Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:42

Dat Christenen veel ellende hebben veroorzaakt, daar ben ik het helemaal mee eens. Gelukkig zijn we daar overheen aan het groeien en kunnen we met rechte rug in nederland verklaren dat de inquisitie verleden tijd is en dat christenen niet aan de macht zijn maar de mensen.

Wat Joostvangestel enkele pagina's geleden al schreef:Leef je in een isalmitisch land dan leef je in de vergelijkbare 16de eeuw hier. Het feit dat islamieten hier in nederland (in Engeland is het al zover, hoera wat een vooruitgang) Sharia rechtbanken willen hebben en dat wij in nederland onder het motto "verdraagzaamheid" dat willen toestaan is geen vooruitgang. De sharia zegt nl oa dat in een conflict tussen moslim en iemand die een ander geloof aanhangt de moslim gelijk heeft. Hoe zou je nóg meer kunnen discrimineren? Hoe kun je aanhangers van dat geloof tijdens politiewerk toestaan een hoofddoek te dragen? Hoe geloofwaardig is de politie dan nog? Omdat wíj in nederland niet willen discrimineren? We houden dus een hand boven het hoofd van een van de meest discriminerende ideologiën. Volgens islamitisch inzicht is scheiding tussen kerk en staat niet mogelijk. Hoe kunnen we überhaupt overwegen om deze ideologie meer vat te laten krijgen in NL. Meer en meer gaan we achteruit ipv vooruit. Scheiding tussen vrouwen en mannen; vrouwen zijn 1/3 waard van de man. Hoe kun je nog meer discrimineren? En dát willen de tegenstanders van Wilders? En dan ook nog Wilders van discriminatie beschuldigen?
Joden en Christenen hebben geluk, zij mogen bestaan mits ze een belasting betalen en hun geloof niet openbaar beleiden. Andersgelovigen hebben volgens de islamitische ideologie geen recht van bestaan. Laten we al deze mensen verdrijven uit NL omdat wij de Islam onder het mom van verdraagzaamheid elke keer weer een stukje meer van NL laten opeisen?

Dáárom is mijn stem voor Wilders een stem vóór verdraagzaamheid

Edit: typefouten
Laatst bijgewerkt door kanniet op 29-07-10 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:45

Voorzitter moslimraad: stenigen van vrouwen hoort bij islam

bron en gehele artikel
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3650

@Waves,Dit is niet iets van een land waar jij niet van gehoord had dit is iets van de ISLAM, een handeling en straf waar voor gekozen en wat goedgekeurt word door iemand die zich laat bekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:50

kanniet schreef:
Dat Christenen veel ellende hebben veroorzaakt, daar ben ik het helemaal mee eens. Gelukkig zijn we daar overheen aan het groeien en kunnen we met rechte rug in nederland verklaren dat de inquisitie verleden tijd is en dat christenen niet aan de macht zijn maar de mensen.

Wat Joostvangestel enkele pagina's geleden al schreef:Leef je in een isalmitisch land dan leef je in de vergelijkbare 16de eeuw hier. Het feit dat islamieten hier in nederland (in Engeland is het al zover, hoera wat een vooruitgang) Sharia rechtbanken willen hebben en dat wij in nederland onder het motto "verdraagzaamheid" dat willen toestaan is geen vooruitgang.
De sharia zegt nl oa dat in een conflict tussen moslim en iemand die een ander geloof aanhangt de moslim gelijk heeft. Hoe zou je nóg meer kunnen discrimineren?
Hoe kun je aanhangers van dat geloof tijdens politiewerk toestaan een hoofddoek te dragen?
Hoe geloofwaardig is de politie dan nog? Omdat wíj in nederland niet willen discrimineren?
We houden dus een hand boven het hoofd van een van de meest discriminerende ideologiën.
Volgens islamitisch inzicht is scheiding tussen kerk en staat niet mogelijk.
Hoe kunnen we überhaupt overwegen om deze ideologie meer vat te laten krijgen in NL.
Meer en meer gaan we achteruit ipv vooruit.
Scheiding tussen vrouwen en mannen; vrouwen zijn 1/3 waard van de man.
Hoe kun je nog meer discrimineren?
En dát willen de tegenstanders van Wilders?
En dan ook nog Wilders van discriminatie beschuldigen?
Joden en Christenen hebben geluk, zij mogen bestaan mits ze een belasting betalen en hun geloof niet openbaar beleiden.
Andersgelovigen hebben volgens de islamitische ideologie geen recht van bestaan.
Laten we al deze mensen verdrijven uit NL omdat wij de Islam onder het mom van verdraagzaamheid elke keer weer een stukje meer van NL laten opeisen?

