De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:44

Kliekje dat komt piesen?

Er wordt hier meegelezen, en af en toe kun je als meelezer gewoon niet op je handen blijven zitten als het toonaangevende anti-mcCann-kliekje weer eens doorschiet in het speculeren op de schuld van de ouders. Dat je het onsympathieke mensen vindt, dat ze zich niet gedragen en in het openbaar uitlaten zoals jij vindt dat ouders van een vermist kind zich horen te gedragen, dat je het verwerpelijk vindt dat ze hun jonge kinderen in het appartement alleen lieten, dat alles wil nog niet zeggen dat ze schuldig zijn. Ook niet dat ze per definitie onschuldig zijn. Als er iets duidelijk is in deze zaak, is dat er zo veel onduidelijk is, en vooralsnog blijft.

Er is zogenaamd openheid en ruimte voor meerdere visies op de bronnen en het onderzoek, maar in de praktijk wordt iedereen die de bronnen anders interpreteert dan als bewijs van de schuld van Madeleines ouders, afgeschoten. Respect voor Threefingers, die blijft proberen wat evenwicht in de discussie te brengen.

enjoy86

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:11

Maar de "anti mccanns" zoals jij ze/ons noemt gooien geen dingen in de groep die nieuw zijn. Dit is gebaseerd op feiten en theorieën van niet de minste.. pj, profilers enz. Jullie doen alsof wij hier maar wildwest wat roepen, terwijl onze theorie(en) toch veel waarschijnlijk is/zijn dan die wat de ouders vrijpleit en waar alles van de pj, amaral, profilers en de speurhonden in twijfel getrokken wordt.
En nog blijven "wij" de anti-McCanns netjes naar de "pro McCanns" en spelen niet zo op de man. Dat bv lusitana zich iedere keer moet verdedigen vind ik erg vervelend...dat hoeven jullie nl ook niet, terwijl er toch zeer ongeloofwaardige theorieën geroepen worden.
"Onze" theorie is gewoon gebaseerd op de bevindingen, de pj files e.d.
Dus dat wij hier afgeschilderd worden als absurde complot-denkers vind ik niet correct!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 10:22

Askja schreef:
Er is zogenaamd openheid en ruimte voor meerdere visies op de bronnen en het onderzoek, maar in de praktijk wordt iedereen die de bronnen anders interpreteert dan als bewijs van de schuld van Madeleines ouders, afgeschoten. Respect voor Threefingers, die blijft proberen wat evenwicht in de discussie te brengen.

Ik waardeer TF ook voor de moeite die ze doet om zich in te lezen en de interesse die ze toont om ook de andere kant van de zaak te bekijken. Maar ik ben het niet met je eens dat andere bronnen of interpretaties worden afgeschoten. Ze worden wel bediscussieerd en soms weerlegd met andere informatie of bronnen die daar een ander licht op laten schijnen.

Maar op een conclusie dat het hele Portugese politieapparaat inclusief onderzoek niet deugt/corrupt is en een "Maddie heeft nooit bestaan"-optie, haak ik toch wel af. Dat is nergens op gebaseerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:06

En weer een rij posts die niet over de zaak gaan.
Mag ik de mijne toevoegen?

Hypothetisch geval:

A Susan en Piet, de ouders van Tommy gaan op een avond voetbal kijken bij vrienden en laten Tommy van 11 alleen thuis, zoals wel vaker als ze dingen gaan doen waarhij geen interesse in heeft.

Als ze om middernacht thuiskomen, is er geen spoor van Tommy te bekennen.
Zijn telefoon ligt op zijn bureau, dus die heeft hij niet mee en hem bellen heeft dus geen zin.
Dus bellen ze iedereen die in zijn contacten lijst staat, maar niemand weet waar hij uithangt, niemand heeft hem gezien.
Ze bellen de hele familie af, maar niemand heeft hem gezien, hij heeft met niemand gesproken.
Ze vragen de buren of die wat gezien of gehoord hebben. Maar die hebben niets gezien of gehoord.

