wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:02

hemellief zeg....... ik zit hier in een discussie waarin ik reageer.........

moet ik iedereen die zich persoonlijk angesproken voel smootheren??

ik geef gericht antroord

mensen lees terug!

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:02

Rock maakte op pagina 69 zo'n mooi lijstje, met alle punten van Wilders met daarop de mening en argumenten van Rock. +:)+
Ik vond het lijstje een heel goed idee, omdat je zo iedereens mening kunt lezen en er makkelijker over kunt discussiëren.
Meer mensen die hem willen invullen en plaatsen?
Die van mij is wel lang geworden... :+

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:03

faye schreef:
Lovely schreef:
Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.

En daar zit de kern. Links is TE sociaal. Er wordt nog veel te veel met uitkeringen gefraudeerd. Rechts is daar veel meer op gefocussed dan links. En dat is nodig, want anders is er straks geen sociaal stelsel meer.

Helemaal mee eens, links is te sociaal, te lief, te goedgelovig etc.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:04

marlinH schreef:
Dat is opzich heel erg logisch, denk je niet? :)

niet echt, gezien dat over 1 kam scheren is ;) allochtoon is een nogal breed begrip, hetzelfde geld voor marokanen. Daarbij, is het inderdaad zo dat in vergelijking met de autochtonen er meer misdaad is onder de allochtonen, maar dat betekend niet dat het meteen de grootste groep is ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:06

lifaya schreef:
marlinH schreef:
Dat is opzich heel erg logisch, denk je niet? :)

niet echt, gezien dat over 1 kam scheren is ;) allochtoon is een nogal breed begrip, hetzelfde geld voor marokanen. Daarbij, is het inderdaad zo dat in vergelijking met de autochtonen er meer misdaad is onder de allochtonen, maar dat betekend niet dat het meteen de grootste groep is ;)

Je snapt hem niet, ik bedoelde. Je kunt moeilijk "Alweer een allochtoon!!" gaan roepen als het een autochtoon is :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:06

faye schreef:
Lovely schreef:
Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.

En daar zit de kern. Links is TE sociaal. Er wordt nog veel te veel met uitkeringen gefraudeerd. Rechts is daar veel meer op gefocussed dan links. En dat is nodig, want anders is er straks geen sociaal stelsel meer.

Er wordt ook gigantisch gefraudeerd met subsidies en voordeelsregelingen in het bedrijfsleven... daar is rechts dan weer wat minder op gefocust. ;)

En zo eenvoudig is het niet meer om te frauderen met je uitkering, daar wordt tegenwoordig echt wel harder in opgetreden. Het is ook al veel moeilijker om een uitkering te krijgen/behouden en er is nog steeds veel te weinig toezicht op allerlei reintegratiebedrijven, waardoor daar ook miljoenen in omgaan zonder enig rendement.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:07

oooohhhh zo :')

sorry traag van begrip vandaag haha := Maar je kan wel roepen ' alweer een Nederlander!'
edit: eigenlijk moet je helemaal niets roepen :P
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-06-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:07

Mpepers schreef:
Rock maakte op pagina 69 zo'n mooi lijstje, met alle punten van Wilders met daarop de mening en argumenten van Rock. +:)+
Ik vond het lijstje een heel goed idee, omdat je zo iedereens mening kunt lezen en er makkelijker over kunt discussiëren.

