[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:46

Windhond: Vreselijk incident! Maar idd; wie zegt dat het aan het allochtoon zijn ligt? Imo is het de achterstandspositie en problemen die idd in veel wijken spelen. Niemand hier ontkent die problemen. En dat ze aangepakt moeten worden. Ik kan me ook erg voorstellen dat als je in zo'n probleemwijk woont, je kijk anders is. Maar dan nog moet je in staat zijn niet te generaliseren.
Het gaat om de zwart-wit gedachte die ik hier met grote regelmaat voorbij zie komen, dat het allemaal maar aan de allochtonen ligt. Want wat vind jij nou van de feiten en cijfers die ik schrijf? Dat hoewel veel mensen roepen dat het alleen maar toeneemt en dat we over twintig jaar een islamitisch land zijn, uit onderzoek blijkt dat aantallen juist afnemen? En dat zelfs in het ''ergste scenario'' Moslims altijd in de flinke minderheid zullen blijven?

En nu lees ik zelfs van Sjonnie48 dat de cijfers en alles wat ik daarboven heb geschreven (onderzoek) niet kloppen. Ongelofelijk vind ik dat. En zelfs eng; vindt zij de feiten en cijfers uit verleden ook niet kloppen? Wie heeft hier nou oogkleppen? En het feit dat ze het na mijn tegenargumenten (die zo'n beetje alle vooroordelen ontkrachten, incl. de sneer naar linkse stemmers) ineens zonde van de tijd vindt om hier te reageren, zegt voor mij alweer genoeg. Er is dus wéér niet inhoudelijk gereageerd. Het wordt afgedaan met; dat klopt toch niet. Ik denk wel dat ik weet waarom: over feiten en cijfers valt niet te discussiëren. Op dat moment is het dus lastig om toe te geven dat je er naast zit. :)

Sjonnie48: Als er een goed onderbouwde zin onder staat dan gaat het er bij ons in als koek? Lekker denigrerende toon weer, maar goed... Wat is in jouw ogen een goed onderbouwde zin?
Laatst bijgewerkt door Toekie op 22-03-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:54

Sosha schreef:
Nou ja dat Halal iemand tegenstaat, daar kan ik me nou weer 100% in vinden.

Ik vind dat echt onnodige dierenmishandeling en het zou wat mij betreft vandaag nog verboden mogen worden. En wat een moslim daar van zou vinden, interesseert me dan niet zo veel, we zijn hier in Nederland hè, Staat en godsdienst zijn gescheiden. Je eigen godsdienst beleven ben ik helemaal voor, maar alleen binnen de marges van de wet van het land waar je bent.

Uhh, laten we het dan maar niet hebben over de bio-industrie in Nederland. Wij geven niet bepaald het juiste voorbeeld. In dat opzicht is de manier van houden bij halal juist een stuk diervriendelijker (als het echt 100% halal is). ;)

Bovendien:
‘Halal’ is gedefinieerd in een spijzenwet, en omvat veel meer dan alleen de slachtmethode. Er zijn veel gecertificeerde slachters in Nederland. Volgens de Nederlandse wet moeten dieren verdoofd worden voor de slacht. Dat kan binnen de principes van de Islam, mits de dieren reversibel (omkeerbaar) worden verdoofd. Er zijn dan ook gelukkig steeds meer initiatieven om aan deze eis te voldoen.

Nog meer zeer interessant leesvoer (onderzoek) over religie in Nederland: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/953535E3 ... e16pub.pdf

Maar dat is natuurlijk ook allemaal niet waar. :roll:

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:58

Toekie schreef:
Uhh, laten we het dan maar niet hebben over de bio-industrie in Nederland. Wij geven niet bepaald het juiste voorbeeld. In dat opzicht is de manier van houden bij halal juist een stuk diervriendelijker (als het echt 100% halal is). ;)

Bovendien:
‘Halal’ is gedefinieerd in een spijzenwet, en omvat veel meer dan alleen de slachtmethode. Er zijn veel gecertificeerde slachters in Nederland. Volgens de Nederlandse wet moeten dieren verdoofd worden voor de slacht. Dat kan binnen de principes van de Islam, mits de dieren reversibel (omkeerbaar) worden verdoofd. Er zijn dan ook gelukkig steeds meer initiatieven om aan deze eis te voldoen.