Ongerust bellen ze de politie. Die maakt melding van vermissing, Amber Alert komt in actie.
De politie vraagt buren of ze iets gezien hebben, maar die hebben niks raars gehoord of gezien. Ze vragen vrienden, familie en bekenden of ze contact hebben gehad met Tommy of een idee hebben waar hij heen kan zijn gegaan, maar niemand weet iets.

Iemand bij de politie denkt dat ze misschien verder komen met honden en een kadaver hond en een hond die bloed kan vinden worden ingezet.
Dan blijkt de kamer van Tommy ineens een crime scene te zijn, want er worden sporen van bloed gevonden en lijklucht gesignaleert.

De ouders van Tommy schrikken zch kapot bij het besef dat hun zoon dus vermoord kan zijn en vragen of de politie het zeker weet dat het om Tommy´s sporen gaat en of ze DNA nodig hebben ter vergelijking. Ze willen weten wat de politie denkt dat er gebeurd is en hoe.

of

B Susan en Piet, de ouders van Tommy gaan op een avond voetbal kijken bij vrienden en laten Tommy van 11 alleen thuis, zoals wel vaker als ze dingen gaan doen waarhij geen interesse in heeft.

Als ze om middernacht thuiskomen, is er geen spoor van Tommy te bekennen.
Zijn telefoon ligt op zijn bureau, dus die heeft hij niet mee en hem bellen heeft dus geen zin.

Dus laten ze een van hun vrienden die connecties heeft de media (pers, TV) waar die bekend mee is bellen om te zeggen dat hun zoon ontvoerd is en ze bellen de hele familie af om te zeggen dat hun zoon ontvoerd is voor een pedofielen ring.
Dan bellen ze de politie. Die maakt melding van vermissing, Amber Alert komt in actie.
De politie vraagt buren of ze iets gezien hebben, maar die hebben niks raars gehoord of gezien. Ze vragen vrienden, familie en bekenden of ze contact hebben gehad met Tommy of een idee hebben waar hij heen kan zijn gegaan, maar niemand weet iets.
De pers en camera mensen staan de volgende ochtend voor de deur.

Iemand bij de politie denkt dat ze misschien verder komen met honden en een kadaver hond en een hond die bloed kan vinden worden ingezet.
Dan blijkt de kamer van Tommy ineens een crime scene te zijn, want er worden sporen van bloed gevonden en lijklucht gesignaleert.

De ouders komen met "geen commentaar" "de honden hebben het fout" "de politie heeft de lucht geplant" "Tommy leeft, hij is ontvoerd door pedofielen."
De buren komen ineens met "ja nu je het zegt, er hing een man rond"
Een vriend komt met "hij leefde nog hoor toen ik hem zag toen ik langsfietste om 1O uur en zwaaide" "toen ik langs fietste om negen uur en hem bij de TV zag" "toen ik van de fiets stapte om een praatje met hem te maken om half elf".

Welk geval zou je als politie verdacht vinden? A of B?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:34

The Sun kwam trouwens met het bericht dat Brückner is vrijgesproken van betrokkenheid bij in elk geval de misdaad 1 Duits meisje, maar de rest is gewijd aan Maddie en Kates boek.
Moet je zien hoe een en ander is opgesteld, 1 zin in een Maddie site:
https://www.thesun.co.uk/news/12246614/ ... latest-uk/

De Portugese krant zegt gewoon dat hij vrijgesproken is van een van de 6 gevallen waarvan de politie denkt dat hij er mee te maken kan hebben.
Citaat:
Christian Brueckner is niet langer verdachte van de verkrachting en moord op Claudia Ruf, een elfjarig meisje dat in 1996 in Grevenbroich, Duitsland, verdween.

Dit was een van de zes kinderen waarvan de autoriteiten vermoedden dat ze het slachtoffer waren van Brueckner. Na een politieonderzoek "kan worden gezegd dat Christian Brueckner ten tijde van de misdaad in de zaak Claudia Ruf niet in Grevenbroich was", aldus een politiewoordvoerder die door de Duitse krant Bild wordt geciteerd.

