Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:54

Babootje schreef:
Lusitana schreef:
Het is in elk geval niet hun stichting is en hun geld zit er ook niet in.
De aanklacht is dat hij profiteert van de docu.
Laat ze het maar aantonen.

Lusitana; wade robson is de oprichter. Het is “zijn” foundation.

Ja, dus?
Het gaat erom dat ze het idee hebben dat hij van de docu profiteerde.
De stichting is van hem en zijn vrouw en de argwaan was gewekt omdat hij opgezet is rond de tijd dat de docu uitkwam en het niet meteen duidelijk was waar de donaties heen zouden gaan.

Ik vind het allemaal prima, maar je hoeft er niet vanuit te gaan dat er van alles mis is "omdat andere directeurs van liefdadigheidinstellingen geld in hun eigen zak steken" .
Overigens loopt er voor zover ik weet al een onderzoek van de staat uit, omdat ze aan allerlei eisen moeten voldoen en zich aan wetten moeten houden.

De familie van MJ pakt gewoon alles aan om op een of andere manier de boel recht te trekken, het onwaar te maken, een verontschuldiging te krijgen.
Dat snap ik wel, maar het verandert niets aan de klap die de faam weer eens gekregen heeft of wat de jongens meegemaakt hebben.

Overigens vraag ik me af in hoeverre er voor hen iets te halen valt voor het "door het slijk halen van MJ". Het is immers niet hun naam die besmeurd is. Ze ondervinden geen enkele hinder an het feit behalve wellicht een emotionele en daar willen ze dan ook geld voor zien. Alsof dat helpt.

Maar betreffende Wade, al zou hij een eerste klas crimineel zijn, dat spreekt MJ nog niet vrij van zijn gedrag.

Ik weet niet waaom mensen lijken te denken dat als ze de sachtoffers maar ergens van kunnen beschuldigen dat het dan plots niet waar of niet erg was wat hen is aangedaan.
Want daar lijkt het een beetje heen te gaan.

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen?
corey Feldman verwoord goed waar ik voor sta. Je moet altijd de slachtoffers geloven.
https://www.youtube.com/watch?v=a4iDbssmTdY

Hij is dan niet door MJ misbruikt, maar wel een misbruikslachtoffer en herkent de werkmethode van grooming.

manubres

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:41

Hmm...wel apart dat hij misbruikslachtoffer is maar niet van MJ....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:15

manubres schreef:
Hmm...wel apart dat hij misbruikslachtoffer is maar niet van MJ....

Ze schelen maar 13 jaar...
Tegen de tijd dat MJ vermoedelijk interesse had in jonge kinderen, was Corey Feldman al te oud ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:26

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:48

Babootje schreef:
Lusitana schreef:
corey Feldman verwoord goed waar ik voor sta. Je moet altijd de slachtoffers geloven.
https://www.youtube.com/watch?v=a4iDbssmTdY

https://www.nrc.nl/nieuws/2005/04/30/va ... 02-a298370

Opiniestuk... Heeft niets te maken met de werkelijkheid.

Weet je wat het lastige is... iedereen heeft zo z'n eigen waarheid.
Ik had ooit een biologieleraar, die ik een vreselijke griezel vond. Hij zag er onverzorgd uit, maakte dubieuze opmerkingen over vrouwen, maar als ik zo terug kijk denk ik dat hij vooral socially awkward was en probeerde de leuke leraar uit te hangen. Gewoon algeheel gebrek aan sociale vaardigheden, en zeer waarschijnlijk geen enkele rare bijbedoelingen naar meiden in de klas.

Ik was die leerling die altijd herrie had en vooral niet wilde werken. Ik kwam immers op school voor de gezelligheid. B-)
Tijdens het vrije werken in de biologieles was het weer eens zover, ik had het hoogste woord. Leraar wilde dat ik ging werken. Hij legde een hand op mijn schouder om me te sussen. Maar dat schoot mij in het verkeerde keelgat. "Gatverdamme blijf van me af!"
Ik ervaarde dit oprecht als zeer onprettig. De leraar schrok en heeft me nooit weer het zwijgen opgelegd.