Kiwiko heeft volgens mij ook ergens zo'n lijst gemaakt, met haar argumentatie erbij.
Helaas wordt daar niet of nauwelijks op gereageerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:08

nicole3939 schreef:
Mpepers schreef:

Kiwiko heeft volgens mij ook ergens zo'n lijst gemaakt, met haar argumentatie erbij.
Helaas wordt daar niet of nauwelijks op gereageerd.

ook niet op mijn lijstje :+

het gaat gewoon erg hard in het topic

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:08

Kiwiko, ik geloof dat wij mekaar helemaal verkeerd begrijpen en dat daarom dit ineens een rare wending gekregen heeft. Ik wil graag begrijpen wat je bedoeld. Volgens mij heb je mij verkeerd begrepen. Ik reageerde op een gegeven moment met een post over reageren. Toen ging iedereen verder met de discussie. En toen zij jij weer wat over reageren en ik dacht dat dat op mijn post doelde. Dus ik wilde daar even op reageren. Toen zij jij iets over dat je discussierde met mensen die je kende en leuk vond. Is je reactie dat je niets met mij hebt een reactie op dat we elkaar inderdaad niet kennen en dat je op die manier dus niets met mij hebt. Of vind je mijn posts vervelend, onzin of weet ik heb en heb je niets met mijn reacties daarom? Want ik wil dat eigenlijk wel weten. En dan kun je er niet op willen reageren. Maar dat vind ik een beetje raar. Nu wil ik eigenlijk wel weten wat er verkeerd is aan mijn reacties. Want ik maak hier eerlijk gezegd nooit ruzie en blijf altijd beleefd.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:09

Ja er wordt veel geroepen, maar weinig onderbouwing.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:10

nicole3939 schreef:

Wat wil jij nu concreet onderbouwd zien dan? Ik wil graag vragen beantwoorden en discussiëren, maar het is hier nu net een kippehok..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:10

superwoman schreef:
randalinpony schreef:
Anderzijds heeft de Marokkaan een veel grotere kans gepakt te worden want die wordt eerder aangehouden.

Zie je een jong Nederlands ventje in een dure mercedes, denk je: 'Die heeft ie van papa'

Zie je een jong Marokkaans ventje in zon auto, denk je: 'Die heeft ie gejat.' :D

Dat vind ik nu weer niet. Op sommige plaatsen komt de politie liever niet, omdat zij zich ook niet meer veilig voelen.
Hier in gorinchem is de brandweer weggegaan, omdat ze hun werk niet konden doen door de marrokaanse jeugd (die dus ook verantwoordelijk waren voor de brandjes)

Die gedachtegang maak ik me trouwens ook schuldig aan. :o
Is ook niet gek, want een zakeman kun je er in veel gevallen uithalen op uiterlijk en ook meestal wel de zoon van een zakenman als hij wordt vertrouwd met papa's dure auto :o
Een Nederlander met een niet zo bnette uitstaling verdenk ik er ook van :o

(niet gejat, maar niet via de nette weg verdient denk ik dan :o )

Ook een keurige Nederlander kan die auto niet betaald hebben... kijk al die programma's over oplichters er maar eens op na. ;)
Onze beeldvorming bepaalt voor een groot deel ons oordeel en dat is vaak niet terecht... farmaceutische industrie is een voorbeeld van over de lijken van mensen geld willen verdienen. Vioxx, Softenon, enkele psychofarmaceutici... Met onderzoeksresultaten wordt volop gefraudeerd om maar een medicijn aan de man te brengen.

Keiharde regulering en bestraffen van overtreders is overal nodig hoor... Neem alleen al het gesjoemel met gelden in de EU.

Die kruimelMarrokaan kan alleen maar dromen van zulke criminaliteit.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:13

Heino schreef:
nicole3939 schreef:

Wat wil jij nu concreet onderbouwd zien dan? Ik wil graag vragen beantwoorden en discussiëren, maar het is hier nu net een kippehok..

Dat bedoel ik dus.
Ik heb de laatste 20 pagina's net teruggelezen.
Maar iedereen roept door elkaar en de werkelijke punten van Wilders programma worden weinig genoemd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:14

en dat is de pest........ het zijn kruimelmakkocanen........

de grote jongens willen niet in verband gebracht worden met straatroof, intererseert ze niks..........

die willen niet opvallen in een moskee....

