wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:25

Ik kan het lijstje ook niet vinden

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:26

superwoman schreef:
randalinpony schreef:
Ook een keurige Nederlander kan die auto niet betaald hebben... kijk al die programma's over oplichters er maar eens op na. ;)

Ik heb dan de ervaring dat veel zakenlui in die dure auto's ook geen 40 uur pw werken en regelmatig de 80 uur ook wel voorbij gaan...

Ik ga niet uit van de programma's, waar je natuurlijk wel iets door wordt beinvloed, maar ik doe het voornamelijk met mijn ervaringen...
Die "kruimelcriminaliteit" van marrokanen geven mij wel een onveilig gevoel wat ik in sommige gevallen belangrijker vind dan grote criminelen. (chineze maffia bijv - ook heel slecht, maar heb daar gelukkig nog geen last van gehad)
Moet allemnaal aangepakt worden, maar kruimelcriminaliteit is niet minder erg om het maar even duidelijk te maken.

Nee, maar de focus alleen daarop leggen is ook niet goed. Allochtonen zijn aangewezen op ándere vormen van criminaliteit. Het moet inderdaad allemaal aangepakt worden.

Tja ik ken ook genoeg mensen in dure autos met een zaak die bakken tijd opslokt. Er zijn er ook die veel tijd besteden aan frauderen en andere onwettige zaken. Jij kan aan de buitenkant niet zien wie wat is, dat bedoel ik maar.

Ga nu trouwens maar weer eens verder, administratie is bijgewerkt. :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:27

pagina 74 onderaan

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:28

Dit staat in het partijprogramma van Wilders:
Citaat:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• EU: Turkije er in, Nederland er uit
• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
• Registratie van dubbele nationaliteiten
• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:34

Daphna schreef:
Kinderen fokken doen ze in China, ze zoeken twee zo dik mogelijke mensen, om dan een sterk en dik kind te krijgen welke goed competitief mee kan doen in de sumo sport. Erg gezond is het niet, maar de status toekomend aan een professioneel sumo worstelaar is aanzienlijk. Kinderen fokken, is niet iets wat de PVV zal stimuleren, gezien de volksgezondheid, en de vele dikke kinderen die Nederland al telt, sluit ik mij daarbij aan bij de PVV. Kinderen horen niet gefokt te worden, maar geboren te worden uit liefde van 2 mensen.

hihi tjees......... onder welke steen leef jij :) :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:35

Daphna schreef:
Citaat:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
Nederlander worden
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
islamitische landen

en ik heb hier punt voor punt atwoord op gegeven.............. nu de rest van de blaters inclusief jij :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:41

De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak

Ik vind dit een rare zin die ik niet helemaal begrijp. Welke voorrechten hebben een godsdienst? En wat maakt de Islam hierin anders dan bvb het Christendom?

Geen moskee er meer bij
Als er nu genoeg moskeëen zijn voor iedereen is dat niet nodig nee.

Alle islamitische scholen dicht
Prima, ik ben niet zo'n fan van geloof in het onderwijs. Althans, niet in zo'n grote mate. Maar gooi dan ook alle andere religieuze scholen dicht. Wanneer je je enkel focust op islamitische scholen vind ik het ongelijke behandeling en dus discriminatie.

Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
Nee, de radicale imam er uit en opsluiten

Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet

Ik ben tegen sekseapartheid op basis van geloof. Maar moslimvrouwen mogen van mij best aansluiten bij de vrouwenzwemuurtjes, en ze mogen best om een vrouwelijke arts vragen. Dat mogen anderen immers ook.

Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
Prima, maar dan ook geen subsidies meer voor christelijke media. Anders is het - wederom - ongelijke behandeling en dus discriminatie.

Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
Deze zin begrijp ik ook niet helemaal. Wat wordt er precies mee bedoeld?

Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de

Prima, maar dan ook geen keppeltjes en kruizen meer. Anders is het - wederom - ongelijke behandeling en dus discriminatie. Al vraag ik me af of je dan als kankerpatiënt nog wel veilig je hoofddoekje kan dragen...

De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
No way! Discriminatie moet zeer serieus genomen worden! Niet enkel discriminatie op grond van geloofsovertuiging, maar ook leeftijdsdiscriminatie en dergelijke.

