Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Tivoli

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:48

Whiz schreef:
turbotinker schreef:
Whiz,niet alles zo letterlijk opvatten... Scheve mond
Heb ik ergens het zinnetje 'blame de allochtonen' gebruikt?
Nee.
Ik bedoelde er dus ook mee dat ik begrijp dat buitenlanders ook een huis nodig hebben,maar dat ik het jammer vindt dat je in eigen land op straat staat voor 'als'.

Huh? kan aan mij liggen maar het laatste zinnetje snap ik niet helemaal.

Ik vindt het dus fijn dat buitenlanders een huis kunnen krijgen.
Máár als de nederlandse burger zélf een huis nodig heeft,worden we op straat gezet voor als er een allochtoon wil komen wonen in de gemeente.
Dit gaat dan alleen over de huizen die ervoor aangewezen zijn in bewaring genomen te worden.
Om een lang verhaal kort te maken; ik kreeg toen geen huis,omdat het de wet is dat ze het huis vrij moesten houden voor een buitenlander die niet komt.Het huis staat nog steeds leeg.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:49

@turbotinker.. Hebben we het hier nou over vluchtelingen of allochtonen? Want allochtonen zijn ook nederlandse burgers. Dus volgens mij haal je wat dingen door elkaar.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:50

Whiz schreef:
@turbotinker.. Hebben we het hier nou over vluchtelingen of allochtonen? Want allochtonen zijn ook nederlandse burgers. Dus volgens mij haal je wat dingen door elkaar.

euhm...asielzoekers bedoel ik Bloos
Dat zal dus vluchtelingen zijn zoals jij het bedoelt.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:52

turbotinker schreef:
Whiz schreef:

euhm...asielzoekers bedoel ik Bloos
Dat zal dus vluchtelingen zijn zoals jij het bedoelt.

oke, maar in nederland werkt het toch zowiezo dat je punten moet verzamelen voor de woningbouw anders kun je een huurhuis wel vergeten. Dat weet iedereen. Dus als een huis dan naar een vluchteling gaat en jij hebt voldoende punten dan ben je toch gewoon de volgende op de lijst??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:57

De verwarring is begrijpelijk: vluchtelingen/ asielzoekers krijgen pas een huis toegewezen wanneer zij mogen blijven en dus een vergunning daarvoor hebben. daarvoor verblijven zij in een COA. Als ze een vergunning hebben, zijn het m.i. geen asielzoekers meer maar allochtonen? Wanneer zij dan een permanente verblijsvergunning krijgen en een nederlands paspoort (evt. naast hun oorspronkelijke nationaliteit) zijn het allochtone nederlanders.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 23-11-06 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:57

turbotinker schreef:
Nou meid,schouderklopje,harstikke fijn voor je Lachen
Je moet ook niet verwachtten dat iedereen veel verstand heeft van huizenmarkten,maar wat de leek ziet doet interperteren.
Dat de leek niet ziet hoe het achter de schermen zit doet niet terzake.
Dit is een typisch voorbeeld van hoe mensen de situatie zien.

Dat doet er wel degelijk toe....
Als iemand niet begrijpt waar bepaalde problemen vandaan komen, kan diegene wel het probleem benoemen, maar niet oordelen over oorzaken.... dat brengt met zich mee dat aangedragen oplossingen volledig scheef worden beoordeeld.
Een door mij aangedragen oplossing is de liberalisatie van de huurwet, een 'rechts' standpunt. Maar iemand die aast op woningen waar een voorrangsregeling op zit, die zal geen baat hebben bij die liberalisatie.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:58

Bij ons werkt het zo;
Ik verzamel punten,en sommige woningbouwen doen aan verloten.Ik heb genoeg punten,en mag een huis uitzoeken.
Er staan bijvoorbeeld 8 huizen vrij.
Daarvan zijn er 5 die ze 'appart' moeten houden voor vluchtelingen.
Ik heb drie huizen over om uit te kiezen.

Mocht het nou anders zijn,zoals 2 jaar geleden bij ons het geval was;
Er waren maar 5 huizen vrij,die waren allen voor gebruik voor asielzoekers.
Resultaat; turbotinker krijgt geen huis.
Er is bij ons een aantal huizen wat leeg MOET blijven,behalve voor een asielzoeker.
Als er dan geen asielzoeker komt,zeggen ze dus niet; nou mevrouw,gaat u er maar wonen.
Nee,dan zeggen ze; maar áls er nu asielzoekers komen,moeten we 5 huizen vrij hebben.

Snap je het? Verward Ikzelf nog net...

