Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:15

jantergouw schreef:
Dan moet je bij de linkse partijen zijn die jarenlang de sluimerende problemen onder het kleed geveegd hebben, Shadow.

Dat snap ik niet helemaal, kun je dat wat beter uitleggen? Waarom leidt het een tot het overboord zetten van fatsoensnormen, en het opleggen van een of ander ouderwets ideaal aan mensen die dat niet willen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:17

Waves schreef:
Eh.. in de stad stemt dan gewoon 6,25 % PVV.... Ik snap je sommetje wel maar ik mis de redenatie waarom je de stemmen van de nieuwe nederlanders weg zou laten bij je berekening.

Wat heb je eraan dat je dan weet dat 12,5 % van de originele NL (wat dat ook moge zijn) in een bepaalde stad PVV stemt?

Nou jij vroeg waar het verschil vandaan kwam tussen een dorp en een stad... mijn beredenering is dat er minder nieuwe NL op de pvv stemmen en dat er relatief gezien dus meer mensen pvv zouden stemmen in een dorp.

Het zou het verschil verklaren, dat bedoelde ik er mee.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:22

We weten ook helemaal niet of 'alles' helemaal goed gaat komen met de PVV in de gedoogbankjes, Ik moet het allemaal maar zien, heb daar geen vertrouwen in eerlijk gezegd. Ik geloof dat de PVV weer terug wil naar de jaren 50, maar dat werkt niet. Mensen zitten tegenwoordig toch wat anders in elkaar als het er op aan komt, dan 50 jaar geleden. De maatschappij is veranderd, wij zijn anders, dus denk niet dat dat wil.
Daarnaast ligt het er maar helemaal hoe je bepaalde dingen ervaart en ziet en erover denkt. Dat is voor iedereen ook weer heel verschillend.

Ik zou ook niet willen zeggen dat 'links' problemen onder het kleed heeft geschoven. Je kunt niet in 1 dag van alles veranderen, misschien wil je dat wel, maar dat werkt niet zo. Daar zal rechts net zo goed tegenaan lopen. En wie weet roept links dan wel dat recht problemen onder het kleed schuift.
Ik denk dat iedereen wel de problemen op verschillende terreinen herkent en erkent, de aanpak verschilt nogal. En we kunnen niet van het een zeggen dat het beter is dan het ander. Dat stoort me nogal, dat sommigen vinden dat de aanpak die de PVV voor ogen heeft, veel beter is dan de manier waarop de afgelopen jaren ermee is omgegaan. Dat wat de PVV wil, spreekt in de eerste plaats heel mensen niet aan, net zo goed als de manier van de afgelopen jaren veel mensen waarschijnlijk niet aansprak. Maar daar kunnen we toch niet over oordelen, met het een heb je nu eenmaal meer dan met het ander. Kwestie van achtergrond, ervaringen, heel persoonlijk allemaal. Ik kan me niet vinden in de PVV-methode, maar hoop er wel respect voor op te kunnen brengen dat anderen dat wel kunnen (wat ik echt niet begrijp, maar dat is dan mijn probleem).
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 17-08-10 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:23

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:
Dan moet je bij de linkse partijen zijn die jarenlang de sluimerende problemen onder het kleed geveegd hebben, Shadow.

Dat snap ik niet helemaal, kun je dat wat beter uitleggen? Waarom leidt het een tot het overboord zetten van fatsoensnormen, en het opleggen van een of ander ouderwets ideaal aan mensen die dat niet willen?

Dat kun je alleen begrijpen als je ook accepteert dat jouw idee van fatsoensnormen en idealen niet noodzakelijkerwijs ook dezelfde zijn dan die van een ander. Die van mij zijn heel anders dan die van jou. Wat jij als fatsoenlijk en ideaal beschouwt, zie ik als onfatsoenlijk en verre van ideaal.

Alet74 schreef:
We weten ook helemaal niet of 'alles' helemaal goed gaat komen met de PVV in de gedoogbankjes, Ik moet het allemaal maar zien, heb daar geen vertrouwen in eerlijk gezegd. Ik geloof dat de PVV weer terug wil naar de jaren 50, maar dat werkt niet. Mensen zitten tegenwoordig toch wat anders in elkaar als het er op aan komt, dan 50 jaar geleden. De maatschappij is veranderd, wij zijn anders, dus denk niet dat dat wil.
Daarnaast ligt het er maar helemaal hoe je bepaalde dingen ervaart en ziet en erover denkt. Dat is voor iedereen ook weer heel verschillend.

