Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:20

Sammie schreef:
Hier staat het grootste gedeelte in denk ik: http://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/10/dit ... opese-unie (even over dat geneuzel van NRC zelf lezen)

En hier een video:

http://nos.nl/artikel/2068190-cameron-s ... schap.html

Hmmmm.....primaire reactie: het lijkt een beetje alsof ik zit te luisteren naar een voetballer die zichzelf buiten de basisopstelling van het team heeft gezet en die vanaf de bank eisen gaat stellen over de te volgen spelstijl en zijn eigen rol in het team voordat hij ook maar wil overwegen om het veld te betreden.

Dan loop je het risico dat de trainer zegt: "Ach joh, blijf lekker op de bank zitten, daar zit je goed.......of eigenlijk, nu ik erover nadenk, is de tribune ook wel een fijne plek voor je."

Maar goed, EU politici zijn geen voetbaltrainers. Voetbaltrainers nemen besluiten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:24

Ik had het topic verlaten, maar moet nu toch mijn ei kwijt.
Mijn moeder zit in het bestuur van de woningbouw in het dorp waar ze woont.
Van de week is daar een openbare vergadering geweest over vluchtelingen. Over überhaupt opvang, zo ja, waar? Hoeveel? Hoe? Etc.
Normale discussie was niet mogelijk. De burgemeester werd direct in zijn openingwoord al uitgejouwd. Waarop mijn moeder vroeg of "we" nu niet met zijn allen normaal konden praten, naar elkaar konden luisteren, en zien wat er voor mogelijkheden waren. Ook mijn moeder werd uitgejouwd.
Aan het eind van de vergadering werd ze opgewacht, heeft ze diverse verwensingen naar haar hoofd gekregen en is ze bespuugd.....
Dit terwijl ze niet eens een standpunt voor of tegen in had genomen (heeft ze geen kans toe gekregen)
Ik vind dit zo ontzettend min -O-

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:32

@Cowboy dat was dus ook mijn eerste reactie. ‘Dan stap je toch lekker uit de EU’. GB importeert heel veel dus denk dat je je zelf meer in de vingers snijdt. In de praktijk hebben we ook veel aan GB, import is toch iemand z’n export.. := Ben wel benieuwd hoe concreet het allemaal gaat worden. Als ze bereidt zijn om er twee jaar over te gaan praten..

@ LM dat is zeker vervelend voor je moeder. En ronduit schandalig. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar dit is zeker niet nodig. Gaat ze nog aangifte oid doen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:04

LadyMadonna schreef:
Van de week is daar een openbare vergadering geweest over vluchtelingen. Over überhaupt opvang, zo ja, waar? Hoeveel? Hoe? Etc.
Normale discussie was niet mogelijk. De burgemeester werd direct in zijn openingwoord al uitgejouwd. Waarop mijn moeder vroeg of "we" nu niet met zijn allen normaal konden praten, naar elkaar konden luisteren, en zien wat er voor mogelijkheden waren. Ook mijn moeder werd uitgejouwd.
Aan het eind van de vergadering werd ze opgewacht, heeft ze diverse verwensingen naar haar hoofd gekregen en is ze bespuugd.....
Dit terwijl ze niet eens een standpunt voor of tegen in had genomen (heeft ze geen kans toe gekregen)

Dit slaat ook echt nergens op,dit is zo ongeloofelijk asociaal! Das gewoon tuig v.d.richel die dit doen.
Vind het heel erg voor je moeder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:14

LM, sterkte voor hè moeder. Het verbaasd mij niets. Idioten grijpen dit aan om te rellen. Zij hebben het dan over het gevaar van de vluchtelingen :D en de normen en waarden van de Nederlander :D .

TCM,
Wanneer ben je een kenner van de islam en de moslim? Wie bepaalt dat? Jij ? Ik ben benieuwd naar jouw expertise en ervaring? Daarbij zijn er ook vluchtelingen die geen moslim zijn, maakt dat nog wat uit voor jullie? Of vrouw of kind? Of gewoon alles eruit?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:42

Thesserd schreef:
Sammie schreef:

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel van die enorme aantallen vluchtelingen, daadwerkelijk asiel krijgen hier. Hoe veel gaat er terug? Weet iemand dat?

https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers

Hier staan de actuele cijfers, dit wordt iedere week bijgehouden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:45

LadyMadonna schreef:

Helemaal met je eens.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:50

Sammie schreef:
@Cowboy dat was dus ook mijn eerste reactie. ‘Dan stap je toch lekker uit de EU’. GB importeert heel veel dus denk dat je je zelf meer in de vingers snijdt. In de praktijk hebben we ook veel aan GB, import is toch iemand z’n export.. := Ben wel benieuwd hoe concreet het allemaal gaat worden. Als ze bereidt zijn om er twee jaar over te gaan praten?

