[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:16

Zesiram schreef:
Dat zou best kunnen.....ik heb zo weinig tijd om het te volgen :o Maar binnenkort gelukkig weer volop, heb er echt zin in ( zie onderschrift :o )

(hij krijgt hier een behoorlijke vuurdoop bij P&W en ik vind dat hij het heel goed doet!)

En over Emile Roemer bij Nieuwslicht: http://player.omroep.nl/?aflID=10730100

;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:29

Ik vind mezelf helemaal niet links, stem al 20 jaar VVD, en ben toch echt niet van plan om ooit oop een one (achterlijke) issue partij als de PVV te gaan stemmen hoor.
Ik woon in Amsterdam, dus het is niet zo dat ik nog nooit een (islamitsiche) allochtoon van dichtbij gezien heb, maar ik kan niet zeggen dat ik last heb van "die" mensen. Ik leef mijn leven, en betaal belasting. Daar heb ik zelf profijt van, en ouderen, de studenten, en de zwakkeren in de samenleving ook. Prima geregeld toch?
En dat er alleen halal te halen valt bij de BP Utrecht lijkt me schromelijk overdreven, er ligt vast wel een Bifi worst voor je klaar! Ik eet geen vlees, dus mij maakt het niet uit.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:25

sjonnie48 schreef:
Toekie schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij welke tankstations je helemaal niets anders meer kunt kopen behalve halal producten? :)

En hoe het er hier volgens jou over 20 jaar (concreet) uitziet (en waar je dat op baseert)? :)

Barst los. :D

In elk geval bij de BP in Utrecht , daar zijn producten die je alleen in halal kan kopen , in een mars of blikje cola
zit geen halal vlees he .
Hoe het er over 20 jaar hier uitziet , tja het kan natuurlijk nog best goed worden als we massaal PVV gaan stemmen , anders hoef je maar naar het verleden te kijken , hoe alle autochtone bewoners de steden uit gevlucht zijn en zijn vervangen door marokanen , die in notime de ooit zo gezellige buurten in gevaarlijke en vervuilde getto's hebben veranderd .
Met het verwelkomen van importbruiden , die vervolgens zo'n 8 of meer kinderen krijgen , .......... die allemaal weer een partner uit marokko halen , kun jezelf ook bedenken hoe het er hier uitziet , hoogopgeleide nederlanders emigreren , want vluchten kan niet meer .
maarja als je je oogkleppen niet af doet , duurt het wat langer voor je merkt dat we een islamitisch land zijn geworden .
Of mischien vinden de linkse stemmers onder ons het juist wel fijn als de Sharia hier wordt ingevoerd , maar ik niet , daarom stem ik dus PVV

Sorry maar deze opmerkingen gaan mij gewoon echt te ver. Ik mag het natuurlijk niet zeggen maar vervang marokkanen door het woord joden en je krijgt een zeer enge flashback.

Ik ben inderdaad zeer benieuwd waar jij deze ideeen op baseerd? Wat zijn de bewijzen of argumenten dat de islamitische bevolking ons land zou willen overnemen? (Door middel van voortplanting, is dat wat je zegt?) Wat heeft niet op Wilders stemmen te maken met de Sharia? En er zijn geen enkele bewijzen dat Islamieten de sharia willen in voeren of Nederland willen overnemen

Dit soort dingen gaan mij gewoon echt te ver. Ik kan het bijna niet onder woorden brengen.
De pvvers zijn al een tijdje aan het klagen over hoe wij linkse elite te hard op ze in gaan en dat ze daarom het topic maar hebben verlaten. Om dit soort opmerkingen heb ik het topic verlaten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:39

Niet te vergeten dat die 8 kinderen op straat gaan hangen en gaan stelen en ouwetjes in elkaar slaan
Wel een goed oplossing voor de grote aanwas ouderen natuurlijk. En die vrouwen kunnen mooi zwart de huizen van al die brave rechts stemmers poetsen.