Dáárom is mijn stem voor Wilders een stem vóór verdraagzaamheid

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:47

Waves schreef:
Als we alle religies konden laten verdwijnen met een toverstokje dan ben ik voor! Helaas kan dat niet. Het enige wat we kunnen doen is zorgen de wet handhaven als mensen die overtreden. Zowel voor christenen en islamieten of mensen die in Pipo de Clown geloven.
Kijk naar wat we gemeen hebben. Dat stenigen gebeurt in een land waar de meesten van ons tot een paar jaar geleden niet eens van wisten waar het lag. Maar dat heeft echt niets te maken met Marrokaanse of Turkse islamieten hier in Slotervaart ofzo.
Daar spelen problemen hier en nu, met mensen die hier geboren zijn, hier leven en opgroeien. Laten we dáár naar kijken.
Alles in het algemene trekken zoals "de islam" of dreigende retoriek over "islamisering" schiet echt niemand iets mee op.

Je doet het allemaal af als het zal wel meevallen, maar voorlopig staan dit soort dingen wel in de koran en toevallig is de koran wel het boek waar moslims nog steeds blindelings hun leidraad voor het leven uit putten.

Vandaag ook weer. De Taliban feliciteert de PVDA met hun standpunten en hoopt dat ze in de regering komen. Dat de PVDA geliefd is door de Taliban (een van de meest radicale organisaties ter wereld!) dat zegt alles al.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:58

Misschien is deze documantaire een eye opener, het gaat over de sharia rechtbank in praktijk:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:49

janesmith schreef:
Je doet het allemaal af als het zal wel meevallen, maar voorlopig staan dit soort dingen wel in de koran en toevallig is de koran wel het boek waar moslims nog steeds blindelings hun leidraad voor het leven uit putten.

Ik ben bezig met het boek van Waris Dirie, dochter van de Nomaden, aan het lezen. Veel mensen in bijv. Somalie, kunnen nieteens lezen en gaan blindelings af op wat zo'n moslim 'geleerde' zegt.

Het is echt een mooi boek tot nu toe, er komt ook een stukje over haar broer in Amsterdam en het verschil in gedrag is zo groot (zij heeft een carriere gekregen in Amerika, zij heeft Amerikaanse gewoonten overgenomen, haar broer is politiek vluchteling en mag in Nederland niet werken of leren en denkt (inderdaad) dat veel dingen gratis zijn. Zijn vrouw mag niet in Nederlandse kleren lopen en ik vraag me af of hij de taal wel kent) dat ik me af begin te vragen of ons asielbeleid écht zo goed werkt als wij denken.

De Islam heeft veel woestijnvolkeren bekeerd of als ze dat niet wilden, kapot geprobeerd te maken. Wij hebben datzelfde gedaan met veel natuurvolkeren, zoals de Indianen en de Aboriginals.
Waarschijnlijk is het besef en de schaamte bij ons momenteel veel groter vanwege media-aandacht (zoals films en documentaires) dan op dit moment in veel moslimlanden.
Ik denk dat wij zo bang zijn om hetzelfde te doen bij de Moslims, dat we daarom zo krampachtig doen.