Nou ja, als politici snappen ze probleem van Cameron wel lijkt me. Het is niet meer of minder dan een 'sales pitch' die Cameron nodig heeft voor zijn eigen volk. De vraag is dan weer (net als bij Turkije en sinds vandaag de Afrikaanse landen): hoe ver ga je mee? Wat zeg je toe?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:32

purny schreef:
Zolang er nog mensen een dak boven het hoofd hebben in Nederland en een pan met eten gaat het goed. Pas als iedereen zonder huis en haard komt te zitten kan je je achter je oren gaan krabben. Wij mogen blij zijn met een zorgstelsel als dit. Komen we in het ziekenhuis dan hoeven we alleen de 375 euro te betalen. In heel wat andere landen ben je de Sjaak en mag je voor de totale rekening opdraaien.
Maar waar leg je je prioriteit? Aan een paar keer minder uit eten of vakantie of aan een rekening...

Maar waar ik de prioriteit leg? Heeft niks met vakantie of minder uit eten te maken. Dat heeft te maken met dat MIJN kinderen van hun sport af moesten geen geld meer voor, dat heeft te maken dat ik met een 7-persoons huishouden, niet meer voor 80 euro per week boodschappen kan doen, maar nog maar voor max. 50 Dat we geen kranten, of bladen of welk ander abonnement hebben als alleen internet en t.v en bellen. Dat internet is fijn, maar tegenwoordig ook hard nodig. Waar het eerst luxe was, gaat nu alles via internet. en heeft de oudste het nodig voor school. Uit eten? wat is dat? vakantie tja een weekendje weg misschien als we geluk hebben, en ons gespaarde geld niet op gaat naar het eigen risico..

Paarden weg moeten doen (stonden goedkoop bij huis, toch weg...) meer gaan werken (minder over houden)
Het is dat we zelf groente verbouwen, zelf melk en eieren hebben en zo af en toe zelf een dier laten slachten. Zodat we NIET naar de voedselbank hoeven. Er staat nu nog maar 300 euro op de rekening...(moeten nog vaste lasten af..) we zijn nog niet half weg de maand. en nog voor minder dan die 50 euro boodschappen gedaan!
Misschien even verder kijken dan je eigen portemonnee, even iets verder over de grens van wat JIJ kent kijken. Armoede in Nederland bestaat wel. En ja we kunnen misschien nog wat meer doen om geld over te houden, Maar dan moet een van ons de baan opzeggen. aangezien we beide ver moeten reizen op tijden dat openbaar vervoer nog niet rijd of niet meer rijd, Dus we hebben 2 auto`s. 1 gezinsauto (goedkoop) en een klein miniding nog goedkoper. Als ik niet hoef te werken staat de auto stil. Want dan om benzine uit te sparen doe ik alles op de fiets of lopend.

Ik ben blij dat we eten hebben, 2 kinderen moeten nieuwe schoenen, geld heb ik deze maand niet. 2e hands winkels en gratis op te halen sites langs geweest en helaas hun maat er niet bij. tja de een zingt het even uit, op deze schoenen die bijna versleten zijn, de ander loopt op rubber laarzen naar school, en naar nette gelegenheden maar even zijn gymschoenen.

Maar verder klaag ik niet hoor, elke maand kunnen we nog net de rekeningen betalen, en eten kunnen we ook. De kinderen zijn gelukkig met weinig tevreden, en dochter van 12 heeft al een baantje.
Maar wrang is het wel, dat mensen uit andere landen (hoe begrijpelijk ook) wel geholpen worden, en wij door alle mazen in de wet overal net voor buiten vallen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:43

wendyenbram schreef:
purny schreef:
Zolang er nog mensen een dak boven het hoofd hebben in Nederland en een pan met eten gaat het goed. Pas als iedereen zonder huis en haard komt te zitten kan je je achter je oren gaan krabben. Wij mogen blij zijn met een zorgstelsel als dit. Komen we in het ziekenhuis dan hoeven we alleen de 375 euro te betalen. In heel wat andere landen ben je de Sjaak en mag je voor de totale rekening opdraaien.
Maar waar leg je je prioriteit? Aan een paar keer minder uit eten of vakantie of aan een rekening...