Dat iemand iets niet met bepaalde bijbedoelingen doet, betekent niet dat het niet op die manier wordt ervaren.

We hebben allemaal wel eens meegemaakt dat we bepaalde dingen tegen ons gezegd krijgen die een naar gevoel veroorzaken. Dat nare gevoel komt door onze interpretatie, niet door wat die ander zegt. Maar het kan enorm kwetsend of pijnlijk zijn. Een sorry neemt dat gevoel niet weg. Een "maar zo heb ik het helemaal niet bedoeld" neemt dat gevoel ook niet weg. Dat is een kwestie van hard werken voor onszelf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:12

Janine1990 schreef:
Ik was die leerling die altijd herrie had en vooral niet wilde werken. Ik kwam immers op school voor de gezelligheid. B-)
Tijdens het vrije werken in de biologieles was het weer eens zover, ik had het hoogste woord. Leraar wilde dat ik ging werken. Hij legde een hand op mijn schouder om me te sussen. Maar dat schoot mij in het verkeerde keelgat. "Gatverdamme blijf van me af!"
Ik ervaarde dit oprecht als zeer onprettig. De leraar schrok en heeft me nooit weer het zwijgen opgelegd.

Dat iemand iets niet met bepaalde bijbedoelingen doet, betekent niet dat het niet op die manier wordt ervaren.

We hebben allemaal wel eens meegemaakt dat we bepaalde dingen tegen ons gezegd krijgen die een naar gevoel veroorzaken. Dat nare gevoel komt door onze interpretatie, niet door wat die ander zegt. Maar het kan enorm kwetsend of pijnlijk zijn. Een sorry neemt dat gevoel niet weg. Een "maar zo heb ik het helemaal niet bedoeld" neemt dat gevoel ook niet weg. Dat is een kwestie van hard werken voor onszelf.

Maar op het moment dat je daarvan dan aangifte doet, hetzij bij de schoolleiding of politie en dat kan tegenwoordig ook al bij de kleinere misplaatste aanraking bijvoorbeeld vanuit sociale onhandigheid kunnen de gevolgen voor die persoon er zelfs toe leiden dat hij wordt ontslagen en niet meer aan het werk komt. Vanuit het principe waar rook is is vuur. En hun leven verwoest. Is dat dan oke?

Overigens is het stuk niet alleen een opiniestuk. Er worden ook concrete voorbeelden genoemd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:14

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:17

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:20

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:31

Babootje schreef:
Janine1990 schreef:

Maar op het moment dat je daarvan dan aangifte doet, hetzij bij de schoolleiding of politie en dat kan tegenwoordig ook al bij de kleinere misplaatste aanraking bijvoorbeeld vanuit sociale onhandigheid kunnen de gevolgen voor die persoon er zelfs toe leiden dat hij wordt ontslagen en niet meer aan het werk komt. Vanuit het principe waar rook is is vuur. En hun leven verwoest. Is dat dan oke?

Overigens is het stuk niet alleen een opiniestuk. Er worden ook concrete voorbeelden genoemd.

Zitten twee kanten aan...

Ik weet dat ik niet het enige meisje was die de rillingen kreeg van deze biologieleraar...
Vraag me dan ook af, was hij wel op zijn plaats in het onderwijs?
En moet zo iemand nog meer meisjes nachtmerries bezorgen?

Ik wil hierin overigens niets goedpraten, maar weergeven dat een onaangenaam gevoel diepgaande effecten kan hebben. Concrete voorbeelden dienen daarom ook op meerdere manieren belicht te worden om een breder perspectief te krijgen. Wat natuurlijk niet heel gebruikelijk is in een opiniestuk.

Betreffende mijn biologieleraar, de nachtmerrie van menig meisje op mijn school...
Ik denk dat hij gewoon niet op de goede plek zat. Maar dat betekent niet dat de nare gevoelens die vele meiden bij hem hadden, niet mochten bestaan.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:50

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:57

Naja, ik vraag me af hoe betrouwbaar dat is. Ze hebben natuurlijk documenten getekend en hoe ga je nog aan een job geraken als je uit de biecht praat.