EU: Turkije er in, Nederland er uit
Onzin. Als Turkije voldoet aan de voorwaarden van de EU mag het er van mij in. En wanneer je Nederland er dan uithaalt zet je jezelf als land compleet buitenspel. Met alle (economische) gevolgen van dien.

Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden

Mja, mits het mogelijk is voor mensen met een dubbel paspoort, wat niet altijd even makkelijk is

Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
Uiteraard, maar ik vind het zeer kwalijk dat dit onder het kopje "Islam" besproken wordt want het is een cultureel iets, de Islam schrijft het absoluut níet voor

Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Boerka verbieden, prima. Wil kunnen zien met wie ik praat. Koran, nee, onzin. Of verbied alle religieuze boeken. Hoofddoekjesbelasting is natuurlijk helemaal onzin, of wil men keppeltjes ook gaan belasten?

Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden

Nee, koranlessen mogen best, zolang de andere schoolactiviteiten er maar niet onder lijden.

Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
Dat ligt er aan wat daar precies in staat. Ik vind dat je best eisen mag stellen, maar wel redelijke eisen zoals Nederlandse taal spreken

Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
Men moet van mij wel in het eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit

Met enkel verblijfsvergunning, prima!

Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
Ja, eens

Een wettelijk verbod op het generaal pardon
Nee, afgewezen = afgewezen = weg

Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in

Eens, maar die inburgeringscursus stelt nu geen drol voor

Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
Eens

Registratie van dubbele nationaliteiten
Met als doel?

Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
Ehm, het heet toch al "illegaal verblijf" :?

Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,

Opvang in eigen regio geniet absoluut de voorkeur, maar dat quotum is onzin. Er moet gekeken worden naar de noodzakelijkheid, niet naar het aantal.

Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
Hier weet ik niet genoeg van om iets van te vinden

Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen strafblad
Wat komt er op dat strafblad? Ook zaken als boete voor te hard rijden enzo?

Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen

Eens

Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
islamitische landen

Als de Nederlanders dan de rotklusjes op gaan knappen mogen er van mij best minder arbeidsmigranten komen.
En nee, geen selectieve immigratiestop, da's ongelijke behandeling dus discriminatie

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:43

Daphna schreef:
Citaat:
Mijn mening: behandel het net zo als elke andere goddienst
ben ik het mee eens
als ze net zoals een christelijke school ook andere toelaten, mag hij van mij open blijven
mee eens
Ook hier ben ik het mee eens, en ja ook voor de Nederlandse vrouwen die liever alleen met vrouwen zwemmen
mee eens, omdat dan het hek van de dam is, iedereen kan dan subsidie gaan aanvragen
hier ben ik tegen, omdat je juist zo meer begrip voor iemand anders zijn geloof etc kan krijgen
mee eens, verder mogen hoofdoekjes gewoon
eigenlijk geen mening, heb mij hier te weinig in verdiept
Mee eens, laat Turkije zijn eigen land eerst maar op de rit krijgen, voordat zij toetreden
Nederlander worden
Mee eens. je gaat ervoor of niet
Wie kan daar niet mee eens zijn?
Boerka mee eens, koran en hoofdoekjes niet
dan alle geloven
Moeilijk
mee eens, maar geef ze wel te tijd om een baan te vinden, zeg 2 jaar
dubbele nationaliteit
met een verblijfsvergunning wel, niet als zij Nederlander zijn dus dubbel paspoort
Duidelijk
Mee eens
Wel als ze nog in land van herkomst wonen
moeilijk verhaal
Nee hoor, gewoon gelijk het land weer uitzetten
Oneens als het echt politieke vluchtelingen zijn
Mee eens, Nederland moet zelf over hun eigen land kunnen beslissen
strafblad
Mee eens, maar termijn mag korter
zie bovenstaande
en Bulgaren
Oneens, jammer genoeg hebben deze mensen vaak de baantjes die wij niet willen, en harde werkers

slamitische landen

Niet als het politieke vluchtelingen zijn

Zo dit zijn dus mijn meningen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:44

randalinpony schreef:
Nee, maar de focus alleen daarop leggen is ook niet goed. Allochtonen zijn aangewezen op ándere vormen van criminaliteit. Het moet inderdaad allemaal aangepakt worden.

