randalinpony schreef:@Heino: ik snap het argument van die volgboten niet zo goed, dat is toch alleen maar prima dat die er waren? Kennelijk hebben Laura en haar ouders ook dát goed geregeld?
En die eenzaamheid, ik denk dat een zelfgekozen eenzaamheid iemand sterker maakt. In tegenstelling tot de mensonterende eenzaamheid die ieder jaar een heleboel scholieren moeten doormaken, omdat zij gepest worden, thuis geen steun krijgen of zelfs mishandeld en misbruikt worden, enz...
Zolang er nog scholen in dit land bestaan waar niets tegen pesten wordt ondernomen, met ernstige psychische problemen of zelfs zelfdoding tot gevolg, mogen wij wel zwijgen over Laura Dekker.
Net of school een garantie tegen eenzaamheid is. Mijn eenzaamste jaren waren de middelbare school. Daarna werd het alsmaar beter.
Ja, ik ben blij dat die boten er waren, verkleinde de kans op potentieel gevaarlijke situaties behoorlijk.
Mensen hebben anderen nodig om op te groeien, om belangrijke sociale en emotionele vaardigheden te leren. Dat er andere misstanden zijn vind ik geen reden om Laura niet tegen zichzelf te beschermen.