Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:Dat Christenen veel ellende hebben veroorzaakt, daar ben ik het helemaal mee eens. Gelukkig zijn we daar overheen aan het groeien en kunnen we met rechte rug in nederland verklaren dat de inquisitie verleden tijd is en dat christenen niet aan de macht zijn maar de mensen.
Wat Joostvangestel enkele pagina's geleden al schreef:Leef je in een isalmitisch land dan leef je in de vergelijkbare 16de eeuw hier. Het feit dat islamieten hier in nederland (in Engeland is het al zover, hoera wat een vooruitgang) Sharia rechtbanken willen hebben en dat wij in nederland onder het motto "verdraagzaamheid" dat willen toestaan is geen vooruitgang.
De sharia zegt nl oa dat in een conflict tussen moslim en iemand die een ander geloof aanhangt de moslim gelijk heeft. Hoe zou je nóg meer kunnen discrimineren?
Hoe kun je aanhangers van dat geloof tijdens politiewerk toestaan een hoofddoek te dragen?
Hoe geloofwaardig is de politie dan nog? Omdat wíj in nederland niet willen discrimineren?
We houden dus een hand boven het hoofd van een van de meest discriminerende ideologiën.
Volgens islamitisch inzicht is scheiding tussen kerk en staat niet mogelijk.
Hoe kunnen we überhaupt overwegen om deze ideologie meer vat te laten krijgen in NL.
Meer en meer gaan we achteruit ipv vooruit.
Scheiding tussen vrouwen en mannen; vrouwen zijn 1/3 waard van de man.
Hoe kun je nog meer discrimineren?
En dát willen de tegenstanders van Wilders?
En dan ook nog Wilders van discriminatie beschuldigen?
Joden en Christenen hebben geluk, zij mogen bestaan mits ze een belasting betalen en hun geloof niet openbaar beleiden.
Andersgelovigen hebben volgens de islamitische ideologie geen recht van bestaan.
Laten we al deze mensen verdrijven uit NL omdat wij de Islam onder het mom van verdraagzaamheid elke keer weer een stukje meer van NL laten opeisen?
Dáárom is mijn stem voor Wilders een stem vóór verdraagzaamheid
Waves schreef:Als we alle religies konden laten verdwijnen met een toverstokje dan ben ik voor! Helaas kan dat niet. Het enige wat we kunnen doen is zorgen de wet handhaven als mensen die overtreden. Zowel voor christenen en islamieten of mensen die in Pipo de Clown geloven.
Kijk naar wat we gemeen hebben. Dat stenigen gebeurt in een land waar de meesten van ons tot een paar jaar geleden niet eens van wisten waar het lag. Maar dat heeft echt niets te maken met Marrokaanse of Turkse islamieten hier in Slotervaart ofzo.
Daar spelen problemen hier en nu, met mensen die hier geboren zijn, hier leven en opgroeien. Laten we dáár naar kijken.
Alles in het algemene trekken zoals "de islam" of dreigende retoriek over "islamisering" schiet echt niemand iets mee op.
janesmith schreef:Je doet het allemaal af als het zal wel meevallen, maar voorlopig staan dit soort dingen wel in de koran en toevallig is de koran wel het boek waar moslims nog steeds blindelings hun leidraad voor het leven uit putten.
Daphna schreef:ze leven in de waan dat alles in het westen beter is
Daphna schreef:Bekeren tot het christendom is vanuit het westen inderdaad een beetje dood gebloed. Bekeren tot het westen is anders behoorlijk groot, mondiaal de grootste bekering die er is. Indianen, aboriginals, bosjesmannen, ze willen allemaal nike's dragen, ze willen allemaal coke cola drinken, ze willen eten van mc donalds, en op hen eigen tradities kijken ze neer.. ze leven in de waan dat alles in het westen beter is, hun eigen cultuur, kennis, normen en waarden laten ze varen. Heel erg triest, want ook wij in het westen kunnen nog heel veel van deze mensen leren.
janesmith schreef:het valt me op dat je het over cultuur en tradities hebt. Zodra wordt dat met betrekking tot Nederland aangevoerd, dan ineens zegt men in koor dat Nederland geen cultuur of tradities heeft. Daar kan ik met mijn verstand dus niet bij. We zijn een cultuurloos volkje terwijl de rest van de wereld blijkbaar wel cultuur heeft.
janesmith schreef:het valt me op dat je het over cultuur en tradities hebt. Zodra wordt dat met betrekking tot Nederland aangevoerd, dan ineens zegt men in koor dat Nederland geen cultuur of tradities heeft. Daar kan ik met mijn verstand dus niet bij. We zijn een cultuurloos volkje terwijl de rest van de wereld blijkbaar wel cultuur heeft.
