Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:55

Blue_Eyes schreef:
Zelfs als Venusiaan ben ik het met jouw Martiaanse mening eens in deze :D

<3

em wat vind je van andalucía ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:00

superwoman schreef:
fargo schreef:
Ook al doe je heel iets anders er is geinvesteerd in je mentale ontwikkeling zodat je in staat bent om op een behoorlijk niveau te kunnen werken en functioneren. Als je dan thuis zou gaan zitten, is dat toch een stukje kapitaalvernietiging.

kapitaalvernietiging :=
Volgens mij kun je die mentale ontwikkeling ook goed gebruiken bij de opvoeding van je kinderen hoor!
Kunnen de kinderen ook beter van worden en is het dus een investering ;)

Volgens mij is het goed dat mensen kunnen kiezen! Overal zitten voor en nadelen aanvast en lijkt mij een beetje verschil in opvoeding juist goed.

Kennis is ook kapitaal hoor.
En ik denk dat je (jonge) kinderen gemiddeld thuis niet zoveel aan commerciele economie en marketing hebben maar daar gaat het niet om. Tuurlijk moet je kunnen kiezen, en mijn keuze is dat ik wil werken en wat wil doen met wat ik kan en wat ik geleerd heb. En ik denk dat de meeste moeders die bijvoorbeeld nog een beetje werken naast het moederschap interessantere moeders zijn dan degenen die thuis blijven. Daarnaast is Opvoeden iets van vaders én moeders, ik zie niet in dat moeders het leeuwendeel altijd op zich moeten nemen, zo verandert er nooit eens wat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:03

Maar waarom moet er dan wat veranderen?
De meeste huismoeders (en hun partners!) zijn tevreden over hun situatie.
Daar gaat het toch om.... de keuze om te werken of thuis te blijven! (indien mogelijk).

Bloodymary

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:05

Dat is ook zeker zo, en iedereen moet het zelf weten.

Zelf zou ik er echter niet tegen kunnen om me niet te ontplooien en om financieel afhankelijk te zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:05

VogeltjeM schreef:
Klopt, als deze man verder geen behoefte had aan de verbondenheid/intimiteit/het gezinsleven met een liefdespartner.

Hoezo? Een leuke sportieve vriendin om mee te gaan paardrijden of bergbeklimmen moet je niet primair onder vrouwen met kinderen zoeken :)*
Dus die vriendin kan hij gerust ook ´hebben´.

Dat is best wel rúk in de perceptie van menig man. Het is echt maar zelden dat die leuke sportieve avontuurlijke backpacker waar hij verliefd op was na het tweede kind weer mee op pad wil, nog bestáát!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:07

fargo schreef:
Kennis is ook kapitaal hoor.
En ik denk dat je (jonge) kinderen gemiddeld thuis niet zoveel aan commerciele economie en marketing hebben maar daar gaat het niet om. Tuurlijk moet je kunnen kiezen, en mijn keuze is dat ik wil werken en wat wil doen met wat ik kan en wat ik geleerd heb. En ik denk dat de meeste moeders die bijvoorbeeld nog een beetje werken naast het moederschap interessantere moeders zijn dan degenen die thuis blijven. Daarnaast is Opvoeden iets van vaders én moeders, ik zie niet in dat moeders het leeuwendeel altijd op zich moeten nemen, zo verandert er nooit eens wat.

Ja, kennis = kapitaal, maar niet werken is geen "kennisvernietiging".
hmm, die mening die deel ik niet. Ken verschillende moeders welke ik wel of niet "interessant" vind en dat ligt niet aan hun werk of manier van opvoeden.
Opvoeding vind ik ook iets voor vader én moeder, snap niet waarom dat niet samen zou gaan als de moeder niet werkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:08

Brainless schreef:
Maar waarom moet er dan wat veranderen?
De meeste huismoeders (en hun partners!) zijn tevreden over hun situatie.
Daar gaat het toch om.... de keuze om te werken of thuis te blijven! (indien mogelijk).

