tijd genoeg om te bekokstoven. Maar je moet iets met die gasten doen natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:06

Ik geloof dat mijn gevoel van humor verschilt van het jouwe. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:06

_Nelleke_ schreef:

Ik las hier net nog een heel interessant artikel over, een interview met een professor criminologie die vertelt waarom broers vaak samen radicaliseren, en hoe je deradicalisering moet aanpakken: http://www.demorgen.be/interviewreporta ... -ba10f717/

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:11

Nieuwe bestorming op het appartement 8 min geleden