Terug naar de jaren '70-'80 zou ook al heel prettig zijn en erg veel oplossen. ;-) Ik weet zeker als we dat konden, zou Nederland er heel wat beter voor staan vandaag de dag.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-08-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:23

Heb ik dat gevraagd? Weet je het zeker? Dat ben ik even kwijt. :o OK, dan snap ik je redenering.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:24

jantergouw schreef:
Dat kun je alleen begrijpen als je ook accepteert dat jouw idee van fatsoensnormen en idealen niet noodzakelijkerwijs ook dezelfde zijn dan die van een ander. Die van mij zijn heel anders dan die van jou. Wat jij als fatsoenlijk en ideaal beschouwt, zie ik als onfatsoenlijk en verre van ideaal.

Mooie uitspraak voor een PVVer. Kan je dat ook begrijpen van moslims?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:26

Waves schreef:
Heb ik dat gevraagd? Weet je het zeker? Dat ben ik even kwijt. :o OK, dan snap ik je redenering.

correctie; het werd gevraagd... ;)

Alet74

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:29

Maar jantergouw, we kunnen niet terug naar de jaren 70/80, we leven in 2010. Daar moeten we iets mee doen, we moeten niet terugkijken, maar juist vooruit met de mensen die er zijn, met alles wat ze willen, vinden en doen.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:35

jantergouw schreef:
xKnol schreef:
En ik weet dat ik aangevallen wordt als ik het zeg, maar een groot aantal PVV stemmers is gewoonweg dom.

Misschien is het waar dat een groot deel van de PVVers dom is, maar zo dom dat ze PVDA stemmen en achter een partijleider aanlopen, die in het debat steevast niet uit zijn woorden kan komen, zijn ze ook weer net niet. Zoals je ziet, kan het altijd nog dommer! :j
Gelukkig heb jij daar voorlopig nog niks mee te maken, want je mag pas over 2 jaar stemmen. :D

nu citeer je dus toch alleen die zin ipv heel de tekst en dan krijg ik straks weer allemaal reacties van mensen die de toelichting niet gelezen hebben, maargoed..
Ik vind het dommer om te stemmen op iemand omdat je door wat hij roept wel aangesproken wordt, maar verder niet weet waar ze voor staan dan dat je op een partij stemt waarvan je wel weet waar die voorstaat met één leider die niet goed uit zijn woorden kan komen.
Het duurt 3 jaar. ga eerst een jaartje Australië doen. *D
Laatst bijgewerkt door xKnol op 17-08-10 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:36

Waves schreef:
jantergouw schreef:

Mooie uitspraak voor een PVVer. Kan je dat ook begrijpen van moslims?

Ik begrijp alles van iedereen. Met de een ben ik het eens, met de ander oneens, maar begrip hebben is niet hetzelfde als accepteren.
Het willen islamiseren van Nederland begrijp ik wel vanuit hun oogpunt, maar accepteren zal ik het nooit doen.

Alet74 schreef:
Maar jantergouw, we kunnen niet terug naar de jaren 70/80, we leven in 2010. Daar moeten we iets mee doen, we moeten niet terugkijken, maar juist vooruit met de mensen die er zijn, met alles wat ze willen, vinden en doen.

We gaan ook niet terug naar die tijd. Desondanks heb ik wel het geloof dat dit kabinet heel veel zaken aan gaat pakken die grote delen van het volk weer gelukkig maken. Van mij hoeft niemand, buiten de crimineeltjes met 2 paspoorten, het land te verlaten. Maar wel wil ik dat het zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt om nog hier je geluk te komen zoeken. In economisch moeilijke tijden heeft het geen pas om ieder jaar een middelgrote stad als Nijmegen, Breda of Haarlem te importeren.

xKnol schreef:
Bij de ambassade mag je ook stemmen. -:)
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-08-10 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:37

@xKnol: Doe je wel voorzichtig! Het barst van de buitenlanders in Australie :+

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:38

Waves schreef:

haha allemaal enge australiërs :+

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:41

jantergouw schreef:
Ik begrijp alles van iedereen. Met de een ben ik het eens, met de ander oneens, maar begrip hebben is niet hetzelfde als accepteren.
Het willen islamiseren van Nederland begrijp ik wel vanuit hun oogpunt, maar accepteren zal ik het nooit doen.

Tja, je zult het er toch mee moeten doen, met andersdenkenden. Wij moeten jou immers ook accepteren. Tenzij je grootouders niet helemaal Nederlands zijn. Dan hoef ik je blijkbaar niet te accepteren...

Wat versta jij trouwens precies onder islamiseren? Ik ken het begrip niet.