Er hoeft ook niets te veranderen :)*
Dan echter ook niemand meer klagen *\o/*

Dat schreef ik al eerder.
Wat te klagen? Doe er dan wat aan!
Tevreden? Klaag dan niet!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:13

superwoman schreef:
Opvoeding vind ik ook iets voor vader én moeder, snap niet waarom dat niet samen zou gaan als de moeder niet werkt.

Omdat pa dan doorgaans druk is met kostverdienen is ma VEEL meer tijd met de kinderen bezig. Dat ´samen´ is dus al totaal uit het evenwicht. Dat is dan opvoeden door ma met pa die inspraak heeft.

Samen opvoeden is een leuk verhaal wat alleen opgaat als beiden evenveel kwali-tijd met de kinderen hebben.
Ook is kwaliteitscommunicatie tussen de ouders een voorwaarde anders is er geen samen maar tweevoudig.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:14

Superwoman: Als vader ongeveer 80 % van de tijd niet aanwezig is omdat hij wel fulltime werkt dan is opvoeden in mijn optiek toch meer de rol van de moeder. Dat "samen" stelt dan niet zoveel voor.
Precies zoals Huertecilla het ook zegt ..

Niet werken geen kennisvernietiging? Ben het hier niet mee eens.
Als je je kennis lange tijd niet gebruikt, dan wordt die roestig en kun je hem later niet zo makkelijk meer oppakken of deze is zelfs al verouderd. Het simpelste is dat al te zien aan bijvoorbeeld een taal die je niet vaak gebruikt maar die ik bijvoorbeeld wel op het HEAO heb gehad: Spaans. Mijn Spaans is niet eens roestig te noemen, die is bijna non-existent. Dat gebeurt ook met andere onderdelen van de kennis die je hebt opgebouwd, dat zakt weg en wordt uiteindelijk practisch onbruikbaar.
Daarnaast is een stukje uitdaging om scherp te blijven op de manier zoals je aan het werk bent is vlgs mij gewoon belangrijk. En om een andere kader te hebben dan alleen maar je gezin en nog op een andere manier actief aan de samenleving mee doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:22

VogeltjeM schreef:
Mannen en vrouwen zijn wel degelijk gelijk, na wetenschappelijk onderzoek zijn de verschillen minimaal gebleken.

Vrouwen baren kinderen, mannen niet.

Vrouwen worden ongesteld, mannen niet.

Mannen zijn fysiek zo´n kwart sterker. Daarbij meer geneigd risicos te nemen.

Vrouwen hebben een eigen bak vol sterktes; andere dan mannen.

Als er een paar bomen om moeten en tot handige kachelhoutjes verwerkt, heb je meer aan twee modale mannen dan aan twee modale vrouwen.
Dat ligt exact andersom wanner er iets met langdurige concentratie nauwgezet moet, zoals strakke kleding naaien.

Ik begijp niet waarom die verschillen zo nodig geminimaliseerd moet worden. Maak er gebruik van :)*

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:29

Huertecilla schreef:
VogeltjeM schreef:
Klopt, als deze man verder geen behoefte had aan de verbondenheid/intimiteit/het gezinsleven met een liefdespartner.

Hoezo? Een leuke sportieve vriendin om mee te gaan paardrijden of bergbeklimmen moet je niet primair onder vrouwen met kinderen zoeken :)*
Dus die vriendin kan hij gerust ook ´hebben´.

Dat is best wel rúk in de perceptie van menig man. Het is echt maar zelden dat die leuke sportieve avontuurlijke backpacker waar hij verliefd op was na het tweede kind weer mee op pad wil, nog bestáát!

Het gezinsleven ontbreekt alsnog. Hiermee bedoel ik het samen kinderen krijgen, samen vakanties, samen kleinkinderen, ga zo maar door. Prima hoor, mocht hij hier geen behoefte aan hebben.