De DNA-vergelijking bewees ook dat de Duitser geen verband houdt met de zaak Claudia Ruf.

Het Duitse meisje is 24 jaar geleden dood aangetroffen. De zaak is in november 2019 teruggevorderd na een periode van schorsing en blijft open, maar de autoriteiten zijn nu op zoek naar andere verdachten.

Christian Brueckner zit momenteel een gevangenisstraf uit, nadat hij al was veroordeeld voor seksueel misbruik van kinderen.

Bron
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 04-08-20 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:36

enjoy86 schreef:
Maar het is en blijft een theorie, en geen bewezen waarheid.
enjoy86 schreef:
Dus dat wij hier afgeschilderd worden als absurde complot-denkers vind ik niet correct!
Says who?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:46

"anti-mcCann-kliekje weer eens doorschiet in het speculeren op de schuld van de ouders. "
wijst niet echt op aannemen dat het gebaseerd is op politie werk dat we inkijken.

En we zitten hier niet om de zaak op te lossen, we zijn geen verdachten of aanklagers, we discussiëren over een zaak en willen dat graag doen zonder dat er af en toe mensen komen vertellen hoe waardeloos het topic is of sommige gebruikers zijn ipv dat ze met tegenargumenten komen waar op gereageerd kan worden.
Commentaar leid nergens naar en laat het topic ontsporen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 13:36

Askja schreef:
enjoy86 schreef:
Maar het is en blijft een theorie, en geen bewezen waarheid.
enjoy86 schreef:
Says who?

Wat Enjoy bedoelt (denk ik) is dat het een theorie is die wel ergens op gebaseerd is (namelijk concrete bevindingen) die allemaal zijn opgeschreven in de politierapporten en geen slag in de lucht.

Overigens hier ook nog een interessante link over hoe stevig de contacten tussen Gerry en de Britse politie waren (directe lijntjes op het hoogste niveau met verantwoordelijke politieagenten, zoals Stuart Prior) toen de verdenkingen richting de ouders stijgende waren, vlak voordat de honden ingezet werden en daarna.
Dat bleek uit de opgevraagde telefoongegevens van Gerry die de PJ ondanks aandringen pas in december 2007 kreeg toen de McCanns allang weer in de UK terugwaren.
https://h42a.wordpress.com/2017/10/03/g ... ven-right/

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:49

Wat een interessante link babootje! Thanx.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:01

Askja schreef:
Kliekje dat komt piesen?

Er wordt hier meegelezen, en af en toe kun je als meelezer gewoon niet op je handen blijven zitten als het toonaangevende anti-mcCann-kliekje weer eens doorschiet in het speculeren op de schuld van de ouders. Dat je het onsympathieke mensen vindt, dat ze zich niet gedragen en in het openbaar uitlaten zoals jij vindt dat ouders van een vermist kind zich horen te gedragen, dat je het verwerpelijk vindt dat ze hun jonge kinderen in het appartement alleen lieten, dat alles wil nog niet zeggen dat ze schuldig zijn. Ook niet dat ze per definitie onschuldig zijn. Als er iets duidelijk is in deze zaak, is dat er zo veel onduidelijk is, en vooralsnog blijft.

Je kan ook zeggen ,naar mijn mening is dit en dat gebeurd omdat ik dit en dat vond.Dat is anders als iemand aanvallen om haar visie al vind je dat een tunnel visie. Nu word Lusitana steeds bij naam genoemd om haar mening en iets zinnigs word er niet bij verteld.
Iemand met andere dingen word niet afgeschoten ,het word met linken onderbouwd waarom ze denken dat het niet klopt.
Voorlopig speculeert iedereen zolang de waarheid niet op tafel ligt.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:12

Askja schreef:
Kliekje dat komt piesen?

Dank je wel Askja en Cayenne!

Mijn manier van schrijven of goed onder woorden te brengen, is niet mijn sterkste kant.

