2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:00

Maar wie zegt dat het zeker is dat hij die kabels met dat geld heeft gekocht?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:01

Nou ja, de politie geeft aan dat hij veel geld heeft gepind en ook in die tijd heeft uitgegeven. Het idee is dat dit oa aan die kabels is. Hoe dan ook, ook al zou hij dat eerder hebben gekocht dan kan je dat toch ook uit de data van je winkelverkopen halen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:03

XFiemoX schreef:
Dit is een openbaar forum en zou zeggen moet je me niet reageer dan gewoon niet op mij of zet je me toch fijn in je FOEI lijst, probleem opgelost. ;)
Jolliegirl schreef:
Kan jij serieus gewoon ff nokken.... Ik irriteer me steeds meer aan jouw posten....
En ben niet de enige geloof ik!

Sorry hoor maar ik en ook anderen ergeren zich ook aan anderen hier hun schrijf wijze dus ben zeker niet de enige :o. En ik was allang on-topic gegaan maar jullie vinden het leuk om door te blijven gaan. Ik hoop net zoveel als iedereen hier dat de jongens snel gevonden zullen worden.

Vind hun moeder ook zo ontzettend sterk over komen zo wat ik uit haar berichten opmaak ;) +:)+ .

Je wekt sensatie op met je berichten zoals ''Ik weet er meer van maar zeg dit niet ''

Dan moet je gewoon je mond houden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:06

maar mischien heeft hij het in verschillende winkels gekocht, en als het ergens enorm druk is geweest kan het goed zijn dat degene achter de kassa dit niet heeft onthouden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:11

Bijna alle winkels zijn voorzien van camera's tegenwoordig..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:12

Ja klopt. En als hij het geld niet in een winkel uitgegeven heeft, is er nog hoop toch, zou je zeggen?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:14

Zou het een mogelijkheid zijn dat de vader van dat geld wat weg is eten heeft ingeslagen en de jongens met dat eten in een huisje oid heeft opgesloten?
Ik heb al eens eerder geschreven dat ik het raar vind dat er alleen in de bossen en vijvers gezocht word, tuurlijk kan je niet zomaar alle huizen ofzo binnenvallen maar toch.....

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:14

@stalNollie: Dat snap ik, het gaat me ook niet om het herinneren, maar als ik een winkel had "in de buurt van dit alles", dan zou het toch een kleine moeite zijn om even te kijken hoeveel gele sleepkabels er in het afgelopen jaar zijn verkocht? Ik probeer me een winkel te herinneren die niet met computers werkt, maar volgens mij is dat nog moeilijk. Ik vind het jammer dat die mogelijkheid (nog) niks oplevert. Ik hoop zo dat er ergens een winkelier is die nog figuurlijk aan het slapen is en denkt: "Hee, dat ga ik morgen even na."

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:16

Er zijn nogal veel winkels en benzinepompen op die route.....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:16

maar wat schiet je er dan mee op als je weet welke winkel?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:18

Jolliegirl schreef:
Bijna alle winkels zijn voorzien van camera's tegenwoordig..

Ik werkte in een hele grote winkel met camera's. Die beelden werden alleen terug gekeken als daar aanleiding voor was zoals een diefstal bijv. Na enkele dagen werden de beelden definitief gewist.
Een eigenaar/bedrijfsleider zal moeten weten of twijfelen of hij de vader met eventueel de kinderen gezien heeft. Als dat niet zo is ben ik bang dat die beelden niet bekeken worden, zo niet al gewist zijn.
In een kleine dorpswinkel denk ik dat het makkelijker gezichten onthouden is dan in een grote drukke winkel waar de kassa letterlijk lopende band werk is. Ik vond hem ook niet echt een heel opvallend persoon qua uiterlijk. Ik vrees dat daar weinig tips meer op zullen komen, anders had die gouden tip allang binnen moeten zijn vrees ik.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:18

Omdat je zo hoopt op ergens duidelijkheid waar die vader is geweest. Stel dat er nou nog twee plekken meer zijn waar hij op camera staat, of iets heeft gekocht, dan kan je de plek waar je gaat zoeken enorm verkleinen.
edit: misschien niet verkleinen, maar wel verfijnen

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:19

Ik heb bij een tankstation gewerkt(ook waar de vader is langs gereden) en die beelden worden na twee weken pas gewist

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:19

StalNollie schreef:
maar wat schiet je er dan mee op als je weet welke winkel?

Dan heb je in ieder geval een plaats met als het goed is een vrij nauwkeurig tijdstip. En hopelijk ook beelden of de jongens er bij waren. En sommige bedrijven hebben ook camera's op het parkeerterrein, dus wie weet zou daar de auto op te zien zijn met eventueel de kinderen er in.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:21

justdiesel schreef:
Zou het een mogelijkheid zijn dat de vader van dat geld wat weg is eten heeft ingeslagen en de jongens met dat eten in een huisje oid heeft opgesloten?
Ik heb al eens eerder geschreven dat ik het raar vind dat er alleen in de bossen en vijvers gezocht word, tuurlijk kan je niet zomaar alle huizen ofzo binnenvallen maar toch.....

Best ook een optie misschien, justdiesel... Ik denk wel dat jongens van die leeftijd op een gegeven moment zouden denken 'moeten we niet naar de buitenwereld terug'. Maar kunnen natuurlijk ook flink geïndoctrineerd zijn met woorden ...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:25

Rik Dogger ‏@rikdogger 31s
Politie: het zoeken naar de #vermistebroertjes wordt steeds moeilijker, maar we kunnen niet opgeven.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:27

stefje schreef:
justdiesel schreef:

Best ook een optie misschien, justdiesel... Ik denk wel dat jongens van die leeftijd op een gegeven moment zouden denken 'moeten we niet naar de buitenwereld terug'. Maar kunnen natuurlijk ook flink geïndoctrineerd zijn met woorden ...

Als alles goed afgesloten is dat ze er niet uit kunnen?
Denk ook maar wat hoor....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:05

wat een gedoe he nu blijkt dat de politie zich vergist had, dat de auto helemaal niet in Leersum is geweest.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:06

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:09

Dat was eerder vandaag ook al gemeld hier ;) . Omdat de auto op camera een 3 deurs betreft en vader een 5 deurs reed.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:10

is geen klein foutje zeg! :(

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:11

Ik vindt het erg goed wat de politie doet en hoe ze zich in zetten, maar ik vindt dat je dit soort fouten echt niet kan maken..
3 of 5 deuren is nog al een verschil..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:12

en alle prive-rechercheurs op bokt en de rest van nederland ook niet... (grapje hoor)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:13

dus omdat deze fout niet gemaakt mag worden kunnen we met zijn allen gaan solliciteren, want wij weten het allemaal zo goed?

jeetje zeg sorry maar ik lees mee voor updates maar om mensen nu zo respectloos te gaan behandelen?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:14

een politie blijft ook maar een mens... iedereen maakt fouten.. hoe je het ook went of keert