Ik denk inderdaad dat sommige mannen de ervaring hebben 'dat de sportieve backpacker waar hij verliefd op was na het tweede kind niet meer bestaat'. Ik denk in dezen echter dat dat meer wat zegt over de relatie dan over de vrouw. Blijkbaar is het stel in dit voorbeeld uit elkaar gegroeid, na het krijgen van kinderen. Hun prioriteiten liggen anders (en puur op dit voorbeeld toespitsend: de vrouw wil er waarschijnlijk niet meer op uit omdat ze kinderen heeft, de man is hier losser in en laat de zorg makkelijker over aan anderen. Aldus het vooroordeel bevestigend).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:33

Huertecilla schreef:
superwoman schreef:

Omdat pa dan doorgaans druk is met kostverdienen is ma VEEL meer tijd met de kinderen bezig. Dat ´samen´ is dus al totaal uit het evenwicht. Dat is dan opvoeden door ma met pa die inspraak heeft.

Samen opvoeden is een leuk verhaal wat alleen opgaat als beiden evenveel kwali-tijd met de kinderen hebben.
Ook is kwaliteitscommunicatie tussen de ouders een voorwaarde anders is er geen samen maar tweevoudig.

hmm, volgens mij ben je als ouders 1 front en bespreek je de belangrijke dingen en de manier van opvoeden. Dat de 1 meer daarvan uitvoert zie ik niet als obstakel bij het samen opvoeden. Samen opvoeden doe je imo op een manier dat beide partijen tevreden zijn over de gekozen opvoeding en tijdbesteding.het woord "inspraak" vind ik te kort doen.

Hoe noem je het dan wanneer het kind véél naar de opvang gaat. Opvoeding van de ouders maar voornamelijk van de opvang?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:33

Huertecilla schreef:
VogeltjeM schreef:
Mannen en vrouwen zijn wel degelijk gelijk, na wetenschappelijk onderzoek zijn de verschillen minimaal gebleken.

Vrouwen baren kinderen, mannen niet.

Vrouwen worden ongesteld, mannen niet.

Mannen zijn fysiek zo´n kwart sterker. Daarbij meer geneigd risicos te nemen.

Vrouwen hebben een eigen bak vol sterktes; andere dan mannen.

Als er een paar bomen om moeten en tot handige kachelhoutjes verwerkt, heb je meer aan twee modale mannen dan aan twee modale vrouwen.
Dat ligt exact andersom wanner er iets met langdurige concentratie nauwgezet moet, zoals strakke kleding naaien.

Ik begijp niet waarom die verschillen zo nodig geminimaliseerd moet worden. Maak er gebruik van :)*

Dit is het debat tussen minimalisme en maximalisme. Ik geloof in de gulden middenweg, jij blijkbaar in het tweede. Dat geeft niets, ieder de opvatting waar hij zich het prettigst bij voelt en die aansluit bij zijn ervaringen. Ik haalde dan ook puur aan wat de wetenschap heeft bewezen: dat de modale man en de modale vrouw helemaal niet zoveel van elkaar verschillen. Qua psychologie dan. De lichamelijke verschillen tussen mannen en vrouwen vind ik in deze discussie niet relevant: menstruatie of fysiekek kracht heeft weinig te maken met of iemand thuis wil blijven voor de kinderen of niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:36

fargo schreef:
Superwoman: Als vader ongeveer 80 % van de tijd niet aanwezig is omdat hij wel fulltime werkt dan is opvoeden in mijn optiek toch meer de rol van de moeder. Dat "samen" stelt dan niet zoveel voor.

