Oh, ik ga ook eens zoeken naar berichten daar over.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Teddy321 schreef:Ben ik heel erg egoistisch als ik roep te hopen dat de verdachten er niet levend uitkomen? Zodra er leden van dit soort terroristische groeperingen levend gearresteerd worden, volgen er meestal de meest gruwelijke gijzelingen om ze uit te ruilen.
Teddy321 schreef:Ben ik heel erg egoistisch als ik roep te hopen dat de verdachten er niet levend uitkomen?
Rawr schreef:Teddy321 schreef:Ben ik heel erg egoistisch als ik roep te hopen dat de verdachten er niet levend uitkomen?
Ik snap wat je bedoelt maar zit in tweestrijd. Aan de ene kant hoop ik dat ze doorzeefd worden door kogels maar aan de andere kant is het voor hun een eer om als martelaar te sterven voor de jihad. Berecht en opgesloten worden zou voor hun een grotere straf zijn.
ChocooPrins schreef:Absoluut. Ik zou ze liever levend gearresteerd zien. Laat ze maar sudderen in de gevangenis.
Ook kunnen ze misschien wel het 1 en ander ontfrutselen over het terroristennetwerk zo.
NatasjavE schreef:Ik heb liever dat ze het er levend vanaf brengen. Dan zijn het geen martelaren en wie weet krijg je er nog wat info uit.
Citaat:De verdachte terroristen, die zich in een appartement in Saint-Denis schuilhielden, planden een nieuwe aanslag op het Parijse zakendistrict La Defense. Dat meldt persagentschap Reuters op basis van een bron dichtbij het onderzoek.
Ayasha schreef:ChocooPrins schreef:Absoluut. Ik zou ze liever levend gearresteerd zien. Laat ze maar sudderen in de gevangenis.
Ook kunnen ze misschien wel het 1 en ander ontfrutselen over het terroristennetwerk zo.
Die mannen blazen zich op voor dat netwerk. Wat doet je denken dat daar iets van te ontfrutselen valt?
Ze zijn veel erger gewend dan onze Westerse cellen.
Ayasha schreef:ChocooPrins schreef:Absoluut. Ik zou ze liever levend gearresteerd zien. Laat ze maar sudderen in de gevangenis.
Die mannen blazen zich op voor dat netwerk. Wat doet je denken dat daar iets van te ontfrutselen valt?
Ze zijn veel erger gewend dan onze Westerse cellen.
Yasmine schreef:NatasjavE schreef:Ik heb liever dat ze het er levend vanaf brengen. Dan zijn het geen martelaren en wie weet krijg je er nog wat info uit.
Precies dat. Als ze sterven, geef je hen wat ze willen: een martelaar worden.
Al vraag ik me wel af in hoeverre die mannen info gaan lossen, want als ze bereid zijn te sterven voor hun organisatie, dan lijkt het me ook wel dat ze hun mond zullen houden.
_Nelleke_ schreef:Het is niet onmogelijk om totaal geradicaliseerde jongeren te laten deradicaliseren. Daar gaat alleen heel veel tijd overheen, maar wellicht zijn ze dan wel bereid om te praten. Ze hebben dan geen concrete informatie maar toch.
Ik heb ooit eens een uitgebreid artikel gelezen in de zaterdageditie van het parool of de nrc (weet niet meer welke). Yehya Kaddouri is iemand die gederadicaliseerd is, over hem is veel te vinden.
Ayasha schreef:Ze zijn toch daar geweest? Eentje alleszins want die vader is 'm na gereist om 'm terug te halen.
_Nelleke_ schreef:Het is niet onmogelijk om totaal geradicaliseerde jongeren te laten deradicaliseren. Daar gaat alleen heel veel tijd overheen, maar wellicht zijn ze dan wel bereid om te praten. Ze hebben dan geen concrete informatie maar toch.
Ik heb ooit eens een uitgebreid artikel gelezen in de zaterdageditie van het parool of de nrc (weet niet meer welke). Yehya Kaddouri is iemand die gederadicaliseerd is, over hem is veel te vinden.