Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:42

Heel breed gezien wel ja. Bij autopsie wordt er o.a. gekeken wat de doodsoorzaak is. Hierbij wordt het lijk onderzocht. Dit zie je vaak in series als CSI.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:43

HorseLove28 schreef:
Sorry hoor, maar ik ben pas 13 en heb nog nooit het woord; autopsie gehoord. Kan iemand mij dit uitleggen?

En waarom zouden die lichamen van die slachtoffers bewijs zijn?

Autopsie is een onderzoek waarbij ze kunnen zien hoe mensen aan hun eind zijn gekomen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:44

En ik denk dat het hier ook vooral gaat om welke munitie er is gebruikt. Ik denk dat dat het grootste punt is, daardoor zouden de onderzoekers kunnen bepalen of er met materiaal geschoten is dat afkomstig is uit Rusland of uit Oekraine.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:44

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:45

Mochten er mensen het 3fm berichtje van puck gemist hebben (ik weet niet of de link hier al was geplaatst of niet), hier is het terug te luisteren:
http://www.3fm.nl/nieuws/detail/359666/ ... n-MH17-zat

Werd er zelf even stil van Y;( Zo jong je beste vriendin al verliezen...

Shadow0

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:46

Sammie, op wie reageer je nu en wat wil je ermee zeggen?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:47

Tigress schreef:
Mochten er mensen het 3fm berichtje van puck gemist hebben (ik weet niet of de link hier al was geplaatst of niet), hier is het terug te luisteren:

Ik heb m weggeklikt, zelfs Timur wist niet goed wat te zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:48

Iedereen interpreteert het nu allemaal anders dan iedereen. Ik zie een man staan die het moeilijk heeft en wil laten zien dat er ook kinderen zijn omgekomen niet als een trofee.

Sammie

Was voor de reactie(s) boven jou. Met google kom je er precies achter wat het inhoudt en heb je veel meer informatie dan hier 1 halve zinnetje over autopsie.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-07-14 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Lijkt mij wel heel moeilijk voor de nabestaanden als je je dierbare niet meer kunt zien. Nu kunnen ze met reconstructie nog prachtige dingen doen, maar als het té erg is met het lichaam of gebrek aan lichaamsdelen of door ontbinding tja... Je ziet je geliefde niet meer terug. Je moet maar aannemen dat hij/zij ook echt in die kist ligt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:52

Tigress schreef:

Ah arm meisje, je ouders gaan scheiden en dan komt dit er ook nog bij... :(:)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:53

Citaat:
Gisteren was je er nog. Je was vriendin, opa, moeder, klasgenoot, de buurman, een collega, die jongen aan de kassa, dat leuke stel van verderop in de straat. Gister nog zwaaiden naasten je uit op het vliegveld. Je was een vakantieganger op weg naar zon, zee en strand, een uitwisselingsstudent op weg naar familie, een professor op weg naar een conferentie.
Vandaag ben je een slachtoffer. Een slachtoffer van een strijd waar je helemaal niets mee te maken had. Slachtoffer van geweld dat even zinloos is als dweilen met de kraan open.

Ik ken je niet en toch ben je constant in mijn gedachten. Vakantie vieren voelt ineens egoïstisch wanneer ik denk aan het verdriet van de mensen die je gister nog uitgezwaaid hebben. De mensen die hoopten op een veilige terugkeer. Die nog steeds hopen dat ze straks zullen ontwaken uit een nachtmerrie.

Ik blijf aan je denken. Hoe je gisterochtend vol vrolijke verwachtingen in het vliegtuig stapte naar je exotische bestemming.
Het beeld van een Lonely Planet tussen de brokstukken getuigt van de plannen die je had. De wereld zien, een prachtig land ontdekken.
Ik sluit mijn ogen en ga in gedachten met je mee. Langs de douane, door de bagagecheck en richting de gate en op zoek naar je zitplaats in het voertuig.
Verder durf ik niet. Mijn hoofd kan het niet aan te bedenken wat je moet hebben gedacht toen het vliegtuig dat je naar je bestemming zou moeten brengen ineens naar beneden tuimelde. Ik hoop niets, maar vrees het ergste.

Ik ken je niet. Ook voor mij ben je een naamloos slachtoffer van zinloos geweld.
Toch voelt mijn hart zwaar. Het voelt zwaar omdat ik weet dat ik me met geen mogelijkheid kan voorstellen hoe het zou zijn als je mijn geliefde was. Mijn moeder, mijn opa, mijn vriendin of collega.
Ik ken je niet, maar toch ben je constant in mijn gedachten. Jij, je naasten en alle mensen die om je rouwen.

