Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:02

Ik zie dat Beirut niet genoemd is in dit topic? Waar isis een dag voor Parijs een aanslag pleegde waarbij 200 gewonden en 40 doden vielen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:37

Beiroet is hier al heel vaak genoemd.

Er is momenteel een interventie bezig in Parijs waar enkele schoten gelost zouden zijn. Enkele verdachten zouden zich mogelijk ik een appartement schuil houden.

Hier een video waarin je duidelijk veel schoten en explosies hoort: http://m.deredactie.be/#!/snippet/564c0 ... 00626bbfa0

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:44

Sorry, ik had enkel gezocht op Beirut. Edit: beiroet levert ook geen hits in dit topic behalve dan deze twee posts.

Dat zijn erg veel schoten zeg.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 18-11-15 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:47

Thesserd schreef:
Ik was 9 toen 9/11 gebeurde. Volgens mij maakte het niet heel veel indruk op me. Nouja, ik vond het wel erg! Maar ik werd er niet bang van voor in mijn eigen omgeving.

Ik was een jaar of 16.
Bang? Nee. Amerika lijkt erg ver weg als je 16 bent... Het was vooral onbegrip. Je probeert het te begrijpen.
Maar naarmate er meer aanslagen kwamen, en dan vooral de laatste jaren, krijg je er toch een andere kijk op.

Angst zit er bij mij (nog) niet in. Meer de vraag waar de volgende aanslag zal zijn.
Elke avond zit ik tv te kijken met het idee dat er tussendoor een extra nieuwsuitzending komt i.v.m een nieuwe aanslag.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:58

Teddy321 schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik bedenk me net: mijn collega Frank was met Unifil in Libanon in 80. Toen was ik 14. Denk dat ik nu even een midlife crisis ga krijgen...... _O-

Ik 17....dus naar bejaardenhuis?? :D

Als je me jouw looprek leent wel........... _O-

Gnome

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:09

2 doden gevallen vanmorgen waarvan 1 zichzelf heeft opgeblazen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:13

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:17

De doden en explosies zijn nog niet bevestigd en zijn dus speculaties. Het zou gaan om de man die jet brein was achter de aanslag in Parijs, de verijdelde aanslag in Verviers en de mislukte aanslag op de Thalys.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:25

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:28

F_Orumster schreef:
Ik zie dat Beirut niet genoemd is in dit topic? Waar isis een dag voor Parijs een aanslag pleegde waarbij 200 gewonden en 40 doden vielen.

En Boko Haram in Nigeria 2000 mensen van een heel dorp heeft afgeslacht.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:52

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:58

Bundel gespierde mannen? :wow:

Naar alle waarschijnlijkheid nog 1 terrorist in het appartement. Ben benieuwd welke terroristen en allemaal zijn gedood. Ik hoop toch echt de gezochte..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:04

Er zijn gelukkig ook arrestaties verricht, en er zou nog één man zich verschuilen in het appartement.

Citaat:
Volgens persagentschap AFP zijn er niet twee, maar drie arrestaties verricht.

De politie heeft volgens AP ondertussen bevestigd dat een vrouw zichzelf heeft opgeblazen met een bomvest. Vier politieagenten zijn gewond.

Citaat:
Er zijn twee personen omgekomen bij de poltieactie in Saint-Denis. Dat heeft de Parijse politie aan persagentschap AP gezegd. De doden waren beiden verdachten. Een van hen, een vrouw, zou zich hebben opgeblazen. De andere verdachte zou uitgeschakeld zijn door een sniper, zo meldt BFMTV.

http://www.demorgen.be/buitenland/live- ... -bf36763c/

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:18

Klopt, staat ook op RTL. Maar het is nog niet helemaal duidelijk wie het nou zijn toch? Of in ieder geval niet bevestigd

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:19

Nee klopt, de Franse politie heeft een persbericht uitgestuurd waarin staat dat de identiteiten nog niet vastgesteld zijn. Het zouden intussen al 5 gearresteerden zijn, waarvan 2 op straat gearresteerd zijn.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:34

France2 meldt dat Abdelhamid Abaaoud, de man die is aangemerkt als het brein achter de aanslagen in Parijs van vrijdag, is opgepakt bij de politieoperatie in Saint-Denis. Dit is nog niet bevestigd door de Franse autoriteiten.

http://live.nu.nl/Event/Liveblog_Naslee ... _in_Parijs

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:50

Net boven dat bericht staat een tweet: "Justitie ontkent informatie France 2 dat Abdelhamid Abaaoud levend gearresteerd zou zijn."

