Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik heb het niet over de VS, maar over Israël en dat ik begrip heb dat zij niet gaan afwachten maar de aanval inzetten.
Kon het anders? Geen idee. Ik ben geen midden-oosten deskundige. Kennelijk is Israël naar de bevolking van Iran wel heel humaan door ze te waarschuwen en tijd te geven te evacueren.
Hadden ze dat humane maar richting Gaza.
BigOne schreef:_San87_ schreef:Ik heb het niet over de VS, maar over Israël en dat ik begrip heb dat zij niet gaan afwachten maar de aanval inzetten.
Kon het anders? Geen idee. Ik ben geen midden-oosten deskundige. Kennelijk is Israël naar de bevolking van Iran wel heel humaan door ze te waarschuwen en tijd te geven te evacueren.
Hadden ze dat humane maar richting Gaza.
Vandaar dat Israël een ziekenhuis en medewerkers van de rode halve maan heeft gebombardeerd in Iran .
tamary schreef:Aangezien Iran niet in een direct conflict met de VS wil komen is dat vrijwel zeker een "rituele" reactie en laten ze het daar bij. Blijft stuk Israel vs Iran over en ook daar zijn geluiden vanuit Israel van we breien er een einde aan, doel bereikt. Of die daarmee Iran zo makkelijk weer aan de onderhandelingstafel krijgt is de vraag.
Loretta schreef:tamary schreef:Aangezien Iran niet in een direct conflict met de VS wil komen is dat vrijwel zeker een "rituele" reactie en laten ze het daar bij. Blijft stuk Israel vs Iran over en ook daar zijn geluiden vanuit Israel van we breien er een einde aan, doel bereikt. Of die daarmee Iran zo makkelijk weer aan de onderhandelingstafel krijgt is de vraag.
Maar met Trump weet je nooit of die kalm reageert op een symbolische actie.
DubbelFun schreef:Benzz schreef:Aangezien Iran nu een Amerikaanse basis in Qatar aan het bombarderen is, vraag ik mij af of Trump wel komt.
Is dat al bevestigd, want ik lees dat er explosies gehoord zijn terwijl het luchtruim gesloten wordt. Maar ik lees nog nergens dat het een Iraanse aanval is.
DubbelFun schreef:Benzz schreef:Aangezien Iran nu een Amerikaanse basis in Qatar aan het bombarderen is, vraag ik mij af of Trump wel komt.
Is dat al bevestigd, want ik lees dat er explosies gehoord zijn terwijl het luchtruim gesloten wordt. Maar ik lees nog nergens dat het een Iraanse aanval is.
DubbelFun schreef:Duidelijk... nu afwachten wat Trump nu weer gaat doen.
_San87_ schreef:Iran heeft de verkeerde landen gekozen om spierballen te laten zien... Irak en Iran is al decennia hommeles.
. Of ze Irak ook hebben ingelicht staat er niet maar het lijkt me ook niet dat Iran uit is op ruzie met zijn buren op dit moment?Citaat:‘Qatar vooraf ingelicht over Iraanse aanval’, Iran zegt dat aanval niet gericht is op ‘broederland’