De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:33

Cer schreef:
geerke schreef:
hier schrijft een vrij bekende marokkaan iets over het probleem....
http://politiek.thepostonline.nl/2014/0 ... arokkanen/

Ik heb dit echt met verbazing zitten lezen...

Ik vraag me af wanneer deze man beticht gaat worden van discriminatie en zwartmakerij van de marokkanen...

Tja...Geert word voor dit soort uitspraken al 10 jaar zwaar bewaakt.
Rare wereld toch eigelijk.Als je Marokkaan bent mag je dit zeggen en als je Wilders heet word je vergeleken met Hitler en Goebels.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:34

Shadow0 schreef:
Sowieso niet :) De helft is immers vrouw :)
Maar dan nog - ik heb het nergens over dat cijfer gehad, dus wat is volgens jou het belang? Ik heb nergens gezegd dat discriminatie van onschuldige mensen, die dus niets fout hebben gedaan, ineens wel ok is als de criminaliteit meer dan de helft is. Want wat mij betreft is dat nooit ok eigenlijk.

(De werkelijke cijfers zijn trouwens dat 55% (of dat nou van alle mannen is of van mannen in een bepaalde leeftijdsgroep weet ik even niet meer) ergens in hun leven in aanraking gekomen is met de politie. Maar omdat dat nogal breed is en geen onderscheid maakt tussen een keertje baldadig dronken zijn, boete doen en daarna geen gekkigheid meer uithalen of draaideurcrimineel zijn die regelmatig gewapende overvallen pleegt, vind ik de conclusie dat 55% dan ook werkelijk crimineel is veel te ver gaan.)

Maar zoals ik al zei: dat doet er niet toe, want het doet niets af aan al die mensen die dat niet zijn en toch zo behandeld worden, alleen vanwege hun (vermeende) afkomst.

We kwamen op deze stelling omdat jij vind dat hun sociale omgeving debet is aan hun gedrag en IK het daar niet mee eens ben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:35

Cer schreef:
Oh, dan lees ik het stuk van Marcouch verkeerd... :)

Of Marcouch drukt het zelf onhandiguit.

Marcouch schreef:
Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander.

Dit vind ik dus onzin. Het is nu populair omdat het zo fijn aansluit, maar ook mensen die niet de Nederlandse kernwaarden onderschrijven (zoals de PVV, die democratie en de grondwet grotendeels verwerpen) zijn toch echt gewoon Nederlander.

Citaat:
Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt.

... en wij ook.... Dat is immers precies wat Wilders ook zegt?

Cer schreef:
Overigens, betekent dit: "maar wij hebben daar op alle manieren een flink aandeel in." dat het dan okee is? Het is 'onze' (??) eigen schuld.

Nee, dat betekent het niet, waarom denk je dat? Het betekent alleen maar dat het veel te makkelijk is om de schuld dus maar bij 'hun' te leggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:40

Ceriadwen schreef:
We kwamen op deze stelling omdat jij vind dat hun sociale omgeving debet is aan hun gedrag en IK het daar niet mee eens ben.

Ik mis denk ik een paar stapjes in die conclusie. Maar dat de sociale omgeving van grote invloed is, is bepaald niet meer echt een vermoeden of opvatting: dat is uitgebreid onderzocht en bewezen. Het betekent niet dat iedereen die in die omgeving opgroeit automatisch crimineel wordt (maar wel dat de kans een stuk groter is, voor Nederlandse jongens net zo goed). Het betekent ook niet dat je daarbuiten geen criminaliteit vindt.

Maar het is wel iets van groot belang, en als we criminaliteit willen terugbrengen kunnen we veel beter inzetten op preventie door iets aan die sociale omgeving te doen, dan te blijven hameren op een volstrekt illegaal idee dat niet uitvoerbaar is en als enige gevolg heeft dat de frustratie aan beide zijden groter wordt - wat de kans op agressie alleen maar vergroot en de veiligheid dus aantast ipv verbetert.

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:44

Nee hoor, je mist niks je kiest ervoor om het gesprek een andere wending te geven omdat dit jou beter uitkomt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:57

Shadow0 schreef:
Nee, dat betekent het niet, waarom denk je dat? Het betekent alleen maar dat het veel te makkelijk is om de schuld dus maar bij 'hun' te leggen.

Ik leg de schuld bij iedereen die zich niet weet te gedragen, maakt mij niet uit waar je bij hoort of denkt te horen..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:44

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:52

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:00

russel schreef:
Geef hen dan een andere straf en hoezo in elkaar getrapt? Valt wel mee hoor....