Als je je kennis lange tijd niet gebruikt, dan wordt die roestig en kun je hem later niet zo makkelijk meer oppakken of deze is zelfs al verouderd. Het simpelste is dat al te zien aan bijvoorbeeld een taal die je niet vaak gebruikt maar die ik bijvoorbeeld wel op het HEAO heb gehad: Spaans. Mijn Spaans is niet eens roestig te noemen, die is bijna non-existent. Dat gebeurt ook met andere onderdelen van de kennis die je hebt opgebouwd, dat zakt weg en wordt uiteindelijk practisch onbruikbaar.
Daarnaast is een stukje uitdaging om scherp te blijven op de manier zoals je aan het werk bent is vlgs mij gewoon belangrijk. En om een andere kader te hebben dan alleen maar je gezin en nog op een andere manier actief aan de samenleving mee doen.

Kennis niet gebruiken is wat anders dan thuis blijven. Er zijn genoeg "thuisblijvers" die hun kennis zelfs vergroten, zonder dat zij een baan hebben.
Mijn eerdere reactie ging over het samen opvoeden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:38

fargo schreef:
Als je je kennis lange tijd niet gebruikt, dan wordt die roestig en kun je hem later niet zo makkelijk meer oppakken of deze is zelfs al verouderd.

Het is in algemene zin ook van toepassing.
Een intelligente, goed opgeleide jonge vrouw is na vier, vijf, zes jaar voltijds thuis met twee kleine kinderen een schaduw van zichzelf.

Zonder dat dit ook maar énigzins denegrerend bedloed is hebben we een ´running gag´ over vrouwen die met hun kinderen hun hersens uitgepoept hebben.
Dat is gewoon echt een vernietiging van tja, geef het een naam. Het dag in dag uit in hetzelfde kleine cirkeltje draaien is geestelijk niet stimulerend, ontwikkelt de geest niet.

Twee vriendinnen, de enen na afstuderen aan het werk in haar carriére, de ander voltijd aan de kinderen toegewijd zullen lekaar na zeg 10 jaar nauwelijks als dezelfde personen herkennen.
Nogmaals; daarmee is NIETS aan waardoordeel uitgesproken of over niet gelijkwaardig.
Ja en dit zou uiteraard ook voor een man gelden.

Met een goede vooropleiding voltijd huismens is zonde van die opleiding.
Kan je veel beter eerder aan kinderen beginnen, opleiding stukje volgen met ouderschap, dan opleiding afronden en deeltijd aan de slag.
Past ook veel beter bij de biologische klok. Een vrouwtjesmens kan beter op flexibele leeftijd een kind baren dan in de tweede helft van de dertig wanneer vrouwelijke geslachtshormonen al volop négatieve bijeffecten laten merken.

Dan nog vererving via de vrouwelijke lijn en we zijn ook van dát angstige en opressieve gedoe af.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:42

superwoman schreef:
quote="Huertecilla"
superwoman schreef:

Ook is kwaliteitscommunicatie tussen de ouders een voorwaarde anders is er geen samen maar tweevoudig./quote Huertecilla

hmm, volgens mij ben je als ouders 1 front en bespreek je de belangrijke dingen en de manier van opvoeden. Dat de 1 meer daarvan uitvoert zie ik niet als obstakel bij het samen opvoeden. Samen opvoeden doe je imo op een manier dat beide partijen tevreden zijn over de gekozen opvoeding en tijdbesteding.het woord "inspraak" vind ik te kort doen.
Hoe noem je het dan wanneer het kind véél naar de opvang gaat. Opvoeding van de ouders maar voornamelijk van de opvang?