Vervolgens komt er een oogkleppen verbod en wordt iedereen gedwongen om hoofddoekje om te doen zodat je toch niks hoort en ziet behalve dat lichtende hoofd dat boven de gemene menigte deint.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan :D :D

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:07

Krips schreef:
En er zijn geen enkele bewijzen dat Islamieten de sharia willen in voeren

In sommige moskeeën in Nederland wordt al recht gesproken via de Sharia. Als onderbouwing ;) :
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... -nederland

In Engeland is de Sharia (gedeeltelijk)al ingevoerd (onder het motto: het wordt toch al illegaal gepraktiseerd, laten we het dan maar legaliseren als een soort van gedoogbeleid.)
In 2006 heeft Donner zelfs al eens gepleit voor invoering van de Sharia. Gelukkig heeft Donner toen nogal wat commentaar gekregen, omdat de Sharia in strijd met onze wetgeving is.

En nee, ik ben geen PVV stemmer. Ik probeer gewoon te begrijpen waarom PVV stemmers iets beweren en zoek dat op.
Daarom denk ik nu ook te snappen waarom Wilders een verbod op het bouwen van moskeeën wil.
Twee moskeeën in Nederland zijn gebouwd met subsidie uit Saoudi Arabië (van een tamelijke fundamentalistische organisatie, als tegenprestatie wil deze organisatie dat de Imams die in deze moskeeën prediken door hun opgeleid worden, en een aantal moskeeën, ik dacht me te herinneren-maar dat weet ik niet zeker meer- 25 Turkse moskeeën zijn gebouwd met subsidie van Milli Gorus, een Turkse organisatie die zegt dat zijn tak in Nederland gematigd is, maar in de moskeeën door hun gesubsidieerd worden tamelijk fundamentalistische preken gehouden. (Dit is trouwens niet onopgemerkt gebleven bij de politiek hoor. De SP bv. heeft hierover al eens een artikel geschreven. :j )
Misschien wil Wilders met een verbod op het bouwen van moskeeën bereiken dat deze fundamentalistische organisaties minder poot aan de grond krijgen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:31

Ik geloof dat geen één partij voor fundamentalisme is dat onze waarden en normen niet respecteert, dus om dat te bestrijden hoef je niet op de pvv te stemmen. Wat de pvv doet is één probleem aankaarten en daar volledig in doordraaien. Waardoor het lijkt alsof wij binnen een paar jaar een Islamitisch land zijn. Terwijl als je simpelweg naar de cijfers kijkt, blijkt dat 5,3 % van onze bevolking bestaat uit Moslims en in 2050 zal dit zo'n 8% van de bevolking zijn. http://www.nidi.knaw.nl/en/output/demos ... debeer.pdf

Wat betreft de sharia wetgeving (in Engeland) raad ik iedereen aan dit even door te lezen. Want als je het zo beknopt neerzet roept het spookbeelden op die niet nodig zijn: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/in ... eland.html

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:22

Toekie schreef:
Wat betreft de sharia wetgeving (in Engeland) raad ik iedereen aan dit even door te lezen. Want als je het zo beknopt neerzet roept het spookbeelden op die niet nodig zijn:

Daarom had ik al heel netjes 'gedeeltelijk' erbij gezet. Als je de link die ik gaf bekijkt kun je ook zien in hoeverre het Sharia recht in Engeland reikt. ;)

In jouw tweede link wordt (in tegenstelling tot jouw eerste link die 5,3% aangeeft)van een percentage van 15% Moslim in Nederland gesproken. Wie heeft het nu bij het rechte eind?

Maar, hoe dan ook, wat mij betreft moet er geen Sharia ingevoerd worden hier. Het is in strijd met onze grondwet. En daarom dus ook in strijd met onze normen en waarden. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? :?

Wat de PVV doet weet ik eigenlijk niet, ik begrijp het niet. :n Waarom zo'n dingen roepen en daarom zoveel stemmen krijgen, terwijl je toch niet wil regeren?
Ik zou zó graag eens in het hoofd van die man willen kijken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:59

Ik denk dat de meeste mensen de ''gedeeltelijk'' niet lezen en alleen maar zien: Sharia? Waar?? Zie je nu wel?!?!
Dus hopelijk bekijkt iedereen jouw filmpje en mijn link. ;)

insun schreef:
In jouw tweede link wordt (in tegenstelling tot jouw eerste link die 5,3% aangeeft)van een percentage van 15% Moslim in Nederland gesproken. Wie heeft het nu bij het rechte eind?

