Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:49

NathalietjeB schreef:
Drawerlover denk dat je maar beter gewoon ff uit dit topic kan blijven.
Wat je typt is niet vaak te snappen of te begrijpen en denk dat t voor jezelf gewoon beter is als je niks zegt..

Dat zei ik net dus ook al

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:50

NathalietjeB:
Het gedrag begrijpen is ook iets anders dan het goedkeuren natuurlijk :j

kimberley12

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:08

Dit topic is bedoeld om over de ramp te praten met elkaar, niet om prive omstandigheden naar buiten te brengen hier, hoe moeilijk dat soms ook is, vat het niet verkeerd op.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:12

Ik las net dat de man met de knuffel aap, dat hij hierna zijn pet af deed, en een kruis in de grond sloeg, toch even een hele andere betekenis, dan dat de media vooraf liet weten.....

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:12

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:13

kimberley12 schreef:
Ik las net dat de man met de knuffel aap, dat hij hierna zijn pet af deed, en een kruis in de grond sloeg, toch even een hele andere betekenis, dan dat de media vooraf liet weten.....

Klopt. Eerder werd hier ook een filmpje geplaatst waar het stukje in te zien is. Daarin zie je duidelijk dat hij het niet als trofee omhoog houdt, zo jammer dat de media het gelijk moet laten omslaan tot een negatief iets :n

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:14

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:15

Juist die foto is een goed voorbeeld van oorlogspropaganda. Het wordt in de media naar voren gebracht met een bepaalde interpretatie die niet altijd de juiste is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:15

Tigress schreef:
kimberley12 schreef:

Klopt. Eerder werd hier ook een filmpje geplaatst waar het stukje in te zien is. Daarin zie je duidelijk dat hij het niet als trofee omhoog houdt, zo jammer dat de media het gelijk moet laten omslaan tot een negatief iets :n

Aan zijn houding zie je al genoeg wat dat betreft (ook als je alleen die foto ziet, want de houding van de man erachter spreekt ook boekdelen), maar ja... Ellende verkoopt nu eenmaal beter dan een positief beeld.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-07-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:16

gohya schreef:
listiglistje schreef:
ramptoeristen :r snap sowieso niet dat men allen ins-and outs wil weten.....

Waarom nou altijd Ramptoeristen? als iemand dit intressant vind?

Als iemand vliegtuigcrashes en de onderzoeken die daarop volgen interessant vindt, dan kan hij of zij heel goed uit de voeten op Youtube. Ga maar zoeken op Air Crash Investigations, je vindt er volledige uitzendingen.

Een ramptoerist is voor mij iemand die in de auto springt om naar een brand te kijken die dichtbij is. Die op de snelweg gaat remmen of langzaam langs een ongeluk rijdt (waar inmiddels hulpverleners bij zijn) om te kijken. Die de ins en outs wil weten van ongelukken die net gebeurt zijn en waar verder niets over te vertellen valt omdat er nog van alles uitgezocht moet worden. Het is mensen eigen om vragen te stellen en meteen antwoorden te willen hebben om dingen een plekje te kunnen geven, maar dat is niet altijd even gepast. De vraag om een filmpje van juist deze crash, valt in mijn ogen dan idd onder ramptoerisme.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:17

Ik vind het best interessant, ook bij een ongeluk iets zachter rijden maar dat komt misschien omdat ik bij de politie wil ;p

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:18

Tigress schreef:
kimberley12 schreef:

Het beste voorbeeld dat een foto een heel andere lading kan krijgen als je het verhaal dat erachter zit niet weet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:22

HorseLove28 schreef:
Die ene foto van; mocht hij kwijt raken, zo ziet hij eruit. Was van Cor Pan en die was goede vrienden met de 3JS en Kees Tol. Hij reisde samen met zijn vriendin Neeltje Tol.

Die jongen Regis Crolla van instagram (reetje08) is ook omgekomen, en zo sneu als je zijn foto ziet waar hij post; vissenaquarium op Schiphol. En dat er dan een vriendin reageert; ben je er al? Wij zijn net aangekomen. Waarop hij reageert; wij gaan zo, je moet echt is een keer mee indo fam opzoeken.