Alet74

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:47

@jantergouw: ik denk niet dat wij er gelukkiger dan wel minder ongelukkig van zouden worden wanneer er minder immigranten komen of wanneer criminele mensen met 2 paspoorten het land worden uitgezet. Geluk zit naar mijn idee in andere dingen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:57

Waves schreef:
jantergouw schreef:

Tja, je zult het er toch mee moeten doen, met andersdenkenden. Wij moeten jou immers ook accepteren. Tenzij je grootouders niet helemaal Nederlands zijn. Dan hoef ik je blijkbaar niet te accepteren...

Wat versta jij trouwens precies onder islamiseren? Ik ken het begrip niet.

Wat ik onder islamiseren versta is allerlei regels maken om het moslims naar de zin te maken. Zwembaden afplakken, mannen weren, halal vlees, oogje dicht knijpen als ze zelf schapen slachten wat voor de wet absoluut verboden is! Verkiezingspamfletten in het arabisch drukken, illegale sharia huwelijken sluiten, al dat soort dingen die stapje voor stapje afgedwongen worden met behulp van de linkse kerk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:59

Waves schreef:

Australie heeft anders wel een streng immigratiebeleid.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:00

jantergouw schreef:
xKnol schreef:
Bij de ambassade mag je ook stemmen. -:)

Ondanks dat ik een sterke mening heb, ga ik niet op een partij stemmen in een maatschappij waar ik op dat moment geen deel van uit maak. Ookal heeft het invloed op de toekomst van een staat. ;)
@Nicolletje, Australiërs zijn voor ons ook buitenlanders :Y)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:02

Alet 74 schreef:
@jantergouw: ik denk niet dat wij er gelukkiger dan wel minder ongelukkig van zouden worden wanneer er minder immigranten komen of wanneer criminele mensen met 2 paspoorten het land worden uitgezet. Geluk zit naar mijn idee in andere dingen.

Iedereen haalt zijn geluk uit andere dingen. Toevallig haal ik mijn geluk wel uit dat soort dingen die ik opnoemde. Vandaar ook dat ik PVV stem en jij niet.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:05

@jantergouw: maar dit zijn toch niet allemaal megadramatische dingen waar we last van hebben? Kijk bijvoorbeeld eens in Friesland: daar zijn de plaatsnaamborden in het Fries geschreven; daar kan de gemiddelde niet-Friessprekende Nederlander ook niet zoveel mee. Als er grote bevolkingsgroepen zijn die (ook) een andere taal spreken dan de Nederlandse, dan zie ik er weinig kwaad in om hen ook een beetje te helpen door bijvoorbeeld verkiezingspamfletten in het Arabisch te drukken. Daar worden we echt niet minder van.
En het illegaal slachten. Tja, Nederland is nu eenmaal een gedoogland. Kijk maar naar de PVV, die mogen misschien straks ook gaan gedogen ;)

Jammer dat jij je geluk haalt uit zaken zoals het tegenhouden van immigranten. Ik vraag me serieus af hoe een mens daar gelukkig van kan worden of minder ongelukkig.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:17

Alet74 schreef:
@jantergouw: maar dit zijn toch niet allemaal megadramatische dingen waar we last van hebben? Kijk bijvoorbeeld eens in Friesland: daar zijn de plaatsnaamborden in het Fries geschreven; daar kan de gemiddelde niet-Friessprekende Nederlander ook niet zoveel mee. Als er grote bevolkingsgroepen zijn die (ook) een andere taal spreken dan de Nederlandse, dan zie ik er weinig kwaad in om hen ook een beetje te helpen door bijvoorbeeld verkiezingspamfletten in het Arabisch te drukken. Daar worden we echt niet minder van.
En het illegaal slachten. Tja, Nederland is nu eenmaal een gedoogland. Kijk maar naar de PVV, die mogen misschien straks ook gaan gedogen ;)

Jammer dat jij je geluk haalt uit zaken zoals het tegenhouden van immigranten. Ik vraag me serieus af hoe een mens daar gelukkig van kan worden of minder ongelukkig.

Het gaat mij om de mate waarin. Ik wordt heel ongelukkig van het feit dat er in Amsterdam meer allochtonen wonen dan autochtonen. Als je de multiculturele gedachte omarmt, zul je dat mooi vinden. Ik vind er niets aan. Voor mij is 10% de max. Zo denk ik er nou eenmaal over.
Over die naambordjes in het fries. Daar staat altijd Nederlandse ondertiteling bij! ;)
Het is niet toevallig dat het de PVDA, Groen Links en D66 waren die die pamfletten in het arabisch lieten drukken! Dat zie je de VVD of PVV echt niet doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:38

jantergouw schreef:
Het gaat mij om de mate waarin. Ik wordt heel ongelukkig van het feit dat er in Amsterdam meer allochtonen wonen dan autochtonen. Als je de multiculturele gedachte omarmt, zul je dat mooi vinden. Ik vind er niets aan. Voor mij is 10% de max. Zo denk ik er nou eenmaal over.
Over die naambordjes in het fries. Daar staat altijd Nederlandse ondertiteling bij! ;)
Het is niet toevallig dat het de PVDA, Groen Links en D66 waren die die pamfletten in het arabisch lieten drukken! Dat zie je de VVD of PVV echt niet doen.