Maar waar ik de prioriteit leg? Heeft niks met vakantie of minder uit eten te maken. Dat heeft te maken met dat MIJN kinderen van hun sport af moesten geen geld meer voor, dat heeft te maken dat ik met een 7-persoons huishouden, niet meer voor 80 euro per week boodschappen kan doen, maar nog maar voor max. 50 Dat we geen kranten, of bladen of welk ander abonnement hebben als alleen internet en t.v en bellen. Dat internet is fijn, maar tegenwoordig ook hard nodig. Waar het eerst luxe was, gaat nu alles via internet. en heeft de oudste het nodig voor school. Uit eten? wat is dat? vakantie tja een weekendje weg misschien als we geluk hebben, en ons gespaarde geld niet op gaat naar het eigen risico..

Paarden weg moeten doen (stonden goedkoop bij huis, toch weg...) meer gaan werken (minder over houden)
Het is dat we zelf groente verbouwen, zelf melk en eieren hebben en zo af en toe zelf een dier laten slachten. Zodat we NIET naar de voedselbank hoeven. Er staat nu nog maar 300 euro op de rekening...(moeten nog vaste lasten af..) we zijn nog niet half weg de maand. en nog voor minder dan die 50 euro boodschappen gedaan!
Misschien even verder kijken dan je eigen portemonnee, even iets verder over de grens van wat JIJ kent kijken. Armoede in Nederland bestaat wel. En ja we kunnen misschien nog wat meer doen om geld over te houden, Maar dan moet een van ons de baan opzeggen. aangezien we beide ver moeten reizen op tijden dat openbaar vervoer nog niet rijd of niet meer rijd, Dus we hebben 2 auto`s. 1 gezinsauto (goedkoop) en een klein miniding nog goedkoper. Als ik niet hoef te werken staat de auto stil. Want dan om benzine uit te sparen doe ik alles op de fiets of lopend.

Ik ben blij dat we eten hebben, 2 kinderen moeten nieuwe schoenen, geld heb ik deze maand niet. 2e hands winkels en gratis op te halen sites langs geweest en helaas hun maat er niet bij. tja de een zingt het even uit, op deze schoenen die bijna versleten zijn, de ander loopt op rubber laarzen naar school, en naar nette gelegenheden maar even zijn gymschoenen.

Maar verder klaag ik niet hoor, elke maand kunnen we nog net de rekeningen betalen, en eten kunnen we ook. De kinderen zijn gelukkig met weinig tevreden, en dochter van 12 heeft al een baantje.
Maar wrang is het wel, dat mensen uit andere landen (hoe begrijpelijk ook) wel geholpen worden, en wij door alle mazen in de wet overal net voor buiten vallen.

Ik vind dit heel erg vorr jullie wendyenbram.
Ik vind het onbegrijpelijk dat men durft te zeggen:er is geen armoede in Nederland.
Nou sorry hoor, maar kom dan eens van die zandweg af en kom eens op de verharde weg! dan kan je met eigen ogen zien dat er zeker wel armoede is hier.
Je kan armoede's in de hele wereld niet met elkaar vergelijken,de ene armoede is de andere armoede niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:02

Niemand zegt hier, dat er geen armoede is in Nederland, Gohya. Alleen is armoede in Nederland niet te vergelijken met armoede in bijv. Afrika. Daar sterven kinderen van de honger en hebben geen onderwijs.
En het is niet te vergelijken met oorlogsgeweld in Syrië, waar mensen en huizen plat gebombardeerd worden.

Neemt niet weg, dat ik meeleef met Wendyenbram en ik mij kan verplaatsen in haar woede of wanhoop.Al denk ik, dat haar persoonlijke situatie niet een gevolg is van de toestroom nu van vluchtelingen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:05

Armoede hier is absoluut geen gevolg van de vluchtelingen!
Dit bestaat al vóór de vluchtelingen hier kwamen.
Ik zeg ook ' MEN' Electra,niet mensen uit dit topic. ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:39

Electra63 schreef:
Niemand zegt hier, dat er geen armoede is in Nederland, Gohya. Alleen is armoede in Nederland niet te vergelijken met armoede in bijv. Afrika. Daar sterven kinderen van de honger en hebben geen onderwijs.
En het is niet te vergelijken met oorlogsgeweld in Syrië, waar mensen en huizen plat gebombardeerd worden.