Tja ik ken ook genoeg mensen in dure autos met een zaak die bakken tijd opslokt. Er zijn er ook die veel tijd besteden aan frauderen en andere onwettige zaken. Jij kan aan de buitenkant niet zien wie wat is, dat bedoel ik maar.

Ga nu trouwens maar weer eens verder, administratie is bijgewerkt. :+

Snap dat je niet alles aan de buitenkant kan zien... (maar vaak wel veel als je weet waar je op moet letten :j)

Maar wie zegt dan dat alleen daar de focus op gelegd moet worden en zijn zelfs nog een hoop punten naast de criminaliteit waar ook "aandacht" voor moet zijn.
Ik vind het wel een heel belangrijk deel (veiligheod op straat) die snel moet worden aangepakt, want het wordt steeds erger en is het duidelijk dat de huidige manier niet werkt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:44

Heino.......... dan zitten we behoorlijk op[ een lijn :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:48

Wilders roept eerst nog ´AOW leeftijd absoluut een breekpunt´ en binnen 24h is dat het ineens niet meer dat vind ik pas echt kiezersbedrog. Dan roep je dus alleen maar dingen om stemmen te winnen en daarna ga je gewoon je eigen gang.

Dat deed hij toch al want niemand kan lid worden van de PVV, Wilders zelf en hij alleen bepaalt wie er wel en niet inmogen.

Lekker democratisch ....

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:49

Heino jouw lijst verbaast mij in positieve zin.

Is niet negatief bedoeld.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:51

Arabesk schreef:
Wilders roept eerst nog ´AOW leeftijd absoluut een breekpunt´ en binnen 24h is dat het ineens niet meer dat vind ik pas echt kiezersbedrog. Dan roep je dus alleen maar dingen om stemmen te winnen en daarna ga je gewoon je eigen gang.

Dat deed hij toch al want niemand kan lid worden van de PVV, Wilders zelf en hij alleen bepaalt wie er wel en niet inmogen.

Lekker democratisch ....

Wat wil je nu?? Toont hij zich van de betere kant, dat je met hem onderhandelen kan, is het weer niet goed.

Elke partij zal dingen laten vallen, kun je op geen partij meer stemmen.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 11-06-10 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:52

[*]De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak

Ik vind dit een heel lastig punt. Ik krijg hier namelijk een beetje een raar gevoel van. De Islam is wel een godsdienst.
Citaat:
Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht of opperwezen centraal staat.
Daar lijkt me de Islam ondervallen. Er wordt gesproken van God, Allah, dus op dat moment is het geen politieke ideologie maar een godsdienst of religie

Als er behoefte is naar Moskeeen zou ik geen enkele reden kunnen bedenken om deze te weren. Als er behoefte is naar meer kerken zouden die toch ook gebouwd worden?

Ik ben geen voorstander van religieus onderwijs. Maar vanaf het moment dat we in Nederland nog speciaal onderwijs hebben zou ik het discriminatie vinden om Katholieke scholen open te houden maar islamitische scholen te sluiten. Dat gaat naar mijn idee in tegen het gelijkheidsprincipe. Natuurlijk kun je de Islamitische scholen wel controleren, net als andere scholen, en wanneer er misstanden zijn kunnen die scholen gewoon gesloten worden.

Ja, dat lijkt me prima. Mits daar objectief onderzoek naar gedaan wordt.

Ik denk dat je dit punt voor punt moet bekijken en moet bekijken in hoeverre het gaat om echte seksapartheid. Op het moment dat er vrouwendagen zijn in sauna's vinden wij dat ook allemaal prima.

Waarom niet? Probeer dan wel door middel van dit soort sites invloed uit te oefenen op de integratie.

• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroepOngelovelijke formulering. Het populisme druipt ervan af. Ik vind niet dat we moeten snijden in publieke omroep. We moeten wel zorgen dat het geld bij de programmamakers terecht komt en niet bij de managers e.d.

Ik vind dat in een land waar we vrijheid van geloof hebben iedereen zelf mag kiezen wat je geloofd en hoe je eruit ziet. Ik heb geen enkel bezwaar tegen een verpleegster met een hoofddoek.

Ik vind dit ook weer een stelling waar ik een akelig gevoel bij krijg. Waarom moet dit worden afgeschaft?

