Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:21

fransje23 schreef:
journee schreef:
Het meest bijzondere vind ik nog dat hij heeft uitgesproken Yesilgoz persoonlijk helemaal niet te kennen. Dus waarom dit soort grove uitspraken? Bang om aan de tafel te moeten met een powervrouw?

Het appje was lang voor hij gevraagd werd als informateur.
Waarschijnlijk had hij nooit verwacht deze rol te krijgen.

Hoe vaak spreken mensen zich uit grof over iemand die ze helemaal niet kennen?

Nogmaals, probeer je het goed te praten?

Waarom zou jeje grof uitlaten over iemand die je niet kent.

Heeft gewoon met fatsoen te maken, dat doe je niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:21

Esmah Lahla is bewust in een slecht daglicht gezet.
Over de andere politici die in eenzelfde periode hebben gesolliciteerd en op de lijst stonden hoor je helemaal niemand.

Gnome

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:22

Eens Juval. Zeker in zo'n functie moet je beter weten wat je schrijft, ook privé.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:23

Benzz schreef:
juval schreef:
Probeer je het nu goed te praten?

Nee, maar wel om het verschil tussen een Rechter en een Formateur aan te geven.

Zoals ik al eerder heb gezegd, vind het geen chique opmerking. Maar hij was nog geen formateur.

En wat we de vorige keer aan formateurs hebben gezien, daar zat pas echt ellende.

Dan had hij de opdracht niet aan moeten nemen. Het valt te verwachten dat zijn verleden wordt doorgelicht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:24

Nee het is niet netjes nee. Maar hij heeft in ieder geval geen strafblad. Dat gaat al beter dan vorig jaar…

Maar met mensen zoals Dilan en Wilders moet je wel iemand hebben die grof gebekt is. Voor je het weet gooien ze iets op Twitter en moet je het land uit vluchten. :7
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 14-11-25 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:24

juval schreef:

Mag ik niet zeggen dat Trump een doorgedraaide idioot is omdat ik hem niet persoonlijk ken?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:25

MarlindeRooz schreef:
Nee het is niet netjes nee.

Maar met mensen zoals Dilan en Wilders moet je wel iemand hebben die grof gebekt is. Voor je het weet gooien ze iets op Twitter en moet je het land uit vluchten. :7

Really..? :z

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:27

Mogen hele bevolkingsgroepen weggezet worden als verkrachters en criminelen maar iemand een feeks, in een appgroep met 4 mensen, noemen is onfatsoenlijk?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:28

fransje23 schreef:
juval schreef:

Mag ik niet zeggen dat Trump een doorgedraaide idioot is omdat ik hem niet persoonlijk ken?

Nou, als je naar de usa zou willen reizen zou ik dit soort opmerkingen inderdaad niet doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:29

fransje23 schreef:
Mogen hele bevolkingsgroepen weggezet worden als verkrachters en criminelen maar iemand een feeks, in een appgroep met 4 mensen, noemen is onfatsoenlijk?

Whataboutism??

Ja. Dat is onfatsoenlijk. Zeker als je in politieke kringen verkeert moet je op je woorden letten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:32

Gnome schreef:
Eens Juval. Zeker in zo'n functie moet je beter weten wat je schrijft, ook privé.

Hij was niet in functie!!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:33

juval schreef:
Dan had hij de opdracht niet aan moeten nemen. Het valt te verwachten dat zijn verleden wordt doorgelicht.

Zijn verleden is erg goed. Prive appjes lekken is vele malen erger.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:35

Benzz schreef:
Gnome schreef:

Hij was niet in functie!!

Dan had hij de opdracht toch ook kunnen weigeren? Of had hij geen actieve herinnering aan die appjes??

Op deze manier wordt het proces vertraagd, en de partij beschadigd

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:35

Privacy was een groot goed, het moest bewaakt blijven

maar na deze berichten wat je kan over komen als je denkt dat berichtjes nog enige privacy hebben, ga ik maar weer gewoon nog meer bellen, of in een persoonlijk gesprek iets melden.

Wel checken of er geen opnames gemaakt worden, wat een krom idee in een vrij land

Fatsoen heb je of niet, fatsoen moet je doen, maar als je het niet hebt!!!! is het wel oppassen geblazen, want het oordeel of veroordelen is direct en wereldwijd.
Laatst bijgewerkt door mce op 14-11-25 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:36

juval schreef:
Ja. Dat is onfatsoenlijk. Zeker als je in politieke kringen verkeert moet je op je woorden letten.

Wil je een overzicht van de uitspraken van vd Plas, Keijzer en Vermeer? En die mensen waren in functie.
Wijers niet.......

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:37

Ik vind het ook wel enorm goedgelovig en naief om te verzenden. Als je dit stuurt naar hechte kringen oké. Maar dit lijkt me niet een hechte kring. Ik zou ook nooit naar een andere collega appen dat ik collega x een slome dakduif vind. Je weet maar nooit?

Ja hij was niet in functie, maar je mag best wel een vorm van professionaliteit verwachten? Lekken is ook echt niet oke.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:38

We hebben gewoon een hele goede formateur weggepest door een appje.

Misschien moeten we het daar eens over hebben, dat geen goede politicus nog in Den Haag wil zitten ivm de verrotte slangenkuil van politici die alleen maar kunnen roeptoeteren ipv besturen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:41

Benzz schreef:
juval schreef:

Wil je een overzicht van de uitspraken van vd Plas, Keijzer en Vermeer? En die mensen waren in functie.
Wijers niet.......

Wederom whataboutism.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:41

Benzz schreef:
We hebben gewoon een hele goede formateur weggepest door een appje.

Misschien moeten we het daar eens over hebben, dat geen goede politicus nog in Den Haag wil zitten ivm de verrotte slangenkuil van politici die alleen maar kunnen roeptoeteren ipv besturen.

Ja… en voor een salaris waar echt competente mensen niet hun bed voor uitkomen. Ja alsof je een poffertjeskraam hebt dan is het rendabel. Maar als je topman bent voor een groot bedrijf dan is het zakgeld. :7

En mensen als Caroline, Wilders en Dilan roepen de meest bizarre en domme dingen. En hun stemmers juichen ze toe.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:43

juval schreef:

Het is niet handig maar het is ook menselijk.

Denk dat vrijwel iedereen iemand die hij niet kent weleens een woord naar het hoofd slingert.

Zou het wel fatsoenlijk zijn als hij haar wel had gekend? :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:44

Ik vind het prima dat hij is opgestapt. Ja het is jammer van alle kennis die er nu niet is, maar met zulke uitspraken kan je met geen mogelijkheid meer als onpartijdig worden gezien, en dat kun je niet hebben als informateur.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:44

Komop, we leven in 2025, de tijd van naief doen op socials lijkt me wel voorbij.

En de hypocrisie hier is ergens ook storend. Pagina's lang gaat het over seksisme en ongelijkheid. En nu wordt het maar goedgepraat dat een politica voor feeks wordt uitgemaakt. Sorr hoor, dat snap ik dus niet

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:45

juval schreef:
fransje23 schreef:

Nou, als je naar de usa zou willen reizen zou ik dit soort opmerkingen inderdaad niet doen.

Er is ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:45

Vind ik ook hoor Juval, dit kun je je gewoon niet veroorloven voor een informateur.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:48

Verkenners in (in)formateurs krijgen inderdaad geen geld voor hun werk.