We vergeten alleen dat zowel Christendom als Islam een enorme 'zendingsdrang' heeft, alleen hebben wij ons allang afgehouden van die zendingsdrang, omdat we inzien dat in bepaalde landen het niet beter is om allerlei natuurvolkeren tot het Christendom te bekeren. We zien de belachelijkheid daarvan ook wel in. Plus dat er niet veel enthousiaste Christenen meer zijn die dat wel willen doen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:56

Bekeren tot het christendom is vanuit het westen inderdaad een beetje dood gebloed. Bekeren tot het westen is anders behoorlijk groot, mondiaal de grootste bekering die er is. Indianen, aboriginals, bosjesmannen, ze willen allemaal nike's dragen, ze willen allemaal coke cola drinken, ze willen eten van mc donalds, en op hen eigen tradities kijken ze neer.. ze leven in de waan dat alles in het westen beter is, hun eigen cultuur, kennis, normen en waarden laten ze varen. Heel erg triest, want ook wij in het westen kunnen nog heel veel van deze mensen leren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:23

Ik denk dat daar een veel groter politiek verdriet achter zit dan dat wij in 1 zin kunnen schrijven.
'Westerling worden' in een overwegend 'rijke' westerse wereld geeft ze veel meer welvaart en vrijheid dan in de gesubsidieerde woonwijken waarin ze nu leven, veel van hen zijn aan de alcohol geraakt door westerlingen zelf, zijn de roots met zichzelf kwijt waardoor ze niet goed kunnen leven volgens hun eigen tradities.

Maar
Daphna schreef:
ze leven in de waan dat alles in het westen beter is

dan kan je stellen dat in behoorlijk veel moslimlanden hetzelfde idee leeft, waarom steken ze anders massaal in lekke bootjes de zee over om hier te komen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:32

Daphna schreef:
Bekeren tot het christendom is vanuit het westen inderdaad een beetje dood gebloed. Bekeren tot het westen is anders behoorlijk groot, mondiaal de grootste bekering die er is. Indianen, aboriginals, bosjesmannen, ze willen allemaal nike's dragen, ze willen allemaal coke cola drinken, ze willen eten van mc donalds, en op hen eigen tradities kijken ze neer.. ze leven in de waan dat alles in het westen beter is, hun eigen cultuur, kennis, normen en waarden laten ze varen. Heel erg triest, want ook wij in het westen kunnen nog heel veel van deze mensen leren.

het valt me op dat je het over cultuur en tradities hebt. Zodra wordt dat met betrekking tot Nederland aangevoerd, dan ineens zegt men in koor dat Nederland geen cultuur of tradities heeft. Daar kan ik met mijn verstand dus niet bij. We zijn een cultuurloos volkje terwijl de rest van de wereld blijkbaar wel cultuur heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:38

Dat het asielbeleid hier niet goed is ben ik het onmiddelijk mee eens.
Ze mogen niet werken omdat ze nog de status vluchteling hebben, na jaren niets doen hebben ze eventueel een verblijfsvergunning en zijn dan al gewend aan alles krijgen en lekker lui voor de televisie hangen dus vinden ze dat lui lekker landje wel goed zo en doen hun best niet meer om hun eigen brood te verdienen.
Ondertussen zitten ze al jaren in centra,s met hun eigen volk en hebben geen kans gehad om te integreren en ook de noodzaak ervan niet ingezien.
Foutje in de opvoeding en het ontbreken van mentaliteit want er zijn er wel bij die toch proberen een baan te vinden en dergelijke maar daar hoor je weinig van omdat die geen problemen veroorzaken en de maatschappij geen geld kosten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:07

janesmith schreef:
het valt me op dat je het over cultuur en tradities hebt. Zodra wordt dat met betrekking tot Nederland aangevoerd, dan ineens zegt men in koor dat Nederland geen cultuur of tradities heeft. Daar kan ik met mijn verstand dus niet bij. We zijn een cultuurloos volkje terwijl de rest van de wereld blijkbaar wel cultuur heeft.