Nicolletje schreef:Dat laatste vind ik wel heel kort door de bocht, Dafna.
Daphna schreef:Misschien is deze documantaire een eye opener, het gaat over de sharia rechtbank in praktijk:
Citaat:The draconian amputation sentences warned of by human rights activists and the religious oppression feared by Christians have mostly not come to pass. But neither has the utopia envisioned by backers of sharia law, who believed politicians' promises that it would end decades of corruption and pillaging by civilian and military rulers. The people are still poor and miserable, residents complain, and politicians are still rich.
Citaat:* On 17 January 2010, extremists attacked worshippers at an ECWA Church in Jos Jarawa. This violence spread over twenty different communities. It was reported that Muslim soldiers deployed to control the violence joined in the attacks against local Christians.
* On 7 March 2010, extremists attacked Dogo-Nahawa, leaving over 500 people brutally murdered. Many were decapitated, scalped and had their hands and feet cut off. Survivors told The Times that entire families were killed, some to chants of Allahu Akbar.
* On 17 March 2010, extremists attacked the village of Dogo na hauwa, to the southeast of Jos city centre, leaving fifteen houses burnt, eight people killed and four admitted to hospital. The mutilated victims included four children and three women.
* This July 2010, the Stefanos Foundation has recorded attacks at Chawai, where seven people were killed, and at Wukari, where thirty three people were killed.
janesmith schreef:Omdat een hoofddoekje ons er iedere keer op attent gemaakt wordt dat we in Nederland een religie accepteren die duidelijk maakt dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen. Eigenlijk begrijp ik er helemaal niks van, omdat de ene Islamgeleerde uitlegt dat een hoofddoek helemaal niet verplicht is en de andere zegt weer van wel. Is het niet verplicht, dan is het dragen van een hoofddoek dus een provocerend statement, is het wel verplicht dan is het een bewijs van ongelijkheid en beperkingen van de vrouw.
janesmith schreef:Het meten met twee maten is eerder gewoonte dan uitzondering wat links betreft.
janesmith schreef:een religie accepteren die duidelijk maakt dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen.
Nicolletje schreef:janesmith schreef:Omdat een hoofddoekje ons er iedere keer op attent gemaakt wordt dat we in Nederland een religie accepteren die duidelijk maakt dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen. Eigenlijk begrijp ik er helemaal niks van, omdat de ene Islamgeleerde uitlegt dat een hoofddoek helemaal niet verplicht is en de andere zegt weer van wel. Is het niet verplicht, dan is het dragen van een hoofddoek dus een provocerend statement, is het wel verplicht dan is het een bewijs van ongelijkheid en beperkingen van de vrouw.
Inderdaad Jane, er is een ambivalentie in het gebruik van dat hoofddoekje gekomen, het is niet langer alléén maar een religieuze uiting (vergelijkbaar met een kruis) die je ook eventueel weg kan laten (of hervormen; zoals een pruik bij Joodse mensen) als je dat wil.
Dafna, Nederland is niet alleen maar Hoofddoek Ja of Nee.
In de jaren 90 ging ik al naar Marokkaanse feesten, was Rai hier redelijk makkelijk verkrijgbaar en had Cheb Khaled hier een hit. Rai is van grote invloed geweest op bijv.hedendaagse Franse muziek.
Er is echt niemand hier in Nederland die jou verbiedt om Berber-muziek in de auto te draaien.
Wij hebben een van de beste Falafelzaken van de wereld; Maoz.
Je kan hier in Nederland wat je maar wil aan kleding kopen, op de omstreden Burka na misschien, zegt niemand jou dat jij niet in een Afrikaanse bloemetjesjurk mag lopen of in een Sari.
Sterker nog, de vrienden van mijn ouders uit Kashmir waren pas ook op een verjaardag, de vrouw komt in vol ornaat in een mooie blauwe Sari op een oerhollandse verjaardag en iedereen is omvergeblazen van de prachtigheid van deze kleding.
Daarentegen, als zij naar belangrijke zakelijke recepties gaan (http://www.digm.eu/exclusive_gouden_sleutel.html) dan komt zij in een keurig net mantelpak aanzetten.
Jameyskatje schreef:diepe diepe zucht van mijn kant
(daar gaan we weer...)
geef mij dan maar eens aantallen? als het gaat om 'meer en minder'. ik heb de islam bestudeerd en ik praktiseer het. ik ben dus ervaringsdeskundige. heb ook een man en heb me voornamelijk verdiept in de man/vrouw rol.
dus verklaar aub je stelling