Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:52

Waves schreef:
De VVD heeft een niet vertaalde engelse site! Omdat ze zo graag willen dat de expats blijven... ook buitenlanders.. die zich ook niet aanpassen... Ik ken flink wat expats in A'dam en die spreken braaf engels. Zelfs de Duitsers spreken geen woord NL. Overigens zitten er ook heel wat moslims, hindoestanen etc onder de expats. Maar dat maakt niet uit! Zolang je maar geld binnen brengt!
Ach ja, het is allemaal zo relatief hè.

Of vind Jan dat er ook maar max 10% expats mogen zijn?

http://www.vvdamsterdam.nl/expats/

Expats zijn tijdelijk hier, lijkt me een heel wezenlijk verschil! Als die anderen hier ook tijdelijk zouden zijn, zou je mij niet horen.
Dat je een website in het Engels hebt vind ik nog een heel ander verhaal dan een verkiezingspamflet in het arabisch.
Appels laten zich niet met peren vergelijken, hoe graag je het ook hebt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:54

jantergouw schreef:
Ik neem het de moslims zelf niet kwalijk. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als ik in hun schoenen stond. Het is de linkse politiek die ik het kwalijk neem. Dat zijn de echte verantwoordelijken. Alles heeft een oorzaak, en de oorzaak van vooral de PVDA dat ze instemmen met al die eisen voor uitzonderingen en aanpassingen van regels is omdat ze in de allochtone houdgreep zitten. Als ze iets zeggen dat tegen de belangen van die groep ingaat, zijn ze direct de helft van hun zetels kwijt. Veruit de meeste allochtonen stemmen PVDA, reken dus maar uit.
Het gevolg is dat ze een groep gecreëerd hebben die buiten de maatschappij staat en in de visie van diegenen die niet bij die groep horen, bevoordeeld worden. Dat wekt wrevel en als je die wrevel niet wegneemt, krijg je een situatie zoals we die nu hebben. Oorzaak-gevolg.

Dan moet je het ook oplossen bij de bron, namelijk de politiek, niet de moslims. Overigens praat je over een hele kleine groep die thuis schapen slacht etc. Voor die kleine groep die dat wel doet zou je de handhaving kunnen aanpassen. Die mensen de zwarte piet toeschuiven en ze het land uit willen zetten slaat nergens op. Vooral niet als je zo generaliseert, het grote deel van de allochtonen staat helemaal niet buiten de maatschappij.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:57

jantergouw schreef:
Expats zijn tijdelijk hier, lijkt me een heel wezenlijk verschil! Als die anderen hier ook tijdelijk zouden zijn, zou je mij niet horen.
Dat je een website in het Engels hebt vind ik nog een heel ander verhaal dan een verkiezingspamflet in het arabisch.

dat is geen wezenlijk verschil want ze wisselen elkaar af, waar er weg gaan komen er nieuwe bij. Uiteindelijk heb je altijd een groep expats. En die leven wel met hun andere cultuur hier in Amsterdam en weigeren zich aan te passen. Genoeg Amsterdammers die er van balen dat ze in de supermarkt en winkels engels moeten praten met de kassieres. En dat is niet om de marrokkanen maar voor de expats en toeristen. Daar is niks tijdelijks aan.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:06

Waves schreef:
jantergouw schreef:

dat is geen wezenlijk verschil want ze wisselen elkaar af, waar er weg gaan komen er nieuwe bij. Uiteindelijk heb je altijd een groep expats. En die leven wel met hun andere cultuur hier in Amsterdam en weigeren zich aan te passen. Genoeg Amsterdammers die er van balen dat ze in de supermarkt en winkels engels moeten praten met de kassieres. En dat is niet om de marrokkanen maar voor de expats en toeristen. Daar is niks tijdelijks aan.

Ik zie wel degelijk een wezenlijk verschil. Een expat is iemand die hier iets bijdraagt aan onze samenleving, geen straattereur pleegt en zeker niet uit onze uitkeringsruif loopt te parasiteren. Ze vallen onze vrouwen niet lastig, jagen geen homo's de straat of stad uit en vallen geen Joden lastig. Ze roven geen handtasjes en lokken niet steeds ruzies uit overal. Ook overvallen ze geen winkeliers en hebben geen straatcoaches nodig om ze in het gareel te houden. Ze vragen niet om uitzonderingsregels als zwembaden afplakken en al die andere ongein. Verder bedreigen ze geen politici met de dood en bouwen geen honderden geloofsruimtes.
Zie je al een verschil?