Heb je steeds dezelfde bodyguards of zijn er voor bv optredes. En hoeveel zien die van het thuisleven, het terrein is bewaakt lijkt me? Geen idee hoe dat zit

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:09

Dat zal blijken ik ben wel benieuwd naar de info. En beveiliging van het huis/terrein, hoort dat ook niet bij bodyguards? Deel uitmaken van beveiligingsteam...Waarom zou het niet betrouwbaar zijn? Het is waarschijnlijk gewoon nog een andere kant van de zaak het is aan ieder welke variant er geloofd wordt.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:45

Feiten liegen niet, mensen wel...zegt hij. Hmm...hij is ook mens neem ik aan?
En was hij erbij in de slaapkamer?...nee...

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:20

manubres schreef:
Feiten liegen niet, mensen wel...zegt hij. Hmm...hij is ook mens neem ik aan?
En was hij erbij in de slaapkamer?...nee...

Feiten liegen niet, mensen wel. Is een soort 'statement' voor de mensen die geloven in de onschuld van Michael.
En 'mensen wel' slaat op die 2 jongens (Robson en Safechuck).

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:47

Snap ik hoor...maar het slaat nergens op...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:53

Ik vind het ook een nogal domme uitspraak. De feiten voor misbruik zijn toch wat ruimer aanwezig dan de feiten die op onschuld wijzen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:09

Ninette schreef:
En de show gaat verder.....
https://www.instagram.com/p/BwnN4glBniT ... _copy_link
Benieuwd wat zijn bodyguards die bij hem woonde te zeggen hebben, deze hebben toch feitelijk het beste inzicht gehad in het privéleven van Michael.

Matt Fiddes was geen bodyguard. Hij heeft Michael ontmoet via Uri Geller. Hij was een vriend van Uri, en was alleen in de buurt van Michael als Uri Geller dat was. Hij vind het leuk om zichzelf bodyguard te noemen voor aandacht enz.

Dat is iig wat Karen Faye zei gisteren op twitter. Karen Faye is 27 jaar lang Michael’s make up artiest geweest, en was heel close met hem. Dus zij weet veel van deze dingen af :)

Edit: https://twitter.com/wingheart/status/11 ... 79973?s=21

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:24

LoveGlove schreef:
Ninette schreef:
En de show gaat verder.....
https://www.instagram.com/p/BwnN4glBniT ... _copy_link
Benieuwd wat zijn bodyguards die bij hem woonde te zeggen hebben, deze hebben toch feitelijk het beste inzicht gehad in het privéleven van Michael.

Matt Fiddes was geen bodyguard. Hij heeft Michael ontmoet via Uri Geller. Hij was een vriend van Uri, en was alleen in de buurt van Michael als Uri Geller dat was. Hij vind het leuk om zichzelf bodyguard te noemen voor aandacht enz.

Dat is iig wat Karen Faye zei gisteren op twitter. Karen Faye is 27 jaar lang Michael’s make up artiest geweest, en was heel close met hem. Dus zij weet veel van deze dingen af :)

Edit: https://twitter.com/wingheart/status/11 ... 79973?s=21

Dus we moeten hem niet te serieus nemen?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:39

oftewel; hij weet niets, maar wilde zn 15 min of fame....of hoopt op een gift naar zn bankrekening in ruil voor een 'getuigeverklaring'.

Statements vanuit de familie kan ik niet serieus nemen; ze hebben te grote financiele belangen bij het in stand houden van MJ als onschuldige kindervriend. Datzelfde geldt voor oud personeel met goede banden met dezelfde familie. Kan me niet onttrekken aan het gevoel dat die allemaal wat geld toegeschoven krijgen als ze en-public het voor MJ opnemen met liefst zo gedetaileert mogelijke verklaringen.

Want niet alleen MJ was verknipt; zo goed als die hele familie is dat, maar misschien ook niet zo raar met ouders die hun kinderen als geldmachines gebruikten en nog steeds gebruiken, want beiden hebben/hadden nu niet bepaald slecht geboerd door hun kinderen uit te buiten in de showbizz. Was niet voor niks dat destijds Joe zo zn best deed om MJ bij de Jackson 5 te houden; 5 moneymachines is beter dan 1...over het algemeen toch

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:17

xxCYNNxx schreef:
oftewel; hij weet niets, maar wilde zn 15 min of fame....of hoopt op een gift naar zn bankrekening in ruil voor een 'getuigeverklaring'.

