Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:45

Nog meer gelul. Repeating it doesn’t make it true.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:47

Niet mee eens want de ‘donkere’ mensen die gewoon normen en waarden hebben is niets mis mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:47

…mompelt iets over voer en korte dikke dwergen… B-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:24

Wat je er ook van denkt..niemand kan toch ontkennen dat Nederland echt overvol is. Ik snap ook werkelijk niet hoe er maar mensen binnen gehaald kunnen worden terwijl Nederlanders zelf al zo in de problemen zitten. Geldt die verzorgingsstaat dan niet (meer) voor Nederlanders? en dan nog..zo'n verzorgingsstaat is financieel niet houdbaar op de langere termijn. Niet als de balans doorslaat en er meer mensen verzorgd moeten worden dan dat er mensen zijn die dat op kunnen brengen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:25

Elisa2 schreef:
Wat je er ook van denkt..niemand kan toch ontkennen dat Nederland echt overvol is. Ik snap ook werkelijk niet hoe er maar mensen binnen gehaald kunnen worden terwijl Nederlanders zelf al zo in de problemen zitten. Geldt die verzorgingsstaat dan niet (meer) voor Nederlanders? en dan nog..zo'n verzorgingsstaat is financieel niet houdbaar op de langere termijn. Niet als de balans doorslaat en er meer mensen verzorgd moeten worden dan dat er mensen zijn die dat op kunnen brengen.

Eens
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:51

chanicha schreef:
Dinopino schreef:
Hebben jullie weleens in de landen om je heen gekeken. Dit is een beleid wat ze al een paar jaren voeren. Heb ooit eens gelezen, dat het doel is, dat de "niet donkere" mensen de minderheid wordt in Europa.

Dit is gelul.

:D :D :D Kort en krachtig, sluit ik me bij aan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:53

Elisa2 schreef:
Niet als de balans doorslaat en er meer mensen verzorgd moeten worden dan dat er mensen zijn die dat op kunnen brengen.

Hm, wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn....?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:00

Cer schreef:
Elisa2 schreef:
Niet als de balans doorslaat en er meer mensen verzorgd moeten worden dan dat er mensen zijn die dat op kunnen brengen.

Hm, wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn....?

Mensen aantrekken die dat werk kunnen doen? :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:04

Volgens mij twee dingen, niet teveel mensen tegelijk binnen halen. Degene die er zijn gelijk goed helpen zodat ze ook gelijk kunnen werken. En ervoor zorgen dat ze MOETEN werken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:09

chanicha schreef:
Niet mee eens want de ‘donkere’ mensen die gewoon normen en waarden hebben is niets mis mee.

En welke 'normen en waarden' zijn volgens jou 'gewoon' dan? En als je als 'donkere mens' die 'gewone normen en waarden' niet hebt dan is er dus wél wat mis met je?

Ik blijf me verbazen over de uitspraken die in dit topic gedaan worden, en blijkbaar gedaan mogen worden :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:13

Ik ken heel veel ‘donkere’ mensen, ook in mijn familie die gewoon werken en geen overlast bezorgen maar denk dat jij ook wel weet wat ik bedoel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:04

Elisa2 schreef:

Het spijt me vreselijk, maar we hebben een nieuw klimaat.
De woestijnen rukken al jaren op en Darfur was de eerste klimaatoorlog.
Syrië de tweede.

En wij in het rijke westen / noorden hebben veel meer bijgedragen aan het veranderende klimaat dan de inwoners van Soedan of Mali, die het hardste getroffen worden.

Ik probeer mijn eigen voetafdruk klein te houden,
maar ik vind als Nederlandse niet meer dat ik het recht heb om te zeggen 'wij zijn vol, zoek het maar uit'.

Dat dat gigantische problemen met zich meebrengt kan iedereen op klompen aanvoelen,
maar we hebben het zelf veroorzaakt,
dus nu flink zijn en de schouders er onder.
(Contra: 'In het torentje van de heer Rutte hangt een bordje met' regeren is vooruitschuiven'.')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:28

Met 13% bebouwing kun je ook moeilijk zeggen dat er geen plek meer is.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:52

_San87_ schreef:

Plus veel vierkante meters woonoppervlak per persoon (in vergelijking tot andere landen; en in vergelijking tot vroeger).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:54

_San87_ schreef:

Geen plek in het zorgstelsel, geen plek in het onderwijs, geen woningen, geen energie want dat moeten we besparen wegens het klimaat. Dus de bevolking laten groeien is op zoveel manieren verkeerd en nadelig.
Wellicht wordt het tijd Groenland te gaan ontwikkelen tot woongebied voor mensen die uit Afrika wegtrekken wegens klimaat.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:55

Mjelleke schreef:
_San87_ schreef:

Plus veel vierkante meters woonoppervlak per persoon (in vergelijking tot andere landen; en in vergelijking tot vroeger).

We wonen hier juist met gemiddeld het meeste mensen per km2 op Malta na. We zijn dus al zwaar overbevolkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:09

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

Geen plek in het zorgstelsel, geen plek in het onderwijs, geen woningen, geen energie want dat moeten we besparen wegens het klimaat. Dus de bevolking laten groeien is op zoveel manieren verkeerd en nadelig.
Wellicht wordt het tijd Groenland te gaan ontwikkelen tot woongebied voor mensen die uit Afrika wegtrekken wegens klimaat.

En dat vinden de bewoners van Groenland ok omdat....?

