De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:47

Gelukkig ben ik niet de enige die het zo ziet

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:13

Shadow0 schreef:
Dani schreef:
Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van.

Dat is dan ook niet het doel... het gaat om ordinaire wraakzucht.

Dat blijkt keer op keer weer. Het doel is niet om die jongen wat te leren, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is ook niet om de problemen op te lossen, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is niet om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen, want dat doet het aantoonbaar niet.

Dan hou je over: gewoon wraak en het fijn aanwakkeren van het vuurtje.

(En dat zie je steeds weer in deze discussie. Het is allang becijferd en bewezen dat het aanpakken van armoede en slechte scholing veel beter helpt dan meer repressie en meer straf. Dat voorkomt misdrijven: minder mensen worden slachtoffer. En ook nog eens voor minder geld. Rationele keuze dus... maar nee. Want preventie is zwak, dus liever laten we de situatie bestaan waarin 2 levens negatief beinvloed worden.)

ordinaire wraakzucht ? ordinair ? nou, ik hoop voor jou dat jij het nooit mee hoeft te maken, of jouw kinderen-ik wens het niemand toe . Enig idee hoe dit je verdere leven beïnvloedt ? Toen ik nog kind was had ik de kracht/lef/steun of hoe je het ook wil noemen niet, vanwege de chantage welke ook uitgevoerd is, maar als ik die kltzk NU voor mijn auto krijg, geloof me dat ik gas geef ipv rem. En ja, dat was gewoon een NL-er.

De radicalisering die over heel Europa aan de gang is heeft niet zozeer te maken met "slechte jeugd" of "gediscrimineerd" worden. De geldkraan vanuit Saudi moet dicht, de vele moskeeën etc. worden door dit land gefinanceerd, evenals de toestroom van radicale imams e.d. slechts 1 link maar google er maar op! http://www.meforum.org/687/the-muslim-b ... -of-europe . Saudi wil alle schaapjes bij zich houden, zonder zondige westerse invloeden.

De aanslagen die gepleegd zijn 9/11 en London, dat waren geen werkeloze jongeren maar islamieten die veelal op universiteiten zaten. Mensen die alle kansen hadden om het te "maken" in de westerse maatschappij. En dat is nu juist wat zo eng is aan Marokkanen, ze kunnen op het eerste gezicht goed ingeburgerd zijn, maar houden er soms extreme denkbeelden op na, dit heb ik gemerkt bij Marokkanen die ik soms al jaren ken- of denk te kennen, mee samen (moet) werk(en). Ik heb daar uit eerste hand vele ervaringen mee gezien mijn werk. Kan daar vele voorbeelden van oplijsten, niet uit de krant, gewoon eigen ervaring in gesprekken en doorvragen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:34

Ik héb nare dingen meegemaakt. Ik weet dondersgoed hoe dat je leven kan beïnvloeden. En geloof mij dan ook maar dat ik geen gas zou geven. Dus wil je alsjeblieft niet veronderstellen dat mensen met een andere mening dan de jouwe niks meegemaakt zouden hebben, of niet weten hoe het voelt? Dat ik me niet laat overmannen door emotie betekent niet dat die emotie er niet is. Ik begrijp de drang tot wraak wel, maar om daar blindelings aan toe te geven vind ik nooit een goed idee. Niet bij mezelf, niet bij een ander.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:51

thnx Geerke goed stuk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:54

huppelz schreef:
thnx Geerke goed stuk!

ik was er ook blij mee...omdat het gewoon een marokkaan is die het onderkent.
Die kun je toch niet betichten van laag opgeleid en borrelpraat ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:57

Ik vind het ook een goed stuk. Volgens mij heb ik alleen niet gelezen dat ze allemaal het land uit moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:28

Dani schreef:
Ja hoor, iemand wordt vast een beter mens van in elkaar getrapt en verkracht worden en enkele maanden rondhangen met misdadigers. En uiteraard is dat vele malen wenselijker dan zo'n jongen op een andere manier aanpakken zodat hij de rest van zijn leven iets positiefs kan bijdragen aan de maatschappij. Of dát ook gebeurd is (een alternatieve aanpak dus) weet ik niet, en zo niet: schande, dat zou wel moeten. Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van. Zijn slachtoffer niet, zijn ouders niet, hij niet, en de rest van de wereld óók niet.

Geef hen dan een andere straf en hoezo in elkaar getrapt? Valt wel mee hoor....

Geef hem een taakstraf, bv in een bejaardentehuis waar meestal veel vrouwen zijn, laat hem maar schoonmaken, eten brengen, koffie schenken, braaksel dweilen, poepbroeken wisselen, iets wat de verpleging dagelijks doet. Maar gewoon naar huis en dan nog steeds vrouwonvriendelijke gedachten mee krijgen...misschien wordt hij wel op de schouders geslagen door zijn domme medebroeders...