In Zweden leeft datzelfde probleem.

Het is ook heel erg moeilijk, onze cultuur (zeker mbt. religieuze onderwerpen) wordt continu overschaduwd door dingen als kolonisatie, uitroeien van lokale bevolkingen, dat soort dingen.

Nederlanders zelf maken zichzelf tegenwoordig ook nog eens belachelijk in vakantielanden, wat breed uitgemeten wordt op tv. Of bij 'ik vertrek', waarbij de mensen vaak nieteens de moeite hebben genomen de taal te leren.

Bij deze mensen uit jouw land wil je allemaal eigenlijk ook niet horen, maarja echt oude tradities die ons kunnen binden hebben wij hier ook niet, dus hebben wij geen cultuur.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:09

janesmith schreef:

Mij heb je nooit horen zeggen dat Nederland geen cultuur heeft. Nederland specifiek heeft een cultuur: haring, volendam, rembrand, van Gogh, zeevaarders, kaas en stampot en Nederland in economische zin, doorvoer/handelsland; mainport, philips, unilever, maar denk ook aan onze geschiedenis, middeleeuwen, VOC en WIC, kolonialisme maar ook ons als in het plaatje van de westerse wereld, onze huidige normen en waarden, die dus niet nederland gebonden zijn, maar ook globaal, denk aan de Mtv cultuur, internationale mode en ketens, multinationals etc.. Deze laatst genoemde zijn op dit moment overheersend, de kleding die jij in je kledingkast hebt hangen, zouden net zo goed in de kledingkast van iemand in zuid afrika kunnen hangen. Jij luistert naar de radio waar de 50 cent, shakira, etc hoort, wat je ook op de radio in thailand hoort. Deze globale eenwording, beeldvorming, normen en waarden, komen vooral uit het westen, want wij hebben de macht. In europa en de vs, wordt het beleid gemaakt, de verdragen ontworpen, de smaak van het eten bepaald, muziek op genomen, de mode ontworpen en ook bepaald wat goed is en wat niet. Dit wordt de wereld op gelegd, accepteer je dit niet, dan ben je niet normaal... vinden we.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:16

Dat laatste vind ik wel heel kort door de bocht, Dafna.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:24

Nicolletje schreef:
Dat laatste vind ik wel heel kort door de bocht, Dafna.

Zo zie ik het wel, een hoofddoek dragen bijvoorbeeld, als dit het mode beeld zou worden, zou niemand er moeite mee hebben. Het is geen mode beeld dus hebben veel mensen er veel moeite mee, het zou onderdrukking zijn... het is een andere cultuur,met een ander geloof.. aanpassen aan de onze of anders... kopvoddentax.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:39

Omdat een hoofddoekje ons er iedere keer op attent gemaakt wordt dat we in Nederland een religie accepteren die duidelijk maakt dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen. Eigenlijk begrijp ik er helemaal niks van, omdat de ene Islamgeleerde uitlegt dat een hoofddoek helemaal niet verplicht is en de andere zegt weer van wel. Is het niet verplicht, dan is het dragen van een hoofddoek dus een provocerend statement, is het wel verplicht dan is het een bewijs van ongelijkheid en beperkingen van de vrouw.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:49

Daphna schreef:
Misschien is deze documantaire een eye opener, het gaat over de sharia rechtbank in praktijk:

Ik heb niet alleen deze video, maar ook deel 2,3,4,5,en 6 gezien.

Ten eerste is Nigeria een heel moeilijk land. Het was al corrupt en verdeeld en dat is het nu nog.