Als er steeds minder mensen komen, wie wast mijn billen dan als ik oud en dement ben?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:13

Janneke2 schreef:
Elisa2 schreef:

Het spijt me vreselijk, maar we hebben een nieuw klimaat.
De woestijnen rukken al jaren op en Darfur was de eerste klimaatoorlog.
Syrië de tweede.

En wij in het rijke westen / noorden hebben veel meer bijgedragen aan het veranderende klimaat dan de inwoners van Soedan of Mali, die het hardste getroffen worden.

Ik probeer mijn eigen voetafdruk klein te houden,
maar ik vind als Nederlandse niet meer dat ik het recht heb om te zeggen 'wij zijn vol, zoek het maar uit'.

Waarom zou dat niet kunnen? Waarom moeten wij híer problemen oplossen die elders op de wereld spelen?

Hoeveel procent van de droogte in Darfur heeft Nederland precies veroorzaakt? En hoeveel ervan is de schuld van andere landen? Hoeveel ervan hebben ze daar zelf veroorzaakt? En hoeveel is überhaupt niet aan de mens of aan specifieke landen toe te schrijven?

Voor welk deel van de ellende daar zouden wij dan verantwoordelijk zijn, cq een oplossing moeten bieden ín Nederland?
Of moeten we voor álle ellende elders maar zeggen: "kom maar hierheen, wij lossen het wel op?"

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:16

@rien10
Niet die 70 % van de asielzoekers die al jaren in de bijstand zitten....
Dus daar hebben we de groei niet voor nodig. Die poetsen je billen niet.

Groei op zich hoeft niet perse het probleem als ze ook mee willen helpen aan het zorgstelstel overeind houden.
Bijdragen door te werken als ze dat kunnen.
Dit zoals het nu gaat kan niet blijven...

En dan moeten we wel eens goed kijken hoe we drinkwater in het land kunnen houden, ipv afvloeien de zee in. Want meer mensen is ook meer drinkwater nodig hebben.
Meer voedsel nodig hebben meer energie nodig hebben.
Hoe dat kan zonder de boeren eruit te flikkeren....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:40

Ik snap wel DP dat het probleem meer omvat dan mijn opmerking. Maar ik vond dat er even wat tegengas nodig was :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:46

rien10 schreef:
Als er steeds minder mensen komen, wie wast mijn billen dan als ik oud en dement ben?

Als je specifiek de negatieve gevolgen van de vergrijzing wilt tegengaan, dan heb je misschien gastarbeiders nodig. Belangrijke voorwaarde is dan wel dat die mensen ook daadwerkelijk te gast zijn, en niet blijven en zelf na een tijdje ook vergrijzen en gewassen moeten worden.

Zodra degenen die je binnenhaalt om een tekort in de zorg op te lossen, zelf ook aanspraak gaan maken op zorg, dan los je het probleem niet op, dan schuif je het slechts vooruit.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:46

Is zeker ook prima, houd het topic wat in balans. :D

Voor mij blijft het dat mensen die komen voor veiligheid en hier ook echt geluk komen zoeken door mee te willen investeren in dit kleine landje prima.
Want wie wil er nu geen geluk?
Maar willen we dit een mooi land houden om in te wonen mogen er best eisen gesteld worden om hier te vestigen.
Tijdelijk asiel, prima, voor iedereen (die zich gedraagt)
Maar blijvend, dan vind ik dat je best mag eisen dat er al langdurig gewerkt is, geïntegreerd, voordat men een Nederlands paspoort krijgt. (voor de volledigheid voordat bokkers daar weer over vallen, bij gezonde mensen)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:57

DuoPenotti schreef:
@rien10

Na 5 jaar in Nederland heeft 41% een betaalde baan, dit wil niet zeggen dat de andere 59% een uitkering hebben.
Daar zitten ook thuisblijf moeders en niet werkende (evt studerende) partners bij die onderhouden worden door hun werkende partner.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:04

Brainless schreef:
DuoPenotti schreef:
@rien10

Na 5 jaar in Nederland heeft 41% een betaalde baan, dit wil niet zeggen dat de andere 59% een uitkering hebben.
Daar zitten ook thuisblijf moeders en niet werkende (evt studerende) partners bij die onderhouden worden door hun werkende partner.

Hier staat toch echt weer 70%

https://www.basetowork.nl/actueel/aanta ... n-bijstand

Citaat:
De arbeidsintegratie van nieuwkomers verloopt moeizaam en statushouders bevinden zich in een ‘zorgelijke maatschappelijke positie’, vindt Mariëtte Hamer, voorzitter SER. Bijna 70% van de sinds 2014 naar Nederland gekomen statushouders zit in de bijstand, wat gaat om een groep van 150.000 en 200.000 mensen. Slechts een kwart van de statushouders met een verblijfsvergunning heeft momenteel betaald werk.

Dit blijkt onderzoek van de Sociaal-Economische Raad (SER). De SER luidt daarom opnieuw de noodklok

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:06

oomens schreef:
rien10 schreef:

Als je specifiek de negatieve gevolgen van de vergrijzing wilt tegengaan, dan heb je misschien gastarbeiders nodig. Belangrijke voorwaarde is dan wel dat die mensen ook daadwerkelijk te gast zijn, en niet blijven en zelf na een tijdje ook vergrijzen en gewassen moeten worden.

Zodra degenen die je binnenhaalt om een tekort in de zorg op te lossen, zelf ook aanspraak gaan maken op zorg, dan los je het probleem niet op, dan schuif je het slechts vooruit.

Precies! Alleen inhuren op expatbasis.