Ik ben niet voor en niet tegen de Mccanns. En omdat hier in dit topic alles zo gekneed word, om tekens de Mccanns te beschuldigen op een manier, die in mijn ogen niet juist is.
Suggereren dat oa met foto's van Maddie geknoeid zijn, enz enz heeft niks met de PJ files te maken..

Als je in dit topic de dingen anders ziet, is er geen ruimte voor sommige om daar in mee te gaan.

Het heeft geen enkel nut om hier in discussie te gaan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:31

Dat is niet helemaal waar,maar als enig tegen argument hier komen met lusitana vind dit of dat . Vind ik rechtsstreeks iemand aan komen vallen.

De linken die Threefingers liet zien worden gewoon weerlegd met andere linken.Niemand weet wat er gebeurd is enkel vind ik de linken van de (tegenpartij) niet overtuigend genoeg om een andere piste te volgen en zoals ik al zei ik vond de ouders vanaf het begin heel vreemd reageren en dat kan komen doordat ze in schok waren .Aan de andere kant is er nog nooit iets gevonden waardoor ik denk van Ja ..... die kan het ook gedaan hebben. Hoe een akelige man ik die bruckner ook vind, naar mijn mening hadden ze niet echt iets behalve dat hij er ooit in de buurt is geweest en geen lekkere jongen was.
Misschien hoop ik gewoon dat de dood van Maddie een ongeluk is geweest en hoe akelig dat ook is . Dat ze in ieder geval niet in de handen van een pedofiel is gevallen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:42

Babootje schreef:
Overigens hier ook nog een interessante link over hoe stevig de contacten tussen Gerry en de Britse politie waren (directe lijntjes op het hoogste niveau met verantwoordelijke politieagenten, zoals Stuart Prior) toen de verdenkingen richting de ouders stijgende waren, vlak voordat de honden ingezet werden en daarna.

Om maar te zwijgen van de rol van het lab, in hun thuishaven. Ik heb dat altijd onacceptabel gevonden, maar het lijkt erop dat de PJ geen inspraak had daarin. Ik weet wel dat het duidelijk was aan hun reacties dat niet alles naar de regels is gegaan.
En dat ze tests met nieuwere technieken weigeren is veelzeggend.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:47

beatje schreef:
Askja schreef:
Kliekje dat komt piesen?

Je kan ook zeggen ,naar mijn mening is dit en dat gebeurd omdat ik dit en dat vond.Dat is anders als iemand aanvallen om haar visie al vind je dat een tunnel visie. Nu word Lusitana steeds bij naam genoemd om haar mening en iets zinnigs word er niet bij verteld.
Iemand met andere dingen word niet afgeschoten ,het word met linken onderbouwd waarom ze denken dat het niet klopt.
Voorlopig speculeert iedereen zolang de waarheid niet op tafel ligt.

Waar noem ik Lusitana bij naam?
En vind jij het nou echt nodig om haar steeds te verdedigen, terwijl ze dat overduidelijk prima zelf kan? Dàt is dus kliekjesvorming.

Ik ga weer lekker in de meeleesstand en hoop op bijdragen met verschillende invalshoeken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:52

Het is geen verdediging maar een vaststellen van een feit. Er staat ook nergens "jij" in de post.
Ik wordt voortdurend genoemd, ook wel specifiek gevraagd om een mening, en ik hoef me niet te verdedigen, want niet het onderwerp. Dat ik me af en toe geroepen voel om het wel te doen is erg genoeg. Over het algemeen probeer ik het te negeren.
Maar willen jullie aub gewoon over het onderwerp reageren of moet er persee weer een groene post tussen van de mod?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 15:38

ThreeFingers schreef:
[
Suggereren dat oa met foto's van Maddie geknoeid zijn, enz enz heeft niks met de PJ files te maken..

Als je in dit topic de dingen anders ziet, is er geen ruimte voor sommige om daar in mee te gaan.

Het heeft geen enkel nut om hier in discussie te gaan.