Statements vanuit de familie kan ik niet serieus nemen; ze hebben te grote financiele belangen bij het in stand houden van MJ als onschuldige kindervriend. Datzelfde geldt voor oud personeel met goede banden met dezelfde familie. Kan me niet onttrekken aan het gevoel dat die allemaal wat geld toegeschoven krijgen als ze en-public het voor MJ opnemen met liefst zo gedetaileert mogelijke verklaringen.

Want niet alleen MJ was verknipt; zo goed als die hele familie is dat, maar misschien ook niet zo raar met ouders die hun kinderen als geldmachines gebruikten en nog steeds gebruiken, want beiden hebben/hadden nu niet bepaald slecht geboerd door hun kinderen uit te buiten in de showbizz. Was niet voor niks dat destijds Joe zo zn best deed om MJ bij de Jackson 5 te houden; 5 moneymachines is beter dan 1...over het algemeen toch

Dat is een aanname dat hij voor geld doet en voor de fame...laten we eerst afwachten met wat voor verhaal hij gaat komen? Bij voorbaat vinden jullie hem niet betrouwbaar....maar is dat niet hetzelfde als de fans zeggen over de slachtoffers???

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:29

tuurlijk is dat een aanname...ik sprak al niet voor niks in de 'ik vorm'.

Tot nu toe zijn er alleen allerlei verklaringen van fans, familie en vrienden geweest die zogenaamd allemaal aantonen dat beide mannen liegen, maar nooit bewijzen, alleen aannames die ze leveren.

En dat maakt mij behoorlijk sceptisch ja in wat deze man gaat vertellen.

Zolang niet een onafhankelijke instantie (justitie bv of een forensisch lab) met keiharde bewijzen komen die aantonen dat idd beide mannen liegen blijft het een 'jouw woord tegen het zijne verhaal' voor beide partijen.

Zoals dat vaak gebeurt met kindermisbruik. Alleen die strijd wordt niet breed uitgemeten in de media, simpelweg omdat de dader onbekend is en wordt de zaak geseponeerd en verdwijnt in de archieven en wordt onderdeel van de zoveelste statistiek.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:56

Nies_ schreef:
Ik vind het ook een nogal domme uitspraak. De feiten voor misbruik zijn toch wat ruimer aanwezig dan de feiten die op onschuld wijzen.

Er zijn geen feiten van misbruik...
Maar ik zou niet weten welke feiten het misbruikverhaal kunnen ontkrachten.
Niemand anders was erbij als Michael alleen was met die jongetjes...dus niemand anders weet wat daar gebeurd is. Alleen Michael en de jongetjes zelf.
Het misbruik zal misschien nooit bewezen kunnen worden, maar alles wijst erop dat dit wel gebeurd is.
En dan kunnen nog zoveel fans, familie, vrienden, bodyguards zeggen dat het gelogen is. Dat is de wil van hun gedachte...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:09

De bodyguard schrijft: ‘We doden misschien het mysterie en de mythes, maar je erfenis zal altijd beschermd blijven, vriend.

Nou, ben benieuwd of MJ hier blij mee is en zijn fans. Er blijft straks helemaal niks meer over van de King MJ....sprookje is straks volledig over...Ook al wisten we eigenlijk allang dat sprookjes niet bestonden, we willen er zo ontzettend graag in geloven...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:29

xxCYNNxx schreef:

Jouw hele post hangt van aannames aan elkaar.

Ik heb de indruk dat de muziek van MJ de laatste tijd juist weer vaker wordt gedraaid, dus blijkbaar verkoopt "Bad" beter dan onschuldig. Dus met die financiële belangen komt het wel goed.

Het kan er bij jou blijkbaar niet in dat de kinderen van MJ en zijn familie een ander beeld van hem hebben dan jij, maar ja jij kent hem en zijn familie natuurlijk beter