Op het moment dat Turkije voldoet aan alle Europees vastgestelde kriteria zou ik niet weten waarom we Turkije niet kunnen toelaten? Op het moment dat ze aan alle kriteria voldoen is er toch geen enkele reden om dit land te weren?

Nederlander worden

Er zijn heel veel mensen met een dubbele nationaliteit. Niet alleen mensen met een Marokkaans of Turks tweede paspoort. Ik zie het probleem niet van een dubbel paspoort.

Uiteraard

Ik vind dat we de boerka niet moeten verbieden om dat dat bijna alleen van symbolische betekenis zou zijn. Er zijn namelijk onzettend weinig vrouwen met een boerka. Ik vind het een verbod niet waard. Ik zie wel problemen met eventuele identificering e.d. maar ik vind dat we voor het kleine aantal vrouwen dat een boerka draagt niet zo een verbod moeten doorvoeren omdat het ergens de vrijheid van godsdienst schaad.
Verbod op de Koran vind ik een enorme inbreuk op de vrijheid van Nederlanders. Ik zie geen enkele reden op de Koran te verbieden en ik vind het werkelijk van de zotte om zo'n inbreuk te maken op het leven van Islamieten.
Belasten van hoofddoekjes is iets wat ik nooit begrepen heb. Wat is het idee en het doel? Zoals Peter R de Vries zei; de vervuiler betaald? Nee, ik ben hier principieel tegen.

Ook een inbreuk op geloofsvrijheid. En hier ben ik dus ook tegen. Zo lang wij speciaal onderwijs hebben mag islamitisch onderwijs ook bestaan.

Ik streef niet naar Assimilatie maar naar integratie. Bovendien vind ik dat dit vrijwillig moet gebeuren en niet gedwongen.

Politieke vluchtelingen moeten welkom zijn in Nederland.

dubbele nationaliteit

Zolang zij in Nederland zijn toegelaten zijn ze Nederlanders en vind ik dat je niemand het land uit kunt sturen.

Ik vind dat we verantwoordelijk om moeten gaan met het lot en leven van asielzoekers.

Absoluut niet. Op het moment dat mensen al 5,6,7 jaar in Nederland wonen zijn het Nederlanders geworden. Hebben zij hier hun toekomst opgebouwd een sociaal netwerk, misschien wel kinderen gekregen. Deze mensen zijn in die tijd Nederlander geworden.

Ik wil eerst kijken naar de invloed van zo'n test en de resultaten die zo'n cursus opleveren. Ik geloof hier niet zo erg in.

Er moet dan voor worden gezorgd dat deze wel voor iedereen bereikbaar zijn.

Waarom?

En waar wordt die straf dan uitgezeten?

Dit is veelste weinig. Ik vind dat zeker politieke vluchtelingen beschermd moeten worden door Nederland.

Nee, het lijkt me best een goed idee om dit immigratiebeleid met heel Europa te bepalen.

Ik vind tien jaar wel erg lang.

Ik vind dat er niet Nederlands gesproken hoeft te worden om recht te hebben op een uitkering. Ik vind dat de overheid zich dan te veel inmengt met het persoonlijke leven van de burger. Tien jaar vind ik ook in dit geval weer te lang.

en Bulgaren En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen.

Ik vind dat we in Europa enkel baat hebben bij een vrije markt ook voor arbeid en kapitaal.
volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen vind ik regelrechte discriminatie. Op dat moment wordt er dus onderscheid gemaakt tussen religieuze culturen van landen.[*]
Laatst bijgewerkt door Krips op 11-06-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Sjee, hij is wel heeeel erg lang

RoodZonnetje

nicole3939 schreef:

Tja, zo eng en knuffelig en blind zijn linkse mensen nou ;)
Ik denk namelijk dat heel veel linkse mensen zo denken. GroenLinks zelf denkt ook in grote lijnen zo
Maarja, dat willen veel mensen blijkbaar al niet meer zien, die zien "hey ze stemt GroenLinks dús zal ze wel oogkleppen ophebben, problemen ontkennen en Marrokanen alleen maar knuffelen"...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:53

Islam is wel een geloof, maar waar wij vaak mee te maken hebben zijn cultuurzaken. Hebben niks met geloof te maken ook al beroepen ze er zich wel op.