Dat is dus precies wat ik vervelend vindt TF. Je haalt mijn woorden zo uit zn verband.
De foto's die ik een paar heb geplaatst zijn niet geplaatst met de suggestie dat er met de foto's zelf geknoeid zou zijn. Wat de foto's zelf wel laten zien is dat de door de McCanns vermelde datum waarop ze zijn gemaakt wel eens niet zou kunnen kloppen. Dat is heel wat anders dan jij nu zegt.
Dat in de hele context van de gedachte dat Maddie wel eens eerder gestorven zou kunnen zijn dan 3 mei.
Ik heb je daarbij ook uitgebreid laten zien waarom de getuigenissen van degenen die Maddie op 3 mei nog zouden hebben gezien twijfelachtig zijn.

Het is een denkrichting. Daar kun je in meegaan of niet. Maar er word jou niets opgelegd. Ik begrijp ook echt niet waarom jij dat zo voelt. Je bent vrij om je eigen gedachten daarover te vormen, maar dat ben ik evengoed ook. Ik ga mee in gedachten van anderen als ik die logisch of onderbouwd vind. En niet als ik dat niet vind.
Dat er wat meer bokkers hier reageren die de McCanns verdacht vinden dat klopt, maar dat is nu eenmaal zo.
Als anderen meer evenwichtigheid zo belangrijk vinden laten ze dan zelf reageren en de moeite te doen dit een beetje onderbouwd te doen en niet alleen komen rellen met losse verwijten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:29

Het lijkt erop dat "je kunt hier geen normale discussie voeren" en "het heeft geen nut om in discussie te gaan" en "dingen worden van tafel geveegd" en dingen van die orde, komt vanuit een hoek van gelijk willen krijgen en frustratie als dat niet lukt.
Een discussie hoeft niet te gaan om een gelijk.
Als je dat in je achterhoofd houdt, is het misschien minder frustrerend.
Iedereen heeft de mogelijkheid om iets in te brengen waar op gereageerd kan worden. Maar je kunt niet beïnvloeden hoe er op geregaeerd wordt. Dat geldt voor iedereen, in elk topic.

Iemand wat in te brengen die met de zaak te maken heeft?
Reactie op de link van Babootje die de banden met de politie aangeeft oa?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:03

Wat mij dan weer in het verkeerde keelgat schiet is: rommelig onderzoek, met sporen geknoeid, sporen/geuren aangebracht etc etc
En zeker kan de politie fouten maken, dat spreek ik niet tegen.
Maar als ik sporenonderzoek moet doen, doe ik dat met de volle 100%.
Ik kan dan ook heel boos worden als er gezegd wordt: ‘er is ingebroken bij de ouders van een collega, wel goed je best doen he?’ Dát schiet bij mij zo verkeerd!

Dus nogmaals: SPOREN LIEGEN NIET!

En als er tegenstrijdigheden zijn in de verklaringen/verhoren, moet er wat uitgelegd worden!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:05

Er zijn bokkers die gewoon werken, een paard en kinderen hebben.
Ik heb geen tijd om hele lappen tekst met iedere x dezelfde teksten en verwijzingen door te lezen.

Ik ben geen onderdeel van welk kliekje dan ook.
Dit is geen besloten vriendentopic.
Het staat op N&M en iedereen mag meelezen en reageren.
Alleen het is geen leuk/open/interessant topic om te reageren. En ik ben niet de enige met deze mening.
Het druipt van de (complot)theorieën.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 18:24

Electra63 schreef:
Ik heb geen tijd om hele lappen tekst met iedere x dezelfde teksten en verwijzingen door te lezen.

Alleen het is geen leuk/open/interessant topic om te reageren. En ik ben niet de enige met deze mening.