Citaat:
The draconian amputation sentences warned of by human rights activists and the religious oppression feared by Christians have mostly not come to pass. But neither has the utopia envisioned by backers of sharia law, who believed politicians' promises that it would end decades of corruption and pillaging by civilian and military rulers. The people are still poor and miserable, residents complain, and politicians are still rich.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 03257.html

Het gevolg hiervan is continue geweld tegen Christenen; alsof zij verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de corruptie van hun politieke leiders:
Citaat:
* On 17 January 2010, extremists attacked worshippers at an ECWA Church in Jos Jarawa. This violence spread over twenty different communities. It was reported that Muslim soldiers deployed to control the violence joined in the attacks against local Christians.

* On 7 March 2010, extremists attacked Dogo-Nahawa, leaving over 500 people brutally murdered. Many were decapitated, scalped and had their hands and feet cut off. Survivors told The Times that entire families were killed, some to chants of Allahu Akbar.

* On 17 March 2010, extremists attacked the village of Dogo na hauwa, to the southeast of Jos city centre, leaving fifteen houses burnt, eight people killed and four admitted to hospital. The mutilated victims included four children and three women.

* This July 2010, the Stefanos Foundation has recorded attacks at Chawai, where seven people were killed, and at Wukari, where thirty three people were killed.

http://www.ccfon.org/view.php?id=1145

Dat jouw video's laten zien dat bepaalde criminaliteit is afgenomen, wil nog niet zeggen dat we bijv. de Sharia maar in Nederland moeten invoeren vind ik.
Nederland is geen Nigeria, wij zijn hier heel anders.
Aanranding en verkrachting van vrouwen was en is hier geen dagelijkse issue voor veel mensen.
Er is hier geen armoede, mensen hoevn hier niet te stelen om eten te krijgen en de Nederlandse bevolking is qua karakter en temperament al heel anders dan daar.

Ten tweede is op de een of andere manier de grens tussen gewone moslims op straat en extremisten, blijkbaar zo klein en kan zo snel overschreden worden, dat ook hier weer geweld plaatsvindt tegen anders-gelovigen.

Ik vind jouw video geen eye-opener maar eerder een verfilming van: ja leuk voor ze, maar laat ze die ellende lekker daar houden :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:57

Er is hier iets raars aan de gang. Als ik met voorbeelden kom over extra belastingen dan wordt er steevast gezegd dat dat het buitenland is, en we hier toch in Nederland zitten. Maar nu wordt er wel vrolijk een filmpje aangehaald die in het buitenland speelt over de sharia in Nigeria, en ik hoor niemand over dat dat toch buitenland is en hier Nederland. Het meten met twee maten is eerder gewoonte dan uitzondering wat links betreft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:05

janesmith schreef:
Omdat een hoofddoekje ons er iedere keer op attent gemaakt wordt dat we in Nederland een religie accepteren die duidelijk maakt dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen. Eigenlijk begrijp ik er helemaal niks van, omdat de ene Islamgeleerde uitlegt dat een hoofddoek helemaal niet verplicht is en de andere zegt weer van wel. Is het niet verplicht, dan is het dragen van een hoofddoek dus een provocerend statement, is het wel verplicht dan is het een bewijs van ongelijkheid en beperkingen van de vrouw.

Inderdaad Jane, er is een ambivalentie in het gebruik van dat hoofddoekje gekomen, het is niet langer alléén maar een religieuze uiting (vergelijkbaar met een kruis) die je ook eventueel weg kan laten (of hervormen; zoals een pruik bij Joodse mensen) als je dat wil.

Dafna, Nederland is niet alleen maar Hoofddoek Ja of Nee.

In de jaren 90 ging ik al naar Marokkaanse feesten, was Rai hier redelijk makkelijk verkrijgbaar en had Cheb Khaled hier een hit. Rai is van grote invloed geweest op bijv.hedendaagse Franse muziek.

Er is echt niemand hier in Nederland die jou verbiedt om Berber-muziek in de auto te draaien.

Wij hebben een van de beste Falafelzaken van de wereld; Maoz.