Het is me echt een raadsel waarom jij daar ongelukkig van moet worden. Je woont in Duitsland! Ik woon in AMsterdam en heb er nul problemen mee.

En je zult er niet naar gekeken hebben, maar de folders van de PVDA, GroenLinks en D66 waren ook keurig in het Nederlands ondertiteld hoor :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:43

jantergouw schreef:
Wat ik onder islamiseren versta is allerlei regels maken om het moslims naar de zin te maken. Zwembaden afplakken, mannen weren, halal vlees, oogje dicht knijpen als ze zelf schapen slachten wat voor de wet absoluut verboden is! Verkiezingspamfletten in het arabisch drukken, illegale sharia huwelijken sluiten, al dat soort dingen die stapje voor stapje afgedwongen worden met behulp van de linkse kerk.

Oh, bedoel je dat. De manier waaropje er altijd over schrijft dacht ik serieus dat islamisering iets was wat de moslims zélf deden. Dat die actief het land veroveren ofzo.
Maar je bedoelt dus dat je vindt dat politici niet goed omgaan met culturele verschillen. Tja, dat ben ik voor de verandering nou eens met je eens. Overigens linkse partijen als de SP ook, die zijn al tientallen jaren bezig om dit soort dingen te beperken (in Oss bijvoorbeeld)

Maar dat de politiek raar doet kun je de moslims zelf toch onmogelijk kwalijk nemen!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:44

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:

Het is me echt een raadsel waarom jij daar ongelukkig van moet worden. Je woont in Duitsland! Ik woon in AMsterdam en heb er nul problemen mee.

En je zult er niet naar gekeken hebben, maar de folders van de PVDA, GroenLinks en D66 waren ook keurig in het Nederlands ondertiteld hoor :D

Ik woon pas sinds dit jaar in Duitsland. Voor die tijd heb ik in Amsterdam gewoond.
Dan heb jij een ander pamflet gezien dan ik, want die in Amsterdam in de Indische buurt hing, was geheel in het arabisch en het enige Nederlandse woord was PVDA.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-08-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:49

Waves schreef:
jantergouw schreef:

Oh, bedoel je dat. De manier waaropje er altijd over schrijft dacht ik serieus dat islamisering iets was wat de moslims zélf deden. Dat die actief het land veroveren ofzo.
Maar je bedoelt dus dat je vindt dat politici niet goed omgaan met culturele verschillen. Tja, dat ben ik voor de verandering nou eens met je eens. Overigens linkse partijen als de SP ook, die zijn al tientallen jaren bezig om dit soort dingen te beperken (in Oss bijvoorbeeld)

Maar dat de politiek raar doet kun je de moslims zelf toch onmogelijk kwalijk nemen!

Ik neem het de moslims zelf niet kwalijk. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als ik in hun schoenen stond. Het is de linkse politiek die ik het kwalijk neem. Dat zijn de echte verantwoordelijken. Alles heeft een oorzaak, en de oorzaak van vooral de PVDA dat ze instemmen met al die eisen voor uitzonderingen en aanpassingen van regels is omdat ze in de allochtone houdgreep zitten. Als ze iets zeggen dat tegen de belangen van die groep ingaat, zijn ze direct de helft van hun zetels kwijt. Veruit de meeste allochtonen stemmen PVDA, reken dus maar uit.
Het gevolg is dat ze een groep gecreëerd hebben die buiten de maatschappij staat en in de visie van diegenen die niet bij die groep horen, bevoordeeld worden. Dat wekt wrevel en als je die wrevel niet wegneemt, krijg je een situatie zoals we die nu hebben. Oorzaak-gevolg.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:49

De VVD heeft een niet vertaalde engelse site! Omdat ze zo graag willen dat de expats blijven... ook buitenlanders.. die zich ook niet aanpassen... Ik ken flink wat expats in A'dam en die spreken braaf engels. Zelfs de Duitsers spreken geen woord NL. Overigens zitten er ook heel wat moslims, hindoestanen etc onder de expats. Maar dat maakt niet uit! Zolang je maar geld binnen brengt!
Ach ja, het is allemaal zo relatief hè.

Of vind Jan dat er ook maar max 10% expats mogen zijn?

http://www.vvdamsterdam.nl/expats/