Die eerste is - zoals je kunt zien - een uitgebreid onderzoek van het CBS. Ik weet niet hoe die tweede link aan 15% komt (staat er verder ook niet bij). :n
Maar die eerste cijfers zijn dus betrouwbaar. :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 03:52

sjonnie48 schreef:
In elk geval bij de BP in Utrecht , daar zijn producten die je alleen in halal kan kopen , in een mars of blikje cola
zit geen halal vlees he.

halal = niet per definitie alleen vlees
halal = rein/toegestaan voor Moslims
Bij wat voor producten heb je dan geen keus? Ik kan me hier namelijk niets bij voorstellen (ik wil je best geloven hoor, maar wat bedoel je dan precies)?

sjonnie48 schreef:
Hoe het er over 20 jaar hier uitziet , tja het kan natuurlijk nog best goed worden als we massaal PVV gaan stemmen , anders hoef je maar naar het verleden te kijken , hoe alle autochtone bewoners de steden uit gevlucht zijn en zijn vervangen door marokanen , die in notime de ooit zo gezellige buurten in gevaarlijke en vervuilde getto's hebben veranderd .

Welk verleden? :?
Kun je dan voorbeelden noemen van steden waar alle autochtone bewoners gevlucht zijn en waar nu alleen nog maar marokkanen wonen? Je uit je zo zwart-wit, dan wil ik ook wel zwart-wit voorbeelden want ik word dan erg nieuwsgierig!

sjonnie48 schreef:
Met het verwelkomen van importbruiden , die vervolgens zo'n 8 of meer kinderen krijgen , .......... die allemaal weer een partner uit marokko halen , kun jezelf ook bedenken hoe het er hier uitziet , hoogopgeleide nederlanders emigreren , want vluchten kan niet meer .

Wat betreft gezinshereniging/huwelijksmigratie:
In de afgelopen decennia kwamen veel immigranten uit Turkije en Marokko in het kader van gezinshereniging en huwelijksmigratie. Daarnaast kwamen veel immigranten uit het Midden-Oosten als asielzoeker. Onder beide categorieën immigranten bevonden zich veel islamieten. Voor de toekomst verwacht het CBS weliswaar een verdere groei van het aantal Turken en Marokkanen in Nederland, maar die is veel minder sterk dan in het verleden. Het aantal immigranten uit Turkije en Marokko is de laatste jaren sterk teruggelopen. Tussen 2001 en 2006 daalde het aantal Turkse immigranten van 5.500 naar 2.500 en het aantal Marokkaanse immigranten van 6.400 naar 3.600. Weliswaar trouwt nog steeds meer dan de helft van de jonge Marokkanen en Turken die in Nederland wonen met een partner uit Marokko of Turkije, maar het aandeel van de huwende Marokkanen en Turken van de tweede generatie dat een partner uit het buitenland haalt, daalt. Een steeds groter deel trouwt met een partner die ook in Nederland woont.

Wat betreft kinderen:
Het gemiddelde kindertal van Turkse vrouwen in Nederland (2,1 kinderen per vrouw) ligt beduidend lager dan dat van Marokkaanse vrouwen (3,1). Voor de totale groep niet-westerse allochtonen bedraagt het gemiddelde kindertal 2,2 kinderen per vrouw. Dat is weliswaar hoger dan voor autochtone vrouwen (1,7), maar niet zodanig hoog dat het tot een heel sterke groei leidt. Het gemiddelde kindertal van allochtone vrouwen is de laatste tien jaar geleidelijk gedaald: bij Marokkaanse vrouwen van 3,4 kinderen in 1996 naar 3,1 in 2006, bij Turkse vrouwen van 2,5 naar 2,1. Het CBS verwacht dat het kindertal de komende decennia geleidelijk verder daalt tot gemiddeld twee kinderen per vrouw, mede omdat in de landen van herkomst zelf de geboortecijfers ook dalen.

Bron: http://www.nidi.knaw.nl/en/output/demos ... debeer.pdf

sjonnie48 schreef:
maarja als je je oogkleppen niet af doet , duurt het wat langer voor je merkt dat we een islamitisch land zijn geworden .
Of mischien vinden de linkse stemmers onder ons het juist wel fijn als de Sharia hier wordt ingevoerd , maar ik niet , daarom stem ik dus PVV

Zie de feiten en cijfers die iets anders aantonen dan wat jij beweert over het worden van een islamitisch land. ;)
Bovendien is PVV niet de enige partij die tegen sharia rechtspraak is. De linkse stemmers met oogkleppen onder ons - van de SP bijvoorbeeld - die het volgens jou fijn vinden, bestrijden de opkomst ervan. Zie http://www.sp.nl/nieuwsberichten/6828/0 ... ijken.html

windhond

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:29

Toekie.