Neemt niet weg, dat ik meeleef met Wendyenbram en ik mij kan verplaatsen in haar woede of wanhoop.Al denk ik, dat haar persoonlijke situatie niet een gevolg is van de toestroom nu van vluchtelingen.

:j

Het punt is denk ik dat die vergelijking toch gemaakt blijft worden. "Geen geld meer naar ontwikkelingslanden, want in Nederland is ook genoeg armoede." hartstikke scheef imo... Tuurlijk is het niet fijn om zo te moeten leven zoals Wendyenbram beschrijft, maar het staat inderdaad niet in verhouding tot armoede in Afrika of oorlog in Syrië...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:09

Dat wij dit hebben komt ook zeker niet door de vluchtelingen. Maar wel door alle wetjes en regeltjes die nederland heeft. We weren hard en veel. Maar doordat het loon net maar dan ook net bovrn de grens ligt verdienen wij teveel voor toeslagen. Zouden wij nu 100 euro minder geld verdienen. Dan kregen we 450 euro ongeveer aan toeslagen. Zit je toch 350 euro aan meer inkomsten. Maar mijn eer is te groot om zo te gaan denken. Plus straks heffen ze de toeslagen nog verder op. Dan heb ik liever werk. Maar door dat werk hebben we dus ook extra vaste lasten. Nu heb ik er een baan bijgenomen om die kosten te dekken. En mijn man klust ook flink bij. Maar elk jaar denk je het op de rit te hebben. Oftewel voor meer inkomen gezorgd. Om wat ruimer boodschappen te kunnen gaan doen. Dan komen daar weer de bezuinigingen van uit den haag. En zitten we weer op hetzelfde niveau. Dus wat wij ook doen niks helpt om er boven op te komen. En als dan al die vluchtelingen zo maar alles krijgen. Dan voelt dat wrang. Maar goed ik heb mijn gezin compleet en we zijn gewoon gelukkig. Dus toe dan maar. Maar sls er dan hier in dit topic geroepen wordt er is geen armoede in Nederland en een keet niet uit eten kunnen of een keer minder op vakantie. Is geen armoede dat is een keer krap bij kas zitten. .. maar als er mensen zijn die denken die dit armoede vinden en dat daarom armoede niet bestaat dan moeten ze verder kijken. Want er bedtaat degelijk armoede alleen de mensen die dat treft hoor je niet zo snel. En ik weet dat er mensen zijn die nog minder hebben. En dat vind ik erg. En nee armoede in Nederland is niet hetzelfde als armoede door oorlog of geweld. En echte vluchtelingen mogen komen wil ik mijn eten nog mee delen ook. Maar diegene die gewoon echt het geluk komen zoeken die mogen ze van mij direct terug zenden. Blijf in eigen land vraag daar hulp en bouw je land weer op. Mask het weer goed om daar te kunnen wonen en leven. In een ander land zouden wij misschien ook meer hulp en geld krijgen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:10

Ik heb soms het gevoel dat de opvoeders in dit topic of zelf volledig van de steun leven en je zegt het zelf, dan zit je goed.....of bakken met geld verdienen als 2 verdieners...deze twee groepen zijn ook groot...dan is bokt groot verrtegenwoordigd met 20ers die of nog studeren en thuis zitten of denken na hun studie florisant te zitten..

Behoor je tot de middengroep en krijg je een paar tientjes bruto loonsverhoging en levert meteen je zorgtoeslag in om het maar zo te noemen... Waar je bv een deel van je medicijnen van kan betalen...dan ben je niet rijker dan je uitkeringsmaatje next door die alles extra krijgt....uitgeeft tot het op is en zich voorts meld voor de grote uitgaven bij de gemeente.

Hier is het land aan kapot gegaan en ons zorgstelsel staat nu op de helling en het laatste zetje wordt nog gegeven , dat komt er nu aan...

Maar aangezien er een inmens grote groep van de staatsteun leeft inclusief precies de uren en bruto inkomen uitgerekend werkt om max subsidie nog te kunnen ontvangen, zal je ook van deze groep een hoongeroep gaan horen..

