13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:20

En ze will kennelijk ook al geen Nederlandse meer zijn ;)

Flauw hoor, mijn zoontje wil met zijn 11 jaar de jongste brommerrijder van Nederland worden. Dat moet dan toch ook kunnen? ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:02

joostvangestel schreef:
En ze will kennelijk ook al geen Nederlandse meer zijn ;)

Flauw hoor, mijn zoontje wil met zijn 11 jaar de jongste brommerrijder van Nederland worden. Dat moet dan toch ook kunnen? ;)

:+ Dat gaat niet lukken; ik had op mijn 8e al een oud puchie

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:06

Ilco schreef:
Ik wil niet heel vervelend zijn maar het jongetje van 13 heeft wel al zijn gymnasium. Laura is niet verder gekomen dan haar citotoets. En in mijn ogen is een diploma toch veel belangrijker dan een reisje in een zeilboot. Als je later groot ben kan je waarschijnlijk nog genoeg varen en spelen. Ik ken meer mensen die er spijt van hebben dat ze hun diploma nooit hebben gehaald, dan mensen die er spijt van hebben dat ze nooit op hun 14de in hun eentje de wereld zijn rondgevaren.
Het jongetje van 13 heeft het dus wel iets beter aangepakt.
(en ik gun het laura echt wel dat ze alleen de wereld rond gaat...alleen kickt ze ook op de media en aandacht)

Ik denk dat het belangrijker is om gelukkig te zijn dan om een diploma te hebben. Dit meisje wordt naar eigen zeggen gelukkig van het rondzeilen van de wereld. IMO is dit alles uit je leven halen. Ik ben jaloers ;) Een havo diploma kun je altijd nog halen.

Daarbij denk ik niet dat ze dit doet om de media. Je zeilt niet 'even' de wereld over, als het om de aandacht was gegaan had ze wel wat anders gedaan dan dit. Dit vergt enorm veel van je lichaam en geest.

Thirty

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:08

Helaas is gelukkig zijn niet voldoende om brood op de plank te krijgen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:11

Nee dat klopt, maar voor het op de plank krijgen van brood heb je geen diploma nodig hoor. Wel doorzettingsvermogen en hard willen werken. Niet voor elk vak is een (havo) diploma nodig. Je beperkt jezelf inderdaad enorm, maar niet zo dat je niet meer leven kunt. Daarbij kan ze altijd nog zeillessen gaan geven, dat verdiend flink goed, cursusje is gok ik zo gedaan (is met skiën en kitesurfen bijvoorbeeld ook zo, daar heb je geen middelbare school diploma voor nodig, wel talent voor het 'vak', kennis/techniek over het 'vak' en aanleg in het lesgeven. Oh, en natuurlijk wat startcentjes, maar die zijn ook te verdienen in de horeca en daarbij heeft ze volgens mij een gulle papa) en wie wil er nou geen les van de jongste solozeilster ooit? ;)
Laatst bijgewerkt door Colorado op 24-01-12 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:13

Zelfs voor cassiere heb je tegenwoordig een havo diploma nodig. Voor ongeschoolden is er op het moment niet echt plaats op de arbeidsmarkt.

Maar gelukkig is dat niet meer het probleem van NL als ik het goed begrijp ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:14

Toen ik achter de kassa werkte had ik echt geen diploma en met het werk dat ik nu doe is me ook nog nooit om mijn diploma gevraagd. Daarbij, als je maar wilt werken voor weinig en je werkt goed, dan kom je (in hoge nood) altijd wel aan de bak. Ideaal? Nee, maar het brood komt op de plank.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:45

Als je niet goed geschoold ben is er steeds minder werk. Zeker als je op jezelf wil wonen heb je een goed betalende baan nodig. Een hypotheek krijg je niet van 3 euro die je in een kas verdient.
Maar ze had toch beter eerst haar diploma kunnen halen. Dan kan je daarna nog genoeg plezier maken. En ze wilde de jongste zeilster worden. Dus dan doe jr het toch voor aandacht. Maarja...het is haar leven en toekomst. Zij vond dit blijkbaar belangrijker dus zal ik dat maar respecteren.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:57

Anne_GTI schreef:

Ja, maar ik denk dat ook jij geen toestemming had om ermee op de openbare weg te komen....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:04

Colorado schreef:
Toen ik achter de kassa werkte had ik echt geen diploma en met het werk dat ik nu doe is me ook nog nooit om mijn diploma gevraagd. Daarbij, als je maar wilt werken voor weinig en je werkt goed, dan kom je (in hoge nood) altijd wel aan de bak. Ideaal? Nee, maar het brood komt op de plank.

