Het gaat om de zwart-wit gedachte die ik hier met grote regelmaat voorbij zie komen, dat het allemaal maar aan de allochtonen ligt. Want wat vind jij nou van de feiten en cijfers die ik schrijf? Dat hoewel veel mensen roepen dat het alleen maar toeneemt en dat we over twintig jaar een islamitisch land zijn, uit onderzoek blijkt dat aantallen juist afnemen? En dat zelfs in het ''ergste scenario'' Moslims altijd in de flinke minderheid zullen blijven?
En nu lees ik zelfs van Sjonnie48 dat de cijfers en alles wat ik daarboven heb geschreven (onderzoek) niet kloppen. Ongelofelijk vind ik dat. En zelfs eng; vindt zij de feiten en cijfers uit verleden ook niet kloppen? Wie heeft hier nou oogkleppen? En het feit dat ze het na mijn tegenargumenten (die zo'n beetje alle vooroordelen ontkrachten, incl. de sneer naar linkse stemmers) ineens zonde van de tijd vindt om hier te reageren, zegt voor mij alweer genoeg. Er is dus wéér niet inhoudelijk gereageerd. Het wordt afgedaan met; dat klopt toch niet. Ik denk wel dat ik weet waarom: over feiten en cijfers valt niet te discussiëren. Op dat moment is het dus lastig om toe te geven dat je er naast zit.

Sjonnie48: Als er een goed onderbouwde zin onder staat dan gaat het er bij ons in als koek? Lekker denigrerende toon weer, maar goed... Wat is in jouw ogen een goed onderbouwde zin?