REST in PEACE lieve onbekende.
Mijn hart en gedachten zijn bij de mensen die je moeten missen en op de één of andere manier iemand steun te kunnen verlenen. Gewoon omdat je net zo goed mijn naaste had kunnen zijn.

http://sunshinemaniac.wordpress.com/201 ... ik-aan-je/

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:53

vuurneon schreef:
Lijkt mij wel heel moeilijk voor de nabestaanden als je je dierbare niet meer kunt zien. Nu kunnen ze met reconstructie nog prachtige dingen doen, maar als het té erg is met het lichaam of gebrek aan lichaamsdelen of door ontbinding tja... Je ziet je geliefde niet meer terug. Je moet maar aannemen dat hij/zij ook echt in die kist ligt.

Ik weet niet of ze het echt kunnen verbieden, het zien van een lichaam. Ik kan me wel voorstellen dat ze het héél sterk afraden, want het kan niet leuk zijn om je geliefde te zien zoals ze eruit zien nadat ze 10km gevallen zijn.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:54

ik heb het topic niet door gelezen, kan het simpel weg niet.
het dodental van nederlanders bleef op lopen,
heel nederland rouwt, maar ik kan, net als de meeste niet alleen stil staan bij de nederlandse slachtoffers.
deze ramp, heeft te veel levens genomen.

ik wens alle nabestaande van alle slachtoffers die zich in het vliegtuig bevonden heel veel sterkte, met dit onwerkelijke verlies Y;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:57

Vjestagirl schreef:
vuurneon schreef:

Ik weet niet of ze het echt kunnen verbieden, het zien van een lichaam. Ik kan me wel voorstellen dat ze het héél sterk afraden, want het kan niet leuk zijn om je geliefde te zien zoals ze eruit zien nadat ze 10km gevallen zijn.

Nee dat snap ik, maar tja herkennen doe je je geliefde toch al niet meer als hij/zij dusdanig is aangetast (ook al heb je de kist wel open). Dus je moet het maar aannemen dat hij/zij het écht is. De warmte maakt het er niet fraaier op :n
(Eenmaal de geur van ontbinding geroken, blijft het je hele leven bij. Dus voor de mensen die er nu middenin leven, vreselijk :n )

Ik hoop vooral dat iedereen gewoon weer naar huis kan, naar de dierbaren. Dat het gesteggel niet ten koste gaat van de repatriëring .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:00

Er zijn andere manieren van identificatie, je hoeft iemand niet te zelf zien om hem te kunnen laten identificeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:07

Ook dat begrijp ik uiteraard, maar als iemand zo opeens wordt weggerukt uit het leven, dan kan het voor de verwerking soms wel fijner zijn als je fysiek ook ziet dat iemand er echt niet is. Als ik zie hoeveel steun veel mensen halen uit de laatste verzorging, dan lijkt mij het echt zo onwerkelijk dat je maar moet aannemen dat diegene ook je geliefde is.
Gaat dus totaal niet om de identificatie, maar om een stukje verwerking. En natuurlijk is het voor iedereen anders, maar als ik in de loop der jaren het zo bekijk met wat ik zie (ik kom veel in aanraking met overleden mensen en hun familie) is dat het laatste stuk zorg wel voor het overgrote deel wel enorm van belang is. Gewoon nog even de hand kunnen vasthouden.... Even een aai door het haar.

Maar ja, laat ze eerst maar thuiskomen. Want dat is het belangrijkste voor de familie :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:14

Net nog een artikel gelezen over een gezin die ook in vlucht mh17 moesten zitten, man zat verkeerd geboekt en zat toen in de KLM avond vlucht, moeder en 3,5 maand oud kind zaten geboekt in mh17. Ze probeerden om iedereen in mh17 te krijgen, maar dat was niet gelukt en daarom zaten ze dus in de KLM vlucht.

En zo heb je vast nog wel meer mensen die geluk hebben gehad omdat ze net niet in de vlucht mee konden of hebben geannuleerd. Maar ja, dat is dan weer achteraf praten, want op dat moment baal je dan wel flink dat je niet mee kunt of fout geboekt bent.