Eens. Er wordt nu lukraak rondgebouwd omdat ze zo hard roepen dat ze ze nodig hebben. En ze hoeven heus niet zo te domineren (bouwstijl).

Eens. Wat ik weet van islamitische scholen is dat het onderwijs zwaar onder de maat is en ze het belangrijker vinden dat je geen gebed mist dan dat je je huiswerk maakt. Echte christelijke scholen bestaan nauwelijk meer en als, dan zijn ze het meestal enkel uit naam en die ene les levensbeschouwing.

Duidelijk, klinkt misschien drastisch, maar dan krijg je misschien sociale controle

NIet meer of minder dan de rest van NL heeft

Niet meer of minder dan normale media, en erg streng zijn op extremiteiten.

geen mening

Eens, maar ook niet heel belangrijk. Iedereen mag zijn geloof uiten, maar er is een verschil tussen een kruisje of spreuk om je hals en je hele kleding erop aanpassen

Geen mening, ken ik niet

Turkije er gewoon niet in.

Nederlander worden
Eens, je bent Nederlander of niet. Marrokanen kunnen volgensmij wel gewoon afstand doen van hun nationaliteit? En anders geen NL nationalitiet.

Eens :)

Boerka wel, hoofddoekjes en koran kun je niet verbieden

Niet georganiseerd door school. Maar dat geldt ook voor christelijke lessen.

Eens, in een land waar je je woont pas je je aan

Eens

dubbele nationaliteit
Akkoord, het liefst dubbele nationaliteit afschaffen. Dan hoeven de nieuwe 100% nederlanders ook niet meer bang voor wilders te zijn.

Helemaal mee eens. Duidelijk zijn.

Eens

Eens

Wel betaalbaar houden. Is er natuurlijk wel een verschil tussen immigranten en (politiek)asielzoekers

Muah, niet iedereen met dubbele nationaliteit is een crimineel...

Eens.

Eens, alleen zal een echt quotum moeilijk worden.

Eens

strafblad
eens

eens

en Bulgaren En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen.
Eens, zorg eerstmaar dat de mensen hier allemaal aan een baan komen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:56

Heino schreef:
nicole3939 schreef:

Ik denk namelijk dat heel veel linkse mensen zo denken. GroenLinks zelf denkt ook in grote lijnen zo
Maarja, dat willen veel mensen blijkbaar al niet meer zien, die zien "hey ze stemt GroenLinks dús zal ze wel oogkleppen ophebben, problemen ontkennen en Marrokanen alleen maar knuffelen"...

Inderdaad.. Ik ben ook hartstikke links.. Maar ben het helemaal eens met de punten van jou lijst. Ik wil ook best harde regels, maar ik wil niet discrimineren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:56

Daphna schreef:
Citaat:
kerk en staat moeten gescheiden blijven
eens, staan er genoeg
eens, maar ook alle scholen en godsdienst gescheiden houden
eens
eens
eens, vind dat er veel te veel subsidies worden gegeven in het algemeen - dit is imo er ook 1 van niet noodzakelijk.
eens, zonde van het geld
eens, geloof thuis en in de kerk/moskee
weet niet precies wat doe doen, dus geen mening
eens, volgens mij vallen ze niet geheel binnen de eisen van de eu en wil ik geen land erbij die de Koran in het regeren betrekt
Nederlander worden
eens, gewoon vanwege de duidelijkheid - er mag best wat tegenoverstaan als je hier wilt wonen
eens
verbod op koran vind ik ver gezocht, evenals de hoofddoekenbelasting
eens - kinderen moeten kind zijn
eens
eens
dubbele nationaliteit
eens
eens, veel duidelijker en goedkoper
eens
eens
eens
eens
eens, terug sturen helpt niet. Ze komen ook steeds dezefde illegalen tegen
eens, vol is vol en het geld is dan op
eens - lijkt me logisch als je het wel zelf moet betalen
strafblad
eens
eens, je moet bijdragen voor je iets mag ontvangen
en Bulgaren twijfel
islamitische landen
eens, omdat ik hier geen islamitische (arabisch) uitstraling wil krijgen in nederland

en ik heb niet eens op de pvv gestemd :D
Ja er zijn nog meer punten van de pvv :j
Laatst bijgewerkt door superwoman op 11-06-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:57

Heino schreef:
nicole3939 schreef:

Oei zo bedoelde ik het niet :o

Wat ik probeerde te zeggen dat wij regelmatig in verschillende topics tegen elkaar ingaan, maar wij in wezen niet zo heel erg verschillend denken.

