Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:39

@ slimmerik: ik denk niet oog om oog,tand om tand...maar bekijk het wel zo: waarschijnlijk 2 moorden op z'n geweten, een notoire leugenaar, een chanteur, geen berouw tonend...
tja, castratie vind ik goed voor verkrachters(ligt er wel aan op wat voor manier natuurlijk!!), onthoofding vind ik dan weer nergens over gaan.
ik vind namelijk, dat je dan te makkelijk onder je straf uit komt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:40

slimmerik schreef:
Ik gun hem inderdaad niet de straf daar uit te moeten zitten. Wij vechten op alle fronten voor mensenrechten en dat iedereen overal gelijk behandeld wordt.

Dus zolang het daar barbaarser is dan hier, mag Nederland wat mij betreft hem proberen hierheen te halen.

Dat oog om oog tand om tand principe die sommige erop na houden..... krijg ik kippenvel van.

Ik snap dat je zo denkt hoor, maar al die andere gevangenen dan?? Die daar zitten voor een diefstal?? Of misschien wel onschuldig? Dan denk ik, dat wanneer je iedereen gelijk wilt behandelen, je hem daar moet laten zitten, of alle gevangenen uit Peru naar NL moet halen :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:40

KiWiKo schreef:
ik heb een foto van Joran over een week.............

maar die is niet boktwaardig vrees ik :D :D

Zien!!! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:41

Ik ben dus geen Amnesty-mens. Wie zijn billen brandt...

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:42

ik vind niet dat iemand die een ander (met opzet) vermoord heeft nog enige moeite van de wereld verdiend om een beter leven te krijgen. Hij stikt er maar lekker in.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:43

het zal je kind zijn ThePast03.............. het zal je kind zijn!!! het zal je kind zijn die al 5 jaar spoorloos is, of in Peru vermoord is door hem

en hoeveel andere kinderen van moeders??

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:44

ThePast03 schreef:
35 jaar gevangenisstraf heb ik totaal geen probleem mee, maar dan wel op een normale menselijke manier.
Joran kan je niet vergelijken met de Nederlandse drugsdealers die daar zitten, er staat nu al een prijs op zijn hoofd....

MarcoBorsato schreef:
Nee ik vind Joran, ondanks wat hij heeft gedaan, nog steeds een mens. En ik vind dat hij gestraft moet worden, maar die gevangenissen in Peru gaan me gewoon te ver. Ik ben een echt Amnesty meisje, misschien komt het daar door.

Ik ben het zeker met jullie eens hoor dat de omstandigheden in de gevangenissen erg slecht zijn en dat het daarbij de vraag is of hem daar niets wordt aangedaan. MAAR hij is toch zelf naar Peru vertrokken en daar is de moord gepleegd. Als hij schuldig is, is hij daar toch het beste op zijn plaats? Laat het ze daar gewoon uitzoeken, waarom moet Nederland zich er mee bemoeien? Ik ben wel voor een eerlijk proces, maar ook voor het uitzitten van de straf in het land waar de misdaad heeft plaatsgevonden.

Nogmaal, even buiten dat Joran er mee geholpen is, wat heeft Nederland er aan hem hier heen te halen? Wat draagt hij bij aan onze maatschappij? Helemaal niets .... Waarom hem dan hierheen halen??? Dat kost alleen maar bakken met geld, wat o.a. in de zorg zo nodig is, en hij geeft ons verder niets terug. Ja.... een hoop angst als hij weer op vrije voeten zou komen of met verlof zou mogen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:45

MamboBeach schreef:
Ik ben dus geen Amnesty-mens. Wie zijn billen brandt...

Inderdaad, steek die moeite en het geld liever in de zorg of een ander goed doel in eigen land....

slimmerik

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:47

De Middeleeuwen zijn er niets bij :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:50

Waarom denken mensen dat ik zijn daden goedkeur omdat ik vind dat het nog steeds een mens is en ik vind dat wij de middeleeuwen al lang ontgroeid (zouden horen) zijn en dus zelfs onze zwaarste criminelen geen barbaarse behandeling meer gunnen.
Persoonlijk vind ik dat gewoon een teken van beschaafdheid.

Het gemis van de moeders neem je ook niet weg door Joran dit soort martelingen te gunnen. De gevangen die ik op de foto's heb gezien zaten ook in een extra beveiligde afdeling maar zijn tijdens een opstand toch te grazen genomen.

Nee ik wens niemand dat toe en dat zal ook niet veranderen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:50

slimmerik schreef:

Dan hadden ze hem na de eerste moord gevierendeeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:51

Ik vind het zonde van mijn belastingcenten hem hier te hebben...laat hij dan maar in Aruba gaan zitten....die jongen is zo goed in manipuleren, wij zijn zulke wereldvreemde softies, die krijgt het voor elkaar hier in de gevangenis een clubke om zich heen te krijgen en daar heel erg veel baat bij te hebben, dan nog na 10 voor goed gedrag vrij gelaten te worden, de echte Joran leert niemand kennen.

