Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:randalinpony schreef:Ook een keurige Nederlander kan die auto niet betaald hebben... kijk al die programma's over oplichters er maar eens op na.
Ik heb dan de ervaring dat veel zakenlui in die dure auto's ook geen 40 uur pw werken en regelmatig de 80 uur ook wel voorbij gaan...
Ik ga niet uit van de programma's, waar je natuurlijk wel iets door wordt beinvloed, maar ik doe het voornamelijk met mijn ervaringen...
Die "kruimelcriminaliteit" van marrokanen geven mij wel een onveilig gevoel wat ik in sommige gevallen belangrijker vind dan grote criminelen. (chineze maffia bijv - ook heel slecht, maar heb daar gelukkig nog geen last van gehad)
Moet allemnaal aangepakt worden, maar kruimelcriminaliteit is niet minder erg om het maar even duidelijk te maken.
Daphna schreef:Kinderen fokken doen ze in China, ze zoeken twee zo dik mogelijke mensen, om dan een sterk en dik kind te krijgen welke goed competitief mee kan doen in de sumo sport. Erg gezond is het niet, maar de status toekomend aan een professioneel sumo worstelaar is aanzienlijk. Kinderen fokken, is niet iets wat de PVV zal stimuleren, gezien de volksgezondheid, en de vele dikke kinderen die Nederland al telt, sluit ik mij daarbij aan bij de PVV. Kinderen horen niet gefokt te worden, maar geboren te worden uit liefde van 2 mensen.
Daphna schreef:Dit staat in het partijprogramma van Wilders:
Citaat:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• EU: Turkije er in, Nederland er uit
• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
• Registratie van dubbele nationaliteiten
• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen
Citaat:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
Mijn mening: behandel het net zo als elke andere goddienst
ben ik het mee eens
als ze net zoals een christelijke school ook andere toelaten, mag hij van mij open blijven
mee eens
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
Ook hier ben ik het mee eens, en ja ook voor de Nederlandse vrouwen die liever alleen met vrouwen zwemmen
mee eens, omdat dan het hek van de dam is, iedereen kan dan subsidie gaan aanvragen
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
hier ben ik tegen, omdat je juist zo meer begrip voor iemand anders zijn geloof etc kan krijgen
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
mee eens, verder mogen hoofdoekjes gewoon
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
eigenlijk geen mening, heb mij hier te weinig in verdiept
Mee eens, laat Turkije zijn eigen land eerst maar op de rit krijgen, voordat zij toetreden
Nederlander worden
Mee eens. je gaat ervoor of niet
Wie kan daar niet mee eens zijn?
Boerka mee eens, koran en hoofdoekjes niet
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
dan alle geloven
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
Moeilijk
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
mee eens, maar geef ze wel te tijd om een baan te vinden, zeg 2 jaar
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
met een verblijfsvergunning wel, niet als zij Nederlander zijn dus dubbel paspoort
Duidelijk
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Mee eens
Wel als ze nog in land van herkomst wonen
moeilijk verhaal
Nee hoor, gewoon gelijk het land weer uitzetten
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
Oneens als het echt politieke vluchtelingen zijn
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
Mee eens, Nederland moet zelf over hun eigen land kunnen beslissen
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
Mee eens, maar termijn mag korter
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
zie bovenstaande
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
Oneens, jammer genoeg hebben deze mensen vaak de baantjes die wij niet willen, en harde werkers
slamitische landen
randalinpony schreef:Nee, maar de focus alleen daarop leggen is ook niet goed. Allochtonen zijn aangewezen op ándere vormen van criminaliteit. Het moet inderdaad allemaal aangepakt worden.
Tja ik ken ook genoeg mensen in dure autos met een zaak die bakken tijd opslokt. Er zijn er ook die veel tijd besteden aan frauderen en andere onwettige zaken. Jij kan aan de buitenkant niet zien wie wat is, dat bedoel ik maar.
Ga nu trouwens maar weer eens verder, administratie is bijgewerkt.
Arabesk schreef:Wilders roept eerst nog ´AOW leeftijd absoluut een breekpunt´ en binnen 24h is dat het ineens niet meer dat vind ik pas echt kiezersbedrog. Dan roep je dus alleen maar dingen om stemmen te winnen en daarna ga je gewoon je eigen gang.
Dat deed hij toch al want niemand kan lid worden van de PVV, Wilders zelf en hij alleen bepaalt wie er wel en niet inmogen.
Lekker democratisch ....
Daar lijkt me de Islam ondervallen. Er wordt gesproken van God, Allah, dus op dat moment is het geen politieke ideologie maar een godsdienst of religieCitaat:Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht of opperwezen centraal staat.
nicole3939 schreef:Heino jouw lijst verbaast mij in positieve zin.
Is niet negatief bedoeld.
Heino schreef:nicole3939 schreef:Heino jouw lijst verbaast mij in positieve zin.
Tja, zo eng en knuffelig en blind zijn linkse mensen nou
Ik denk namelijk dat heel veel linkse mensen zo denken. GroenLinks zelf denkt ook in grote lijnen zo
Maarja, dat willen veel mensen blijkbaar al niet meer zien, die zien "hey ze stemt GroenLinks dús zal ze wel oogkleppen ophebben, problemen ontkennen en Marrokanen alleen maar knuffelen"...
Citaat:
kerk en staat moeten gescheiden blijven
eens, staan er genoeg
eens, maar ook alle scholen en godsdienst gescheiden houden
eens
eens
eens, vind dat er veel te veel subsidies worden gegeven in het algemeen - dit is imo er ook 1 van niet noodzakelijk.
eens, zonde van het geld
eens, geloof thuis en in de kerk/moskee
weet niet precies wat doe doen, dus geen mening
eens, volgens mij vallen ze niet geheel binnen de eisen van de eu en wil ik geen land erbij die de Koran in het regeren betrekt
Nederlander worden
eens, gewoon vanwege de duidelijkheid - er mag best wat tegenoverstaan als je hier wilt wonen
eens
verbod op koran vind ik ver gezocht, evenals de hoofddoekenbelasting
eens - kinderen moeten kind zijn
eens
eens
dubbele nationaliteit
eens
eens, veel duidelijker en goedkoper
eens
eens
eens
eens
eens, terug sturen helpt niet. Ze komen ook steeds dezefde illegalen tegen
eens, vol is vol en het geld is dan op
eens - lijkt me logisch als je het wel zelf moet betalen
strafblad
eens
eens, je moet bijdragen voor je iets mag ontvangen
en Bulgaren twijfel
islamitische landen
eens, omdat ik hier geen islamitische (arabisch) uitstraling wil krijgen in nederland
Heino schreef:nicole3939 schreef:Heino jouw lijst verbaast mij in positieve zin.
Tja, zo eng en knuffelig en blind zijn linkse mensen nou
Ik denk namelijk dat heel veel linkse mensen zo denken. GroenLinks zelf denkt ook in grote lijnen zo
Maarja, dat willen veel mensen blijkbaar al niet meer zien, die zien "hey ze stemt GroenLinks dús zal ze wel oogkleppen ophebben, problemen ontkennen en Marrokanen alleen maar knuffelen"...
nicole3939 schreef:Oei zij bedoelde ik het niet