pien_2010 schreef:Klopt Jessix dat hoor ik ook en daar zit ook zeker een kern van waarheid in. Als ik kijk naar mezelf, ben ik behoorlijk links alleen vind ik een bepaalde redzaamheid en eigen verantwoordelijkheid ook belangrijk net als het vangnet voor mensen die zorg nodig hebben en hulp als ze niet in staat zijn om zelf daar voor te zorgen.
Nu (universitair en hoger) onderwijs voor alle mensen uit alle lagen van de bevolking onder druk staat vind ik het onderwijs stimuleren ook belangrijker geworden. En ook dat op dat gebied veel geïnvesteerd wordt. Nog steeds is het zo, zo zag ik laatst op TV, dat in de 6de klas tegen Nederlandse kinderen die meerdere culturen in zich hebben, vaak een te laag school vervolg advies wordt gegeven. Met alle gevolgen van dien. Die jongeren lopen al bij de start van hun leven zo'n achterstand op, dat is ongekend en daar zou veel meer aandacht voor moeten komen.
Kaag weet van uit haar eigen gezin, kinderen van twee culturen, welke gevolgen dat vaak heeft in het leven van die kinderen.
Wat ik met deze post wil zeggen, er zijn veel facetten die stemgedrag bepalen en ik geloof dat veel mensen net als ik niet 100% links of rechts zijn. Voor mij ligt dat vaak veel genuanceerder.
Helemaal eens met je post. Het is voor mij ook echt een afweging. Wat weegt er het zwaarste, wat vind ik voor nu (de komende periode) belangrijk en wat heb ik gezien in de afgelopen tijd? Dat bepaald mijn keuze, maar 100% achter een partij staan... lijkt me knap als iemand dat kan zeggen.
Daarom heb ik zo’n hekel aan mensen in vakjes duwen. Ik stem vvd, kom uit een multicultureel gezin, werk in de jeugdzorg en leef zelf behoorlijk milieu bewust. Dus ik ben paars in het midden.