Ik kan je wel een keertje een dagje mee nemen naar Rotterdam. Dan zul je zien dat er een heleboel wijken zijn waar nog amper autochtonen wonen. Mijn opa en oma bijvoorbeeld zijn al 2x verhuisd omdat ze gewoon weggepest zijn . Ik gaf al eerder aan dat mijn opa toen 82 inelkaar gemept is met een stoel door een allochtoon van 20. Ik doe dat niet af als incident maar als pure schande. Na een paar weken stond ie weer op straat met een geldboete van 500 euro die hij nooit betaald heeft.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:22

Jaa, en vrienden van mij zijn in elkaar gemept door autochtonen. Ik vind één voorbeeld nou niet echt doorslaggevend, hoe erg het ook is. Bovendien wie zegt dat het ook maar iets te maken heeft met het allochtoon zijn. En waarom zullen dit niet gewoon problemen met achterstandsbuurten zijn? Dat is sowieso heel interessant vind ik. In hoeverre heeft criminaliteit onder allochtonen iets met afkomst te maken, heeft het niet te maken met een achterstandspositie. Zijn veel problemen met allochtonen niet gelijk aan de problemen van witte achterstandsbuurten? En dat dit aangepakt moet worden hoor je mij ook niet ontkennen.

Maar ik heb Wilders eens horen zeggen dat allochtonen zich 'te snel' voortplanten, dat vind ik echt zo een enge opmerking. Wat is dan de tweede stap en wat is zijn conclusie hieruit?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:32

Windhond, als geboren Rotterdammer moet ik toch even reageren. Mijn beiden ouders en grootouders zijn/waren ook geboren Rotterdammers. Vooral aan mijn moeders kant is het een hele grote familie waarvan er veel nog in Rotterdam wonen (Een deel is daar weg, maar altijd vanwege werk verhuisd).

Er is nog niemand in mijn familie (en dat zijn er dus inmiddels heel wat, bijna allemaal ook meerdere kinderen en kleinkinderen) die ooit iets aangedaan is door een gekleurde medemens, en ook mijn oude tantes van 75+ gaan gewoon te voet en te fiets door Rotterdam. Ja ook 's avonds, ze genieten graag van een concert of een lekker restaurant.

Wel is bijvoorbeeld mijn nichtje ooit bijna een oog verloren door een of andere witte sloerie die zonder enige aanleiding met een aantal andere haar aanviel. Deze "lieftallige" witte dame probeerde met haar (erg lange) nagels echt het oog van mijn nichtje er uit te draaien en dat was nog bijna gelukt ook.

Moeten we nu alle witte vrouwen maar Nederland uit zetten? Of steriliseren? Of lange nagels verbieden?

Nee toch, want dit was een incident, een schandelijk incident, net zoals wat bij jouw opa gebeurd is, vreselijk, maar het blijft een incident.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:37

Tja , ik kan wel blijven schrijven hier ,[ op kanaleneiland woont bv vrijwel geen nederlander meer ,]
en bifi worstjes zijn ook [nog]te koop .
maar duik maar fijn in de boeken en zoek cijfertjes op , ik weet dat die niet kloppen , maar als er een goed onderbouwde zin onder staat dan , gaat het er bij jullie in als koek , :D .
ik kijk liever zelf om mij heen , en ben niet blind ,en stem op Geert Wilders , en ben gelukkig niet de enige .
Noem mij een racist of vergelijk mij met Hitler , het raakt me niet , het bevestigd voor mij alleen maar dat het zonde van de tijd is om mijn mening hier neer te zetten .
Daarom ,weltrusten , slaap lekker door :Z

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:50

Is het zonde van je tijd om te horen dat andere mensen heel andere ervaringen hebben dan jij?

Ok, prima, jouw goed recht, maar volgens mij ben jij dan toch echt degene die graag in zijn eigen droomwereldje wil blijven en niet wil horen dat wat jij ziet maar een heel klein stukje is van wat er zich in Nederland afspeelt.