Nog meer zeer interessant leesvoer (onderzoek) over religie in Nederland: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/953535E3 ... e16pub.pdf

Maar dat is natuurlijk ook allemaal niet waar. :roll:

Tegen verdoofd heb ik geen enkel bezwaar, maar sorry, ik las in de Wiki dat het dus onverdoofd moet wil het Halal zijn. De bron in de Wiki kan incorrect zijn (of een andere interpretatie bevatten) maar zag afgelopen week nog bij een fragment (dacht bij DWDD) waar 2 moslim meisjes/jonge vrouwen een Halal slachterij gaan bezoeken en dan zeggen "het is toch verdoofd" waarop de slager heel duidelijk antwoord "nee ze worden niet verdoofd".

Dus hoe het nu werkelijk in de praktijk hier aan toe gaat is mij nu dus niet meer duidelijk. Maar ik had mij misschien beter moeten uitdrukken, ik ben tegen het onverdoofd laten doodbloeden.

Bio industrie ben ik ook zeer op tegen, moet ook wat aan gedaan worden. Hier alleen maar scharrelvlees. Maar ik vind niet dat omdat er hier nog veel op dierwelzijn aan te merken is in de bio industrie, andere misstanden niet aangepakt hoeven te worden.
Laatst bijgewerkt door Sosha op 22-03-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:00

Ehm, worden koeien en paarden wél verdoofd dan???? Voor "ons" zegmaar?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:03

Ja, die zijn dood voordat we ze leeg laten bloeden.

Ze krijgen een pin in het hoofd geschoten en pas daarna wordt het dier "gesneden".

Zit echt wel een behoorlijk verschil tussen de pin (op slag dood) en het leegbloeden. Alhoewel het leegbloeden ook geen uren duurt, is het duidelijk geen pretje voor het dier.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:04

Da's toch niet verdoofd dan? Da's buiten bewustzijn :) Ik dacht bij "verdoofd" aan gedrogeerd met medicijnen enzo.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:07

Nee hoor, met die pin zijn ze echt gelijk dood.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:17

Oh ik dacht hersendood, omdat dan het bloed er gemakkelijker "uitgepompt" wordt. Maar dit is wel erg offtopic :P

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:27

Dierwelzijn is ook een politiek onderwerp hoor, dus zo off-topic is het toch ook weer niet.

Varkens worden trouwens niet met een pin geschoten, ik heb alleen vergassen gezien (ja duh op film uiteraard) en ook al gaat dat wel heel snel, vind ik dat toch nog te lang duren. Ik weet niet of het met andere methoden beter gaat. Ik eet toch al geen varkensvlees, dus heb me er niet verder in verdiept. Zou goed kunnen dat als ik het wel kon eten, ik het om de manier van slachten niet zou doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:33

Maar vergassen merken ze als het goed is niet, is niet pijnlijk. Tenminste, mensen overlijden nogal eens door een gebrekkige gaskachel omdat het een sluipmoordenaar is :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:35

Ik heb dat filmpje ook gezien, volgens mij voelen ze er wel wat van,wat een geschreeuw zeg. Dat ging echt door merg en been.

Dierenwelzijn is op mijn prioriteitenlijst trouwens geen echt belangrijk issue ( deze uitspraak is natuurlijk niet bokt-waardig ), ik vind dat er belangrijke zaken zijn die we eerst eens op moeten lossen/verbeteren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:36

En wat dacht van het biggen castreren wat hier heel erg veel gebeurd, de bio industrie waar varkens elkaars lichaamsdelen opvreten; denk je dat die beesten allemaal eerst verdoofd worden..?
Zo geweldig doen wij het hier ook allemaal niet.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:41

Eens Lante, en ik vind het ook belachelijk dat daar niet wat meer aan gedaan wordt.

Voor mij is dierwelzijn wel altijd een belangrijk punt waar continue aan gewerkt moet worden, dus dat speelt zeker mee bij mijn keuze om te gaan stemmen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:06

Krips schreef:
AD en de Metro zijn ook geen kwaliteitskranten maar sensatiekranten. Dus daarvoor gaat in principe hetzelfde op.