Denk idd dat links of rechts op dit moment te maken heb, waar je in het leven staat.
Ik als ondernemer zal niet gauw links stemmen.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 11-06-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:58

Superwoman, kan je je keuzes ook onderbouwen? Met alleen "eens" of "oneens" kan ik niet zo veel :)

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:58

De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak

Helaas is het zo dat de Koran zichzelf boven de wet stelt. Dus kort gezegd: de gelovige moslim mag de wetten van de Koran boven die van de wet stellen. Dit is de reden waaroom Wilders dit zegt!

]Geen moskee er meer bij[/b
Er zijn er genoeg, de keuze is reuze. De verhoudingen t.o.v andere geloofshuizen moet in evenwicht blijven.

• [b]Alle islamitische scholen dicht

Wat mij betreft alle geloven als grondlegger de scholen uit en algemeen geloofsonderwijs ervoor in de plaats. Leren over allerlei verschillende geloven zodat je kinderen leert kritisch te denken en hun eigen meningen te vormen op basis van kritisch denken. (google maar eens ‘kritisch denken’) Zal de volgende generatie mensen enorm van opknappen!

Moskeeëen sluiten waar geweld wordt gepropageerd.
Helaas is dit wel wat (aangetoond) met regelmaat gebeurd. Daarom ben ik het met mij eens dat daar op gecontroleerd moet worden en dat er handvaten moeten zijn waarmee zoiets aangepakt kan worden!

Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet

Niemand kan ontkennen dat dit een groot probleem is binnen islam. Ik denk zelf, nadat ik me heb geprobeerd te verdiepen in dit onderwerp om zo een mening hierover te kunnen vormen, dat het probleem veel groter is en dieper zit dat wij (in vergelijking) vrij-denkend, geëmancipeerd opgevoede westerlingen ons kunnen voorstellen. Omdat ik mag aannemen dat wij blij zijn dat wij een verbod op sekseapartheid in onze grondwet hebben, moeten we ook durven uitdragen dat wij hier achter staan!
Het is een voorwaarde om hiervoor respect te hebben als je als moslim in Nederland wil komen wonen.

Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
Dan ook geen subsidies meer voor de KRO, NCRV ed (zei Rock, en daar ben ik het helemaal mee eens!)

Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
Eens! Ik zou graag zien dat geloofs-reclame om het maar even zo te noemen allen mondeling en op verzoek mag. Dus ook geen jehova getuigen die boekjes verkopen aan de deur.

Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de

Helemaal mee eens. Neutraalheid uitstralen is in deze beoepen erg belangrijk.

De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
Niet voldoende in verdiept om een mening over te vormen.

EU: Turkije er in, Nederland er uit
Mag ik even een stukje van europa-nu.nl quoten?

Nu is er de laatste tien jaar in Turkije naar Europese maatstaven al veel ten goede veranderd, maar op een aantal wezenlijke punten gaan de hervormingen Europa niet snel genoeg. Zo moet er volgens de Europese Commissie i bijvoorbeeld harder gewerkt worden aan-een betere bescherming van de vrijheid van meningsuiting
-de verdere beperking van de politieke invloed van het leger
-het tegengaan van huiselijk geweld tegen vrouwen
-de rechtsbescherming van niet-Islamitische geloofsgenootschappen
Sommige hervormingen liggen binnen Turkije erg gevoelig, zodat te verwachten valt dat er de komende jaren nog menige hindernis genomen zal moeten worden.

Mijn persoonlijke mening is wel, dat als Turkije aan de eisen gaat voldoen en toegelaten wordt, dat een mooie stap zou zijn in de richting van een goede verstandhouding tussen de westerse en moslim cultuur. (op wereld niveau)

Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden

k ben het eens met Wilders. Je moet een keer kiezen… Ik vraag me ook regelmatig af waarom iemand naast zijn oorspronkelijke nationaliteit als deze hem zo dierbaar is (uit een soort chauvinisme) dan nog een andere daarnaast wil aannemen? Dat heeft maar een reden denk ik!

Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
AGREE! (zonde…)

Burka verbod: mee eens.
Koran: tolereren, maar met respect en binnen de grenzen van onze grondwet.
Hoofddoekjes: Heb ik dubbele gevoelens over….

Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden

Eens met Geert Wilders. Geloof is voor thuis of in een geloofshuis, scholen zouden neutraal moeten zijn. (mijn mening natuurlijk he?)

Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
Mee eens! Kans gekregen, niet genomen? Ben je dus niet gemotiveerd.

Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
Mee eens, onze economie laat dit niet meer toe. Het zorgt er misschien hopelijk ook voor dat de mensen die alleen voor een uitkering komen (en echt waar; die zijn er) afgeschrikt worden.

Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit

Eens met Wilders.
Dat is dus een van de problemen van de dubbele nationaliteiten waar je tegen aan gaat lopen.
Het wordt ook allemaal veel te onduidelijk, het moet simpeler zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.

Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
Eens! Duidelijk en simpel, ook in het naleven van de regels.

Een wettelijk verbod op het generaal pardon
Met (een aantal) van deze nieuwe voorstellen, wordt deze straks helemaal overbodig!
Lang leve duidelijkheid en simplisme!

Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in

Van mij mag dat in Nederland met eventueel wel een her.

Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
Bij gemotiveerde mensen vind ik dit niet nodig. Maar er zou wel een regel kunnen komen dat als je er met de pet naar gooit, je alsnog moet betalen. Doen ze hier in duitsland ook met de beugel van de orthodontist. Werkt gegarandeerd!

Registratie van dubbele nationaliteiten
Aboluut onontbeerlijk. Denk aan criminaliteit, terrorisme enz.

Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
Het gaat erom dat als iemand daar op betreapt wordt dat het bestraft kan worden. Ook hoopt hij er waarschijnlijk mensen mee af te schrikken en zo de illegalen stroom te verminderen.
Ik vind het wel een goeie. Het is niet direct een oplossing, maar meer een ondersteunende regel.

Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,

Het is misschien wel zo dat men kritischer gaat kijken als er een maximum gesteld word. Denk aan je kledinggeld van vroeger (of is dat erg ouderwets en ken t de generatie van nu dat niet meer…?) Je dacht wel een paar keer langer over die dure spijkerbroek….

Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
Dit weet ik niet goed voor mezelf.

Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad

Eens, het koren van het kaf scheiden.

Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen

Eens, eerst meebetalen (en werken) aan het sociaal stelsel en dan kun je er ook gebruik van maken.
Tien jaar is misschien veel, mag van mij ook 5 of 7 jaar of zoiets.

Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
islamitische landen

Moeilijk moeilijk ben ik nog niet uit.
Het zou misschien tijdelijk in ieder geval wel een optie zijn, totdat de economie weer wat aantrekt en wij onze regels omtrent immigratie weer wat op orde hebben. Dat is ook eerlijker.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:00

nicole3939 schreef:
Oei zij bedoelde ik het niet :o

Hahaha weet dat je het niet zo bedoelt, was meer een opmerking in het algemeen. Ik (en andere links-stemmers) heb ook genoeg oliebol naar mijn hoofd gekregen omdat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Men gaat vaak uit van "links" en bijbehorende vooroordelen. Terwijl je er veel meer aan hebt om naar overeenkomsten te zoeken (zoals we nu een beetje doen), ipv verschillen te benadrukken :)

Overigens hoop ik dat ik later (met een goede baan) nog steeds links zal stemmen. Tijd zal het uit wijzen, ik hoop oprecht dat ik mijn idealen voor mijn eigenbelang kan blijven plaatsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:03

Dat is op zich een mooie gedachte Heino, ik had die idealen ook vroeger. Maar als je je verrot werkt en je buren houden meer over terwijl die een uitkering trekken dan is de rek er wel snel uit. Voor mij wel tenminste.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:04

Ik ken nog steeds veel mensen die zelf heel hard werken en tot de topinkomens behoren en nog steeds links stemmen. Op het moment dat jij een hooginkomen hebt kun je ook makkelijker meer afdragen natuurlijk :)