Waves

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:07

En dat doen moslims wel?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:13

Waves schreef:
En dat doen moslims wel?

Meer dan 50% van de jongeren tot 23 wel. Kijk daar de CBS cijfers maar op na.
In Amsterdam heeft zelfs 70% van hen al criminele feiten op het strafblad staan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:15

Ach, kan je de CBS cijfers zelf even aanleveren aangezien jij de stelling neerzet? :) Een bron is verplicht op Bokt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:17

xKnol schreef:
@Nicolletje, Australiërs zijn voor ons ook buitenlanders :Y)

Inderdaad, op de boot gezette misdadigers :P Maar inderdaad, goeie instelling als je er gaat wonen +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:19

Waves schreef:
Maar je bedoelt dus dat je vindt dat politici niet goed omgaan met culturele verschillen.

Hier ben ik het zeker mee eens. Een Marokkaan wordt niet ineens een nuchtere Hollander.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:21

Waves schreef:
Ach, kan je de CBS cijfers zelf even aanleveren aangezien jij de stelling neerzet? :) Een bron is verplicht op Bokt.

Die link is in dit topic al vele malen geplaatst. Ik geloof niet dat Bokt eist dat je deze keer op keer plaatst voor mensen die niet zelf de moeite te nemen om het hele topic te lezen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:22

Waves schreef:
Ik ken flink wat expats in A'dam en die spreken braaf engels.

Dat komt omdat wij stug Engels tegen ze gaan praten als het niet helemaal lukt in het Nederlands.
Mijn Slowaakse ex en mijn Ierse buuf hebben er ook last van. Wij spreken te goed Engels.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:24

jantergouw schreef:
Waves schreef:

Die link is in dit topic al vele malen geplaatst. Ik geloof niet dat Bokt eist dat je deze keer op keer plaatst voor mensen die niet zelf de moeite te nemen om het hele topic te lezen.

Ik ga toch geen 86 pagina's doorspitten terwijl jij hier iets wil aantonen? Dan neem ik aan dat jij de bron wel bij de hand hebt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:26

Nicolletje schreef:
Waves schreef:
Ik ken flink wat expats in A'dam en die spreken braaf engels.

Dat komt omdat wij stug Engels tegen ze gaan praten als het niet helemaal lukt in het Nederlands.
Mijn Slowaakse ex en mijn Ierse buuf hebben er ook last van. Wij spreken te goed Engels.

Een beetje zoals NL politici meegaan in de moslim cultuur, of de moslims dat nou willen of niet. Waar ligt dan de oplossing? De expats het land uit gooien of zelf minder in het Engels terugpraten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:28

Waves schreef:
Dan moet je het ook oplossen bij de bron, namelijk de politiek, niet de moslims.

Ik snap dit niet. In de ogen van PVV'ers doen zij dat ook ?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:30

Waves schreef:
of zelf minder in het Engels terugpraten?

Dit. Is ook de wens van de mensen. Alleen het is lastiger. Net zo lastig als het is om toendertijd (jaren 70) nieuwe mensen in Nederland een goede begeleiding te geven.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:32

Lastiger, maar wel de enige en beste manier. Praten over zij/wij en tegenstellingen uitlichten en praten over uitzetten, ver-engeldisering etc. heeft nog nooit iemand aan het Nederlands-praten geholpen.

Om maar even bij die metafoor te blijven.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:34

Waves schreef:
jantergouw schreef:

Ik ga toch geen 86 pagina's doorspitten terwijl jij hier iets wil aantonen? Dan neem ik aan dat jij de bron wel bij de hand hebt.

Dat blijkt een verkeerde aanname te zijn geweest. In ieder geval is de bron/link al meerdere malen geplaatst in de diverse topics die over politiek of PVV gaan.

maar om je wat leesvoer te geven, heb ik er vlug eentje opgezocht voor je. 'At your service'
Schokkende cijfers over criminaliteit onder moslims

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:38

Dat is een mager opiniestukje die een ander opiniestuk aanhaalt (NRC) waar wellicht weer een bron in staat. Nee, Jan. Als je concrete cijfers noemt dan moet je daar gewoon een concrete, betrouwbare bron bij leveren.

Nou ja, het moet niet. Maar als je het niet doet dan valt er zo weinig te discussieren hè, als we de feiten niet hebben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:39

Waves schreef:
Lastiger, maar wel de enige en beste manier. Praten over zij/wij en tegenstellingen uitlichten en praten over uitzetten, ver-engeldisering etc. heeft nog nooit iemand aan het Nederlands-praten geholpen.