Bovendien ben ik heel benieuwd naar de reactie van jou, windhond, op mijn stelling/vraag die ik hierboven al twee keer geplaatst heb.

Bovendien stel dat wat jij nu schets (wel) de realiteit is. Wat is jou oplossing hier dan voor?

Oke hier dan mijn bescheiden menig. Ik denk dat het in de opvoeding al mis gaat. Ik zie kinderen nog om 11 uur s'avonds nog op straat spelen. Je kan mij niet wijsmaken dat ze dan s'morgens weer fris op school zitten. s'Avonds op tijd naar bed en uitgerust naar school. Ze moeten leren dat school belangrijk is en een goede opleiding een goede baan betekent. Een goede baan is weer een mooi huis en uit die achterstandswijk. Ik stel het hier misschien wel heel makkelijk dat wel maar ik denk dat als je echt wilt en er voor knokt dat het je ook wel lukt. (Aboutaleb is het ook gelukt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:15

Maar dat is typisch, dat wat je nu beschijft, voor de marokkaanse of islamitische cultuur?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:20

Wat mij betreft voor iedereen die in zo'n achterstandsbuurt woont.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:22

Heino schreef:
Maar vergassen merken ze als het goed is niet, is niet pijnlijk. Tenminste, mensen overlijden nogal eens door een gebrekkige gaskachel omdat het een sluipmoordenaar is :)

Als ze met CO zouden verdoven merken ze het inderdaad niet. Maar vanwege de veiligheid verdoofd men met 70-80% CO2, dat brand in de longen op zo'n concentratie.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:27

Mizora

Dan moet je naar Barendrecht komen .CO2 zat hier straks ;-) (grapje) Hoewel grapje.... wij zijn aardig bedonderd hier.
Laatst bijgewerkt door windhond op 22-03-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:27

windhond schreef:
Wat mij betreft voor iedereen die in zo'n achterstandsbuurt woont.

En ook enig idee hoe dat op te lossen is? Want het constateren is makkelijk, maar het oplossen een stuk ingewikkelder.

overigens is het wel statistisch aangetoond dat opvoedingsproblematiek meer voorkomt bij mensen met wat ze noemen een lage sociaal-economische status (SES). Afgrijselijke term, maar dat is dus vooral bij mensen in achterstandsbuurten/wijken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:31

windhond schreef:
Mizora

Dan moet je naar Barendrecht komen .CO2 zat hier straks ;-) (grapje)

Alle varkensslachterijen daar naartoe verhuizen dan maar. Nee hoor, ik zou er geen problemen mee hebben zouden ze zoiets in Hellevoetsluis of Wageningen doen. CO2 is niet eens explosief, het gaat terug naar een plaats waar vroeger explosief giftig gas zat, daar zijn toch ook geen problemen mee geweest?

Het zijn inderdaad de achterstandsbuurten waar dit gebeurt. Maar daar heb ik Wilders nog geen duidelijk andere plannen mee gehoord dan andere partijen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:35

Maar nu zeg je, windhond, eigenlijk dat het dus niets te maken heeft met een probleem met allochtonen maar dat we gewoon een probleem hebben rond criminaliteit e.d. in achterstandsbuurten? Dat is toch een heel andere manier van benaderen? Ik denk namelijk wel dat dat een probleem is. Maar met de schuld op allochtonen schuiven is het enige wat we krijgen een nog grotere kloof.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:37

Ja tuurlijk is dat ingewikkeld. Maar zie mijn post hier ergens boven. Stimuleer ouders om op hun beurt hun kinderen weer te stimuleren.Praat met ze op scholen bv.Stimuleer ze na het VMBO verder te gaan leren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:51

Dat ben ik helemaal met je eens.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:53

Zie je wij komen eruit nu Den haag nog hahaha

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:57

Maar wat je nu voorstelt wordt in veel gevallen al gedaan. Er is nogal wat voor nodig om ouders zo ver te krijgen dat ze anders gaan opvoeden. Bovendien snap ik wel een zekere weerstand tegen het paternalistische gedoe van: wij zullen u wel een helpen uw kinderen goed op te voeden :o

Wat versta je onder stimuleren dan? Want zaken als gesprekken, coaches etc. wordt al heel lang ingezet.