faye schreef:Als de vrouw zich moet bedekken en de man niet, dan discrimineer je de vrouw. Zo simpel is het. En ik ben niet aanvallend, heb nu de tijd niet om quotes van je te zoeken JK, maar je hebt meerdere keren geinsinueerd dat moslimvrouwen zonder hoofddoek of met make up niet zo goed gelovig zouden zijn als jij....
dat is absoluut een onterechte beschuldiging faye. ik heb absoluut nooit gesproken over 'die is minder goed gelovig dan ik' ik heb mezelf absoluut nooit suprieus gesteld boven een ander. wel heb ik het islamitische punt proberen uit te leggen. nog steeds heb ik dus het idee dat je mijn stukjes niet goed leest en misschien niet goed begrijpt, vraag dan minstens om verduidelijking.
het volgende stelde jij
jij spreekt hier duidelijk over 'gelijkwaardigheid', de islam discrimineerd mannen en vrouwen niet op dit gebied, integendeel, in de islam zijn vrouwen even veel waard voor Allah als mannen. enkel hebben beide sekse andere rollen, andere eigenschappen, andere vaardigheden, andere verantwoordelijkheden en andere rechten in dit leven met daarbij passend dus andere verplichtingen en kenmerken (daarom zijn we ook man en vrouw en geen uniseks wezen.)Citaat:Dan is het helemaal onbegrijpelijk dat vrouwen een boek volgen wat ze elke gelijkwaardigheid met een man ontzegt. DAT is pas discriminatie
dus zouden volgens jou de man en de vrouw hetzelfde moeten zijn? dus als een vrouw een hoofddoek moet dragen de man dan ook?? hetzelfde is niet hetzelfde als gelijkwaardig.
gelijkwaardigheid (de waarde van een individu) heeft niets te maken met de verschillen tussen man en vrouw. God heeft deze verschillen in rechten en plichten gemaakt naar wat eerlijk is voor beide. hij ziet hun als gelijkwaardige, beide zijn dienaren van God. het is niet zo dat de vrouw er voor de man is. ze zijn beide verantwoordelijk over hun eigen daden. het zal bv oneerlijk zijn om een man te verplichten het kind borstvoeding te geven, hier heeft hij de eigenschappen niet voor. ze blinken beide uit op bepaalde vlakken en zijn beide 'zwak' op bepaalde vlakken. daarom vult een man een vrouw ook goed aan en zouden ze met een correct islamitisch huwelijk het perfecte 'team' kunnen vormen