Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 19:29

Blijkbaar gaat dit topic erg veel over de dood.
Er verschijnt een advertentie van Monuta onderaan de pagina.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:30

En Univé verzekeringen :')
Alsof die uitkeren dan..

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:34

Bij mij een advertentie van Pom Amsterdam.

Dus het ligt geheel aan je eigen zoekgedrag :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:35

Wintu schreef:
;( Wat verschrikkelijk, hopelijk kunnen ze voor de rest een onderkomen voor de nacht vinden iig. Maar als ze overdag ook komen.. hopelijk kunnen bewoners onder elkaar wat helpen, wat verdrietig dit.
Elisa jij heel veel sterkte, ik kan me zo voorstellen hoe dit moet voelen.

Dankjewel Wintu

Het voelt echt verrot ja..hoop eigenlijk dat die andere diertjes in veiligheid gebracht zijn. Wij hebben helaas geen stal over voor ze.

Bij mij staat trouwens ook die advertentie van Monuta.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:38

Bij mij Omoda ivm zoektocht enkellaarsjes ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 19:40

Zichtmelding Leersum twee of drie wolven
Citaat:
Leersum Utrecht
08-10-2024
17.45 uur

Leersum aan de Maarsbergseweg ter hoogte van de fietstunnel zeker 2 misschien 3 wolven rennen over het paardenpad richting AZC

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/BtDDf5 ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 19:40

Ik heb niet op een begrafenis ondernemer gezocht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:41

Ik ook niet, maar nu staat er een advertentie voor een vakantie in Turkije. Ik geloof niet dat de advertenties afgestemd zijn op mijn zoek gedrag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:44

Hmmm. Misschien geen gek idee om een hek te ontwikkelen dat vuur simuleert/projecteerd of als een rookgordijn. Brandgeur erbij? En dit gecombineerd met die eerder genoemde wolven detector.. zodat het hek spontaan in brand lijkt te vliegen. Continue projectie zou de wolf ook aan kunnen wennen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:50

Elisa2 schreef:
Ik ook niet, maar nu staat er een advertentie voor een vakantie in Turkije. Ik geloof niet dat de advertenties afgestemd zijn op mijn zoek gedrag.

Ik heb helemaal geen reclame >;)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:53

F_Orumster schreef:
Hmmm. Misschien geen gek idee om een hek te ontwikkelen dat vuur simuleert/projecteerd of als een rookgordijn. Brandgeur erbij? En dit gecombineerd met die eerder genoemde wolven detector.. zodat het hek spontaan in brand lijkt te vliegen. Continue projectie zou de wolf ook aan kunnen wennen.

Ik denk dat ze daar heel gauw aan wennen. Ik zie geen oplossing, misschien 1 a 2 roedels en verder een complete nulstand hanteren.

De ergste maanden moeten nog komen, volgend jaar heb je zo 75 extra welpen. Met alle vee in de wei, hoeven de roedels niet kleiner vanwege voerbehoefte. Ik zie het somber in allemaal en ik vind dat het platteland compleet in de steek gelaten wordt. Knal die tractoren maar in de randstad en rijdt maar door de tuin van die griezel op de Veluwe.

Heb zo genoeg van die slappe houding van Europa op sommige gebieden, werkelijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:04

tienus63 schreef:
Zichtmelding Leersum twee of drie wolven
Citaat:
Leersum Utrecht
08-10-2024
17.45 uur

Leersum aan de Maarsbergseweg ter hoogte van de fietstunnel zeker 2 misschien 3 wolven rennen over het paardenpad richting AZC

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

[ Afbeelding ]

Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/BtDDf5 ... tid=K35XfP

Dat is het Let de Stigtepad dat recent in dit topic genoemd werd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:05

Wintu, Ik ben het helemaal met je eens.
En voel je onmacht.

Hoe, echt hoe is het mogelijk dat er niet ingegrepen word.
En we door wat bureaucratische regels uit de vorige eeuw tegen gehouden worden veilig te blijven.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:08

Wel een goed artikel van Ede stad :j

Zoals ik het begrijp, stond er wel een verbeterde omheining maar niet officieel volgens de regels van BIJ12. En goed dat ze het aanhaalt van de ezel die erbij is gehaald en ook van de boeren zwaluwe en de das. Die zijn beide ook een beschermde diersoort maar de wolf is oppermachtig natuurlijk. Niks boven de wolf :roll:

-
Wintu: een enge gedachte inderdaad. Beter gaat het niet worden, alleen maar erger. Dat er overal roedels lopen. Dat ze steeds meer leren hoe wel in een omheining of stal te komen.. brr.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:14

Kan toch niet lang meer duren voordat er een opstand komt? En steeds meer boeren zullen wel zelf het heft in handen gaan nemen vermoed ik.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:17

Ik denk dat die opstand helaas wel tegen zal vallen.
Zelf in actie komen is denk ik meer aan de orde of zal aan de orde komen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:23

MyChoice schreef:
Kan toch niet lang meer duren voordat er een opstand komt? En steeds meer boeren zullen wel zelf het heft in handen gaan nemen vermoed ik.