Dit land zit nog steeds vol met geitenwollen sokken... :+ dacht dat die al waren uitgestorven.... :D

Even iemand verkrachten, jawel, hoe ziek kan je zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:39

geerke schreef:
hier schrijft een vrij bekende marokkaan iets over het probleem....
http://politiek.thepostonline.nl/2014/0 ... arokkanen/

Goed stuk

Maar is dit niet iets wat we in de discussie ook steeds aanhalen.?

Dan snap ik dus weer niet dat er over wraak gesproken wordt, heeft niks met wraak te maken, maar met aan de tand voelen en durven te zeggen ..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:51

geerke schreef:

De rest van deze serie was ik al eerder tegengekomen :j

Ook wordt geroepen om een oplossing ipv alleen maar roepen.

Het punt wraak komt naar voren vanwege gevangenisstraf.
Dat geeft misschien wat voldoening voor een slachtoffer die dat graag ziet als wraak, tenminste zo was ongeveer de stelling.

Meer en zwaardere gevangenisstraffen zijn echter geen oplossing. Mensen komen er naar mijn idee vaak alleen maar verharder uit.
Ook zie je in landen met zwaarde straffen en zelfs de doodstraf geen niet minder criminaliteit.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:08

russel schreef:
Even iemand verkrachten, jawel, hoe ziek kan je zijn!

Heb je dit stukje al gelezen?

maura schreef:
Russel, nu trek je wel wat voorbarige conclusies hoor. Nog afgezien van het feit dat dit een oud verhaal is, is het afkomstig van de Daily Mail. Een blad dat niet bepaald bekend staat om objectieve en gedegen berichtgeving. Verder valt op internet vrij vlot te vinden dat het iets anders in elkaar zit dan ‘grote gemene jongen verkracht weerloos onschuldig meisje’.

Een citaat van de Mail Online, dat de Telegraaf blijkbaar niet heeft gevonden of ‘vergat’ over te nemen:

Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’

Verder is de dader niet gewoon vrijgelaten, maar onder toezicht gesteld en is daarnaast een voorwaardelijke straf opgelegd.

Gezien die jongen met naam en foto duidelijk herkenbaar is, heeft hij al straf. Meer dan dat hij anoniem de gevangenis in was gegaan.
Of hij een verkrachter is? In ieder geval heeft hij sex gehad met een minderjarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:32

Shadow0 schreef:
Dani schreef:
Maar zo'n jongen in de gevangenis kieperen wordt niemand beter van.

Dat is dan ook niet het doel... het gaat om ordinaire wraakzucht.

Dat blijkt keer op keer weer. Het doel is niet om die jongen wat te leren, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is ook niet om de problemen op te lossen, want dat doet het aantoonbaar niet. Het doel is niet om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen, want dat doet het aantoonbaar niet.

Dan hou je over: gewoon wraak en het fijn aanwakkeren van het vuurtje.

(En dat zie je steeds weer in deze discussie. Het is allang becijferd en bewezen dat het aanpakken van armoede en slechte scholing veel beter helpt dan meer repressie en meer straf. Dat voorkomt misdrijven: minder mensen worden slachtoffer. En ook nog eens voor minder geld. Rationele keuze dus... maar nee. Want preventie is zwak, dus liever laten we de situatie bestaan waarin 2 levens negatief beinvloed worden.)

Misschien zeg ik nu iets doms.. maar de marokkanen waar wij hier last van hebben leven niet in armoede, en hebben op dezelfde schoolgezeten als ik, en dus dezelfde kansen gehad.
Toch kies ik er voor om te werken, zij om drugs te dealen.
Ik denk dat die marcouch van de pvda een goed punt heeft als hij zegt dat de vaders van die jongens ze bij moeten brengen dat ze nederlander zijn.. daar gaat het in mijn optiek vaak mis.

De jongens die dit soort rottigheid uithalen die boeien het allemaal niks. Kijk maar naar buch in de bajes.. wat voor straffen zou jij wel graag zien dan ipv het gevang in?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 06:53

geerke schreef:
huppelz schreef:
thnx Geerke goed stuk!

ik was er ook blij mee...omdat het gewoon een marokkaan is die het onderkent.
Die kun je toch niet betichten van laag opgeleid en borrelpraat ;)

en zeker niet van racistisch denken

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:05

Ahmed marcouch schreef:
Ik heb in de tijd dat ik bij de politie werkte ook veel Hollanders en Surinamers mogen aanhouden,’ zei Marcouch.
‘Maar echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek

Hier zit het probleem.