En dat zal nooit gebeuren......

Echt vreselijk hij verzorgde een pony bij ons op stal vroeger, leuke spontane jongen, kapoy van...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:30

LiannePuthzy schreef:
k weet niet of iemand al een linkje over die 38 weggehaalde lichamen had geplaatst http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... pplek.html

Als dit waar is, belachelijk.. hoorde het net ook op de radio. Al snap ik niet dat ze autopsie willen doen. Het lijkt mij wel duidelijk wat er gebeurd is.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:31

Zit de passagiers lijst (incl. foto's) te bekijken en jeetje hè, wat zitten er jonge mensen bij!

Vriendin van m'n moeder kende iemand in dat vliegtuig die samen met zijn vrouw een nieuw leven in Maleisië wou opbouwen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:34

waarom zouden ze dat uberhoupt,,bewijsmateriaal,, noemen? Heel de wereld weet hoeveel slachtoffers er zijn!?

Ik vind het niet meer dan normaal ze de lichamen daar verwijderen en naar een mortuarium brengen. Het is daar warm en de lichamen worden er niet mooier van daar te blijven liggen en dus moeilijker te identificeren.
Zooitje ongeregeld zal het er vast wel zijn maar men moet niet zo veel speculeren over wat daar nu bezig is!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:35

Autopsie kan wel zeer zinvol zijn om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de crash. Was laatst bij Air crash investigation dat een stukje vel van een vingertop op een pistool de dader kon achterhalen.

Maar ja, op zich liever in het mortuarium dan in de warmte daar want ontbindende lichamen is voor het onderzoek niet goed en voor de nabestaanden al helemaal erg (en die geur is echt heel erg). Voor de volksgezondheid ook wel zo fijn dat ze worden weggehaald. Mensen hebben gewoon lichamen in hun tuin...
(En ik vermoed dat er geen nazorg is voor die mensen)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:36

N0a schreef:
LiannePuthzy schreef:
k weet niet of iemand al een linkje over die 38 weggehaalde lichamen had geplaatst http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... pplek.html

Als dit waar is, belachelijk.. hoorde het net ook op de radio. Al snap ik niet dat ze autopsie willen doen. Het lijkt mij wel duidelijk wat er gebeurd is.

Eerder werd er verteld, dat ze dit gedaan hadden om bewijzen te vernietigen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:36

Als ze bewijs willen vernietiging, dan gaan ze niet de lichamen naar een mortuarium brengen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:37

precies vuurneon, je zal ze maar al een aantal dagen voor je deur of in je tuin hebben liggen. Met je kinderen er langs moeten lopen....
Verschrikkelijk toch!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:39

Sorry hoor, maar ik ben pas 13 en heb nog nooit het woord; autopsie gehoord. Kan iemand mij dit uitleggen?

En waarom zouden die lichamen van die slachtoffers bewijs zijn?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:40

autopsie is toch het onderzoeken van het lichaam? dat je kan zien wat er gedronken is, gegeten en of er misschien glas in het lichaam zit, ook de leeftijd en geslacht.

Maar inderdaad ook vingerafdrukken en haren enzo kan je vinden
Laatst bijgewerkt door mignonne2403 op 19-07-14 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:41

HorseLove28 schreef:
Sorry hoor, maar ik ben pas 13 en heb nog nooit het woord; autopsie gehoord. Kan iemand mij dit uitleggen?

En waarom zouden die lichamen van die slachtoffers bewijs zijn?

Omdat er nu allemaal materiaal wordt opgeruimd en verwijderd, wat misschien wel
belangrijk materiaal was geweest voor het onderzoek. Maar ik snap heel goed met deze hitte,
dat de lichamen daar niet langer kunnen liggen, en daarom weggebracht zijn.

Anoniem

mignonne2403 schreef:
autopsie is toch het onderzoeken van het lichaam? dat je kan zien wat er gedronken is, gegeten en of er misschien glas in het lichaam zit, ook de leeftijd en geslacht.

Oké dankjewel ;)

Sammie