Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:VogeltjeM schreef:Ik denk echter dat men zich steeds bewuster wordt van de mogelijkheden en dat het langzaam steeds meer gemeengoed wordt dat ook de man bij de kinderen blijft.
Ik denk dat dit níet zo is. Ik denk dat deze ontwikkeling totaal tot stilstand is gekomen.
De metro-sexuele man en de vrouw die duizend poten moet hebben is allemaal niet zo ideaal gebleken als het werd voorgesteld toen nog geen hond aan dat model voldeed.
Nu zegt menigeen ´been there, done the, did not like it´.
Verder denk idat dat veel vrouwen (net veel mannen) door wat voor oorzaken dan ook het traditionele model helemaal top vinden.
Daarbij hebben met name vrouwen win-win; én wat ze eigenlijk prima vinden én kunnen klagen want ze zijn achtergesteld![]()
Mannen en vrouwen zíjn niet gelijk. Laat hen toch gewoon doen wat hen het beste afgaat. Dat dat in onderling overleg in wederzijdse perceptie van gelijkwaardigheid. Dit laatste, die perceptie van gelijkwaardigheid, is fundamenteel voor duurzaam, de inhoud is niet belangrijk.
Brainless schreef:Bloodymary schreef:Tja, als je niet wilt dan blijf je maar lekker achter he.
Waarmee achter??
Het ligt er toch ook aan in welke branche je werkzaam bent/was.
Huertecilla schreef:Met alle begrip voor de soms echt niet altijd leuke of stressloze situatie vind ik ouderschap van een stel gezonde kinderen iets om voor![]()
Tijd met je kinderen kúnnen delen ís al ´betaling´ in kwali-tijd.
Schiet maar gerust op mij als Martiaan, doch dat is gewoon mijn mening.
Dat veel mannen daar pas bij een tweede leg bij een jonge deerne achter komen is een gevolg van onze traditionele normen en waarden.
Bloodymary schreef:Als je werkt blijf je nou eenmaal meer op de hoogte van allerlei ontwikkelingen op technologisch, economisch en maatschappelijk gebied.
Citaat:Met alle begrip voor de soms echt niet altijd leuke of stressloze situatie vind ik ouderschap van een stel gezonde kinderen iets om voor
Tijd met je kinderen kúnnen delen ís al ´betaling´ in kwali-tijd.
Schiet maar gerust op mij als Martiaan, doch dat is gewoon mijn mening.
Huertecilla schreef:AL met al was die man in Barcelona zo gek nog niet.
Als hij straks kinderen wil lost hij dat ook zo op.
Draagmoeder, eenouderschap, deeltijd thuis met zijn broed, deeltijd kinderopvang.
Werkster uurtje extra, evenueel aangevuld met ´Nanny´taak.
Huertecilla schreef:mariellede schreef:als je meerdere kinderen hebt ben je wel heel wat langer als 4 jaar voor een habbekras aan het werken
Daar gáán we weer.
Voor de kinderen mógen zorgen én klagen![]()
Quellian schreef:HC, volgens mij bedoelde mariellede dat je voor een habbekrats op je werk zit als je kinderopvangkosten hebt.
Blue_Eyes schreef:Bloodymary schreef:Als je werkt blijf je nou eenmaal meer op de hoogte van allerlei ontwikkelingen op technologisch, economisch en maatschappelijk gebied.
Ik denk dat dat niet per se waar is. In de tijd dat ik thuis was voor mijn kinderen, zorgde ik er echt wel voor dat ik van alles op de hoogte bleef, ik wist vaak beter hoe de actualiteit in elkaar zat dan mijn man die 50 uur per week werkt.
Brainless schreef:Bloodymary schreef:Tja, als je niet wilt dan blijf je maar lekker achter he.
Waarmee achter??
Het ligt er toch ook aan in welke branche je werkzaam bent/was.
Bloodymary schreef:Als je werkt dan geeft dit ook een ontplooiing op andere gebieden. Ik heb vriendinnen die alleen nog moeder zijn en die kunnen echt nergens anders over praten over kinderen en de laatste koopjes bij de Hema. En dan nog vaak klagend inderdaad zoals Huerticella opmerkt. Als je werkt blijf je nou eenmaal meer op de hoogte van allerlei ontwikkelingen op technologisch, economisch en maatschappelijk gebied. En in de jaren dat je doorwerkt, maak je het mogelijk een stap in je carriere te zetten in de jaren daarna.
fargo schreef:TS: Er zijn ook mannen die helemaal niet willen dat hun vrouw gaat werken. Die groep zie ik in jouw eerste post niet benoemdDat is dan hun eergevoel te na, mijn vrouw "hoeft" niet (= mag niet
) te werken.
Ik zou me volgens mij dood vervelen en 1 ding is zeker dan zouden we geen geld hebben om paarden te houden en om ons huidige huis te bewonen.
Zonde bovendien ook van de investering van mijn ouders in mij als jongste kind in mijn opleiding atheneum + HEAO Commerciële Economie.
mariellede schreef:fargo schreef:TS: Er zijn ook mannen die helemaal niet willen dat hun vrouw gaat werken. Die groep zie ik in jouw eerste post niet benoemdDat is dan hun eergevoel te na, mijn vrouw "hoeft" niet (= mag niet
) te werken.
Ik zou me volgens mij dood vervelen en 1 ding is zeker dan zouden we geen geld hebben om paarden te houden en om ons huidige huis te bewonen.
Zonde bovendien ook van de investering van mijn ouders in mij als jongste kind in mijn opleiding atheneum + HEAO Commerciële Economie.
dit onderste is ook een "rare"reden er zijn namelijk heel veel mensen die totaal iets anders doen als waar ze voor gestudeerd hebben
Bloodymary schreef:Inderdaad, de kosten van kinderopvang worden zeker voor meer dan de helft vergoed. Vind dit overigens wel een goede zaak, het stimuleert de mensen toch om te blijven werken.
fargo schreef:Ook al doe je heel iets anders er is geinvesteerd in je mentale ontwikkeling zodat je in staat bent om op een behoorlijk niveau te kunnen werken en functioneren. Als je dan thuis zou gaan zitten, is dat toch een stukje kapitaalvernietiging.