Neuh, hem daar lekker laten zitten, hij heeft bewust voor Zuid Amerika gekozen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:51

Off topic, Slimmerik, wat heb jij een gave avatar!!! Haha.

Valt me op, dat het grootste deel het er mee eens is, dat hij daar maar lekker moet blijven.
Ben wel erg benieuwd, wanneer hij zijn echte vonnis krijgt te horen. Zal nu wel weer langer duren, nu zijn advocaat opstapt...

ThePast03, ik gun het ook echt niemand, maar ik zou niet weten waarom Joran voorrang zou krijgen op de andere gevangen, om hem wel uit te leveren en anderen niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:52

En hoezo Middeleeuwen? Wat een bullshit, dan zat hij geketend aan de muur in een kerker....

Het is een 3e wereld land en daar zien publieke faciliteiten er zo uit..dan zit er natuurlijk in het gevang geen ideale schoonzoons...een combinatie die het maakt wat het nu is...

Dat bedje met die tv hebben ze daar niet...is dat nodig?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-06-10 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Ik vind het prima als hij in Aruba zit. Ik zie er ook geen heil in om hem naar NL te halen.

Urbanus

russel schreef:
En hoezo Middeleeuwen? Wat een bullshit, dan zat hij geketend aan de muur in een kerker....

Het oog om oog, tand om tand principe vind ik ook behoorlijk middeleeuws.

Jolliegirl

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:53

En meneer is weer in het nieuws...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:53

ik ben blij te lezen dat sommige mensen meer ontwikkeld zijn dan ik......... van mij mag hij fijn in Peru zijn straf uitzitten..........

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:54

Vulina schreef:
[*olduser*], ik gun het ook echt niemand, maar ik zou niet weten waarom Joran voorrang zou krijgen op de andere gevangen, om hem wel uit te leveren en anderen niet...

Omdat die niet het gevaar lopen wat hij nu loopt. Er staat al een prijs op zijn hoofd daar inmiddels.
De andere gevangen gun ik het overigens net zo min en die mogen ze van mij vandaag ook uitleveren, maar dit topic gaat nu eenmaal over Joran en niet over die andere gevangenen. ;)

Aruba vind ik ook prima overigens. Hij hoeft van mij ook niet perse naar Nederland te komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:54

sarabande schreef:
slimmerik schreef:

Dan hadden ze hem na de eerste moord gevierendeeld :D

Zie de bokkers er inderdaad toe in staat. Waar zijn de normen en waarden gebleven denk ik dan. Hoop dat ik mijn kinderen goed heb opgevoed. Heb hen trouwens net de inhoud van dit topic meegedeeld. Gelukkig zijn ze een andere mening toegedaan als hier geuit wordt en zijn ze het met me eens....pfjoew....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:57

MarcoBorsato schreef:
russel schreef:

Het oog om oog, tand om tand principe vind ik ook behoorlijk middeleeuws.

Maar dat is toch een uitdrukking die mensen hier zelf er van maken? Het is zoals het is...Peru is Peru...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:57

Brrr slimmerik............. brrrrrrr normen en waarden :) :)

waar heb je het over?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:58

ThePast03 schreef:
Vulina schreef:
ThePast03, ik gun het ook echt niemand, maar ik zou niet weten waarom Joran voorrang zou krijgen op de andere gevangen, om hem wel uit te leveren en anderen niet...

Omdat die niet het gevaar lopen wat hij nu loopt. Er staat al een prijs op zijn hoofd daar inmiddels.
De andere gevangen gun ik het overigens net zo min en die mogen ze van mij vandaag ook uitleveren, maar dit topic gaat nu eenmaal over Joran en niet over die andere gevangenen. ;)

Aruba vind ik ook prima overigens. Hij hoeft van mij ook niet perse naar Nederland te komen.

Nee, maar er zijn toch ook eerder mensen daar gecastreerd/onthoofd?? Ik snap dat het over Joran gaat, maar ik wil er alleen mee aangeven, dat ik vind dat hij geen voorkeursbehandeling hoeft wat mij betreft.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:59

Hij heeft zijn keuze voor Peru gemaakt en de keuze voor een meisje van een heel invloedrijke vader...nu mag hij op de blaren zitten (in Peru ;) ).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:00

ThePast03, en daar moet je trots op zijn dat jouw kinderen een andere mening hebben?
Als het zo is dat Joran dit allemaal zo heeft gedaan mag hij van mij flink gestraft worden.
Nee, Joran hier lekker in de gevangenis laten zitten, net of hij in een hotel zit... Hoeft van mij ook niet hoor...