Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:Er is zogenaamd openheid en ruimte voor meerdere visies op de bronnen en het onderzoek, maar in de praktijk wordt iedereen die de bronnen anders interpreteert dan als bewijs van de schuld van Madeleines ouders, afgeschoten. Respect voor Threefingers, die blijft proberen wat evenwicht in de discussie te brengen.
Citaat:Christian Brueckner is niet langer verdachte van de verkrachting en moord op Claudia Ruf, een elfjarig meisje dat in 1996 in Grevenbroich, Duitsland, verdween.
Dit was een van de zes kinderen waarvan de autoriteiten vermoedden dat ze het slachtoffer waren van Brueckner. Na een politieonderzoek "kan worden gezegd dat Christian Brueckner ten tijde van de misdaad in de zaak Claudia Ruf niet in Grevenbroich was", aldus een politiewoordvoerder die door de Duitse krant Bild wordt geciteerd.
De DNA-vergelijking bewees ook dat de Duitser geen verband houdt met de zaak Claudia Ruf.
Het Duitse meisje is 24 jaar geleden dood aangetroffen. De zaak is in november 2019 teruggevorderd na een periode van schorsing en blijft open, maar de autoriteiten zijn nu op zoek naar andere verdachten.
Christian Brueckner zit momenteel een gevangenisstraf uit, nadat hij al was veroordeeld voor seksueel misbruik van kinderen.
Askja schreef:enjoy86 schreef:Maar het is en blijft een theorie, en geen bewezen waarheid."Onze" theorie is gewoon gebaseerd op de bevindingen, de pj files e.d.enjoy86 schreef:Says who?Dus dat wij hier afgeschilderd worden als absurde complot-denkers vind ik niet correct!
Askja schreef:Kliekje dat komt piesen?
Er wordt hier meegelezen, en af en toe kun je als meelezer gewoon niet op je handen blijven zitten als het toonaangevende anti-mcCann-kliekje weer eens doorschiet in het speculeren op de schuld van de ouders. Dat je het onsympathieke mensen vindt, dat ze zich niet gedragen en in het openbaar uitlaten zoals jij vindt dat ouders van een vermist kind zich horen te gedragen, dat je het verwerpelijk vindt dat ze hun jonge kinderen in het appartement alleen lieten, dat alles wil nog niet zeggen dat ze schuldig zijn. Ook niet dat ze per definitie onschuldig zijn. Als er iets duidelijk is in deze zaak, is dat er zo veel onduidelijk is, en vooralsnog blijft.
Er is zogenaamd openheid en ruimte voor meerdere visies op de bronnen en het onderzoek, maar in de praktijk wordt iedereen die de bronnen anders interpreteert dan als bewijs van de schuld van Madeleines ouders, afgeschoten. Respect voor Threefingers, die blijft proberen wat evenwicht in de discussie te brengen.
Askja schreef:Kliekje dat komt piesen?
Er wordt hier meegelezen, en af en toe kun je als meelezer gewoon niet op je handen blijven zitten als het toonaangevende anti-mcCann-kliekje weer eens doorschiet in het speculeren op de schuld van de ouders. Dat je het onsympathieke mensen vindt, dat ze zich niet gedragen en in het openbaar uitlaten zoals jij vindt dat ouders van een vermist kind zich horen te gedragen, dat je het verwerpelijk vindt dat ze hun jonge kinderen in het appartement alleen lieten, dat alles wil nog niet zeggen dat ze schuldig zijn. Ook niet dat ze per definitie onschuldig zijn. Als er iets duidelijk is in deze zaak, is dat er zo veel onduidelijk is, en vooralsnog blijft.
Er is zogenaamd openheid en ruimte voor meerdere visies op de bronnen en het onderzoek, maar in de praktijk wordt iedereen die de bronnen anders interpreteert dan als bewijs van de schuld van Madeleines ouders, afgeschoten. Respect voor Threefingers, die blijft proberen wat evenwicht in de discussie te brengen.
Babootje schreef:Overigens hier ook nog een interessante link over hoe stevig de contacten tussen Gerry en de Britse politie waren (directe lijntjes op het hoogste niveau met verantwoordelijke politieagenten, zoals Stuart Prior) toen de verdenkingen richting de ouders stijgende waren, vlak voordat de honden ingezet werden en daarna.
beatje schreef:Askja schreef:Kliekje dat komt piesen?
Je kan ook zeggen ,naar mijn mening is dit en dat gebeurd omdat ik dit en dat vond.Dat is anders als iemand aanvallen om haar visie al vind je dat een tunnel visie. Nu word Lusitana steeds bij naam genoemd om haar mening en iets zinnigs word er niet bij verteld.
Iemand met andere dingen word niet afgeschoten ,het word met linken onderbouwd waarom ze denken dat het niet klopt.
Voorlopig speculeert iedereen zolang de waarheid niet op tafel ligt.
ThreeFingers schreef:[
Suggereren dat oa met foto's van Maddie geknoeid zijn, enz enz heeft niks met de PJ files te maken..
Als je in dit topic de dingen anders ziet, is er geen ruimte voor sommige om daar in mee te gaan.
Het heeft geen enkel nut om hier in discussie te gaan.
Electra63 schreef:Er zijn bokkers die gewoon werken, een paard en kinderen hebben.
Ik heb geen tijd om hele lappen tekst met iedere x dezelfde teksten en verwijzingen door te lezen.
Ik ben geen onderdeel van welk kliekje dan ook.
Dit is geen besloten vriendentopic.
Het staat op N&M en iedereen mag meelezen en reageren.
Alleen het is geen leuk/open/interessant topic om te reageren. En ik ben niet de enige met deze mening.
Het druipt van de (complot)theorieën.
Electra63 schreef:Er zijn bokkers die gewoon werken, een paard en kinderen hebben.
Ik heb geen tijd om hele lappen tekst met iedere x dezelfde teksten en verwijzingen door te lezen.
Ik ben geen onderdeel van welk kliekje dan ook.
Dit is geen besloten vriendentopic.
Het staat op N&M en iedereen mag meelezen en reageren.
Alleen het is geen leuk/open/interessant topic om te reageren. En ik ben niet de enige met deze mening.
Het druipt van de (complot)theorieën.
Lusitana schreef:Wat ik me afvraag, als iemand geen lange teksten leest, hoe heeft die dan überhaupt een mening gevormd? Koppen lezen? Denkt die persoon dan goed genoeg geïnformeerd te zijn?
Terwijl koppen over het algemeen amper de lading dekken?
Hier en daar een woord of zin er uit halen?
Zonder context kan daar een verkeerde uitleg aan gegeven worden.
Overigens heb ik ook nog links naar video geplaatst over de sightings en contradicties die gewoon afgeluisterd kunnen worden terwijl je iets anders aan het doen bent... Juist voor die moeite hebben met lezen of geen tijd voor of zin in hebben.
Je engels moet natuurlijk wel redeljk zijn.
Deze gaat dieper in op het fonds en Metodo 3 https://www.youtube.com/watch?v=kt4lvJD ... EC&index=4