Ik vind het zo jammer dat kinderen op die manier veel minder van hun vader meekrijgen dan van hun moeder. Mijn vader werkte ook fulltime en mijn moeder was in principe huisvrouw. De band met je ouders is daardoor gewoon heel verschillend. Je moeder is veel dichterbij, meer vertrouwenspersoon, etc.
DAT mist een vader, maar dat mist een kind ook. En tegenwoordig zou je het toch echt samen kunnen doen, door beiden deeltijd te werken. Dat vind ik pas echt samen, niet op de manier zoals het al zo lang is gegaan. Betrek die vaders erbij, zorg dat hun kinderen ook hun vader goed kennen en daarmee ook op stap zouden willen. En laat de moeder ook dingen buitenshuis doen, dan wordt ze ook op andere manieren en op basis van andere aspecten/capaciteiten gewaardeerd dan alleen als moeder. Toen wij wat ouder waren ging mijn moeder wel af en toe werken en ik denk dat dat voor haar zeker een stuk afwisseling en uitdaging was -naast de welkome financiële input.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:47

VogeltjeM schreef:
Dit is het debat tussen minimalisme en maximalisme. Ik geloof in de gulden middenweg, jij blijkbaar in het tweede. Dat geeft niets, ieder de opvatting waar hij zich het prettigst bij voelt en die aansluit bij zijn ervaringen. Ik haalde dan ook puur aan wat de wetenschap heeft bewezen: dat de modale man en de modale vrouw helemaal niet zoveel van elkaar verschillen. Qua psychologie dan. De lichamelijke verschillen tussen mannen en vrouwen vind ik in deze discussie niet relevant: menstruatie of fysiekek kracht heeft weinig te maken met of iemand thuis wil blijven voor de kinderen of niet.

Als de de grote verschillen uitsluit blijven er kleine verschillen over. Gek zeg.
Man en vrouw zijn echter niet alleen psyche. Mannen wel veel sterken. en onvorzichtiger en vrouwen wel ongesteld en dat maak ook psychisch 1 op de 3 weken anders.
Mannen en vrouwen zijn FORS verschillend. Beiden dragen op een totaal andere, maar gelijkwaardige manier aan één soort; de mens.
Je hoeft de verschillen niet te ´accepteren´. Ze zijn fantástisch; geniet ervan.

Ik vind een compromis inderdaad vaak helemaal niets. Niet voor de ene, niet voor de ander. Twee keer niks.

Er zijn ziljoenen mensen. Zoek gewoon een complementair persoon, de win-win. Maximaliseer je lol. Beider lol. Niks compromis daarin :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:48

fargo schreef:
Ik vind het zo jammer dat kinderen op die manier veel minder van hun vader meekrijgen dan van hun moeder. Mijn vader werkte ook fulltime en mijn moeder was in principe huisvrouw. De band met je ouders is daardoor gewoon heel verschillend. Je moeder is veel dichterbij, meer vertrouwenspersoon, etc.

DAT mist een vader, maar dat mist een kind ook.
En tegenwoordig zou je het toch echt samen kunnen doen, door beiden deeltijd te werken.

:)*

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:55

Huertecilla schreef:
VogeltjeM schreef:

Als de de grote verschillen uitsluit blijven er kleine verschillen over. Gek zeg.
Man en vrouw zijn echter niet alleen psyche. Mannen wel veel sterken. en onvorzichtiger en vrouwen wel ongesteld en dat maak ook psychisch 1 op de 3 weken anders.
Mannen en vrouwen zijn FORS verschillend. Beiden dragen op een totaal andere, maar gelijkwaardige manier aan één soort; de mens.
Je hoeft de verschillen niet te ´accepteren´. Ze zijn fantástisch; geniet ervan.

Ik vind een compromis inderdaad vaak helemaal niets. Niet voor de ene, niet voor de ander. Twee keer niks.

Er zijn ziljoenen mensen. Zoek gewoon een complementair persoon, de win-win. Maximaliseer je lol. Beider lol. Niks compromis daarin :)*

Gelukkig zijn man en vrouw niet alleen psyche. In deze discussie is psyche echter wel het enige dat ik relevant vind: fysieke kracht/andere fysieke eigenschappen hebben weinig te maken met of iemand geschikt is om te werken. Anders zou de discussie moeten zijn: zijn vrouwen fysiek wel in staat om te werken (want ze zijn lichamelijk heel anders dan mannen)? Maar dit is niet de vraag lijkt me.