Nu is bekend dat er een derde dader is, de zus van een van de omgekomen daders zegt dat in de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven bekend is wie het is, ook wie de nog onbekende overleden dader is, maar dat niemand wat zegt.

Ook de goede Marokkanen houden dit dus in stand, waarom? Angst? Schijt aan?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:43

Ceriadwen schreef:
Ahmed marcouch schreef:
Ik heb in de tijd dat ik bij de politie werkte ook veel Hollanders en Surinamers mogen aanhouden,’ zei Marcouch.
‘Maar echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek

Hier zit het probleem.

Nu is bekend dat er een derde dader is, de zus van een van de omgekomen daders zegt dat in de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven bekend is wie het is, ook wie de nog onbekende overleden dader is, maar dat niemand wat zegt.

Ook de goede Marokkanen houden dit dus in stand, waarom? Angst? Schijt aan?

Dat is iets wat in die cultuur zo, niemand zegt wat..

Je krijgt een groep Marokkanen om je heen, eentje trekt een mes, niemand heeft wat gezien, niemand kent elkaar.

Ik snap dat hij dit stuk durft te schrijven omdat hij bij de politie heeft gewerkt en dus van uit eigen optiek schrijft. Heel herkenbaar. Zelf jaren bij de politie gewerkt en de zelfde ervaring.

Het is geen angst, als je met ze te maken krijgt vanwege criminaliteit zal de familie niet mee werken, een raar soort des interesse en ook ook al zijn ze zelf niet crimineel er is toch een soort afstand met de beleving binnen de Nederlandse samenleving...

Als je een Marokkaan aanhoudt bellen ze al hun cornuiten, maar elkaar kennen? :D nee.. :+ en lopen ze uit, intimideren, hinderen, schofferen, halen bedreigende streken uit, komen het bureau binnen en trekken alles onderuit...in Amsterdam West waar ik werkte, altijd prijs, gek genoeg voelde ik mij veiliger in de Bijlmer tijdens diensten....een groep van minstens 20 Marokkanen in een cirkel om je heen, die ze steeds kleiner maken, is knap bedreigend, wetende dat ze bij fouillering meestal schroevedraaiers of messen bij zich hebben.

Natuurlijk moest je oppassen dat je niet werd beroofd, auto op slot, je spullen ...dat was hun kick!
In zo een dadergroep zitten ook jongeren die niet inbreken, maar wat graag mee doen en niet meewerken als er een delict is gepleegd...maar ook als je gaat hulpverlenen en zo een groep komt erbij, dan kun je het samen niet meer af...

Ga eens een paar diensten meelopen in zo een wijk, dan ga je ze met andere ogen zien...

Ik woonde in de ene wijk en werkte in de andere wijk....en ik mis het als kiespijn, laat mij maar lekker plattelands wonen, ook al vind ik etnische gemengdheid heel gezellig die er hier niet is....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:22

Groepswerking is eng en kan erg bedreigend en gevaarlijk zijn. Weet alleen niet of dit een alleen recht is voor Marokkanen?

Maar ook hier denk ik dat woorden zoals van GW de band binnen de groep versterken, "kijk, zij zijn tegen ons"-effect.
We zijn meer gebaat bij iemand met een "hands on"-mentaliteit, niet banketstaaf maar poetsen.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:30

het kan natuurlijk ook zo zijn dat het meer zichtbaar geworden is?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:09

geerke schreef:

Ik heb dit echt met verbazing zitten lezen...

Ik vraag me af wanneer deze man beticht gaat worden van discriminatie en zwartmakerij van de marokkanen...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:13

Waarom zou dat gebeuren? Hij zegt immers dat er een groep is die er niet bij wil horen, dat er een groep Marrokanen is die geen binding met Nederland heeft. Toevalligerwijs is dat precies wat hier door een aantal ook steeds gezegd wordt: dat het een groep is die de problemen veroorzaakt, dat die groep aangepakt moet worden, maar dat het onjuist en discriminerend is te doen of álle Marrokanen problemen maken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:01

Citaat:
En dat is nu juist wat zo eng is aan Marokkanen, ze kunnen op het eerste gezicht goed ingeburgerd zijn, maar houden er soms extreme denkbeelden op na, dit heb ik gemerkt bij Marokkanen die ik soms al jaren ken- of denk te kennen, mee samen (moet) werk(en).

De kopschoppers waren grotendeels rijke blanke jongens. En dat zijn echt niet de enige blanke jongens die zulke dingen doen, een vriendin van mij is ooit, zonder enige aanleiding, door een blanke parel der maatschappij keihard in haar knieholten getrapt, waardoor ze achterover met haar hoofd op de stoeprand belandde. Vervolgens wandelde deze jongen doodgemoedereerd naar zijn vrienden terug, die intussen verder slenterden....