Je kan hier in Nederland wat je maar wil aan kleding kopen, op de omstreden Burka na misschien, zegt niemand jou dat jij niet in een Afrikaanse bloemetjesjurk mag lopen of in een Sari.

Sterker nog, de vrienden van mijn ouders uit Kashmir waren pas ook op een verjaardag, de vrouw komt in vol ornaat in een mooie blauwe Sari op een oerhollandse verjaardag en iedereen is omvergeblazen van de prachtigheid van deze kleding.
Daarentegen, als zij naar belangrijke zakelijke recepties gaan (http://www.digm.eu/exclusive_gouden_sleutel.html) dan komt zij in een keurig net mantelpak aanzetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:11

janesmith schreef:
Het meten met twee maten is eerder gewoonte dan uitzondering wat links betreft.

Misschien komt dat omdat je allerlei mensen op 1 hoop gooit? Ik heb de opmerking gemaakt dat het me nogal dom lijkt om naar Pakistan te kijken als voorbeeld voor Nederlandse staatsinrichting. Het filmpje heb ik nog niet bekeken, daar heb ik dus geen oordeel over gegeven. Dat iemand anders een andere mening heeft dan ik lijkt me niet zozeer een kwestie van 'met 2 maten meten' alswel individuele verschillen in opvatting.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:17

Jij bent lang niet de enige die dat zei. In de diverse topics is dat al door vele gebruikers gezegd dat je Nederland niet met het buitenland moet vergelijken, en andersom. Desondanks is het wel een trend dat op bepaalde berichten van de ene gebruiker wel gereageerd wordt op die manier, en van de andere niet. het zal wel toeval zijn, maar de berichten waar niet op gereageerd wordt zijn altijd de berichten die iets positiefs te vertellen hebben over de islam of sharia en die waar altijd op gereageerd wordt zijn degene waar iets negatiefs gezegd wordt over die onderwerpen. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat op z'n minst een twijfelachtige objectiviteit is.
Want ook jou zie ik nu bijvoorbeeld niets zeggen over een filmpje dat in Nigeria speelt, maar je voelde je wel geroepen om iets over die uit Afghanistan te zeggen. Begrijp je wat ik bedoel?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 29-07-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:20

Als ik vraag hoe ik in Nederland de invoering van Islamisering precies in praktijk voor me moet gaan zien, komt er inderdaad geen antwoord, alleen maar een ja maar het is misschien wel een oplossing en een goed idee.
Maar niemand kan mij vertellen hoe de islamisering precies moet plaatsvinden zonder wettelijke bepalingen te gaan maken.
Je kan moeilijk mensen die rotzooi trappen buiten, aan hun haren naar de moskee slepen en daar is ineens: De Sharia. En daarbuiten niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:24

janesmith schreef:
een religie accepteren die duidelijk maakt dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen.

diepe diepe zucht van mijn kant
(daar gaan we weer...)

geef mij dan maar eens aantallen? als het gaat om 'meer en minder'. ik heb de islam bestudeerd en ik praktiseer het. ik ben dus ervaringsdeskundige. heb ook een man en heb me voornamelijk verdiept in de man/vrouw rol.

dus verklaar aub je stelling

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:31

Nicolletje schreef:
janesmith schreef:

Inderdaad Jane, er is een ambivalentie in het gebruik van dat hoofddoekje gekomen, het is niet langer alléén maar een religieuze uiting (vergelijkbaar met een kruis) die je ook eventueel weg kan laten (of hervormen; zoals een pruik bij Joodse mensen) als je dat wil.

Dafna, Nederland is niet alleen maar Hoofddoek Ja of Nee.

In de jaren 90 ging ik al naar Marokkaanse feesten, was Rai hier redelijk makkelijk verkrijgbaar en had Cheb Khaled hier een hit. Rai is van grote invloed geweest op bijv.hedendaagse Franse muziek.

Er is echt niemand hier in Nederland die jou verbiedt om Berber-muziek in de auto te draaien.

