Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HenrietteM schreef:@Shadow. Het gaat er niet om of WIJ vinden dat de familieleden slachtoffer moeten worden. Dat ZIJN ze. Geworden door de dader. Niet door ons.
Welshcobfan schreef:En daarom kan ik best tegen de bekendmaking van zijn gegevens zijn. Want daarmee schaadt je zijn omgeving, dus als er mensen zijn die doelbewust op hyves gaan zoeken naar familieleden van hem dan en dat hier op bokt zetten, dan vind ik dat misselijk...
onassa: een stempel is gauw op iemand gezet hoor... Je kan snel aangekeken worden omdat je oom díe man is... of jij bent de buurvrouw van... en dat kan echt heel lang doorwerken.
HenrietteM schreef:@Shadow. Het gaat er niet om of WIJ vinden dat de familieleden slachtoffer moeten worden. Dat ZIJN ze. Geworden door de dader. Niet door ons.
Shadow0 schreef:HenrietteM schreef:@Shadow. Het gaat er niet om of WIJ vinden dat de familieleden slachtoffer moeten worden. Dat ZIJN ze. Geworden door de dader. Niet door ons.
Dat is natuurlijk niet zo. Als wij daar als maatschappij redelijk mee omgaan, hoeft de omgeving niet heel veel nadeel te ondervinden. Natuurlijk zijn ze een beetje slachtoffer - het is vast heel moeilijk om te moeten erkennen dat iemand die je kent zoiets heeft gedaan.
Maar door mensen met naam en toenaam te noemen en aan te duiden als 'nichtje van' of door naar het huis te gaan maak je het wel vele malen erger voor die omgeving. En daar schiet niemand iets mee op.
Of zie jij dat anders?
winerieke schreef:Ik heb het live gezien, ik stond net naast ''de naald'' waar de auto tot stilstand kwam. Ik heb gewoon mensen die als poppen door de lucht vlogen gezien...![]()
winerieke schreef:Ik heb het live gezien, ik stond net naast ''de naald'' waar de auto tot stilstand kwam. Ik heb gewoon mensen die als poppen door de lucht vlogen gezien...![]()