En volgens mij zijn voetbalsupporters van het type dat samen afspreekt om iets of iemand te gaan slopen, ook vaak blank?

Ik zie hier geen enkel verschil met Marokkaanse raddraaiers... Beide bezorgen mij koude rillingen, dat mensen zo berekenend, koelbloedig een onschuldig slachtoffer kapot kunnen maken gewoon voor wat vertier....

Ben het verder met Fransje23 eens... als je een groep constant wegzet als 'je hoort er niet bij', moet je niet raar opkijken, dat die groep dat omkeert en er vervolgens niet meer bij wilt horen.

Dan kan je beter zeggen: 'je bent hier, je hoort erbij, maar daar horen wel ook dezelfde plichten bij als voor ons allemaal gelden.'

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:17

Ceriadwen schreef:
Nou snap ik er niks meer van, zijn het merendeel van de Marrokkanen nou crimineel of niet volgens jou?

Sowieso niet :) De helft is immers vrouw :)
Maar dan nog - ik heb het nergens over dat cijfer gehad, dus wat is volgens jou het belang? Ik heb nergens gezegd dat discriminatie van onschuldige mensen, die dus niets fout hebben gedaan, ineens wel ok is als de criminaliteit meer dan de helft is. Want wat mij betreft is dat nooit ok eigenlijk.

(De werkelijke cijfers zijn trouwens dat 55% (of dat nou van alle mannen is of van mannen in een bepaalde leeftijdsgroep weet ik even niet meer) ergens in hun leven in aanraking gekomen is met de politie. Maar omdat dat nogal breed is en geen onderscheid maakt tussen een keertje baldadig dronken zijn, boete doen en daarna geen gekkigheid meer uithalen of draaideurcrimineel zijn die regelmatig gewapende overvallen pleegt, vind ik de conclusie dat 55% dan ook werkelijk crimineel is veel te ver gaan.)

Maar zoals ik al zei: dat doet er niet toe, want het doet niets af aan al die mensen die dat niet zijn en toch zo behandeld worden, alleen vanwege hun (vermeende) afkomst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:18

randalinpony schreef:
Ben het verder met Fransje23 eens... als je een groep constant wegzet als 'je hoort er niet bij', moet je niet raar opkijken, dat die groep dat omkeert en er vervolgens niet meer bij wilt horen.

Is dat niet misschien een beetje andersom gegaan? Ze hebben eerst zichzelf buiten de maatschappij geplaatst, waarop de maatschappij ze ook niet meer moet. Als je hier zo nodig niet wilt horen, ga dan maar weg...

Citaat:
Maar zoals ik al zei: dat doet er niet toe, want het doet niets af aan al die mensen die dat niet zijn en toch zo behandeld worden, alleen vanwege hun (vermeende) afkomst.

Hoe behandeld worden :?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:24

Cer schreef:
Is dat niet misschien een beetje andersom gegaan? Ze hebben eerst zichzelf buiten de maatschappij geplaatst, waarop de maatschappij ze ook niet meer moet. Als je hier zo nodig niet wilt horen, ga dan maar weg...

Ten eerste, nee, het ligt stukken complexer dan dat maar wij hebben daar op alle manieren een flink aandeel in. En ten tweede: nee, want ze zijn deel van onze maatschappij, zoals zwaargereformeerde relifanaten of de harde kern van de Amsterdamse penoze of ADO Den Haag dat ook zijn. Dat hun opvattingen of gedrag je niet aanstaat maakt ze niet ineens tot niet-nederlanders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:28

Oh, dan lees ik het stuk van Marcouch verkeerd... :)
Citaat:
Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt.

Overigens, betekent dit: "maar wij hebben daar op alle manieren een flink aandeel in." dat het dan okee is? Het is 'onze' (??) eigen schuld.
Net zoals ik hen niet over een kam scheer, moet dat andersom ook niet gebeuren. Ik heb er nog nooit 1 iets gedaan...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:32

Nee, het is niet onze eigen schuld. Maar we dragen ook bepááld niet bij aan de oplossing. Die groep voelt zich dus al nauwelijks Nederlander - denk je dat je dat verandert door ze ook te behandelen als buitenlander, of door ze juist te ondersteunen in het ontwikkelen van een meer Nederlandse identiteit? Als je met die jongeren en hun ouders in gesprek gaat, ze laat ontdekken dat 'Nederlander' zijn niet betekent dat ze hun eigen identiteit verliezen? Dat lijkt mij toch een stuk efficiënter dan blijven roepen 'oprotten jullie!'