Wacht maar als alle subsidies weg zijn, de uitkeringen verlaagd worden..dan gaan er ineens hele volksstammen wel vakken vullen, bollen plukken of hun schoonmaakuren verhogen...
Dan zal je ook van deze groep een grote NEE gaan horen naar een grote groep economische migranten die alleen bijdragen aan de economie door hun uitkering bij de Albert Heijn en de woningbouwstichting uit te geven.

De zorgkosten dermate hoog gaan worden dat ook basiszorg een eigen bijdrage gaat krijgen voor het Nederlandse volk en deze kosten in eerste instantie gratis zijn voor migranten en asielzoekers...ongeacht of ze zelf arts waren en een dikke bankrekening hebben..maar eenmaal hier geen eigen sigaretten kunnen kopen. Omdat Europa dat mogelijk maakt...

Zeer benieuwd hoe de regeringspartijen het volk met mooie praatjes gaat verlakken :D hoor nu al steeds meer naar de volksmond pratende politici

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:24

Mijn financiële situatie gaat jou geen r**t aan, dus je speculeert op dat gebied maar lekker verder :D Ook weinig relevant voor het hebben van een mening.. Valt een beetje in de dooddoenerscategorie dat je mag pas meepraten als je weet hoe het is.. Via internet weet je helemaal of een ander wel of niet weet hoe het is. Dus ga af op iemand zijn of haar mening ipv een persoonlijke aanval over het al dan niet zijn van een steuntrekker of Jan Modaal Modaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:33

Ik lees net op Facebook dat er een groepje is geweest die geweigerd heeft om de locatie te betreden wegens het slechte internet en voedsel. Toch te gek voor woorden!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:44

Ja die zitten bij mij een kilometer verderop..
Nou ja, als ze zich verder mak houden is t wel prima.. dat hoop ik maar :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:44

purny schreef:
Ik lees net op Facebook dat er een groepje is geweest die geweigerd heeft om de locatie te betreden wegens het slechte internet en voedsel. Toch te gek voor woorden!

Wie wat hoe waar wanneer? :D

En ja, te gek voor woorden als het waar is. Nu is bijna alles op Facebook waar overigens......

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:49

purny schreef:

Dat is een groepje van 15 man op de 600 die er zitten.Op die 15 na vind de rest het er prima.
Dan zou ik zeggen,stuur die 15 ontevreden man gewoon weer terug naar hun land.Dat groepje verpest het voor de overige 585 man die er zitten.
Ze zijn niet tevreden over het eten en ze vinden het gekeurde bandje om helemaal niks.
Ik lees niks over dat er geen of slecht internet is.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/2985356 ... ministerie
Laatst bijgewerkt door gohya op 12-11-15 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:49

Voormalig ministerie van sociale zaken in den haag.
Dat van internet stond op Facebook bij regio15

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:00

gohya schreef:
purny schreef:

Dat is een groepje van 15 man op de 600 die er zitten.Op die 15 na vind de rest het er prima.
Dan zou ik zeggen,stuur die 15 ontevreden man gewoon weer terug naar hun land.Dat groepje verpest het voor de overige 585 man die er zitten.
Ze zijn niet tevreden over het eten en ze vinden het gekeurde bandje om helemaal niks.
Ik lees niks over dat er geen of slecht internet is.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/2985356 ... ministerie

Bedankt voor de link/verwijzing beiden! Tja, als deze 15 niet in Den Haag willen zijn.....kijk eens of er bijvoorbeeld 15 in Heumensoord zitten die liever niet in een tent willen wonen (ik denk dat die wel te vinden zijn) en dan ruilen we lekker. :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:41

In heumensoord waren ze tcoh ook aan het klagen over de WIFI?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:52

Riddershow schreef:
In heumensoord waren ze tcoh ook aan het klagen over de WIFI?

En ziehier het leermoment bij een switch. Het gras van de buren heeft niet meer WiFi :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:34

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... echt.dhtml

Grappih hier wordt eerst 30 genoemd.. later 20.

Citaat:
Ze zijn al maanden in Nederland en komen nu vanuit de opvang in Budel in Noord-Brabant. ,,Ons is verteld dat we geld kregen om ons eigen eten te kopen. Het eten hier is anders, alles is anders: de taal, de temperatuur. We willen geen speciaal eten ofzo, maar in andere kampen krijgen mensen geld om zelf hun eten te kopen.'' Iemand anders roept: ,,Rijst of aardappelen, dat willen we.''

haha het hele artikel lijkt wel knip en plak werk met die dubbele zinnen .