Ze vermoeden wel dat die Abaaoud in het appartement is, en dat hij het brein is achter niet alleen de aanslagen van vrijdag, maar ook de mislukte aanslag op de Thalys en de verijdelde aanslag in Verviers. Zou dus heel wat zijn als ze hem vinden.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:06

Ze zijn nog flink bezig zeg in Saint-Denis. Zou heel wat zijn als Abaaoud wordt opgepakt inderdaad, het liefst ook levend.

En er is net een politiehond gedood tijdens de invallen & arrestaties, hoort erbij natuurlijk, maar kan er toch nooit zo goed tegen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:12

Hond gedood inderdaad. Maar ik moet zelf zeggen, je stuurt toch ook geen hond daar naar binnen als zij (waarschijnlijk) een kalasjnikov in de hand hebben?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:15

Leek mij ook ja, dat zo'n hond geen partij is tegen zulke mensen.. Maar goed, we weten dan ook niet hoe het is gegaan of waarom de hond erbij werd betrokken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:16

Nou ja, dat interventieteam gaat natuurlijk zelf ook gewoon het gebouw binnen terwijl die man zwaarbewapend is. Er zijn ook al 5 agenten gewond intussen. Die hond zal er wel met gegronde reden zijn, misschien om explosieven op te speuren oid zodat interventieteam weet waar ze aan toe zijn.

Ben erg benieuwd wie er in dat appartement zit, want ik lees net van journalisten ter plaatse op Twitter dat er weer heel wat geschoten is net. Zal toch wel iemand zijn die erg wanhopig is om niet gepakt te worden als hij zo gewelddadig is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:17

Ik weet ook niet of ze daar meer over gaan vertellen, al zou ik dat wel graag willen weten. Ik neem eigenlijk wel aan dat de hond niet op eigen houtje naar binnen is gegaan. Brrr arme hond.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:18

Honden worden veel gebruikt voor het opsporen van explosieven dus ik vind het niet gek dat hij erbij was. Ik kan ook nooit zo goed tegen dat soort berichten want zo'n hond kiest niet voor zo'n 'baan'. Laf van degene die een hond vermoord. Zo'n hond is toch verder geen bedreiging zou je zeggen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:19

Yasmine schreef:
Nou ja, dat interventieteam gaat natuurlijk zelf ook gewoon het gebouw binnen terwijl die man zwaarbewapend is. Er zijn ook al 5 agenten gewond intussen. Die hond zal er wel met gegronde reden zijn, misschien om explosieven op te speuren oid zodat interventieteam weet waar ze aan toe zijn.

Ben erg benieuwd wie er in dat appartement zit, want ik lees net van journalisten ter plaatse op Twitter dat er weer heel wat geschoten is net. Zal toch wel iemand zijn die erg wanhopig is om niet gepakt te worden als hij zo gewelddadig is.

Ik lees dat de brein opgepakt is, gearresteerd of dood is nog niet duidelijk, maar bij 1 vd 2.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:20

_Nelleke_ schreef:
Honden worden veel gebruikt voor het opsporen van explosieven dus ik vind het niet gek dat hij erbij was. Ik kan ook nooit zo goed tegen dat soort berichten want zo'n hond kiest niet voor zo'n 'baan'. Laf van degene die een hond vermoord. Zo'n hond is toch verder geen bedreiging zou je zeggen.

Als het een flinke herder is snap ik dat de terroristen geen risico willen nemen. Of het nou mens of hond is...