Chub,jij begrijpt me Tong uitsteken

En Aimee;dat is niet oordelen over oorzaken,dat is je mening erover uitspreken zoals jij denkt dat het in elkaar steekt.[edit] zoals klomp denkt dat eht in elkaar steekt dus
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 23-11-06 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:59

Whiz schreef:
oke, maar in nederland werkt het toch zowiezo dat je punten moet verzamelen voor de woningbouw anders kun je een huurhuis wel vergeten. Dat weet iedereen. Dus als een huis dan naar een vluchteling gaat en jij hebt voldoende punten dan ben je toch gewoon de volgende op de lijst??

Nee, iemand met een voorrangsregeling heeft voorrang op mensen die hoog op de lijst staan.
Hoe iemand bovenaan de lijst komt, verschilt heel erg per gemeente. Kan door leeftijd, door woonduur, door inschrijfduur enz.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:00

wacht nog steeds op uitleg van aimee...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:00

turbotinker schreef:
En Aimee;dat is niet oordelen over oorzaken,dat is je mening erover uitspreken zoals jij denkt dat het in elkaar steekt.[edit] zoals klomp denkt dat eht in elkaar steekt dus

Da's fijn, maar als je verkeerd denkt over hoe het in elkaar zit dan klopt die mening niet met de realiteit.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:01

klomp schreef:

Hoezo? Vind je zelf dat je verstand van zaken hebt?

Misschien bedoelde je hetzelfde als wat ik opschreef, maar dat had je dan beter moeten formuleren Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:02

Aimee schreef:
turbotinker schreef:

Da's fijn, maar als je verkeerd denkt over hoe het in elkaar zit dan klopt die mening niet met de realiteit.

Juist,en dát is de fout.
Maar jij kan het niet kwalijk nemen dat mensen de realiteit achter de huizenmarkt neit te zien krijgen...En mensen vormen nou eenmaal een mening met wat ze wel zien,ookal is dat een verkeerd beeld.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:04

turbotinker schreef:
Juist,en dát is de fout.
Maar jij kan het niet kwalijk nemen dat mensen de realiteit achter de huizenmarkt neit te zien krijgen...En mensen vormen nou eenmaal een mening met wat ze wel zien,ookal is dat een verkeerd beeld.

Dan moeten die mensen zich van informatie voorzien vóórdat ze oordelen en daar politieke keuzes aan verbinden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:05

Daarom is het belangrijk om een mening of opinie te kunnen onderbouwen met aktuele feiten en niet met gevoelens. Maar 't is niet altijd even makkelijk om je gevoelens buiten een discussie te houden of je op feiten gebaseerde mening niet te laten kleuren door je emoties..

Ik ken de woonproblematiek ook uit eigen ervaring en ik werk zelf veel met woningbouwverenigingen en gemeenten. Het is echt heel cru als je als nederlander geen huis kunt krijgen in een noodsituatie omdat een mogelijke asielzoeker aan de deur van de woningbouwvereniging zou kunnen kloppen.
Dan voel je je toch in de kou gezet door je eigen maatschappij en lijkt het alsof "die buitenlanders" alles maar voor elkaar krijgen als ze maar a roepen..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:07

Aimee schreef:
klomp schreef:

Hoezo? Vind je zelf dat je verstand van zaken hebt?

Misschien bedoelde je hetzelfde als wat ik opschreef, maar dat had je dan beter moeten formuleren Lachen

naar mijn idee heb ik niks anders geschreven dan jij dat hebt gedaan, enkel in andere volgorde Knipoog
dat jij "erin" zit, betekend niet dat ik ongelijk heb of leek ben wat betreft mijn stukje tekst. dat jij mijn stukje tekst verkeerd opvat, kan ik niet helpen. (overigens niet gemeen bedoeld, zoals ik al zei; ik zie het als een misverstand)

dat had jij anders mogen formuleren Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:07

Even duidelijker omschreven;
Iemand staat bij de slager en ziet dat er een koe wordt geslacht.
Vijf minuten later legt de slager 10 heerlijek lapjes vlees in de vitrine.
Wat denkt menig mens dan?
'Doe mij zo'n stukje vlees van die koe van daarnet'.
Zoals je dingen te zien krijgt,zo ga je interpeteren.

Maar in werkelijkheid waren die lapjes vlees misschien wel van een varken,alleen weet je dat niet.

Zo krijg je dat mensen dénken dat ze weten hoe het zit,of dat ze denken de juiste informatie hebben,en aan de hand daarvan vormen ze een reactie of mening.
Dat jij weet dat het vlees van de slager geen koe is,wil niet zeggen dat de rest dat ook weet.Dat kun je ze dus niet kwalijk nemen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:15

Aimee schreef:
Whiz schreef:

Nee, iemand met een voorrangsregeling heeft voorrang op mensen die hoog op de lijst staan.
Hoe iemand bovenaan de lijst komt, verschilt heel erg per gemeente. Kan door leeftijd, door woonduur, door inschrijfduur enz.