( voor de sensatiezoekers...... google eens op U en zo ...... en stn, fraude) \

grote mensen willen dit soort petitcrime niet :)

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:15

Heino: Ik weet dat wij elkaar wat beloofd hadden, maar ik kan niet laten toch even te zeggendat ik het wel met je eens ben nu...!

Misschien toch maar weer dat lijstje erin gooien? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:17

randalinpony schreef:
faye schreef:

Er wordt ook gigantisch gefraudeerd met subsidies en voordeelsregelingen in het bedrijfsleven... daar is rechts dan weer wat minder op gefocust. ;)

En zo eenvoudig is het niet meer om te frauderen met je uitkering, daar wordt tegenwoordig echt wel harder in opgetreden. Het is ook al veel moeilijker om een uitkering te krijgen/behouden en er is nog steeds veel te weinig toezicht op allerlei reintegratiebedrijven, waardoor daar ook miljoenen in omgaan zonder enig rendement.

Ga eens op "pay-day"bij het UWV kijken. Ik heb er tegenover gewerkt, de ene na de andere grote dure mercedes kwam voor rijden om maar weer uitkering te innen. En armoede in allochtone gezinnen? Misschien moet je niet zoveel kineren fokken als je geen inkomen hebt. Want van de kinderbijslag kun je niet rondkomen nee. Dus wie is daar dan schuldig aan? De nederlandse maatschappij of die ouders die het niet bij een of twee kinderen houden?

Als je dit topic leest begrijp ik heel goed waarom zovelen op Wilders gestemd hebben :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:17

nicole3939 schreef:
Maar iedereen roept door elkaar en de werkelijke punten van Wilders programma worden weinig genoemd.

Maar wat wil je nu onderbouwd zien dan? We kunnen altijd een poging doen het weer een fatsoenlijke discussie te maken :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:18

Kinderen fokken?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:20

randalinpony schreef:
Ook een keurige Nederlander kan die auto niet betaald hebben... kijk al die programma's over oplichters er maar eens op na. ;)

Ik heb dan de ervaring dat veel zakenlui in die dure auto's ook geen 40 uur pw werken en regelmatig de 80 uur ook wel voorbij gaan...

Ik ga niet uit van de programma's, waar je natuurlijk wel iets door wordt beinvloed, maar ik doe het voornamelijk met mijn ervaringen...
Die "kruimelcriminaliteit" van marrokanen geven mij wel een onveilig gevoel wat ik in sommige gevallen belangrijker vind dan grote criminelen. (chineze maffia bijv - ook heel slecht, maar heb daar gelukkig nog geen last van gehad)
Moet allemnaal aangepakt worden, maar kruimelcriminaliteit is niet minder erg om het maar even duidelijk te maken.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:21

inderdaad een optie om het lijstje er weer bij te halen en dan goed argumenteren wat jij wel goed of niet goed vind?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:22

Payday?
Ik heb een tijdje een uitkering gehad via UWV en die werd gewoon op de bank gestort hoor...

Daarnaast kan het inderdaad zo zijn dat mensen met een zeer hoog inkomen (of die dat hadden) een tijdje een UWV-uitkering krijgen, maar dat is gewoon wettelijk zo geregeld zeg.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:23

Kinderen fokken doen ze in China, ze zoeken twee zo dik mogelijke mensen, om dan een sterk en dik kind te krijgen welke goed competitief mee kan doen in de sumo sport. Erg gezond is het niet, maar de status toekomend aan een professioneel sumo worstelaar is aanzienlijk. Kinderen fokken, is niet iets wat de PVV zal stimuleren, gezien de volksgezondheid, en de vele dikke kinderen die Nederland al telt, sluit ik mij daarbij aan bij de PVV. Kinderen horen niet gefokt te worden, maar geboren te worden uit liefde van 2 mensen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:24

@Nicole: Dan ga ik het lijstje even zoeken tussen die 86 pagina's :P

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:25

Heino schreef:
@Nicole: Dan ga ik het lijstje even zoeken tussen die 86 pagina's :P

:D :D