Om maar even bij die metafoor te blijven.

Uhm nee, zo blijven ze in hun eigen kringetje denken. Idem met Arabisch/ Turks vind ik.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:21

Dat wilde ik ook zeggen Waves: opiniestukje over een opiniestukje. Geen CBS-artikel. Misschien komt dat vandaag nog?

Ik moest er eerlijk gezegd wel een beetje om lachen Jantergouw, om je 10% immigranten. Kun je het ergens op baseren dat je dan wel gelukkig bent en bij bijvoorbeeld 20% en alles wat daar boven ligt, niet meer? Of is het zomaar een willekeurig getal?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:13

jantergouw schreef:
Terug naar de jaren '70-'80 zou ook al heel prettig zijn en erg veel oplossen. ;-) Ik weet zeker als we dat konden, zou Nederland er heel wat beter voor staan vandaag de dag.

Dan heb je niet erg veel kennis van de geschiedenis :D
1. De economie stond er in de jaren '80 niet veel beter voor
2. de jaren 70 en 80 waren nog veel vrijer, met nog minder regels en nog meer 'knuffelen' zoals dat zo leuk genoemd werd.

ALs je daarnaar teruggaat zonder te leren dat je naast positieve dingen ook consequente regels nodig hebt, zit je over 20 jaar weer met een groep die geen grenzen heeft meegekregen :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:26

xKnol schreef:
Ondanks dat ik een sterke mening heb, ga ik niet op een partij stemmen in een maatschappij waar ik op dat moment geen deel van uit maak. Ookal heeft het invloed op de toekomst van een staat. ;)
KNIP

Hoe ga jij je kost dan verdienen in Australië?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:34

Waves schreef:
jantergouw schreef:
Ik begrijp alles van iedereen. Met de een ben ik het eens, met de ander oneens, maar begrip hebben is niet hetzelfde als accepteren.
Het willen islamiseren van Nederland begrijp ik wel vanuit hun oogpunt, maar accepteren zal ik het nooit doen.

Tja, je zult het er toch mee moeten doen, met andersdenkenden. Wij moeten jou immers ook accepteren. Tenzij je grootouders niet helemaal Nederlands zijn. Dan hoef ik je blijkbaar niet te accepteren...

Wat versta jij trouwens precies onder islamiseren? Ik ken het begrip niet.

En dáár zit de angel. Als onze binnenlandse andersdenken/andersafkomenden/andersgelovigen ons kunnen accepteren en zich kunnen aanpassen aan Nederland en zijn vrijheidsdenken, is er niets aan de hand. Alleen worden wij en onze gewoonten/geloven/afkomsten door een groep niet geaccepteerd, zelfs in de derde generatie niet.
Dan hebben we twee opties:
-Zelf assimileren en onze maatschappij zo omvormen dat wij deze andersdenkenden gerieven ook al gaat dat en koste van alle anderen (joden, mensen die meergodendom aanhangen, vrouwen, christenen enz).
-Diegenen die ons niet kunnen accepteren terug en niet meer/minder erin en meteen ervoor zorgen dat de rest weer mee kan leven zodat Nederland weer trots kan zijn op zijn tolerantie.

Voor welke kies jij?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:37

Shadow0 schreef:
Alet74 schreef:
Sluit ik me bij aan. Dorpen zijn anders dan steden, dat maakt het juist zo leuk. Ik woon in een dorp en ga voor sommige zaken naar de stad. Niets mis mee!

Ik vraag me eigenlijk af waarom de PVV meent mijn woonomgeving te veranderen aan hun normen...
Alsof er een groep Nederlanders is die meer recht heeft over beslissen wat de inrichting moet zijn. (En nou ja, over normen gesproken, het is in elk geval duidelijk dat als je terug moet vallen op pesterijen die niet al te streng zijn. Vreemd en opmerkelijk voor een groep die haatzaaien een kwalijke actie vindt.)

Zo'n groep is er altijd. Dat gebeurd namelijk in een democratie ;) . De meerderheid regeert.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:55

Maar zo werkt het naar mijn idee niet helemaal. Je hebt een club die in het kabinet zit, maar zij zullen er nooit van alles doordrukken wat de andere helft in de Tweede Kamer helemaal niks vindt. Dan kunnen er volgens mij altijd nog moties worden ingediend.