Droom jij maar fijn dat er geen opa's en oma's meer in elkaar geslagen zullen worden als Wilders aan de macht komt. Dat gaat allebei niet gebeuren, dus je kunt fijn tot het eind der dagen blijven dromen *D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:02

Je mag je mening best hier neerzetten sjonnie. Maar ik mag me er dan toch ook aan storen? Ik ben toch ook niet blind? En waarom zouden de cijfers niet kloppen? Misschien is dat een algemeen beeld en klopt dat net niet met jou ervaringen. Maar de Nederlandse politiek gaat toch om het hele land? En daarvoor kloppen de cijfers wel. Als bij jou in de buurt een bepaald probleem is moet dat lokaal en daar worden opgelost. Maar daar kan moeilijk de hele bevolking of een bevolkingsgroep verantwoordelijk voor zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:11

Hoewel ik het totaal niet met Sjonnie eens ben, kan ik me heel goed voorstellen dat zulke gevoelens wel leven in bepaalde wijken. Het is voor mij makkelijk oordelen, ik ben al heel snel de stad uitgetrokken, naar het platteland. Hier zijn ook problemen, hele grote zelfs, maar ik kan bij wijze van spreken wel mijn auto van het slot laten staan ( voordeur ook wel eens een paar nachtjes wagenwijd open laten staan per ongeluk, niks gebeurd ).

Niet iedereen heeft de keuze weg te trekken, en als ik verhalen lees over mensen in de thuiszorg onder bewaking een wijk in moeten, brrrr, moet er niet aan denken. Maar een beetje een bredere blik, niet alles negatief zien (wat is het probleem van halal-producten in de bp-shop bijvoorbeeld? ), en ook de kansen zien die er kunnen ontstaan.
Dat het niet eenvoudig is, ontslaat je niet van de plicht om constructief te werken aan de samenleving, en niet alleen maar te roepen zoals Wilders doet. Het is in NL en daarbuiten allang duidelijk geworden dat alleen repressie niet werkt, dus waarom zouden we dat nog een proberen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:15

Nou ja dat Halal iemand tegenstaat, daar kan ik me nou weer 100% in vinden.

Ik vind dat echt onnodige dierenmishandeling en het zou wat mij betreft vandaag nog verboden mogen worden. En wat een moslim daar van zou vinden, interesseert me dan niet zo veel, we zijn hier in Nederland hè, Staat en godsdienst zijn gescheiden. Je eigen godsdienst beleven ben ik helemaal voor, maar alleen binnen de marges van de wet van het land waar je bent.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:28

Ik bedoel meer: als je niet halal wil kopen, ga je toch ergens anders naar toe? Maar het staat er een beetje krom inderdaad.
Ik heb voor de rest geen mening over het wel/niet halal, heb me er te weinig in verdiept.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:01

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:05

Krips schreef:
Jaa, en vrienden van mij zijn in elkaar gemept door autochtonen. Ik vind één voorbeeld nou niet echt doorslaggevend, hoe erg het ook is. Bovendien wie zegt dat het ook maar iets te maken heeft met het allochtoon zijn. En waarom zullen dit niet gewoon problemen met achterstandsbuurten zijn? Dat is sowieso heel interessant vind ik. In hoeverre heeft criminaliteit onder allochtonen iets met afkomst te maken, heeft het niet te maken met een achterstandspositie. Zijn veel problemen met allochtonen niet gelijk aan de problemen van witte achterstandsbuurten? En dat dit aangepakt moet worden hoor je mij ook niet ontkennen.

Maar ik heb Wilders eens horen zeggen dat allochtonen zich 'te snel' voortplanten, dat vind ik echt zo een enge opmerking. Wat is dan de tweede stap en wat is zijn conclusie hieruit?

Het was maar 1 voorbeeld ja. Als ik alles op zou moeten schrijven ben ik een uurtje zoet.

Mijn grootouders zijn begin jaren 80 weggegaan uit de Tarwewijk na er zo;n 40 jaar gewoond te hebben(toen echt nog geen achterstandsbuurt maar veranderde in rap tempo.) Daarna naar de Wielewaal .Toen een prima wijk . Na dat gevecht met de buurjongen ook daar weggegaan.

