Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Lovely schreef:Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.
En daar zit de kern. Links is TE sociaal. Er wordt nog veel te veel met uitkeringen gefraudeerd. Rechts is daar veel meer op gefocussed dan links. En dat is nodig, want anders is er straks geen sociaal stelsel meer.
marlinH schreef:Dat is opzich heel erg logisch, denk je niet?
lifaya schreef:marlinH schreef:Dat is opzich heel erg logisch, denk je niet?
niet echt, gezien dat over 1 kam scheren isallochtoon is een nogal breed begrip, hetzelfde geld voor marokanen. Daarbij, is het inderdaad zo dat in vergelijking met de autochtonen er meer misdaad is onder de allochtonen, maar dat betekend niet dat het meteen de grootste groep is
faye schreef:Lovely schreef:Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.
En daar zit de kern. Links is TE sociaal. Er wordt nog veel te veel met uitkeringen gefraudeerd. Rechts is daar veel meer op gefocussed dan links. En dat is nodig, want anders is er straks geen sociaal stelsel meer.
Mpepers schreef:Rock maakte op pagina 69 zo'n mooi lijstje, met alle punten van Wilders met daarop de mening en argumenten van Rock.![]()
Ik vond het lijstje een heel goed idee, omdat je zo iedereens mening kunt lezen en er makkelijker over kunt discussiëren.
Meer mensen die hem willen invullen en plaatsen?
Die van mij is wel lang geworden...
nicole3939 schreef:Mpepers schreef:Rock maakte op pagina 69 zo'n mooi lijstje, met alle punten van Wilders met daarop de mening en argumenten van Rock.![]()
Ik vond het lijstje een heel goed idee, omdat je zo iedereens mening kunt lezen en er makkelijker over kunt discussiëren.
Meer mensen die hem willen invullen en plaatsen?
Die van mij is wel lang geworden...
Kiwiko heeft volgens mij ook ergens zo'n lijst gemaakt, met haar argumentatie erbij.
Helaas wordt daar niet of nauwelijks op gereageerd.
superwoman schreef:randalinpony schreef:Anderzijds heeft de Marokkaan een veel grotere kans gepakt te worden want die wordt eerder aangehouden.
Zie je een jong Nederlands ventje in een dure mercedes, denk je: 'Die heeft ie van papa'
Zie je een jong Marokkaans ventje in zon auto, denk je: 'Die heeft ie gejat.'
Dat vind ik nu weer niet. Op sommige plaatsen komt de politie liever niet, omdat zij zich ook niet meer veilig voelen.
Hier in gorinchem is de brandweer weggegaan, omdat ze hun werk niet konden doen door de marrokaanse jeugd (die dus ook verantwoordelijk waren voor de brandjes)
Die gedachtegang maak ik me trouwens ook schuldig aan.![]()
Is ook niet gek, want een zakeman kun je er in veel gevallen uithalen op uiterlijk en ook meestal wel de zoon van een zakenman als hij wordt vertrouwd met papa's dure auto![]()
Een Nederlander met een niet zo bnette uitstaling verdenk ik er ook van![]()
(niet gejat, maar niet via de nette weg verdient denk ik dan)
Heino schreef:nicole3939 schreef:Ja er wordt veel geroepen, maar weinig onderbouwing.
Wat wil jij nu concreet onderbouwd zien dan? Ik wil graag vragen beantwoorden en discussiëren, maar het is hier nu net een kippehok..
randalinpony schreef:faye schreef:
Er wordt ook gigantisch gefraudeerd met subsidies en voordeelsregelingen in het bedrijfsleven... daar is rechts dan weer wat minder op gefocust.![]()
En zo eenvoudig is het niet meer om te frauderen met je uitkering, daar wordt tegenwoordig echt wel harder in opgetreden. Het is ook al veel moeilijker om een uitkering te krijgen/behouden en er is nog steeds veel te weinig toezicht op allerlei reintegratiebedrijven, waardoor daar ook miljoenen in omgaan zonder enig rendement.
randalinpony schreef:Ook een keurige Nederlander kan die auto niet betaald hebben... kijk al die programma's over oplichters er maar eens op na.