Natuurlijk mag iedereen meelezen en reageren. Maar als je je er zo vreselijk aan ergert waarom ontstip je dan niet gewoon?
Ik heb ook een redelijke fulltime job, een kind en paarden. Ik besteed mijn tijd dus ook graag aan dingen die in interessant vind en ga mijn tijd ook niet verdoen aan topics die ik niet leuk of interessant genoeg vind om te lezen.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:33

Electra63 schreef:

Het staat je toch vrij om ook te reageren?
Ipv over complot-theorieën te reageren, kun je ook inhoudelijk reageren.
Iedereen mag toch gewoon zijn/haar mening hebben?
Komop.. geef gewoon aan wat jij denkt.. daar is het een open forum voor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:47

Als je iets niet leest, kun je er ook geen goede mening over vormen en is het extra vreemd om je dan geroepen te voelen om de mensen die langere onderbouwingen plaatsen aan te vallen.
Je weet niet waar het over gaat, maar het kan bij voorbaat niet waar zijn.... Beetje aparte houding.
Het is sowieso een vreemd houding om een topic in te komen om het topic zelf of mensen er in aan te vallen en nul komma nul zelf in te brengen aan argumenten of tegenargumenten.
En nu zijn we met de zoveelste post bezig die niet over de zaak gaat.

"Ik ben niet de enige met die mening" is een drogreden.

De McCanns onschuldig vinden is OOK MAAR EEN THEORIE. Bovendien nergens op gebaseerd behalve dat ze het zelf zeggen en ze wettelijk nog onschuldig zijn omdat het niet voor een jury is gekomen die ze ergens schuldig van heeft verklaard.
De mensen die denken dat er meer aan de hand is, waarbij ze betrokken zijn, baseren dat wel degelijk op meer dan een idee.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:02

Daarbij: ik lees graag dat de mcanns onschuldig zijn!
Maar please let me see: kom met de verklaringen!
Ik blijf erbij dat ze heel wat uit te leggen hebben. Zowel zij als hun vrienden.
Ik hoop echt dat ik ernaast zit hoor!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:16

Wat ik me afvraag, als iemand geen lange teksten leest, hoe heeft die dan überhaupt een mening gevormd? Koppen lezen? Denkt die persoon dan goed genoeg geïnformeerd te zijn?
Terwijl koppen over het algemeen amper de lading dekken?
Hier en daar een woord of zin er uit halen?
Zonder context kan daar een verkeerde uitleg aan gegeven worden.

Overigens heb ik ook nog links naar video geplaatst over de sightings en contradicties die gewoon afgeluisterd kunnen worden terwijl je iets anders aan het doen bent... Juist voor die moeite hebben met lezen of geen tijd voor of zin in hebben.
Je engels moet natuurlijk wel redeljk zijn.

Deze gaat dieper in op het fonds en Metodo 3 https://www.youtube.com/watch?v=kt4lvJD ... EC&index=4

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:11

Lusitana schreef:
Wat ik me afvraag, als iemand geen lange teksten leest, hoe heeft die dan überhaupt een mening gevormd? Koppen lezen? Denkt die persoon dan goed genoeg geïnformeerd te zijn?
Terwijl koppen over het algemeen amper de lading dekken?
Hier en daar een woord of zin er uit halen?
Zonder context kan daar een verkeerde uitleg aan gegeven worden.

Overigens heb ik ook nog links naar video geplaatst over de sightings en contradicties die gewoon afgeluisterd kunnen worden terwijl je iets anders aan het doen bent... Juist voor die moeite hebben met lezen of geen tijd voor of zin in hebben.
Je engels moet natuurlijk wel redeljk zijn.

Deze gaat dieper in op het fonds en Metodo 3 https://www.youtube.com/watch?v=kt4lvJD ... EC&index=4

Voor de goede orde: ik lees wel en zeker goede interviews of opiniestukken, maar dat is iets anders als wat sommige bokkers plaatsen.
Maar kijk eens terug naar wat jullie allemaal voor lappen tekst plaatsen.
Meestal gekopieerde stukken en vooral een herhaling van zetten.

@Babootje,
Ik lees mee, uit interesse.
Maar voor sommigen is het een obsessie en denken zij alles te weten.
Maar politie en justitie houden altijd zaken achter.

Ik hoop alleen dat de waarheid boven water komt. Hoe eerder, hoe beter, na al die jaren.