Ik kan de laatste twee zinnen (die over de compromis) even niet linken aan onze persoonlijke conversatie of aan het stukje erboven. Kun je dit misschien toelichten?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:00

superwoman schreef:
fargo schreef:

Mijn eerste stuk ging ook over het samen opvoeden en ik heb hierna ook nog uitgebreider daarop gereageerd.
Kennis niet gebruiken is wat anders dan thuis blijven. Er zijn genoeg "thuisblijvers" die hun kennis zelfs vergroten, zonder dat zij een baan hebben.
.

Mijn eerdere reactie ging over het samen opvoeden (pa 80% niet aanwezig is niet echt samen in mijn opinie), daarna heb ik uitgebreider gereageerd.
Laatst bijgewerkt door fargo op 15-11-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:00

fargo schreef:
DAT mist een vader, maar dat mist een kind ook. knip

Ben ik niet met je eens, zo heb ik het iig nooit ervaren.
Tuurlijk is de band anders met een vader dan met een moeder, maar niet (alleen) wegens het verschil dat de moeder meer aanwezig is.
Ik had juist meer aansluiting met mijn vader terwijl deze minder aanwezig was.
Mijn vader kon mij beter "lezen" dan mijn moeder en heb niet het idee dat ik hem heb gemist in dat opzicht, niks ten nadele van mijn moeder trouwens want die heeft mij ook een prima jeugd gegeven, maar mijn band met hem was groter. Mijn broer had trouwens meer een band met mijn moeder, dus eigelijk was het prima verdeeld zo :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:05

VogeltjeM schreef:
Ik kan de laatste twee zinnen (die over de compromis) even niet linken aan onze persoonlijke conversatie of aan het stukje erboven. Kun je dit misschien toelichten?

Jij noemt maximum versus minimum en dat jij de middenweg kiest. Noemt het ´gulden´.
Ik noem dat een compromis; twee keer niets.

Dat is als een stel waarvan de ene romatisch komedies erg leuk vindt en de ander historische romans, gekostumeerd drama.
Dan is Robin Hood met Mel Gibson de gulden middenweg. Voor beiden niks.

Gelukkig zijn mannen en vrouwen wél behoorlijk verschillend, dus als je die verschillen onderkent kan je daar win-win lol van hebben.
Ok, daar moet je wat geestelijk creatief voor zijn, maar waarom heten we verdorie Home sápiens??!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:16

VogeltjeM schreef:
fysieke kracht/andere fysieke eigenschappen hebben weinig te maken met of iemand geschikt is om te werken.

:?

Sorry hoor maar dat is echt wel héél nauw.
Wellicht in een kantooromgeving of zorgsector, de it etc. Verder is er ERG veel werk waar mannen en vrouwen niet in gelijke mate geschikt voor zijn. Een vrouw als commercieel duiker bijvoorbeeld: Dat is 1 op de 1000 wellicht die daar min of meer gelijk geschikt voor is. Lichaamsmassa, kracht, risicogedrag en ook ongesteld worden zijn gewoon een fors nadeel.

Hier op de eco-boerderij is er aardig wat, wat mijn lief gewoon niet kán. Waar ze echt de man als dommekracht voor NODIG heeft.
Menig vrouw zouden we hier totaal niets aan hebben op voor wat huishoudlijke klusjes en als oppas na.

Daar moet je helemaal niet moeilijk over willen doen. Benút het (kleine) verschil in ruimtelijk inzicht en (grote) verschil in kracht en andere verschillen.
Horses for courses :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:20

+:)+ voor HC.

Niks aan toe te voegen verder, behalve dat ik deze discussie met belangstelling volg :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:22

Huertecilla schreef:
fargo schreef:

DAT mist een vader, maar dat mist een kind ook.
En tegenwoordig zou je het toch echt samen kunnen doen, door beiden deeltijd te werken.

:)*

herkenbaar he :Y)