Dat is wel een beetje erg naief := Zo werkte het 15 jaar geleden.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:11

In Nederland misschien (al komen er volgens mij nog genoeg polen naar Nederland met dezelfde bedoelingen als 15 jaar geleden), maar in andere landen werkt dat nog steeds zo. Daarbij heeft de een meer nodig dan de ander. En kan ze altijd nog zeilles gaan geven, zoals ik eerder al zei, daar verdien je echt prima mee. Wie weet kan ze dat wel uitbreiden tot een eigen zeilschool :)

Ik geloof er toch echt niet in dat ze het voor de aandacht deed, de jongste solozeiler willen worden kan ook omdat je gewoon graag nú weg wilt en omdat je het gaaf vind om ergens de beste en de jongste in te zijn.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:26

Hier in de omgeving werkt het ook al niet zo. 9.9% werkeloosheid zo even uit mijn hoofd. Ga er maar aan staan zonder opleiding.

Zeilles klinkt allemaal leuk, maar da's voor de zomer. Dan heb je nog een maand of 6/7 per jaar over waarbij je geen inkomsten hebt. Succes daarmee.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:39

joostvangestel schreef:
Anne_GTI schreef:

Ja, maar ik denk dat ook jij geen toestemming had om ermee op de openbare weg te komen....

Nee, maar wel in internationale wateren :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:40

Dan kan ze weer 6/7 maanden de wereld rond zeilen :Y) Daarbij is er in delen van Australië bijvoorbeeld nooit een echt strenge winter, in de wintermaanden zul je daar ook kunnen zeilen en ook les kunnen geven.

Werkeloosheid heb je overal en niet alleen mensen zonder diploma zijn werkeloos, er zijn ook mensen met diploma die geen werk kunnen vinden. Velen daarvan zullen te kieskeurig zijn. En mocht ze even niets kunnen vinden waar ze voor betaald krijgt, is er altijd wel ergens tijdelijk werk te vinden voor kost en inwoning. Zonder diploma zul je inderdaad flexibel moeten zijn en moet je inderdaad niet verwachten dat je zelf een hypotheek zult krijgen, maar als je een beetje creatief, flexibel en makkelijk bent en als je echt wilt dan kan er altijd wel iets. Een nichtje van mij is ook met de noorderzon vertrokken, is vakantiewerk gaan doen, is blijven hangen en vind toch ook elke keer een huisje om te huren samen met haar vriend (verloofde tegenwoordig). Bij dat 'vakantiewerk' is ze nu overigens weg, ze woont nu weer ergens anders en heeft ook daar werk gevonden en een huisje.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:43

Dat is het probleem op het moment. Er is echt niet altijd iets. Ook niet als je echt wilt.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:21

Jawel, in mijn ogen wel, het is maar net hoe graag je wilt en wat je bereid bent te doen, het is alleen niet altijd slim. Soms zal een uitkering je meer geld bieden dan de baan die je vinden kunt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:34

Colorado schreef:
Jawel, in mijn ogen wel, het is maar net hoe graag je wilt en wat je bereid bent te doen, het is alleen niet altijd slim. Soms zal een uitkering je meer geld bieden dan de baan die je vinden kunt.

Ja dan zijn we uitgepraat. :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:38

Ik wil er mee zeggen dat imo daar die werkeloosheid vandaan komt, niet omdat er geen werk te vinden is.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:45

En qua diploma zit ze wel goed, aangezien ze wel verder school is blijven volgen via internet.
Dus die zal ze uiteindelijk ook wel behalen!

Het is trouwens, in mijn ogen, niet aan ons of aan de jeugdrechter om zo'n beslissingen voor haar te maken.
14 is geen 8 meer en als ik naar andere sporten kijk (gymnastiek, motorcross, schansspringen, skieën,...), dan zijn er ook daar genoeg dingen die fout lopen. Moeten we die kinderen dan ook tegenhouden?