Alle dode schapen in Den Haag leggen := en onderweg wat ingewanden laten vallen op de wegen
maar is ook zo respectloos naar de dieren toe.

Ik geloof best dat er wat mensen zijn die al heft in eigen hand hebben genomen. Niet perse neer schieten maar wel verweren / verjagen op een manier die eigenlijk niet mag. En terecht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:26

Mist schreef:
Nog een idee dat voor sommige mensen misschien bruikbaar is. Wolven verkennen eerst de wei in 99% van de tijd. Ik kan de steeds diverse wildcamera's rond de wij staan ook al had ik mijn hoge hek eromheen. De mijne waren van het merk Secacam. Deze sturen onmiddellijk foto's door naar je GSM. Werkt dus met een telefoonkaartje maar je koopt eigenlijk van dat bedrijf een aantal foto's bijvoorbeeld 500 of 1000. Degene die ik heb die pakken een afstand van ongeveer 30 meter en geven goed beeld ook 's nachts. Volgens mij kostte hij destijds rond de 230 euro.

Dank je wel voor de tip. Ik ga er naar kijken.

Tegelijkertijd besef ik me ineens waar we mee bezig zijn.... Je paarden in een Jurassic Parc omheining en dan nog als een beveiliger met camera's in de weer zijn en er eigenlijk 24/7 bovenop willen zitten. Het leven van een paardenmeisje.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:28

DuoPenotti schreef:
En voel je onmacht.

En we door wat bureaucratische regels uit de vorige eeuw tegen gehouden worden veilig te blijven.

Tja, ik heb enkel nog maar het idee dat de overheid zich bezig houdt met asielzoekers en de energietransitie, laat ze het eens ergens anders over hebben zo af en toe. Wat een groot deel van de bevolking bezighoudt, wordt gewoon van weg gekeken, omdat ze er daar geen last van hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:30

tienus63 schreef:
Opnieuw zichtmelding Woudenberg

Citaat:
Woudenberg Utrecht
08-10-2024
17.30 uur

Ik liep net op de Rumelaarseweg in Woudenberg en zag daar de wolf lopen, hij liep richting het kruispunt.

#geenwolf

[ Afbeelding ]

Bron geen wolf

Die komt vanaf de Zegheweg. Trouwens enorm druk daar rond die tijd. Wonderlijk dat die zo kan oversteken..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:30

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:
En voel je onmacht.

Tja, ik heb enkel nog maar het idee dat de overheid zich bezig houdt met asielzoekers en de energietransitie, laat ze het eens ergens anders over hebben zo af en toe. Wat een groot deel van de bevolking bezighoudt, wordt gewoon van weg gekeken, omdat ze er daar geen last van hebben.

De energietransitie helpen ze ook vrolijk om zeep hoor :j en ruim baan voor klimaatverandering. Tja, populisten doen nu eenmaal wat "het volk" wil.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:33

Achterom schreef:
Wintu schreef:

De energietransitie helpen ze ook vrolijk om zeep hoor :j en ruim baan voor klimaatverandering. Tja, populisten doen nu eenmaal wat "het volk" wil.

De energietransitie heeft de consument tot nu toe enkel maar bakken geld gekost, meer niet en de bedrijven een hand boven het hoofd gehouden.

Maar goddank dat GL er niet zit met hun pro wolvenplan en kortzichtige kijk op de wolf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:54

F_Orumster schreef:

Als de wolf daar bij ook in brand zou vliegen. Goed idee :wow:

Ben op dit moment wel in staat om een buks aan te schaffen ofzo. Het is dat ik beter eerst wat schietlessen kan nemen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:00

Anders vermoord je dadelijk je paarden zelf... :+

Nou zag niet heel ver hier vandaan een schietclub met buksen te koop...

Nog niet aangemeld. Maar als het zo door gaat ga ik niet beloven dat nooit te doen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:22

Een poos geleden een aangeschaft. Ik verbaasde mij hoeveel kaliber je zonder vergunning kon kopen. Wel genoeg om af te schrikken in ieder geval in nood.