Wij hebben een van de beste Falafelzaken van de wereld; Maoz.

Je kan hier in Nederland wat je maar wil aan kleding kopen, op de omstreden Burka na misschien, zegt niemand jou dat jij niet in een Afrikaanse bloemetjesjurk mag lopen of in een Sari.

Sterker nog, de vrienden van mijn ouders uit Kashmir waren pas ook op een verjaardag, de vrouw komt in vol ornaat in een mooie blauwe Sari op een oerhollandse verjaardag en iedereen is omvergeblazen van de prachtigheid van deze kleding.
Daarentegen, als zij naar belangrijke zakelijke recepties gaan (http://www.digm.eu/exclusive_gouden_sleutel.html) dan komt zij in een keurig net mantelpak aanzetten.

dus eigenlijk zeg je 'je kan gemakkelijk dragen wat je wilt, geen probleem'. en het klinkt allemaal zo rooskleurig hoe je het beschrijft,
maar ontken je daarbij dan de maatschappelijke druk die op een hoofddoek ligt?

ik kan in mijn eigen woonwijk geen hoofddoek dragen. heel kort door de bocht gezegd; dat verhaal zou dan in het ziekenhuis belanden.

onderdrukt ben ik toch,
volgens 'jullie' ben ik onderdrukt door de islam, door de hoofddoek, door mijn man en whatever
maar weten jullie wie mij echt onderdrukt?

de maatschappij..

omdat je dus niet kan dragen wat je werkelijk wilt, officieel gezien mag je dragen wat je wilt, theoretisch kan het ook, maar ben je dan echt vrij??
ik ken zooooooooveeeeeeeeeeel moslima's die zoooooooo graag hun hoofddoek willen dragen maar het niet kunnen. of omdat ze anders worden geterroriseerd en bespuugd, of omdat ze anders ontslagen worden van hun werk en noem maar op. het wordt ze niet gegund een hoofddoek te dragen, eigenlijk worden ze gedwongen door de maatschappij om het niet te doen.

dat is ook onderdrukking.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:31

Om de sharia in te voeren zou hier zelfs de grondwet gewijzigd moeten worden. want daar staan dingen in die nu absoluut wettelijk niet toegestaan zijn. Als we een ding moeten willen met z'n allen, dan is het wel de sharia zo ver mogelijk bij onze deur vandaan te houden. Het idee alleen al bezorgt me rillingen. Het is wel de snelste manier om er hier een islamitisch land van te maken want ik denk dat de emigratie een hele grote vlucht zal nemen. Dan blijven alleen de sharia voorstanders over en dat zijn dan ook de voorstanders van een islamitisch regime.

Jameyskatje schreef:
diepe diepe zucht van mijn kant
(daar gaan we weer...)

geef mij dan maar eens aantallen? als het gaat om 'meer en minder'. ik heb de islam bestudeerd en ik praktiseer het. ik ben dus ervaringsdeskundige. heb ook een man en heb me voornamelijk verdiept in de man/vrouw rol.

dus verklaar aub je stelling

Vrouwen mogen zich niet helemaal laten zien aan de buitenwereld terwijl een moslimman gewoon in een string zou mogen lopen. In mijn boek is dat echt onderscheid maken. De vrouw mag minder dan de man.

Een moslimman mag meerdere vrouwen hebben, dat hoeft een moslima echt niet te proberen. Wederom onderscheid waarbij de man meer mag dan de vrouw.

Zij mogen niet zonder begeleiding de straat op, zij mogen niet autorijden, zij erven de helft van wat mannen erven en zij mogen alleen met een moslim trouwen.

Dit zijn nog maar een paar voorbeelden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:33

waarom zijn jullie zo bang dat de sharia ingevoerd wordt? nergens ter wereld is een zuivere sharia staat. laat staan in nederland. waarom zijn jullie zo bang?

ik ken de islamitische gemeenschap en ik kan jullie verzekeren.
HET LEEFT NIET!