Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Dani schreef:Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van.
Dat is dan ook niet het doel... het gaat om ordinaire wraakzucht.
Dat blijkt keer op keer weer. Het doel is niet om die jongen wat te leren, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is ook niet om de problemen op te lossen, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is niet om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen, want dat doet het aantoonbaar niet.
Dan hou je over: gewoon wraak en het fijn aanwakkeren van het vuurtje.
(En dat zie je steeds weer in deze discussie. Het is allang becijferd en bewezen dat het aanpakken van armoede en slechte scholing veel beter helpt dan meer repressie en meer straf. Dat voorkomt misdrijven: minder mensen worden slachtoffer. En ook nog eens voor minder geld. Rationele keuze dus... maar nee. Want preventie is zwak, dus liever laten we de situatie bestaan waarin 2 levens negatief beinvloed worden.)
Dani schreef:Ja hoor, iemand wordt vast een beter mens van in elkaar getrapt en verkracht worden en enkele maanden rondhangen met misdadigers. En uiteraard is dat vele malen wenselijker dan zo'n jongen op een andere manier aanpakken zodat hij de rest van zijn leven iets positiefs kan bijdragen aan de maatschappij. Of dát ook gebeurd is (een alternatieve aanpak dus) weet ik niet, en zo niet: schande, dat zou wel moeten. Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van. Zijn slachtoffer niet, zijn ouders niet, hij niet, en de rest van de wereld óók niet.
geerke schreef:hier schrijft een vrij bekende marokkaan iets over het probleem....
http://politiek.thepostonline.nl/2014/0 ... arokkanen/
geerke schreef:hier schrijft een vrij bekende marokkaan iets over het probleem....
russel schreef:Even iemand verkrachten, jawel, hoe ziek kan je zijn!
maura schreef:Russel, nu trek je wel wat voorbarige conclusies hoor. Nog afgezien van het feit dat dit een oud verhaal is, is het afkomstig van de Daily Mail. Een blad dat niet bepaald bekend staat om objectieve en gedegen berichtgeving. Verder valt op internet vrij vlot te vinden dat het iets anders in elkaar zit dan ‘grote gemene jongen verkracht weerloos onschuldig meisje’.
Een citaat van de Mail Online, dat de Telegraaf blijkbaar niet heeft gevonden of ‘vergat’ over te nemen:
Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’
Verder is de dader niet gewoon vrijgelaten, maar onder toezicht gesteld en is daarnaast een voorwaardelijke straf opgelegd.
Shadow0 schreef:Dani schreef:Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van.
Dat is dan ook niet het doel... het gaat om ordinaire wraakzucht.
Dat blijkt keer op keer weer. Het doel is niet om die jongen wat te leren, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is ook niet om de problemen op te lossen, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is niet om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen, want dat doet het aantoonbaar niet.
Dan hou je over: gewoon wraak en het fijn aanwakkeren van het vuurtje.
(En dat zie je steeds weer in deze discussie. Het is allang becijferd en bewezen dat het aanpakken van armoede en slechte scholing veel beter helpt dan meer repressie en meer straf. Dat voorkomt misdrijven: minder mensen worden slachtoffer. En ook nog eens voor minder geld. Rationele keuze dus... maar nee. Want preventie is zwak, dus liever laten we de situatie bestaan waarin 2 levens negatief beinvloed worden.)
Ahmed marcouch schreef:Ik heb in de tijd dat ik bij de politie werkte ook veel Hollanders en Surinamers mogen aanhouden,’ zei Marcouch.
‘Maar echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek
Ceriadwen schreef:Ahmed marcouch schreef:Ik heb in de tijd dat ik bij de politie werkte ook veel Hollanders en Surinamers mogen aanhouden,’ zei Marcouch.
‘Maar echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek
Hier zit het probleem.
Nu is bekend dat er een derde dader is, de zus van een van de omgekomen daders zegt dat in de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven bekend is wie het is, ook wie de nog onbekende overleden dader is, maar dat niemand wat zegt.
Ook de goede Marokkanen houden dit dus in stand, waarom? Angst? Schijt aan?
Citaat:En dat is nu juist wat zo eng is aan Marokkanen, ze kunnen op het eerste gezicht goed ingeburgerd zijn, maar houden er soms extreme denkbeelden op na, dit heb ik gemerkt bij Marokkanen die ik soms al jaren ken- of denk te kennen, mee samen (moet) werk(en).
Ceriadwen schreef:Nou snap ik er niks meer van, zijn het merendeel van de Marrokkanen nou crimineel of niet volgens jou?
randalinpony schreef:Ben het verder met Fransje23 eens... als je een groep constant wegzet als 'je hoort er niet bij', moet je niet raar opkijken, dat die groep dat omkeert en er vervolgens niet meer bij wilt horen.
Citaat:Maar zoals ik al zei: dat doet er niet toe, want het doet niets af aan al die mensen die dat niet zijn en toch zo behandeld worden, alleen vanwege hun (vermeende) afkomst.
Cer schreef:Is dat niet misschien een beetje andersom gegaan? Ze hebben eerst zichzelf buiten de maatschappij geplaatst, waarop de maatschappij ze ook niet meer moet. Als je hier zo nodig niet wilt horen, ga dan maar weg...
Citaat:Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt.