Ik krijg steeds meer een hekel aan dat Israel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hwn schreef:Ik heb eens de achtergrond van Ben Gvir (minister van veiligheid of zo) opgezocht. Betrokken bij terreur bij het ontmantelen van de nederzettingen in Gaza, doodsbedreigingen geuit tegen Rabin kort voor zijn dood (had het embleem van Rabins Cadillac afgebroken en gezegd: "als we tot bij je auto geraken, geraken we ook tot bij jou").
En nu had hij Nethanyahu gezegd: "Als de oorlog niet doorgaat/hervat wordt, zal de regering vallen" (en als Nethanyahu zijn onschendbaarheid verliest, wordt ie aangeklaagd wegens corruptie).
Daardoor zou het me eerlijk gezegd niet verwonderen als Ben Gvir 7 oktober heeft laten gebeuren (blijkbaar werd er zelfs ontwapend in die regio kort voordien, zou toch raar zijn als je weet van zo'n plannen) om zijn duivels plan ten uitvoer te (laten) brengen.
Ik vind de propaganda oorlog ook weer driester worden, er is nu een nieuwe hamas website online waarvan men (factchecks VRT) sterk vermoedt dat Israël erachter zit. Daarin wordt het doden van burgers en kinderen verheerlijkt, terwijl ze zelf altijd zijn blijven ontkennen dat ze het op burgers gemunt hadden, dus zou vreemd zijn dat ze het dan anders zeggen op hun site, die pas online is sinds 23 november nu (de exacte waarheid over 7 oktober zullen we nooit weten aangezien Israël nog nooit onafhankelijke onderzoekers toegelaten heeft).
Wat de vermiste gijzelaars betreft: ik hoorde dat Islamic Jihad er enkele dagen geleden een tiental vrijgelaten heeft in een aparte deal.
princequillo schreef:Als wij dit al zo zouden weten via internet verwacht ik niet dat dit een heel succesvol plan zou zijn
Exitium schreef:De VS gaat visa van extremistische Israëlische kolonisten weigeren
https://www.nu.nl/buitenland/6292789/vs ... oever.html
hahahatsjoe schreef:Ik ga hier niet meer in discussie, maar voor de Hamas-fans onder jullie, kijk eens op https://www.hamas.com. Dan zie je wat je steunt, werkelijk om te kotsen, het zijn monsters. Succes !