Maar lees de kranten er eens op na . Het is constant hommeles met die ontspoorde Marokkanen . Nu weer in Veenendaal. Ze hebben het puur aan zichzelf te danken dat mensen er steeds meer afkeer van gaan krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:09

windhond schreef:
Maar lees de kranten er eens op na . Het is constant hommeles met die ontspoorde Marokkanen . Nu weer in Veenendaal. Ze hebben het puur aan zichzelf te danken dat mensen er steeds meer afkeer van gaan krijgen.

De kranten schrijven nauwelijks over de niet ontspoorde jongeren en als je met DE kranten De Telegraaf bedoelt, dan lees je voortdurend over lastige jongeren van Marokkaanse afkomst, het is maar wat je wilt zien.

Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je daar op gefocust ben, dat vaak leest en ziet. Maar waarom denk je dat Wilders dat op gaat lossen, hij wil zowiezo al niet regeren :?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:13

windhond schreef:

Ik lees de kranten en inderdaad afgelopen week waren die 3 overvallen van hoogstwaarschijnlijk eenzelfde groepje Marokkanen veel in het nieuws, net zoals die blanke politieman die zijn buurmeisje in de achtertuin begraven had.

Ligt er misschien aan wat voor kranten je leest? Of wat je wilt lezen. Ik lees nl. ook regelmatig hele nare dingen van blanke mensen. Niet zo vreemd, gekken heb je overal, maakt niet uit wat voor ras of afkomst.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:16

Dat is precies wat ik bedoel met mijn vraag: In hoeverre heeft criminaliteit onder allochtonen iets met afkomst te maken, heeft het niet te maken met een achterstandspositie. Zijn veel problemen met allochtonen niet gelijk aan de problemen van witte achterstandsbuurten?

De media, en dan zeker dingen als de telegraaf, leggen constant de nadruk op gebeurtenissen waar allochtonen in zijn betrokken. Dit zorgt in mijn ogen voor een verkeerde beeldvorming.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:33

Sosha schreef:
Windhond, als geboren Rotterdammer moet ik toch even reageren. Mijn beiden ouders en grootouders zijn/waren ook geboren Rotterdammers. Vooral aan mijn moeders kant is het een hele grote familie waarvan er veel nog in Rotterdam wonen (Een deel is daar weg, maar altijd vanwege werk verhuisd).

Er is nog niemand in mijn familie (en dat zijn er dus inmiddels heel wat, bijna allemaal ook meerdere kinderen en kleinkinderen) die ooit iets aangedaan is door een gekleurde medemens, en ook mijn oude tantes van 75+ gaan gewoon te voet en te fiets door Rotterdam. Ja ook 's avonds, ze genieten graag van een concert of een lekker restaurant.

Wel is bijvoorbeeld mijn nichtje ooit bijna een oog verloren door een of andere witte sloerie die zonder enige aanleiding met een aantal andere haar aanviel. Deze "lieftallige" witte dame probeerde met haar (erg lange) nagels echt het oog van mijn nichtje er uit te draaien en dat was nog bijna gelukt ook.

Moeten we nu alle witte vrouwen maar Nederland uit zetten? Of steriliseren? Of lange nagels verbieden?

Nee toch, want dit was een incident, een schandelijk incident, net zoals wat bij jouw opa gebeurd is, vreselijk, maar het blijft een incident.

Ik denk dat ongeveer de helft van Barendrecht uit Rotterdammers bestaat . Rotterdammers die weg trekken uit Rotterdam omdat hun buurt zo achteruit gaat. Wat te denken van Pendrecht,Vreewijk , Hillesluis, Tarwewijk, Beverwaard etc.

Ik lees trouwens nooit de Telegraaf. Wel het AD en de Metro.

Oh ja en wat betreft Milly ,die dader mogen ze van mij ook in de diepste kerker gooien.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:45

AD en de Metro zijn ook geen kwaliteitskranten maar sensatiekranten. Dus daarvoor gaat in principe hetzelfde op.

Bovendien ben ik heel benieuwd naar de reactie van jou, windhond, op mijn stelling/vraag die ik hierboven al twee keer geplaatst heb.

Bovendien stel dat wat jij nu schets (wel) de realiteit is. Wat is jou oplossing hier dan voor?