Shae schreef:Precies, fiets patat, vega kroketten/bitterballen, loempia's en vooral die nare mensen die geen vlees eten!
Plus alle buitenlanders, asielzoekers en iedereen die anders is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:tamary schreef:Kabinet staat garant voor volledige bedrag voor alle minima tot 120% minimum :
https://nos.nl/artikel/2423297-kabinet- ... ompensatie
Dus dat probleem zou er niet moeten zijn.
Maar als je naar het hele compensatie gebeuren kijkt loopt dat allemaal niet zo snel.
Kijk maar naar Groningen en de toeslagenaffaire. Allemaal voorbeelden dat het niet zo vlot loopt.
En het is geen doemscenario maar iets waar de minima rekening mee kunnen houden. Dat het geld er niet zo snel is
Shae schreef:elnienjo schreef:So what? Snacks zijn (op de kaassoufle na) ook niet vegetarisch.
Precies, fiets patat, vega kroketten/bitterballen, loempia's en vooral die nare mensen die geen vlees eten!
elnienjo schreef:De vleeseter heeft zich al jaren moeten schikken in die plantaardige frituurolie, nu kunnen de rollen een keer omgekeerd zijn. En ze kunnen altijd een vega frituur ernaast houden in randstedelijk gebied waar de vegahype welig tiert. Friet smaakt in elk geval lekkerder in de ossewit.
Shae schreef:elnienjo schreef:De vleeseter heeft zich al jaren moeten schikken in die plantaardige frituurolie, nu kunnen de rollen een keer omgekeerd zijn. En ze kunnen altijd een vega frituur ernaast houden in randstedelijk gebied waar de vegahype welig tiert. Friet smaakt in elk geval lekkerder in de ossewit.
![]()
Even for the record: ik ben geen vegetariër, maar ik snap echt niet hoe je standaard frituren in plantaardige olie als een noemenswaardige 'schikking' kan zien. Je kan ook overal een probleem van maken.
elnienjo schreef:Echwel schreef:
Olijfolie nog voldoende verkrijgbaar
En ook nog gezond...
Dat smaakt zo goor! Dacht trouwens dat olijfolie niet boven een bepaalde temperatuur verhit mocht worden?
tamary schreef:purny schreef:Maar als je naar het hele compensatie gebeuren kijkt loopt dat allemaal niet zo snel.
Kijk maar naar Groningen en de toeslagenaffaire. Allemaal voorbeelden dat het niet zo vlot loopt.
En het is geen doemscenario maar iets waar de minima rekening mee kunnen houden. Dat het geld er niet zo snel is
Eerst op de rekening hebben voordat je het uitgeeft is altijd verstandig. Maar het komt in elk geval en dat is belangrijk.
mvdende schreef:Ik moet het dus eerst aanvragen. Heb er 100% recht op, want zit op 100% van het sociaal minimum en het is voor inkomens tussen de 100-130%. Van het sociaal minimum.
Maar ook hier is de gemeente er nog niet uit hoe de aanvraag gedaan moet worden...
En nu ze óók de opvang vluchtelingen erbij krijgen, ben ik een beetje bang dat wij in het verdomhoekje geschoven worden.. misschien angst voor niets, maar mijn gevoel zegt dat de gemeentes niet heel happig zijn op het uitkeren van die €800 aan mensen die het eerst moeten aanvragen...