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:15

Ik vind het zo erg wat er gebeurd is. en ik realiseer me, nu ik hier door wat vaker naar het nieuws kijk, hoe ziek deze wereld eigenlijk kan zijn. vreselijk gewoon.
Gister kreeg een klasgenoot te horen dat haar collega in het vliegtuig zat.
Ze had een berichtje op facebook geplaatst dat ze haar zal gaan missen en dat het een geweldige collega was. daar bleef het ook bij.
Maar dan die mensen die dan zeggen: "de zoon van m'n achterbuurman.. en daarvan de vriendin en daarvan de achter neef" en die de slachtoffers ook nog is nooit gekend hebben en er dan zo 'zielig' mee doen... Sorry maar daar kan ik echt niet tegen...

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:43

dit schreef een conculega van een ander beveiligingsbedrijf dan waar ik werk deze dame heeft de desbetreffende vlucht gecheckt

ook ik stond vandaag met een ander gevoel op de lanes toen ik de mensen een fijne vlucht wensde nadat ze gecontroleerd waren.....

Onze wereld. De wereld op Schiphol
Hang in there, lieve collega's (L)

Welkom op Schiphol: mijn wereld van werk en plezier
De bestemming voor elk land vind je hier

Zoveel passagiers elke dag
De een met een frons, de ander met een lach

Nieuwe vlucht, nieuwe gate
Nooit wetende hoe je heet

Ik zie je voorbij gaan
Eenmaal bij de check zie jij ook mij staan

Ik zie de kleur van je ogen, de blik terwijl je wacht
Een vriendelijke knik als je naar me glimlacht

Oog in oog voor de eerste keer
Waarschijnlijk zien wij elkaar hierna nooit meer

Ik stel je gerust voor de reis die komen gaat
Niet denkend aan die gevaarlijke wereld vol met haat

Ik wens je een fijne vlucht
Slechts enkele momenten voordat je verdwijnt in de lucht

Al dit contact; zonder iets van je te weten
Eigenlijk was ik jouw gezicht al lang weer vergeten

Nu ben je weg, bij ons vandaan
En ik wist niet eens je naam

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:48

Stephanie_86 schreef:
dit schreef een conculega van een ander beveiligingsbedrijf dan waar ik werk deze dame heeft de desbetreffende vlucht gecheckt

ook ik stond vandaag met een ander gevoel op de lanes toen ik de mensen een fijne vlucht wensde nadat ze gecontroleerd waren.....

Onze wereld. De wereld op Schiphol
Hang in there, lieve collega's (L)

Welkom op Schiphol: mijn wereld van werk en plezier
De bestemming voor elk land vind je hier

Zoveel passagiers elke dag
De een met een frons, de ander met een lach

Nieuwe vlucht, nieuwe gate
Nooit wetende hoe je heet

Ik zie je voorbij gaan
Eenmaal bij de check zie jij ook mij staan

Ik zie de kleur van je ogen, de blik terwijl je wacht
Een vriendelijke knik als je naar me glimlacht

Oog in oog voor de eerste keer
Waarschijnlijk zien wij elkaar hierna nooit meer

Ik stel je gerust voor de reis die komen gaat
Niet denkend aan die gevaarlijke wereld vol met haat

Ik wens je een fijne vlucht
Slechts enkele momenten voordat je verdwijnt in de lucht

Al dit contact; zonder iets van je te weten
Eigenlijk was ik jouw gezicht al lang weer vergeten

Nu ben je weg, bij ons vandaan
En ik wist niet eens je naam

Hé collega, ik had hetzelfde gevoel gisteren. En dezelfde gedachte, hoe zouden onze collega's (dan wel van het andere bedrijf) zich voelen.. Die deze mensen voor het laatst in levende lijve hebben gezien..
Ook ik wens nu met een ander gevoel de langskomende passagiers een fijne reis.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:51

wie had een lijst met namen? en stonden er foto s bij?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:52

Nee er stonden geen foto's bij. De lijst met namen is de inchecklijst van de luchtvaartmaatschappij.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:53

Vandaag vliegt een vriendin naar Sri Lanka. Gek natuurlijk hoe je bij die dingen nu toch denkt: zou je wel gaan? Terwijl er sinds de ramp al gewoon 100'en vliegtuigen veilig aangekomen zijn.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:00

Ik denk eerlijk gezegd dat die separatisten die lichamen gewoon weghalen om een begin te maken met opruimen.
Er moet gewoon zo snel mogelijk een forensisch identificatie team bij die lichamen kunnen. Hoe langer die lichamen daar in ongekoelde staat liggen, hoe moeilijker hun klus gaat worden.