Geef hem een taakstraf, bv in een bejaardentehuis waar meestal veel vrouwen zijn, laat hem maar schoonmaken, eten brengen, koffie schenken, braaksel dweilen, poepbroeken wisselen, iets wat de verpleging dagelijks doet. Maar gewoon naar huis en dan nog steeds vrouwonvriendelijke gedachten mee krijgen...misschien wordt hij wel op de schouders geslagen door zijn domme medebroeders...

Dit land zit nog steeds vol met geitenwollen sokken... :+ dacht dat die al waren uitgestorven.... :D

Even iemand verkrachten, jawel, hoe ziek kan je zijn!

Ik ken het verhaal niet helemaal hoor, dus sorry als ik wat heb gemist... maar zijn de bijzondere voorwaarden bij de voorwaardelijke straf dan bekend?

Ik vind het ook wat dik aangezet door Dani, maar geweld en verkrachtingen komen wel degelijk voor in de gevangenis. (ja ook hier, niet alleen in Amerika)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:08

Ceriadwen schreef:
Nu is bekend dat er een derde dader is, de zus van een van de omgekomen daders zegt dat in de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven bekend is wie het is, ook wie de nog onbekende overleden dader is, maar dat niemand wat zegt.

Ook de goede Marokkanen houden dit dus in stand, waarom? Angst? Schijt aan?

Ik weet niet of dit iets met de Marokkaanse cultuur te maken heeft. Als je nl naar andere zaken kijkt, bijvoorbeeld bij opsporing verzocht, denk je echt dat er helemaal geen getuigen zijn? Die vermissingszaken die maar niet worden opgelost, niemand die iets weet? Ik denk dat er heel wat mensen geheimen met zich meedragen, maar zich er niet mee willen bemoeien om wat voor reden dan ook. En DAT vind ik nou weer meer Nederlands: het "bemoei je met je eigen zaken".
Laatst bijgewerkt door Nikass op 01-04-14 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:10

Ik heb niks dik aangezet hoor, dat stond in het artikel wat ik had opgezocht (en er wellicht even bij had moeten zetten voor de duidelijkheid).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:14

geerke schreef:
Tja...Geert word voor dit soort uitspraken al 10 jaar zwaar bewaakt.
Rare wereld toch eigelijk.Als je Marokkaan bent mag je dit zeggen en als je Wilders heet word je vergeleken met Hitler en Goebels.

Nou excuse me maar wil je dit goed onderbouwde genuanceerde stuk vergelijken met de onzinnige oneliners van Geert Wilders??

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:22

Dani schreef:
Ik heb niks dik aangezet hoor, dat stond in het artikel wat ik had opgezocht (en er wellicht even bij had moeten zetten voor de duidelijkheid).

Okee, sorry :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:23

Geert zegt precies hetzelfde...maar krijgt nooit tijd om het te onderbouwen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:25

Wat een onzin. Hoe kom je daar nou bij? In debatten onderbreekt hij iedereen en zorgt echt wel dat hij aan het woord komt. Hij heeft gewoon niets interessants te melden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:25

En hij zegt bepaald niet hetzelfde!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:26

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:29

stop alle mannen maar vol met oestrogeen pillen....gaat de criminaliteit ook dalen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:30

Zou Nederland er erg anders uitzien zonder Marokkanen?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:30

geerke schreef:
Geert zegt precies hetzelfde...maar krijgt nooit tijd om het te onderbouwen.
Hij bedoelt het goed, het komt alleen wat rottig uit z'n strot? :+

Ik ben van mening dat de heer Wilders opzettelijk en bewust onrust, angst, tweedracht en/of haat zaait met zijn opmerkingen >;)
En de heer Marcouch zegt NIET precies hetzelfde :roll:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:31

randalinpony schreef:

geen idee,wel minder schotels gericht op zuid-oosten :+

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:41

ik ben het volkomen met wilders eens, overal waar je kijkt word het zwart of getint voor mijn ogen, en ze zijn ook nog hondsbrutaal ook !!!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:47

geerke schreef:
randalinpony schreef:

geen idee,wel minder schotels gericht op zuid-oosten :+

_O- _O- _O-

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:48

pummer12 schreef:
ik ben het volkomen met wilders eens, overal waar je kijkt word het zwart of getint voor mijn ogen

In Oost-Groningen? :')

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:50

pummer12 schreef:
ik ben het volkomen met wilders eens, overal waar je kijkt word het zwart of getint voor mijn ogen, en ze zijn ook nog hondsbrutaal ook !!!

Ach ik zeg altijd maar zo ik ben zo in Marokko hoor ,Ga gezellig nou ja gezellig :( ff naar de Rotterdamse markt en je waant je in een hele andere wereld,,, Marokko :)