Oh mjah .. zou kunnen! ik heb er geen ervaringen mee. weer wat geleerd dan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:22

Chubby schreef:
Daarom is het belangrijk om een mening of opinie te kunnen onderbouwen met aktuele feiten en niet met gevoelens. Maar 't is niet altijd even makkelijk om je gevoelens buiten een discussie te houden of je op feiten gebaseerde mening niet te laten kleuren door je emoties..

Ik ken de woonproblematiek ook uit eigen ervaring en ik werk zelf veel met woningbouwverenigingen en gemeenten. Het is echt heel cru als je als nederlander geen huis kunt krijgen in een noodsituatie omdat een mogelijke asielzoeker aan de deur van de woningbouwvereniging zou kunnen kloppen.
Dan voel je je toch in de kou gezet door je eigen maatschappij en lijkt het alsof "die buitenlanders" alles maar voor elkaar krijgen als ze maar a roepen..

Klopt helemaal....
Juist daarom vind ik de steun voor Wilders zo eng.... die komt veelal voort uit emotie, uit situaties waar het lijkt alsof buitenlanders de problemen veroorzaken, waar mensen zich in de kou gezet voelen.... die gevoelens kan ik me helemaal voorstellen, echt waar... maar die steun is veelal niet te onderbouwen met actuele feiten en de steunende mensen hebben vaak juist meer baat bij een sociaal beleid, alleen gaat dat tegen de emotie in.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:23

klomp schreef:
naar mijn idee heb ik niks anders geschreven dan jij dat hebt gedaan, enkel in andere volgorde Knipoog
dat jij "erin" zit, betekend niet dat ik ongelijk heb of leek ben wat betreft mijn stukje tekst. dat jij mijn stukje tekst verkeerd opvat, kan ik niet helpen. (overigens niet gemeen bedoeld, zoals ik al zei; ik zie het als een misverstand)

dat had jij anders mogen formuleren Lachen

Okee... door die andere volgorde had ik het inderdaad anders begrepen Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:25

deels met je eens aimee, maar niet alles berust op emoties. het is uit cijfers wel gebleken dat 1 op de 5 marokkaanse jongeren de fout ingaan. dat is toch veel lijkt me? bovendien werd ook verteld dat hij dus deze groep wilde aanpakken en niet het complete islaam-volk over de grens wil zetten (al komt dat wellicht wel soms zo over). ik ben ook voor sociaal...maar niet te sociaal, begrijp je..

en wat berteft de andere issue...zand erover? we hadden elkaar gewoon verkeerd begrepen! Lachen
kan gebeuren toch!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:30

klomp schreef:
deels met je eens aimee, maar niet alles berust op emoties. het is uit cijfers wel gebleken dat 1 op de 5 marokkaanse jongeren de fout ingaan. dat is toch veel lijkt me? bovendien werd ook verteld dat hij dus deze groep wilde aanpakken en niet het complete islaam-volk over de grens wil zetten (al komt dat wellicht wel soms zo over). ik ben ook voor sociaal...maar niet te sociaal, begrijp je..

en wat berteft de andere issue...zand erover? we hadden elkaar gewoon verkeerd begrepen! Lachen
kan gebeuren toch!

Hij is wilders? In zijn partij programma is hij toch echt tegen de islam en heb ik hem geen onderscheidt zien maken in de specifieke problemen.

En jij mag dan het verschil wel zien. Maar er is ook een groot gedeelte onder de nederlandse bevolking dat deze dingen niet in een andere perspectief kunnen zetten.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:39

wederom is dat niet mijn verantwoording als mensen de dingen niet in ander perspectief kunnen zien, bovendien zijn dat maar een aantal die dat dus "verkeerd" opvatten (die schieten blijkbaar dan zelf iets tekort). bovendien is dhr. wilders niet tegen de islam...hij zei enkel dat er nu wel genoeg zijn...ofwel even de kraan dichtdraaien en eerst zorgen dat de mensen die hier al zijn eerst voldoende intregeren en zorgen dat we met elkaar om kunnen gaan
Laatst bijgewerkt door klomp op 23-11-06 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:39

klomp schreef:

kan gebeuren toch!

Sociaal wil niet zeggen dat jongeren die de fout ingaan niet aangepakt worden Knipoog

Wilders heeft hier en daar wel eens laten vallen dat hij het liefst de hele islamitische bevolking de grens over wilde hebben, maar ik geloof dat hij zelf ook wel aangaf dat dat geen realiteit is en dus is zijn programma genuanceerder. Alleen allochtonen die een misdrijf plegen worden direct het land uitgezet Haha!

Jep, zand erover Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:41

wilders zit nu in de kamer kunnen we eens zien of hij zich ook druk maakt over andere zaken.....
Wilders wil wel het problematiek islam aanpakken en dat is misschien ook een pluspunt omdat andere partijen wel willen maar niet durven

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:43

Wilders zat al in de kamer Pling